Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 867
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har vært lærling i snart et år nå og trives kjempegodt og har god kontakt med sjefen.
Jeg har mine faste arbeidsoppgaver, men noen ganger i mnd avvikler jeg for en annen ansatt på huset. Det vil si at jeg ikke har mulighet til å utføre mine egne oppgaver.
Diskuterte dette med en annen kollega som mente jeg har rett på 100% lønn de gangene jeg avvikler for den andre kollegaen med tanke på at det ikke er min arbeidsoppgave og jeg må utsette mitt egent arbeid.

Jeg er ganske usikker på dette og har ikke lyst til å ta det opp med sjefen for å virke grådig eller for å spørre dumt. derfor tar jeg det med dere først! så får jeg eventuelt ta det opp med sjefen om det skulle vise seg at jeg har rett på 100% lønn.
Jeg tror nok ikke det at du noen ganger får andre arbeidsoppgaver gir grunnlag for noen annen lønn. Du er jo fortsatt lærling, og arbeidsgiver kan da vel gi deg forskjellige arbeidsoppgaver. Merk dette er kun hva jeg tror og ikke en fasit.
Du har ikke krav på annen lønn ved å gjøre andre arbeidsoppgaver enn hva som er avtalt, dersom din ansettelsesavtale ikke spesifiserer det.

Du har dog krav på overtid på 100% lønn på all overtid.