Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1610
Hei
Klønet det til og hadde et uhell med firmabil, rygget inn i en annen bil og skrapet den opp, tatt det med forsikringa gjennom firmaet.
Har ikke bil selv, men skal kjøpe det. Hvordan påvirker det da forsikringa mi?
Forteller de selvfølgelig at jeg har har et uhell på meg, men påvirker det bonusen min da når det er tatt gjennom et annet forsikringsselskap?
Begynner vel ordinært på 20%, går jeg nå ned til -10%?
Dette går vel separat på bedriftens forsikring og påvirker ikke deg. Har du derimot kjørt mye med firmabil (og ikke hatt ulykker) kan bedriften ordne for deg så du slipper å starte på 20% bonus.
Sitat av Throwaway12351 Vis innlegg
Hei
Klønet det til og hadde et uhell med firmabil, rygget inn i en annen bil og skrapet den opp, tatt det med forsikringa gjennom firmaet.
Har ikke bil selv, men skal kjøpe det. Hvordan påvirker det da forsikringa mi?
Forteller de selvfølgelig at jeg har har et uhell på meg, men påvirker det bonusen min da når det er tatt gjennom et annet forsikringsselskap?
Begynner vel ordinært på 20%, går jeg nå ned til -10%?
Vis hele sitatet...
Har kjørt en god del bil i firmasammenheng og dette har ikke hatt betydning for den private bilforsikringen. Uhell ja, har ved uhell slept en parkert bil etter meg
Har sjølv brukt attest å kjørt skadefritt i 3+år frå arbeidsplassen, for å få 50% av på min første private bilforsikring.

Er mykje forskjellig praksis på ulike forsikringsselskap denne bonus du opparbeider gjennom firmabil kjøring. Men det variera mellom 50-70%bonus ved attest frå din arbeidsgiver.
Google "bekreftelse på skadefri kjøring" så finner du eit skjema som kan brukast om det trengst, innforstått du har allerede krasjet så dette ikkje er relevant per dags dato, men kanskje seinare kan booste din egen private forsikring, du trenger bare 1år for å få redusert.

God info her frå dinside:
https://www.dinside.no/motor/forsikr...mabil/61042996
Påvirker ikke deg som sjåfør negativt. Anbefaler deg å shoppe litt rundt etter forsikringer, bruk gjerne forbundsavtaler om du er medlem i forbund eller sjekk om andre organisasjoner du er medlem i har avtaler. Kjenner til flere som har startet på både 30 og 40%bonus.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk attest fra firma på kjørt skadefri 5 år selv om jeg bare jobbet der 3 mnd.. gikk fra og aldri hatt forsikring på meg selv til 70% 1 året
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk attest fra firma på kjørt skadefri 5 år selv om jeg bare jobbet der 3 mnd.. gikk fra og aldri hatt forsikring på meg selv til 70% 1 året
Vis hele sitatet...
Gir du uriktige opplysninger til forsikringsselskapet risikerer du avkorting...