Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3227
Hei, jeg skal kjøpe en ny stasjonær pc, Pcen må klare å holde over 60 fps når jeg spiller GTA 5 på medium eller high settings (Witcher 3 også)
Budsjette er 20000 for bare data boksen. Send in linker til gode gaming pcer. Gjerne send linker til 4k skjerm, gaming headsett, tastatur og mus Takk for hjelpen Pcen må ver verdt pengene
Sist endret av Botnr2000; 7. mai 2017 kl. 20:06.
https://www.komplett.no/product/1116...er-premium-i60


Komplett har rask levering, bra service og bygger pc i løpet av et par dager!

Med komplett er det PLUG AND PLAY
Ville ikke kjøpt den latterlig dyre PCen fra komplett, du kan bygge en selv med Geforce 1080 ti for godt under 20k med like mye ram og samme prosessor eller evt. AMD Ryzen 1700x/1800x.
Limited edition
Moff's Avatar
Enig med BaconWeed, den maskina det linkes til har et GTX 1070-skjermkort, noe som er vesentlig svakere enn GTX 1080 Ti. Hvis du tar samme hovedkort, RAM og prosessor som de har brukt i denne pakken, men velger et GTX 1080 Ti-skjermkort i stedet, så faller prisen for disse delene på ca. 15 000. Da kan du fylle de resterende 5000 med alle andre ting du måtte trenge. Ikke kjøp en CX-strømforsyning slik Komplett har lagt til i denne pakken. CX er den dårligste serien, og de bråker og avgir mye varme. Kjøp en skikkelig strømforsyning på minst 750 watt, gjerne en som er gold sertified (ikke bronze). Strømforsyningen er den éne tingen du ikke vil spare penger på, hvis resten av PC-en er awesome.

En ting du bør være oppmerksom på hvis du faller på et 1080 Ti-kort (særlig ASUS sine): Velg et kabinett som er stort nok. Kontroller at lengden på skjermkortet ikke overskrider maks GPU-lengde for kabinettet du velger (også når harddisk-bur er montert i kabinettet).

For 20 000 ville jeg også vurdert å kjøpe en skjerm med høy refresh rate, altså 144 Hz eller mer. Jeg ville styrt unna 4K enn så lenge. Du vil få en mye bedre spillopplevelse av å ha en 27" skjerm med 1440p @ 165 Hz, enn 4K @ 60 Hz. Det finnes også skjermer som kan gå så høyere enn 200 Hz, men disse støtter mest sannsynlig ikke oppløsning så høyt som 1440p (2K).
Nykonfirmert med penger å bruke?

Jeg antar du planlegger å spille i 4K og forventer minimum 60FPS? Jeg hadde heller gått for bredformat/Ultrawide 21:9 og en skjerm med høyere oppdateringsfrekvens. Det kommer godt med i mange spill.

Jeg hadde anbefalt deg et 1080 eller 1080Ti (Ryktes at AMD sitt Vega kommer 25 mai) sammen med Intel i7 7700 med/uten K eller en AMD Ryzen 1700 eller høyere modell. Jeg hadde heller brukt 15K og satt av penger til senere oppgradering, eksempel: https://www.prisjakt.no/list.php?l=375860&view=c

Anbefaler ikke ferdigbygde. De velger gjerne dårligere, billigere strømforsyninger, og du får svakere maskinvare.