Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6151
Hei.

Jeg skal sette opp en postkasse i nærområdet og prøver å finne ut hvor det vil se minst suspekt ut at det kommer opp en ny postkasse.
Den skal ikke registreres til posten på noen måte, men den skal motta reklame og forretnings brev adressert til her og fru Hansen.

Hvor ville det passet seg og sette opp en slik postkasse, tenker en plass hvor mange deler et postkassestativ?
Vil postmannen sette reklame og brev adressert til postkassen i kassen uten at den har blitt registrert noen plass?
Finn deg en plass hvor de har postkasse stativ, altså en slik "vegg" hvor det allerede henger mange postkasser. Eventuelt sette den opp ved en vei hvor det kunne stått "naturlig".

Uadressert reklame er jo noe som postfolk liker å dytte ned i alle postkassene de kommer over. Hvis formålet er mer ymse saker, pass på å alltid hente posten når det er mørkt og ingen følger med.

~Laban
Har hengt opp min del postkasser oppigjennom, og har aldri vært me på at man må registrere noe som helst hos posten. Postmannen driter i hele postkassen, de vil bare dele ut påsten og komme seg hjem.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du trenger ikke registrere postkassen, men adressen må eksistere - i motsatt fall er det lite trolig at postmannen noen gang får posten. Utfordringen er jo da at det sannsynligvis også er en annen postkasse på stativet med den samme adressen, men andre navn, som kan reagere på at det har kommet en ny postkasse.
Postmannen vil ikke bry seg - det kan jo være at noen leier ut en hybel med egen postkasse.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Har hengt opp min del postkasser oppigjennom, og har aldri vært me på at man må registrere noe som helst hos posten. Postmannen driter i hele postkassen, de vil bare dele ut påsten og komme seg hjem.
Vis hele sitatet...
Står ikke adressaten med navnet sitt registrert i systemene til posten så skal det dessverre merkes ukjent, ev. oppbevares noen dager i tilfelle det kan være forsinkelse med adresseendringen. At det i noen tilfeller kan forekomme feil her betyr ikke at unntaket blir regelen. Eneste muligheten her er å bruke C/O adresse.
Husker fra min tid som lørdagsbud i studietiden at vi ble vel flinke til å merke brev som ukjent når ikke navn osv. var på stell. Delte absolutt ikke ut mer post enn man måtte!
Kan huske at det ved flere anledninger stod folk å ventet på posten ved samlestativer der det hang postkasser merket med navn som ikke var registrert. Ofte spurte de om det var noe post til f.eks. Ola Nordmann, og var ikke navnet registrert i systemene våre så henviste jeg de til kundeservice. Spesielt morsomt var det å spørre dem om legitimasjon, de fleste hadde selvfølgelig ikke tatt med den ut. Når jeg da sa jeg hadde god tid lyste regelrett misnøyen fra ansiktene deres, men de skjønte at jeg bare gjorde jobben min. Mest sannsynlig hadde de lest på nettet at det bare var å henge opp en postkasse med et tilfeldig navn og på den måten lure systemet. Vel de lurte ikke meg
Du kan få en slik lapp som dette i postkassen.

http://i.imgur.com/NoTgF1j.png
Har satt opp en god del postkasser. Etter jeg har satt dem opp har jeg sendt et brev til postkassen. Kommer brevet igjennom så funker den og motsatt. Bestill også gratis produkter på postkassen. Disse produktene kommer for det meste ifra utlandet og da finner du ut om post ifra utlandet går igjennom. Det som er så gull med gratisprodukter er at man må betale for fraktkostnader. Når disse fraktkostnadene ikke blir betalt kommer det inkassobrev. Så da har du gjevn tilgang på post til postkassen slik at det ikke virker suspekt