Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1018
Hei!

Hva er det beste jeg kan få av studiomonitorer til under 1500 totalt pr dags dato? Er det i det hele tatt vits å kjøpe monitorer til den prisen?

- boblesaft
▼ ... over en uke senere ... ▼
Yamaha hs50m duger
Ja, du kan faktisk få noe veldig brukbart for under 2 000, men da må du finne et kupp.
IKKE KJØP NYTT. nye studiomonitorer til den prisen for et par vil nok ikke låte bedre enn PC-høytalere til halve prisen.

Personlig kjøpte jeg et par Tannoy Reveal for 1 tusen lapp på finn.no. Dette er riktignok passive monitorer, altså du trenger en forsterker til å drive dem. Da kjøpte jeg en Haffler p1000 på ebay som kostet meg totalt ca 1 000.

Jeg anbefaller deg å ta en titt på brukte, passive studio-monitorer.. da markedet for slike monitorer er mye mindre i dag, er de vanskelig å bli kvitt og mange selger dem latterlig billige. En god forsterker skal ikke være noe problem å finne på finn heller. Et annet sted du kan lete er musikkweb.no.

Nå, over til et annet spørsmål. Er du sikker på at du ikke vil investere i noen gode hodetelefoner? MYE mer for penga..