Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 21846
Jeg fikk en pakke snus av enn venn og den er skikkelig
tørr. Noen som har noen tips med hvordan få den bløt igjen.
Takker for alle svar
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Hadde du søkt så hadde du funnet mye, men agurk eller en kronemynt skal funke.
En skive agurk i boksen altså
Sist endret av Godzillaa; 6. juli 2012 kl. 15:44.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av Antidote Vis innlegg
Jeg fikk en pakke snus av enn venn og den er skikkelig
tørr. Noen som har noen tips med hvordan få den bløt igjen.
Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Er det bake eller porsjon? Det heter forresten boks.
Sitat av PsychoMonkey! Vis innlegg
Hadde du søkt så hadde du funnet mye, men agurk eller en kronemynt skal funke.
En skive agurk i boksen altså
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg er noe bakteriofob, men en krone ville jeg ikke lagt i samme dåse som noe jeg skal putte i kjeften

Agurk- eller potetskive er vel det som blir brukt!
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Sitat av razer Vis innlegg
Ikke at jeg er noe bakteriofob, men en krone ville jeg ikke lagt i samme dåse som noe jeg skal putte i kjeften
Vis hele sitatet...
Hehe, helt enig. Men skrev det pga folk sier det funker
Bruker bare en par dråper vann og det gjør snusen fin, ha gjerne boksen i kjøla et par timer så er snusen som ny.
Jeg har enda ikke skjønt hvorfor en mynt skal gjøre snusen fuktig.

Sitat av Clayton Vis innlegg
Er det bake eller porsjon? Det heter forresten boks.
Vis hele sitatet...
Det heter eske.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Det heter boks
Frysern pleier å hjelpe en del. Spørs hvor tørr den er
Sitat av razer Vis innlegg
Ikke at jeg er noe bakteriofob, men en krone ville jeg ikke lagt i samme dåse som noe jeg skal putte i kjeften
Vis hele sitatet...
Hva med å vaske mynten med Zalo først?


På hvilken måte skal en mynt tilføye fuktighet i en snusKASSE?

Har egentlig aldri skjønt greia med det
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Hva med å vaske mynten med Zalo først?


På hvilken måte skal en mynt tilføye fuktighet i en snusKASSE?

Har egentlig aldri skjønt greia med det
Vis hele sitatet...
Hvis du har bake fungerer det ved at du putter 1kroningen i boksen og rister. "Binder" snusen mer sammen.
Folk her bruker ihvertfall et par dråper sprit, eventuelt ei skive agurk oppå det igjen for å få liv i tørr snus Om det virkelig er nødvendig å bruke sprit er jeg usikker på men...
Personelig liker jeg tørr snus best, iom at jeg ikke snuser så mye.
Den renner mindre(bortimot ingenting), plus at den gir en langsommere stimulans...

Ha en dråpe vann i boksen(ikke på snusen, la den stå i solen 30 min slik at det fordamper, så putt den i kjøleskapet.
Noe jeg fant på akkurat, men min logikk tilsier at det vil hjelpe, om ikke prøve flere dråper.
Sitat av F0reman Vis innlegg
Det heter boks
Vis hele sitatet...
Det heter dåse.
eske boks dåse Samme faen.
Den er veldig tørr og jeg kommer ikke til og legge den sammen med en krone for og så ta den under leppa.
Har nå tatt den med noen skiver agurk i kjøleskapet. Håper det hjelper
Takk for alle svar
potetskive funke fjell
Sitat av xaine Vis innlegg
Det heter dåse.
Vis hele sitatet...
Det heter snus, hold nå kjeft og vær takknemlig for at vi har det.
Har hørt at en liten limeskive kan funke, gir litt smak tho.
Ikke putt vanndråper oppi osv. Jeg lager alltid en tynn skive av potet som jeg legger oppi. Legger en under, en stolpe i midten og en på toppen (men da blir den jævli fuktig<3, nesten som brukt). Merker ingen potetsmak. Har også prøvd å dampe snusen slik man damper grønnsaker, men protip er å kjøpe potet, funker fjell.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Ikke putt vanndråper oppi osv.....
Vis hele sitatet...

Jo gjør det, bruk vann.
De som selger den billig-snusen gjør jo det pga at avgiftene på snus går på vekt her i Norge.
Dermed kan de selge snus til halve prisen bare for at snusen er tørrere, som gir mindre avg. Og de sier man skal bruke vann, og de lever jo av tørr snus.

Potet o.l kan gi mugg.
Sist endret av ompapa; 6. juli 2012 kl. 23:11.
Jeg snakker om General Ekstra Sterk. Har aldri opplevd noe mugg, mener du dette er vanlig? Potetskivene lar jeg kun ligge over natten, deretter tar jeg dem ut. Jeg har bedre erfaring med potet enn med vann, derfor anbefaler jeg hvertfall å prøve begge metoder for best effekt. Potetmetoden er enklere, og gir bedre resultat.
Sist endret av Chronic420; 7. juli 2012 kl. 12:56.
Takk for alle svar.
Har prøvd agurk skive funket fett

Skal en annen gang prøve potet skive..?
Potet vil tilsette en ekkel smak, agurk gir nok ikke fra seg mye smak.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg snakker om General Ekstra Sterk. Har aldri opplevd noe mugg, mener du dette er vanlig? Potetskivene lar jeg kun ligge over natten, deretter tar jeg dem ut. Jeg har bedre erfaring med potet enn med vann, derfor anbefaler jeg hvertfall å prøve begge metoder for best effekt. Potetmetoden er enklere, og gir bedre resultat.
Vis hele sitatet...
Hallo? Potet er enklere enn vann? Vann for du tak i overalt.
Dessuten har poteter ofte soppsporer og eller div. villgjær på seg og det er nok ikke det beste. Forsøkte selv engang med potet i General og da fikk jeg snus med "hår" på.

Noen som har brukt den billige re-fill snusen på pose? Nordic pure, de anbefaler vann.

Noen som har brukt den billige re-fill snusen på pose? PureNordic , de anbefaler vann.
Sist endret av ompapa; 7. juli 2012 kl. 15:22.
Pro Gamer
Sitat av Antidote Vis innlegg
Jeg fikk en pakke snus av enn venn og den er skikkelig
tørr. Noen som har noen tips med hvordan få den bløt igjen.
Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Kan først og fremst starte med at jeg _hater_ folk som kaller det en pakke snus, HETER FOR FAEN EN BOKS! og om snusen din er tørr bruk en mynt oppi _BOKSEN_
Slitsomt å gå rundt å hate så mye?
Antidote's Avatar
Trådstarter
Sitat av M4zN Vis innlegg
Kan først og fremst starte med at jeg _hater_ folk som kaller det en pakke snus, HETER FOR FAEN EN BOKS! og om snusen din er tørr bruk en mynt oppi _BOKSEN_
Vis hele sitatet...
Skjønner yeees
Sitat av M4zN Vis innlegg
Kan først og fremst starte med at jeg _hater_ folk som kaller det en pakke snus
Vis hele sitatet...
Ja, de fortjener nakkeskudd hele gjengen.
hvis du ikke er kresen på smaken, så kan du putte en agurkskive i boksen som det er sagt tidligere, men jeg vil absolutt ikke anbefale det, da snusen smaker ufyselig .. en mynt kan være greit å la være, det ødelegger mer enn det fikser, ut ifra det jeg selv har opplevd ihvertfall ..

Det er også skrevet at du kan putte den i kjøla så blir den "God som ny", det er ikke helt sant Den blir noe bedre pga rim på boksen som blir kondens inni. men det aller beste jeg kan anbefale for tør snus er rett og slett å skaffe seg ny boks Har man en vane av å snuse bør man ha råd til å kjøpe det også
men for all del, du må gjerne prøve å se om noen av de tidligere alternativene du har fått hittil, og se om noen funker bedre for deg enn for meg
på heltid
iSkurk's Avatar
putt den i kjeften og gjør den våt? den blir jo våt i leppa?
ellers kan du jo ta et par dråper vann.
Kjønner ikke hvorfor du ikke syntes tørr snus er godt! Kjøpte akkurat et tårn med thunder raw. Kan nesten henge de på snora og se de renne....
Antidote's Avatar
Trådstarter
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Kjønner ikke hvorfor du ikke syntes tørr snus er godt! Kjøpte akkurat et tårn med thunder raw. Kan nesten henge de på snora og se de renne....
Vis hele sitatet...
Nå er snusen veldig tørr
Tøm litt rødbrus oppi snusen, bare litt. Rør så rundt med en finger. Funker fett. Har prøvd selv.
Ikke bruk agurk!!! Da får du en ekkel smak på snusen. Bruk potetskive og legg dåsen/pakken/esken/boksen i fryseren eller kjøleskapet i en times tid
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Tøm litt rødbrus oppi snusen, bare litt. Rør så rundt med en finger. Funker fett. Har prøvd selv.
Vis hele sitatet...
Rødbrus? Haha, hva i alle dager.
Antidote's Avatar
Trådstarter
Sitat av Salvatore Vis innlegg
Rødbrus? Haha, hva i alle dager.
Vis hele sitatet...
Hva menes med rødbrus..?
Brus som er rød?
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hva menes med rødbrus..?
Brus som er rød?
Vis hele sitatet...
Tipper han mener "Eventyrbrus".
Brus til tørr snus? Noen få vanndråper eller en femmer funker fint det
Brus inneholder mye sukker som klistrer snusn sammen. Derfor brus, å ikke vann. Men ja, Eventyrbrus
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Brus inneholder mye sukker som klistrer snusn sammen. Derfor brus, å ikke vann. Men ja, Eventyrbrus
Vis hele sitatet...
Høres litt ekkelt og klissete ut, men det kan jo godt hende at det funker fint
Sitat av xaine Vis innlegg
Det heter dåse.
Vis hele sitatet...
Det heter boks på norsk og dose på svensk..
Salvatore; Det høres klissete og ekkelt ut, ja. Men som sagt så har jeg prøvd dette :P Og jeg merka ikke noe til at det var brus i snusen min. Den ble bare mye lettere og bake enn tørr snus.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Hvis du har bake fungerer det ved at du putter 1kroningen i boksen og rister. "Binder" snusen mer sammen.
Vis hele sitatet...
Litt fett å se at snusen klistrer seg til kanten av boksen da tbh
Fantastisk tråd. Kjøp deg en ny boks/eske eller dåse, kast den gamle. Det tror jeg vil fungere.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Salvatore; Det høres klissete og ekkelt ut, ja. Men som sagt så har jeg prøvd dette :P Og jeg merka ikke noe til at det var brus i snusen min. Den ble bare mye lettere og bake enn tørr snus.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut
Sitat av Salvatore Vis innlegg
Høres bra ut
Vis hele sitatet...
Funker like bra som det høres ut som Og viss du kjenner noen som snuser kan du spørre om dem vil ha eventyrsnus, haha.
1-3 Vanndråper så setter du den i kjøleskapet.