Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1988
Hei!

Skal på Skrillex konserten i Oslo om et par dager, der ungdom under 13 må ha med foresatte.
Jeg er 14 (født på våren i 97), og drar med to 16 åringer. Problemet er at jeg er usikker på om de stopper meg, siden jeg ikke er spesielt høy, og jeg er usikker på om jeg ser "gammel nok" ut. Derfor vil jeg ha med legitimasjon.

Passet mitt gikk ut for et par år siden, og passbildet bl.a jeg har er fra 2006. Det er helt ekte, men jeg lurte på om det er mulig å kunne bruke det selv om det har gått ut? Siden det er så lenge siden, mener jeg.

Jeg har ikke bankkort eller noe, (for å få bankkort trenger du uansett et gyldig pass), så jeg har ingenting annet å vise.

Hadde vært fint med et svar!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Hva med å fornye passet ditt?
Skrillex med fri aldersgrense! Ungdom under 13 år kommer kun inn i følge med foresatt.

Reglene er ganske klare, om du er UNDER 13, må du ha foresatt med deg. De sjekker alltid legitimasjonen til yngre personer, så bare ta med deg passet ditt. (Betyr ingenting om det er gått ut.)
Sist endret av Rambofant; 20. november 2011 kl. 20:59.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Betyr ingenting om det er gått ut.
Vis hele sitatet...
Jo. Det er da ikke lenger gyldig ID. Man risikerer å bli avvist i døra om man ikke har gyldig ID.
Nødpass er en mulighet.

Nødpass kan man få utstedt kun dersom det ikke er mulig å rekke å få et vanlig pass i tide før avreise. Merk at det er skjerpede regler mht utstedelse av nødpass pga mangel på nødpass. Det tar normalt maksimum ti dager å få et vanlig pass, men vanligvis tar det kortere tid.

Merk at nødpass kun gjelder for en reise og at det er ikke gyldig over hele verden. (Unntakene er blant annet USA, India og Qatar - men sjekk med landets ambassade for å være på den sikre siden.) Da må man i såfall skaffe seg visum i tillegg. Prisen for et nødpass er det samme som for et vanlig pass. ( Kr 450 for personer over 16 år og 270 for personer under 16 år.)

NB! Husk å ta med deg to bilder dersom du skal ha utstedt nødpass.

er sikkert ikke vanskelig å få hvis du sier du skal reise.
Sist endret av combat38; 22. november 2011 kl. 02:44.
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Jo. Det er da ikke lenger gyldig ID. Man risikerer å bli avvist i døra om man ikke har gyldig ID.
Vis hele sitatet...
VG: "Dørvakt nektet 14-åring inngang til fri aldersgrense konsert pg.a ugyldig ID."

Ta med deg passet du.
Sitat av LuckyFive Vis innlegg
VG: "Dørvakt nektet 14-åring inngang til fri aldersgrense konsert pg.a ugyldig ID."

Ta med deg passet du.
Vis hele sitatet...
Fri aldersgrense burde bety at du ikke trenger leg? Hvis man derimot trenger GYLDIG ID er ikke et utgått pass bra nok.
"Øko-Terrorist"
Ta med deg passet ditt du, hvis noen kommenterer på at det er utgått sier du bare at mamma var redd for at du skulle miste det gyldige passet så hun ga deg det.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
jeg var på fri aldergrense konsert. er 16. fikk spørsmål om jeg hadde med meg id? sa nei. spurte så om jeg var under 18 svarte ja. slapp inn :P