Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2054
Hei, jeg har undret meg over dette lenge. Men hvorfor nesten hver gang jeg fyrer opp vannpipa så får jeg en litt brent smak, og litt ekkelt. Det jeg syns er merkelig er at jeg har prøvd med mange forskjellige fruktobakker som eple, fersken og sitron.

Jeg bruker Three Kings Coal (fåes kjøpt på Shangri-La i Oslo)
En normal vannpipe
fruktobakk
Sølvpapir

Jeg fyller ca til halve brønnen (skålen på toppen) og etter det tar jeg å fyller skålen. Så blir det sølvpapir osv. Men jeg stikker mange hull, har prøvd få hull og men blir samme effekt.

Takk for svar
Får du en brent smak, så brenner du tobakken for direkte. enkelt og greit. Bruk bambuskull og ikke ha tobakken for nære varmekilden. For å forbedre smaken er det mange teknikker og ting du kan kjøpe som for eksempel diffuser, som gjør boblene mindre så røyken blir "smoothere".
Sist endret av Lachrymology; 14. november 2011 kl. 20:26.
Kan det stemme at du begynner å røyke med en gang du legger kullet på folien?

Forbredelsene har alt og si for smaken. Pakk skåla luftig, bruk iskaldt vann(gjerne en isbit eller fem), legg kullet på folien og vent ca. 10 min før du så mye som rører munnstykket.
Røyker du med en gang svir du tobakken, men vist du venter til del blir varm får du ut mye mer smak.

Røyken blir da myyye tykkere, friskere og smakfull.
Jeg fikk vertfall sjokk første gangen jeg hadde tolmodighet til å vente før jeg røykte.

Prøv dette og gi en feedback
Sist endret av McHoover; 14. november 2011 kl. 21:04.
Det er også viktig at du lar antenningsstoffet til kullet brenne ferdig før du bruker kullet, bruk gjerne dobbelt lag med aluminiumsfolie, ikke stapp pipa stappfull med tobakk.
Sist endret av Butterfly; 14. november 2011 kl. 21:09.