Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2681
Hallo alle sammen.

Som tittelen sier, vil jeg gjerne vite hvordan man kopierer smart kort fra brun & blid solstudio. Det er viktig å merke seg at kortet har chip, ikke magnetstripe.

Har sett en lignende tråd før, men ingen klare svar til hvordan man går frem. Av det jeg vet skal det være fult mulig å kopiere disse kortene siden de ikke er linket opp mot en database.

Noen med erfaringer rundt dette?
Sist endret av Kalmah; 3. november 2011 kl. 02:09.
Jeg vil også vite dette
Men litt vanskelig å kopiere en chip kanskje?
Det er vel snakk om å kopiere et kort med en viss pengesum på. Slik at man får den to ganger. Eller flere. Dunno
Trådstarter
2 0
Sitat av soofuckedup Vis innlegg
Jeg vil også vite dette
Men litt vanskelig å kopiere en chip kanskje?
Det er vel snakk om å kopiere et kort med en viss pengesum på. Slik at man får den to ganger. Eller flere. Dunno
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg tenkte. Ryktene sier at kortet er kryptert på samme måte som norsk tipping kortene, ergo, det er ikke lett :/ Man kan jo klone Visa, Mastercard etc uten problemer, så jeg ser ikke helt problemet med et sol kort fra brun & blid lissom.
Har du noen som helst erfaring med noe av dette? Du trenger kort, kortskriver og skrivespråket som blir brukt om jeg ikke husker feil. Jeg tviler på at du bare kjøper en vidundermaskin som spytter ut master og solkort til deg ..
Jeg fant en tråd fra 2002 om samme emnet. Gammel, men ser fortsatt ut som det er samme problemstilling som i dag.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=10875

Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Har du noen som helst erfaring med noe av dette? Du trenger kort, kortskriver og skrivespråket som blir brukt om jeg ikke husker feil. Jeg tviler på at du bare kjøper en vidundermaskin som spytter ut master og solkort til deg ..
Vis hele sitatet...
Han hadde vel ikke spurt om han hadde erfaring.