Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  482 33851
hele plata er lett å få tak i. er bare et kjapt Google-søk. har ikke orka å tatt meg bryet selv. syns Belus var ganske gørr.
Syntes Belus var bra, er overrasket over at ny plate kommer allerede, får vel snuse litt på den da.
Plata er, som alexanderb nevte, lekket. Hørte "Jeg Faller" på youtube. Synes det hørtes bra ut. Må høre plata i sin helhet ordentlig før jeg får et inntrykk av plata.
Mmm, Burzum nytes best i sin helhet, fant ikke alle sangene på youtube, men kanskje det bare er jeg som er blind. Blir vel å bestille denne også, han må da ha vært svært så produktiv, men det er kanskje lett når man ikke må ta hensyn til andre i bandet, heh.
tja, det er jo ganske standard Burzum å gi ut plater med ett års mellomrom.

synes nyplata er akkurat slik som Varg lova, noe jeg synes er bra. liker veldig godt de rene vokalene.
Vel, i forhold til andre artister er han jo råtass på produksjon. Skal ikke klage, mer på oss! Gleder meg til å få tak i den nu, liker også godt måten han har brukt rene vokaler på tidligere, så hvis dette er noe av det samme blir det bra.
nye plata til bandet mitt blir ONDT. sjekk: http://soundcloud.com/alexanderb-1/e...upcoming-album. gi gjerne tilbakemelding på sounden, hehe.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
nye plata til bandet mitt blir ONDT. sjekk: http://soundcloud.com/alexanderb-1/e...upcoming-album. gi gjerne tilbakemelding på sounden, hehe.
Vis hele sitatet...
Så lenge det ligger noe prating eller lignende over fungerer det sikkert. Ellers virket det som støy.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
nye plata til bandet mitt blir ONDT. sjekk: http://soundcloud.com/alexanderb-1/e...upcoming-album. gi gjerne tilbakemelding på sounden, hehe.
Vis hele sitatet...
Hvis hele plata blir slik blir det èn stk. slitsom plate. Jeg regner med at det er et ambient-spor eller noe?
Sist endret av Pinneknurk; 8. februar 2011 kl. 18:04.
hele plata blir ikke sånn, nei. det er forøvrig ganske langt ifra ambient.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har jeg lagt ut den første Achenar-sangen med vokal! Sjekk ut alle som liker Burzum, Ulver, Drudkh, Alcest eller generelt atmosfærisk svartmetall

www.myspace.com/achenar
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Da har jeg lagt ut den første Achenar-sangen med vokal! Sjekk ut alle som liker Burzum, Ulver, Drudkh, Alcest eller generelt atmosfærisk svartmetall

www.myspace.com/achenar
Vis hele sitatet...
Endelig. Jeg skulle til å spørre her hin dagen om hvor langt du var kommet, men fant ut jeg skulle vente istedenfor. Har sett fram til dette en stund nå! Liker absolutt stilen til vokalisten, sinnsykt bra flyt med musikken, noe som for meg er det som teller mest. Har du skrevet flere låter eller? Hadde vært rått å høre mer materiale. Er det forresten du som synger, eller en annen? Og er han fast med i bandet, evt? Hadde også vært kult å få lese teksten om det er mulig.
Sitat av Vesen Vis innlegg
Endelig. Jeg skulle til å spørre her hin dagen om hvor langt du var kommet, men fant ut jeg skulle vente istedenfor. Har sett fram til dette en stund nå! Liker absolutt stilen til vokalisten, sinnsykt bra flyt med musikken, noe som for meg er det som teller mest. Har du skrevet flere låter eller? Hadde vært rått å høre mer materiale. Er det forresten du som synger, eller en annen? Og er han fast med i bandet, evt? Hadde også vært kult å få lese teksten om det er mulig.
Vis hele sitatet...
Det er lite å legge til utover dette. Med vokal ble dette særdeles bra.
Sitat av Vesen Vis innlegg
Endelig. Jeg skulle til å spørre her hin dagen om hvor langt du var kommet, men fant ut jeg skulle vente istedenfor. Har sett fram til dette en stund nå! Liker absolutt stilen til vokalisten, sinnsykt bra flyt med musikken, noe som for meg er det som teller mest. Har du skrevet flere låter eller? Hadde vært rått å høre mer materiale. Er det forresten du som synger, eller en annen? Og er han fast med i bandet, evt? Hadde også vært kult å få lese teksten om det er mulig.
Vis hele sitatet...
Det er bra at du liker det! Jeg har skrevet flere låter. Det er en annen som synger. I starten var det ikke planlagt at han var med fast, men det ser ut som det blir slik nå. Han skal ta seg av ordentlig bass også, når han får tid. Han satser på å ta opp vokal på Requiem Ad Terra om ikke for lenge.

Jeg har skrevet noe nytt materiale også, men ikke lagt til vokal eller bass på det enda. Men ja, har noe nytt materiale liggende på dataen.

Når jeg kommer hjem senere i ferien skal jeg sende deg teksta til Morgenstjerne. Bare og minne meg på det om jeg ikke husker det


Blåskimmelost: Morro å høre at du også liker det!
Sist endret av Pinneknurk; 1. mars 2011 kl. 11:50.
Sitat av KingJay Vis innlegg
Ikke for å rakke ned eller noe, men jeg skjønner ikke hvordan folk kan høre på black/death rock.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at en betydelig del av de som hører på denne sjangeren, særlig blandt de yngre lytterne, bryr seg mye mer om imaget og identiteten denne musikken gir enn musikken i seg selv. Det finnes mange som virkelig elsker musikken, men jeg har enda oftere opplevd at ungdommer klamrer seg til mystikken og tilhørligheten denne sjangeren ofte gir lytteren, og det uten at at jeg tror de egentlig bryr seg spesielt mye om musikken. De voksne lytterne derimot, tror jeg ser mye mer i musikken. Har selv hørt en del på sjangeren, og har ingenting imot den.
hmm.. liker det fleste innen black metal, jeg

Dimmu Borgir, Satyricon, Cradle of Filth, Gorgoroth, Taake, 1349, Old Mans Child, Burzum you name it!

Men for det meste hører jeg på Dimmu
Dimmu og Immortal <3
Litt overasket over at ingen har nevnt Moonsorrow her. Viking/black metal.
Hør på dette! klarer ikke beskrive hvor deilig denne låta er. Skriket på 1.20 sender meg rett til himmelen og tilbake i en instant eargasm. http://www.youtube.com/watch?v=QRHpryY7kK4

Emperor er også høyt elsket. Spesielt ye Entrancepmerium.

Ellers hører jeg på Taake, Asmegin, mayhem, Enslaved og ikke minst Windir!
Svarttjern, Ragnarok, Sarkom og Taake er bra band!
Ja, at jeg kunne glemme Emperor og Enslaved!
Vesen, her har du teksten til Morgenstjerne om du vil lese den.


Alene
i det endeløse dyp
Når tiden var ung
Det første lys våknet

Datter av mørket
Mor til lyset
En varde i mørktes rike


Tomrommets øyne
Bak henne fulge
Som strålende skygger
Det første morgengry


Alene
i det endeløse dyp
Når tiden var ung
Det første lys våknet

Datter av mørket
Mor til lyset
En varde i mørktes rike

Skapelsens hjerte
Dødens øye
Morgengryets sjel

Morgenstjernes fagre lys
Fikk få noen gang skue
For døden kom
Og ting ble atter mørkt

For de som ikke har hørt sangen: www.myspace.com/achenar
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Vesen, her har du teksten til Morgenstjerne om du vil lese den.


Alene
i det endeløse dyp
Når tiden var ung
Det første lys våknet

Datter av mørket
Mor til lyset
En varde i mørktes rike


Tomrommets øyne
Bak henne fulge
Som strålende skygger
Det første morgengry


Alene
i det endeløse dyp
Når tiden var ung
Det første lys våknet

Datter av mørket
Mor til lyset
En varde i mørktes rike

Skapelsens hjerte
Dødens øye
Morgengryets sjel

Morgenstjernes fagre lys
Fikk få noen gang skue
For døden kom
Og ting ble atter mørkt

For de som ikke har hørt sangen: www.myspace.com/achenar
Vis hele sitatet...
Interessant. Fikk litt Burzum vibber, spesielt av det første verset .
Sitat av Vesen Vis innlegg
Interessant. Fikk litt Burzum vibber, spesielt av det første verset .
Vis hele sitatet...
Den teksta der er helt middelmådig, men ting går fremover på tekstfronten også


Har faktisk funnet en som kan spille trommer nå. Så ting går forhåpentligvis litt raskere fremover nå!
Black Label Society, Bury your dead, throwdown osv.
Sitat av Cookie4Sure Vis innlegg
Black Label Society, Bury your dead, throwdown osv.
Vis hele sitatet...
Disse har da vel fint lite med black metal å gjøre?
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Disse har da vel fint lite med black metal å gjøre?
Vis hele sitatet...
lol, tenkte ikke
Det er en idé å se på tittelen til tråden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da kan man følge Achenar på facebook for de som er interessert: http://www.facebook.com/pages/Achenar/185306194847969

Sjekk musikken her! www.myspace.com/achenar
Noen som har sjekka ut Demonaz sin solo skive som snart kommer ut? Virker veldig lovende!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kanskje fått trommis som kan spille på plata til Achenar!

Siden det ikke er spikret enda kan jeg ikke si hvem, men jeg kan si at han er fra et internasjonalt kjent norsk svartmetallband!
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Kanskje fått trommis som kan spille på plata til Achenar!

Siden det ikke er spikret enda kan jeg ikke si hvem, men jeg kan si at han er fra et internasjonalt kjent norsk svartmetallband!
Vis hele sitatet...
Så rått . Hvor lenge til det er bestemt, hvis du vet? Hmm, lurer fælt på hvem det er, men det kan jo være hvem som helst da norge har en del band som passer beskrivelsen. Venter i spenning!
Jeg skal fortelle så fort jeg har fått utvekslet noen flere ord med han og forhåpentligvis fått det i boks!