Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1856
Har fått innkalling til soning 12 dager, antagelig pga et forlegg eller to som ikke er betalt (ordensforstyrrelse, urinering).

Hvordan funker dette på rullebladet? Vil jeg feks bli nektet jobbe med barn/ ung osv?

Takk for alle svar
Om du skal søke jobb der du jobber med for eksempel barn og unge blir du nok bedt om en Politiattest. Når det gjelder politiattester er de som regel "begrenset", med andre ord inneholder kun det som er nødvendig/relevant for formålet ditt. Så om du ikke har saker som t.d. overgrep på barn elns, så er det mulig at det ikke vil stå noe som helst om ordensforstyrrelse og urinering som du sier Da jeg søkte jobb sist måtte jeg levere politiattest, da var jeg nervøs pga jeg tidligere er blitt tatt for blandt annet hasjrøyking, men dette nevnte da politiattesten ikke noe om siden det ikkje var "relevant nok" for formålet
Sist endret av mo66y; 3. november 2015 kl. 12:28.
Jeg har 21 dager for fyllekjøring, pluss en bot, på rullebladet. Det var IKKE tatt med da jeg leverte politiattest for å jobbe som lærervikar. Som det sies her, det er bare det som er relevant for stillingen som tas med. Det står også på politiattesten at det bare er ting relatert til anledningen som er tatt med.
I et uttømmende attest vil du få problemer feks, security vakt, politi, militæret osv..
En vanlig attest som taxi, barnehager/helsevesenet som sykehjem osv krever, blir 100% rent etter 2 år eller lenger. Det avhenger i om du ikke er vanekriminell eller har noe ekstremt på rullebladet! Cannabis blir fjernet fra vanlig politi attest etter 2 år, om du holder deg unna/ikke blir tatt av politiet innen den tid.

Men et uttømmende attest vil den forbli livet ut dessverre.. staten gir ikke oss en sjanse
Sist endret av justastonedhuman; 9. november 2015 kl. 09:11.