Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1756
Hei

Har planer om å bytte skjermkort om en stund.

Bruk:
Litt redigering, ikkje noko store ting.
Planer om å skaffe meg 4k skjerm.
Kjøre spille som BF på Ultra med 4k.

Spørsmål:
To gode eller et sykt skjermkort ?
Kjøpe no eller vente til sommertider (om det kansje kommer nye utgaver)
Amd eller Nvidia ?

Var tenkt å bruke maks 6k på kortet! Håper da finnes noko som klarer å overgå mitt AMD HD7950 for den prisen!

Takk for svar
Vell, forventer du BF ultra/4K med ett budsjett på 6k, trur jeg du må revurdere litt Så sant ikke fps har noe å si for deg da
Trådstarter
52 1
Bf ultra/4K hadde nok vore fint å sett på! men spille med f.eks 30fps hadde ikkje vore så kjekt...
Vist vi seier Ultra Grafikk på min 24 tommer skjerm da! Kan klare meg uten 4K.
Men spørsmålet om et eller to skjermkort er der enda, og om eg bør vente litt før eg kjøper
Kjøp ett bra istedet for 2 litt dårligere.. Må ha større psu, mer varme produseres og ikke alle spill som støtter sli like godt.
Sist endret av Rundballe`n; 23. januar 2015 kl. 22:37.
Med et GTX980 kort holder du deg innenfor 6k budsjettet ditt og vil få grei ytelse i BF4 om kanskje ikke absolutt hver instilling på ultra.

Linker til benchmark av BF4 i 4k på et GTX980.
http://www.anandtech.com/show/8526/n...-980-review/13
Beste ytelse i den prisklassen du tenker er GTX 970 SLI. De koster som regel rett over 3k per stk, men kan få tak i de på tilbud osv. Sjekk prisguide.no

GTX 970 SLI gir ca 40-70% mer ytelse enn single GTX 980, avhengig av spill.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Beste ytelse i den prisklassen du tenker er GTX 970 SLI. De koster som regel rett over 3k per stk, men kan få tak i de på tilbud osv. Sjekk prisguide.no

GTX 970 SLI gir ca 40-70% mer ytelse enn single GTX 980, avhengig av spill.
Vis hele sitatet...
Visst hva eg leste her igår er sant, ville jeg entet ventet for å se hva Nvidia sier, eller gå for ett 980 kort
Jeg ville ha droppet å kjøre 4k-skjerm og kjøpt en av skjermkortene nevnt ovenfor. Den oppløsningen krever vanvittig mye av PCen din! Er det verdt det?

Forresten, har du det travelt?
Sist endret av TrippyKing; 24. januar 2015 kl. 08:00.
Trådstarter
52 1
Takk for alle svar

Har det ikkje noko travelt med å kjøpe nytt kort så da trur eg da blir litt venting til neste generasjon kommer
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Resirkulerer tråden jeg

Vil gjerne ha nytt skjermkort. og da har de tilbud på komplett på GTX 960
Men kan noen fortelle meg hvilket av disse jeg skal kjøpe :O :O
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Resirkulerer tråden jeg

Vil gjerne ha nytt skjermkort. og da har de tilbud på komplett på GTX 960
Men kan noen fortelle meg hvilket av disse jeg skal kjøpe :O :O
Vis hele sitatet...
Du har ikke vurdert en r9 290? http://www.hwcompare.com/18415/gefor...radeon-r9-290/