Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1897
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg skøt litt sub i dag og jeg traff åra på håndleddet. nå er det en ganske stor kul der som gjør vondt som faen. det var ikke bomskudd og nåla var ren. men det har vært en liten kul der tidligere pga skyting. kan jeg gjøra noe som kan hjelpe?
Du kan oppsøke legevakt, helt seriøst. Overlevelsesinstinktet trumfer forhåpentligvis angsten?
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
så ille er det ikke. det ble bare en liten kul med en gang. senere trente jeg en del styrke deretter og brukte hånden mye og det ble hovent og gjør mer vondt. jeg ser i morgen tidlig om det er bedre. bare lurte på om noen har tips
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
så ille er det ikke. det ble bare en liten kul med en gang. senere trente jeg en del styrke deretter og brukte hånden mye og det ble hovent og gjør mer vondt. jeg ser i morgen tidlig om det er bedre. bare lurte på om noen har tips
Vis hele sitatet...
Varme, direkte på hevelsen, enten fra springen eller med varmt håndkle etc.

Hvis du har en tidlig betennelse vil varmen øke sirkulasjonen og hjelpe hvite blodceller (immunforsvaret) til infeksjonen.
Sist endret av stranger; 26. oktober 2020 kl. 22:11.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joda. Du spør om råd her, da er det i mine øyne grunn nok til å høre med legevakten.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legevakt. Eller høres amputasjon og kallenavnet "stumpen" for kult ut?
Får du kul så er det nok en miss. Sub er ikke særlig pent for lemmer osv når den går utenfor åra. Ring legevakta og få tatt en sjekk.
Jeg anbefaler at du setter en sub til. På samme sted. Og så på samme sted på den andre handa.
He he : )
Men du må nok gå til legen, ja. Det hender at slike ting går ned av seg selv. Men for det meste ikke.
Sist endret av Arex_x; 27. oktober 2020 kl. 02:26.
Hadde stukket ned på legevakta
Å skyte Subutex som ikke er filtrert tilstrekkelig nøye har i flere tilfeller endt med amputasjoner.
Filtrering gjennom bomullen fra en sigarett regnes ikke som tilstrekkelig.
Skaff deg et Wheel Filter om du planlegger å skyte mer Sub.

"Parenteral injection of buprenorphine can cause a wide range of vascular complications from simple vascular irritation to severe infective thrombosis and pseudoaneurysms requiring limb amputations. Non-sterile preparation of an injected substance or non-sterile injection sites and the repeated punctures of major vessels are possible culprits in those who are seen to have acute infection of injection sites."

"One of the patients who received the above surgery required amputation of his lower limb."

"Subutex is a sublingual formulation of buprenorphine that is used to treat opioid dependency. It may be abused parenterally with disastrous consequences. We present 4 cases of parenteral abuse of Subutex resulting in severe upper limb complications."

https://www.researchgate.net/publica...se_of_SubutexR

https://europepmc.org/article/med/16902725

Parenteral drug administration = ikke-oral administering av et rusmiddel.
Generelt brukes ordene parenteral drug administration om injisering.
Sist endret av krystallkongen; 27. oktober 2020 kl. 05:33.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg brukte wheelfilter. Det er betraktelig bedre enn i går men det gjør fortsatt vondt men ikke i nærheten så vondt som i går. Det er verken ikke rødt eller varmt men det er hovent. Jeg bor på landet og det er langt til legevakt. Hadde dratt om jeg var oppriktig bekymret men det er såpass mye bedre i dag at jeg er sikker på at det ikke er noen fare. Er lettet får å sundet mildt
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For å si det mildt skulle det stå
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva stopper deg fra å kontakte en lege på vanlig vis da? Ta og ha deg til legen!!
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvorfor når det er såpass mye bedre? Blir jo bedre og bedre for hver dag. Første dag kontaktet jeg ikke legen fordi jeg har hatt noe lignende før som gikk fort over. Vil tro jeg har truffet en sene eller noe
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil du ta sjansen?
Snakkes om et par måneder, når du har amputert.
Anonym bruker
"Reflektert Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor når det er såpass mye bedre? Blir jo bedre og bedre for hver dag. Første dag kontaktet jeg ikke legen fordi jeg har hatt noe lignende før som gikk fort over. Vil tro jeg har truffet en sene eller noe
Vis hele sitatet...
Du lager en tråd og spør om hjelp for å så ignorere alt folk sier til deg.
Nesten så jeg håper det går galt så du får en lærepenge..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
nff er ikke kvalifisert helsepersonell. Ha deg på legevakta.

Case closed.