Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3510
Følte for å skrive dette superlette trikset for THC juice.
Tror dette er verdens enkleste måte å lage e-væske med hasj. Tenkte kanskje noen hadde vært interessert. Har du hasj og en eller annen Vape er Det veldig lett.

Ingredienser:
-hasj. 1-5g alle typer kan brukes /blandes
-vanlig Vape juice med eller uten smak og nikotin 2ml.

Du trenger:
-Lighter
-Spiseskje
-Bomull
-Pipette / 2ml sprøyte (foretrukket)

(Vet det høres ut som man skal koke heroin, det kan se slik ut også da fremgangsmåten er så og si den samme.)

1. Legg hasjen i skjea(små biter)
2. Tilsett 2ml valgfri juice(evt aroma om ikke det allerede er i fra før)
3. Varm skjea med lighter til det kommer damp og rør hasjen rundt til det er blitt oppløst.
4. Legg en litt stor ball(ca klinkekule/paintball) av bomull midt i skjea og sug opp med pumpen/pipetten til filteret er tørt og det kommer luftbobler.
5. Trykk den ferdige juicen over i tanken på esiggen. Er den veldig tykkflytende bør du tilsette ekstra juice.

Test deg frem til beste wattstyrke og lufting. For høy watt så smaker den ikke like godt og for lav effekt kan man risikere at juicen fordamper men ikke cannabisen og ende med en overmettet juice som tetter hele systemet. Man finner fort ut når det ryker best.

Vurdering 10/10 har brukt 10ml av dette på samme coil uten å brenne den så langt. Har tidligere kun forsøkt å lage juice med olje, men det krever mye mer tid og utstyr. Den metoden som er beskrevet over innebærer at virkestoffer løser seg i p-glykolen i juicen og filtreres. Samme prinsipp som andre måter å lage ekstrakter men man trenger ikke vente på at det skal renne gjennom filteret fordi det blir dratt igjennom med vakkumkraft i stedet. Og det anvendte løsemiddelet (væsken med Thcen) er det samme som tanken skal ha så man slipper hele fordampingsprosessen.

Funker med alle typer elektroniske damp sigg / Vape, o.l. som man Kan fylle standard juice fra vapebutiken i.
Omtrent ingen hasjlukt. (Gjelder ikke PG uten smak)
Anonym bruker
"Tjukk Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lest litt om dette, og vil ikke THC og juicen skille seg?

Ble gira på å prøve dette
Da er min blandet! Jævlig vanskelig å få igjennom filteret, men å filtrere flere ganger hvor man varmer opp mellom hver gang funker

Dette funker vel med pot også? De decarb først såklart, og litt fisking etter budsa.
Sist endret av SkammeligNykter; 25. juli 2020 kl. 10:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tjukk Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må man decarbe hasjen?
Må ikke decarbe den jeg har prøvd og det blir ingen merkbar forskjell. Den blir jo delvis decarbed av varmen når du blander det og når du vaper juicen. Har aldri opplevd at det skiller seg, bortsett fra når jeg ikke brukte filter en gang da ble det mye grums og brant coilen. Ja det tar litt tid å få alt gjennom filteret så det kan med fordel være ganske stort. Gøy å høre at flere ville teste.

Med pot vet jeg ikke helt men hvis du grinder den og får alt sammen til å være dynka i juice så kan det nok fungere
Sist endret av Bluesky_; 28. juli 2020 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bestilte meg en vape for 800kr for dette
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
Bestilte meg en vape for 800kr for dette
Vis hele sitatet...
haha, skal kjøpe en selv for å teste... mest for nikotinen da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
haha, skal kjøpe en selv for å teste... mest for nikotinen da
Vis hele sitatet...
Hvor mye watt bruker dere?? Vil først teste med litt mindre (0,5) er det nødvendig med 1r?
Warning:Skrevet i svett og kraftig stimulant rus, mye tekst med lite innhold? Check!


Til definert ku, ja, du kan bruke 0,5 for å teste dette, men ville da lagd svært utblandet juice. Eventuelt så fyll på tanken og etterfyll om all vesken blir soaked up, husker ikke alle e-cig navnene og begrepene, men en «RDA»(?) funker bra for å få testet dette, selv kan jeg anbefale en eLeaf pico med original tank, den får jobben gjort, og så lenge du filtrerer godt så vil du ikke brenne coilen, men vær obs på lekkasje. Husker ikke om det var Melo tanken som var notorisk for dette.
Har i senere tid prøvd den med en annen cig og tank. Har ikke navnet på denne, men coilene er veldig store, jeg er sikker på at en slik vil vare evig. Noen som vet navnet på hvilken jeg mener?

For langtids stabilitet er ikke dette ‘godt’ nok, da må man ha en liquidizer, da bruker man shotglass, og korte intervall i mikroen for å fullføre prosessen. Anbefaler å bruke hasj helt som den er, ikke nødvendig å lage hasjolje først. Jeg opplevde at man maksimerer utbytte med rett fra hasj til juice.

Det kan være tungt å filtrere om dere bruker noen gram. Anbefaler de som har tid til det, å filtrere en mindre mengde først, i den mengden olje man ønsker å bruke. Og så løser du alt opp i samme oljen over flere omganger bare.

For de med bedre tid, så anbefaler jeg å bruke nål på sprøyten, og ha en mikroskopisk bit med bomull mellom sprøyte og kanylen, samt en bit med bomull i shotglasset/skjeen. Du kan også trekke det opp direkte uten filtrering, og la partiklene synke til bunnen.

Det viktigste er å ikke kaste noe. Gjør man dette over tid så vil man sitte igjen med mye hasjgrums, da kan man gjenbruke dette materialet og få spennende blandinger. Det som er unikt med å gå direkte fra hasj er hvor mye lukt og smak du bevarer, spesielt om du vaper med høy temp for å decarbe og holder det minimalt i skje/mikro.

Når man lager vanlig juice, så er det noe som heter steeping(?) som er å lagre den en stund før bruk, rett og slett cure den. Jeg hadde en flaske med juice, som var proppet full med hasj og en liquidizer i laaaang tid før det ble filtrert bort. Det var knall hasj, og en perfekt blanding «løsemidler» Hadde det i ett år før et uhell inntraff og det siste forsvant i en lekkasje. Etterfylte med vanlig juice og fikk brukt opp det som var i coilen og det lille som var på tak og vegg i Tanken på et tidspunkt jeg sjeldent brukte hasj, så fikk en god del utav den tilsynelatende tomme tanken også.

Hadde en post om dette i et innlegg på en annen konto for flere år siden, men tror ikke det fikk noe respons. Flere som skal prøve e-ciggen mistenker jo at man tilbyr dem å prøve «syntetisk e-juice» merket jeg. La det på hylla da jeg sluttet å røyke, siden har jeg prøvd ut andre substanser i e-juice, og må melde om gode resultater med det meste! Så lenge du ikke prøver med skitten makka så kan du få overaskende geniale juicer, men da er det en fordel om du har flere tanker(dyrt med svinn å tømme en tank med meth for du vil vape hasj liksom, men det villeste jeg var borti er en tank som ble etterfylt med tiden, og nådde 4 substanser på ett punkt, da var to puff på relativ lav watt en av de bedre tingene jeg har prøvd de siste 10-15 årene)

Send pm om dere lurer på noe eller som er uklart i teksten- skriver på mobil og samtidig preget av stimulant inntak så kan være en del skifting i tema før jeg plutselig er tilbake på det samme ����x�� (morsomt, astronaut emojien blir automatisk til ansikt x månerakett når man forhåndsviser innlegget, når man poster blir det spørsmålstegn x spørsmålstegn, ja ja..)

Men har nå drevet med dette av og på i noen år nå, så burde være i stand til å kunne svare på det meste, litt mer oversiktelig enn i det innlegget her hvor tanker og infoen min flyter om hverandre.
Sist endret av Kalyx; 1. oktober 2020 kl. 17:28.