Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2828
Hei. Jeg er i en litt vanskelig situasjon og trenger råd. Jeg ble tvangsinnlagt i mars 2016 etter en episode da jeg hadde ruset meg og vært for lenge våken og fikk panikk da jeg kom hjem og fant tingene mine som di ikke skulle være. Jeg ringte politi og da di kom var jeg for sliten i kroppen og sinnet til å forklare hva som hadde skjedd så di sendte meg på sykehus. Deretter videre på psykiatrisk. Jeg har fått utskrevet rivotril av legen siden januar 2011. Vi prøvde flere medisiner som vival. Cipralex, stesolid ect. Til endelig rivotril. Di har hjelpt meg veldig og forbedret livskvaliteten min. Brukte dem eksakt som legen utskrev den til meg men hvis jeg følte meg sterk nok til å unngå å ta en så gjorde jeg det. Jeg fikk utskrevet 0,5 mg 3 ganger om dagen. Da jeg ble tvangsinnlagt kuttet di den rett av. Ingen nedtrapping. Og heller fikk antipsykotika. Jeg ble veldig dårlig. Og skrev brev og klagde til fylkes legen men uten hell. Jeg er per idag ikke innlagt får risperdal og efoxor. Jeg merker ikke så mye til dem. Men hver dag kjenner jeg på at jeg trenger rivotril. Jeg er fremdeles ikke blitt bedre. Jeg vet leger er forsiktige med å skrive dem ut.Men i mitt tilfelle så hjelper dem meg og jeg misbruker dem ikke. Jeg og fastlegen min brukte lang tid på å endelig finne medisinen for meg. Nå har jeg det helt forferdelig uten dem. Jeg prater mindre med folk, er alltid anspent, nervøs, og klarer dårlig å konsentrere meg. Og det blir ikke bedre med tiden. Hva kan jeg gjøre? Fastlegen har sluttet
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde finne en ny fastlege og forklare situasjonen din med dokumentasjon. Han/hun vil garantert prøve å hjelpe deg.
Hvis det allikevel ikke skulle hjelpe eller være godt nok. Hva da? Det bør være ulovlig å nekte noen medisin som di er blitt så avhengig av. Eller?
Sitat av Anna-Lilja Vis innlegg
Hvis det allikevel ikke skulle hjelpe eller være godt nok. Hva da? Det bør være ulovlig å nekte noen medisin som di er blitt så avhengig av. Eller?
Vis hele sitatet...
Da prøver du det først så får du eventuelt spør om nye tips om ikke det fungerer
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvordan fikk du legen til å gi deg rivotril?? Jeg har forklart hvor grusom angsten min er og det er dokumentert de forskjellige angstlidelsene mine! Men hun nekter å gi meg sterkere enn 5mg vival/valium/stesolid 3 ganger om dagen! Og de virker ikke på denangsten jeg har nå! Det er helt grusomt , jeg har hjertebank , skjelver og gråter hele tiden, svimer av, kaster opp, har nå også begynt å våkne med angstanfall ! Jeg bare sitter meg rett opp i senga fra søvne og begynner å hyperventilere og gråte og klore meg og ja... eller så sitter jeg der og klarer ikke puste så svimer jeg av... hva skal jeg si siden hun er så forbanna anti ?? Jeg har nettop blitt dumpa av mannen jeg trodde jeg skulle gifte meg med, vært sammen i 6 år og det er lenge siden jeg er 30 så det er jo en sjettedel av livet... jeg bor alene for første gang i mitt liv, mamma har hjerteproblemer, jeg har og kanskje det, på toppen av alle de andre senskadene jeg fikk fra kreft.. så ja jeg har mye å ha angst over og Når jeg kan svime av 6-7 ganger på en dag! Hva om jeg slår hodet så hardt at jeg blir liggende til hjemmehjelpa kommer?
IAngstmonster, du kommer uannsett ikke til å bli kvitt angsten din om du må ha såpass sterke medisiner kontinuerlig uten effekt.
Det virker som pillene allerede styrer hele din tilværelse, og en "magisk" resept på rivotril vil ikke kurere angsten. du vil bare få en enda sterkere avhengighet og bli en reseptjunkie. ikke frekt ment, men som lever fra resept til resept. Det er utprøvd og vedtatt gjennom mange studier at benzodiapiner skal kun brukes i korte perioder som en brannslukker, ikke permanent. fordi man får mer angst enn før man startet av å gå på det fast, det kurer ikke i det lange løp.
Dessuten er det et velkjent fenomen at benzosøkende sjeler lager mye mer hysteri og kjenner ekstra godt etter for å få en resept. Dessuten er det ikke uvanlig at individer som oppsøker spesifikt rivotril er egentlig ute etter rus kombinert med å bli kvitt angst.