Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4098
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallaisen!
Først litt info, har prøvd xtc et par ganger. Tatt 1 først og redosert med en igjen etter en stund. Prøvd krystaller også, har hatt relativt høy toleranse for dette og ikke fått funk av svært lite. Alltid hatt gode mellomrom i mellom ganger jeg har prøvd.

Så kom det en dag. Tok 1/2. Fikk litt funk merkelig nok før de andre og ble veeldig sløv og kvalm. Så mista jeg det filtret. Bruker ha ellers en meget sterk opptur med brekkninger, kvalme, spy osv.. Men var bare sløv og kvalm nå i noen sekunder. De andre hadde enda ikke fått funk. Så vi sniffet litt av andre halve pillen. Funken kom litt mer. Etter en stund sniffet vi resten av halve. Nå hadde vi tatt 1. Gikk ca 1 time nå.
Vi kjøpte en til pille hver. Til sammen tok vi 2, svelgte den siste. Alt gikk bra. De andre hadde grei funk.. Så starta jeg bli hypnotisert i gjenstander. Følte at andre så på meg. Kunne stirre i ting leenge. Følte meg som en idiot. Prikkinger i bena, som om de fløy. Bruke dritlang tid på å finne ting, for så å ikke skjønne hva jeg så etter.
Alt det folk snakket om prøvde jeg rette på for jeg følte at de ikke hørte meg. Øynene vibrerte og dirret overalt. Så klarte jeg ikke puste mer. Et trykk moy brystet.
Ambulansen kom. Jeg klarte ikke snakke mer. Sykehuset. Høy puls osv, blodtrykk også. De sa det var overdose. Starter hallusinere etter 8 timer etter inntak. Alt forverret seg for etter hver time. Fikk nedtur etter 10 timer minst.. Da gikk det ned..

Hva er dette da? Folk har prøvd disse pillene før og har tatt mange mange og bara fått typisk ecstasy rus.

Vil også si at jeg sliter ekstremt med panikk nå, føler meg ikke i form og er redd rett og slett. Slapp og vil bare sove. Vil bare høre om noen vet hva dette kunne være/kjenner seg igjen?

Kan noen fortelle meg..
Du tar altså 2 xtc-piller med ukjente mengder av MDMA og muligens andre virkestoffer og får en overdose. Det var det som skjedde.
Høres ut som disse pillene var nokså fullpakket av MDMA, fordi du fikk de typiske symptomer på en overdose (hvis man ser bort fra pustestans, noe som ikke er vanlig). Noe av MDMAen omdannes til MDA i kroppen, et stoff som er mer hallusinasjonsfremkallende enn MDMA. Utifra din beskrivelse hadde du en del MDA i omløpet, noe som tyder på en veldig høy dose MDMA. Eller så var det 2C-B i pillen.

Et tips til deg - sats på reagenstestet MDMA-krystaller neste gang og mål ut dosen med en milligramsvekt, hold det under 250 mg per session, helst mindre. Ta 3-4 måneders pause mellom hver gang.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vennligst ikke legg skylden på MDMA - det finnes nok propaganda om MDMA fra før. Du har droppet og sniffet tilfeldige piller som kan inneholde alt fra rottegift, PMMA og crack. Tok de ikke blodprøver på sykehuset?
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stray_Wanderer; Hva er det som indikerer på at pillene var "fullpakket av MDMA"? Dødelig overdose på MDMA er ≈100mg pr kilo kroppvekt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vennligst ikke legg skylden på MDMA - det finnes nok propaganda om MDMA fra før. Du har droppet og sniffet tilfeldige piller som kan inneholde alt fra rottegift, PMMA og crack. Tok de ikke blodprøver på sykehuset?
Vis hele sitatet...
Tja, MDMA er ikke så uskyldig i seg selv, mtp utbredt idioti når det kommer til dosering og frekvens på bruket blant folk. Man kan dø av en høy nok dose MDMA alene, men man kan også stryk med ved lavere doseringer hvis man gjør de rette tingene (konstant fysisk aktivitet, for lite væske, for mye væske i varme omgivelser).
Sikkert PMA/PMMA du har fått i deg,testkit er et must.
Sitat av Bruker Brukesen Vis innlegg
Sikkert PMA/PMMA du har fått i deg,testkit er et must.
Vis hele sitatet...
Høyest usannsynelig, dette her er helt normalt på høye doser MDMA! Har selv overbrukt dette over tid, og kjenner meg igjen i dette. Pma gir dårlig funk selv om dødeligheten er høy. Kan være cutta men ser ikke helt poenget med å jukse med 40-50 mg pmma i miksen, 60-70 mg er dødelig.
Enig! Høres ut som mdma. Brukt dritten der mye før, og sitter ikke igjenn med noe positivt i ettertid. For my av det gode...
Sitat av alboo Vis innlegg
Enig! Høres ut som mdma. Brukt dritten der mye før, og sitter ikke igjenn med noe positivt i ettertid. For my av det gode...
Vis hele sitatet...
Lol?
Du sier det ble for mye av det gode, holdt mdmaen en pistol mot hode ditt å tvang deg til å missbruke det?
Om det er tilfelle så kan jo skjønne hvorfor du kaller det "dritten", men om det ikke var slik det hendte så ligger det nok mer på brukeren, altså deg.
Igjen, lol.
Problemet med MDMA er at det er alt for lett å ta for mye ila en kveld, gjerne som følge av en kombinasjon av medfølgende alkoholkonsum og doseringer på øyemål.
Sitat av andlov5000 Vis innlegg
Problemet med MDMA er at det er alt for lett å ta for mye ila en kveld, gjerne som følge av en kombinasjon av medfølgende alkoholkonsum og doseringer på øyemål.
Vis hele sitatet...
Altså, problemet er jo ikke MDMA i seg selv, men at enkelte individer behandler det som det skulle vært hockeypulver. Det folk ikke skjønner er at MDMA er relativt harmløst hvis man følger de enkle rådene som gis. At noen folk redoserer 5 ganger på en kveld er ikke stoffet sin feil.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Lol?
Du sier det ble for mye av det gode, holdt mdmaen en pistol mot hode ditt å tvang deg til å missbruke det?
Om det er tilfelle så kan jo skjønne hvorfor du kaller det "dritten", men om det ikke var slik det hendte så ligger det nok mer på brukeren, altså deg.
Igjen, lol.
Vis hele sitatet...
Han skriver jo selv avslutningsvis i innlegget sitt at det ble "for mye av det gode", så skjønner ikke helt den belærende tonen din når han selv skjønner at han misbrukte det og at det er derfor det nå er dritt.

Og sånn er det med de fleste rusmidler når man misbruker det, da blir det som regel bare dritt man trenger for å føle seg normal eller at man har havnet så langt ned i avgrunnen at man bare fortsetter å kjøre seg ned.
Sitat av Nullmening Vis innlegg
Han skriver jo selv avslutningsvis i innlegget sitt at det ble "for mye av det gode", så skjønner ikke helt den belærende tonen din når han selv skjønner at han misbrukte det og at det er derfor det nå er dritt.

Og sånn er det med de fleste rusmidler når man misbruker det, da blir det som regel bare dritt man trenger for å føle seg normal eller at man har havnet så langt ned i avgrunnen at man bare fortsetter å kjøre seg ned.
Vis hele sitatet...
I den originale kommentaren så lå det en litt ignorant undertone.

"For mye av det gode" sikter til et sterkt misbruk av stoffet, samtidig som at man har et feil fokus på bruken. Om en gjør veldig grunnleggende research på MDMA, så finner en fort ut at:
1. Det er ikke noe grunn til å ta altfor høye doser/redoseringer
2. MDMA gir sterke bivirkninger for sterkt misbruk
3. Det er viktig å vente flere måneder før hver gang

Hvis man ikke klarer å fatte eller forstå disse tre veldig grunnleggende tingene, så har man ærlig talt ikke nok respekt for seg selv eller stoffet. Da burde man holde seg langt unna, og heller skylde på sin egen ignoranse enn at stoffet er "dritt".
Sist endret av Sopphuet; 3. oktober 2019 kl. 01:28.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har fått piller av en som sa til meg at jeg ikke skulle at en hel. Det ville være altfor mye. En halv var allerede skikkelig heftig. Pillene inneholdt ca 240mg. Det kan stemme som at halvparten gav en heftig rus. Jeg fortalte en venn kom disse og vi mødtes for å ha en god aften sammen. Han tok mindre enn en halv og fikk det dårlig. Det tok nesten to timer før han fikk det ok - uten at han fikk noen opptur. jeg har opplevd dette med andre. Å ta en hel pille som kan inneholde store mengder mima eller annet når de færreste av oss tester, er risikabelt.
Når politiet har testes mima i krystall, pulver og pilleform, så er det ikke tydelig at krystal er så mye renere. Sammenligner man mdma man får i forskjellig form med fx arm og kola, så kommer xpc/krystal ofte bedre ut. Vi kan jo teste og få svar på at det er mdma i, men vi får vel ikke så lett svar på hva det ellers kan være blandet ut med.
Om du har fått ren mdma er synes jeg det er rart at 2 piller har ført til dette. Av de 100ich gangnene jeg har tatt molly har jeg en gang hvert borti en pille som jeg fikk overraskende god form etter en halv. Og har også fått beskjed en gang som psycho`n at jeg måtte dele en pille på 4, jeg tok en halv og har aldri vært så ute på Molly uten at det endte på legevakten.

Du kan ha fått en pille som inneholdt mer enn de andre du var med. Høres ut som du har hatt en form for panikkangstanfall, noe som kan være veldig heavy å utløse de symptomene du beskriver. Hvordan var sinnstilstanden din før du tok har også noe å si.

Anbefaler deg å vente minimum 3 måneder før neste gang. Og da kjøp mdma krystaller, mye lettere å bedømme riktig dose. Og ta molly sammen med folk du kan stole på
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har nylig fått blå punisher piller som fungerer veldig bra selv ved en halv. At vennen din ikke hadde en god opplevelse kan det være flere grunner til, men det er rett og slett ikke vits i å spekulere i uten å vite hva som faktisk var i pillen. Alkoholbruk, andre legemidler eller rusmidler kan føre til ubehagelige opplevelser. Det er heller ingen hemmelighet at noen folk synes mdma-comupen er skummel, og hvis man får i seg litt lite så kan noen oppleve denne ubehagelige come-upen i et par timer uten å noen gang faktisk komme helt opp. (i følge venner og jeg så tilfeldigvis en fyr på youtube nevne det en gang - psychedsubstance).
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres jo heller ut som PMMA dette her. MDMA varer ikke så lenge uansett, værtfall ikke når det er snakk om 2 piller som i verste fall kunne inneholdt 250mg hver, ingen som orker å putte mer oppi. Godt mulig du har fått i deg et par overpotente pmma-knips dessverre, bra det gikk godt.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde samme opplevelsen på amfetamin som var pmma. Beskrivelsen din resonerer med det jeg opplevde av symptomer. Treig come up, angst og høy puls i over 10 timer. Veggene rørte seg å insekter var i luften. Klarte ikke å puste bra, fikk mye blodtrykksfall å mistet følelsen i ansiktet. Amk kom i tide å eskorterte meg til sykehuset. Pmma eller ikke? Var ikke amf i hvertfall, det var ingen tegn til speed rus.
Verste opplevelsene jeg har opplevd så langt. Var 100% sikker på att jeg døde
Umulig å spekulere i hva TS har fått i seg, men man kan uansett slå fast at TS har oppført seg som en idiot når han kjører på med to piller av ukjent opphav og kvalitet. Joda, noen ganger kan man fint ta to piller, dersom de ikke er spesielt potente. Men det skal aldri være nødvendig med to om det er kvalitetsvarer.

Til slutt er det uansett helt høl i huet oppførsel å ta en, for så en times tid seinere kjøpe en til og droppe hele. Du fikk hva du fortjente, TS.
Jeg tror jeg sliter i dag på grunn av en overdose jeg hadde på MDMA for flere år siden. Det må være rundt to år siden og jeg sliter med hallusinasjoner, søvnproblemer, angst, depresjon, familierelasjoner, usikkerhet og helsa sånn generelt sett til et såpass omfang at jeg ikke klarer å ta vare på meg selv. Så dette er egentlig en advarsel i fra meg til alle som koser seg med MDMA i disse tider. Jeg selv skulle ønske jeg ga meg mens leken var god.
Hei Hand_model,

Trist å høre! Håper du har funnet noen redskaper så likevel har ok livskvalitet. Hadde du ingen problemer før den OD?xOg hva skjedde da du fikk en overdose?