Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 597
Hvis jeg smuldrer opp bruningsen og putter den i ovnen på 120° i 30min. Kan jeg da f.eks. putte den på en kakebit og spise dagen etter? Første gang jeg lager edibles så litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det tar gjerne imot tips
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville anbefalt å sette ovnen på 100, ovner er gjerne litt varmere enn det som står, men jeg har ikke hatt noen hypermoderne ovner heller. Sjekk med steketermometer om du har tilgjengelig, så har du en viss oversikt ellers høres det bra ut det altså. 30-40 min er safezone når man ikke har helt presis temp
Kjøp heller en toro Browniespakke og varm opp smøret som skal i. Så putter du ønsket mengde nedi smøret og rør det inn i deigen. Det funker så aaalt for godt her i gården.
Så lenge hasjen har vært 'varmebehandlet' er det BARE fantasien og dine ferdigheter som kokk som setter grensene. Du kan tilogmed knaske bønna tørr.

Mitt generelle tips er å løse den opp i fett av noe slag - f.eks. som 'pilleknaskern' beskriver.
Smeltet smør er tross alt en sentral ingrediens i mye rart som smaker digg...

Selv pleide jeg å lage Stor-batch med pannekakerøre og hive i fryseren i passe små porsjoner. Deretter kunne jeg steke meg tre-fire pannekaker til frokost når jeg ønsket det og ha en hel dag med (fyll inn noe du trives godt med)...

Du kan også bruke fettet til å steke noe godt i - pass bare på at du også får i deg stekefettet som er igjen i panna når du er ferdig (Edibles og slankekur er ikke alltid like enkelt å kombinere)

Lykke til og kos deg
Sist endret av TrashMazta; 15. mai 2020 kl. 00:22.
Er hasjen varmebehandlet så er det bare å smuldre den opp, hive den i en kjele med smør til den er løst opp og slenge den oppi røra. Er den ikke varmebehandlet (f.eks. Iceolator hasj.) så pleier jeg å la det trekke på svak varme i en 30min ca. Ca 80 - 90 grader.