Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1851
Lurer på om det er en slags "holdbarhetstid" på jointer.
Skal nemlig reise bort i helga og tenkte å ta med 2 jointer som nattings, og orker ikke styre med å mekke i helga.
Men vil ikke en joint som ligger i papir så lenge bli "dårligere"?
nei skal ikke ha så mye å si. det funker nok skal du se
Det skal nok gå helt fint. Jeg har gjort dette selv flere ganger.
I Christiania selger de jo ferdige saker som gjerne ligger i en uke eller mer før noen kjøper - nå ligger riktignok disse godt pakket i plasthylser, men om du pakker inn tingene dine i litt plast, tror jeg det skal gå aldeles strålende, jeg. God tur.
forresten, er vel ganske trygdt å bare ha dem i lomma når jeg går på flyet så lenge dem ikke er pakka inn i folie?
er vel kanskje ikke så smart hvis de skulle fine på å ha no narkohunder der eller no..

kanskje det er smart å rulle dem inn i plastfolie, for da blir ikke jointene så tørre og det vil kanskje ikke lukte så jævli..?
Sist endret av randy; 5. desember 2002 kl. 16:33.
På innenlandsfly er det vel ikke no særlig med narkohunder.

Men folie er god ide. Enda bedre er det vel å putte dem i en eller annen form for etui for å slippe at de knekker. Da kan du like gjerne mekke der du skal

Glemte å si at sigarhylser er knallbra som etui
ziploc bags funker fett.. de små posene som man kan åpne og lukke igjen, vet du?
Det som er nakkdelen er at tobakken fort blir tørr om du bruker clipsposer eller ikke (hvis du ruller med tobakk). Samme gjelder også majan, den blir fort tørr.

Skal du reise med bil og eventuellt skulle ha med deg en frysebag er et alternativ og legge jointen siden av fryse-elementet hvis du skal på skikkelig tur.. selvsagt i en klips bag eller sånn at ikke jointen blir blaut.

Edit: Sorry, leste at du skulle resie med fly.
Edit2: Skal du ha de i håndbagasjen IKKE putt de i cigarhylser. Disse vil kanskje slå ut på scanningen og du blir bedt om og åpne den. Dette har skjedd med meg flere ganger da jeg har hatt med meg en refill lighter. Skal du ha de i lomma, bruk ikke sølvpapir, da dette vil kanskje pipe i detektoren.
Sist endret av Dan; 5. desember 2002 kl. 18:12.
Pass på at du ikke slikker for mye eller for lite når du ruller, jointen kan fort løsne opp over lengre tid. Kanskje du burde rulle dobbelt for sikkerhets skyld.
DanBanan: Ooops, glemte visst den delen der, og veldig bra at du oppdaget det!

Sigarhylser funker fett (særlig med tanke på å oppbevare rene greier, men også til jointer), men selvsagt ikke i scanningen. Kan bare beklage. Evt. så finnes det sigarhylser i plast.

En sigpakke med sigg inni funker vel nesten fetest, ettersom sigarettene vil støtte opp rundt jointen samtidig som den går greit med inn.

Men hva med å bare mekke når du kommer frem? Tar ikke lange tiden.
Sist endret av Dekilaz; 5. desember 2002 kl. 23:13.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
enig med dekilaz, alle disse framleggene har gitt meg et inntrykk av at det er mye mer styr å ta dem med seg en å ganske enkelt mekke når du kommer frem. det er da ikke så mye pes
altså hvis du legger en hasj klump på papir i lengre tid blir den til en flekk?
Altså hvis du har det i rullepapir, suger ikke hasjen seg inn i det papiret også?
vell, liker du å mekke ute i -5 grader? hadde nemlig ingen plasser å mekke inne siden jeg bodde hos tanta mi.

Rapport: Transporten gikk greit da. Hadde dem pakka inn i plast i lomma igjennom sikkerhetskontrollen. null stress.
Burde ha rulla dobbelt men gikk bra.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
det var faen meg et bra spørsmål.. jeg vet ikke selv, ettersom jeg aldri har prøvd å oppbevare en joint lengre en en dag, og da har det gått helt bra..
Men egentlig.. så skulle vel det skje?