Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  163 31481
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den store Research Chemicals tråden!

Oppdatering!
Denne tråden har vært moden for litt oppfrisking.
Spørsmålet er HVA kan definéres som research chemicals?
Det er mange forskjellige meninger om dette, men vi holder det enkelt og
holder oss til stoffene som har RC status på erowid.org,
det betyr at stoffer som 5-MeO-DMT/2c-b og DOM forsvinner fra denne teksten.

NB! Angående RC Suppliers på internett NB!
Her på nFF har vi nulltolleranse over posting av slike linker
og navn på firmaer.
Undrugged er en side
der du kan søke opp informasjon om RC vendorer om du kan
navnet på de.

Oppdageren av Rc's, Alexander Shulgin's Mål var å kartlegge de psykedeliske effektene av nye stoffer, etter
noen år hos Dow Chemicals, der etter han synteserte noen lønnsomme kjemikalier
fikk han frie tøyler til å holde på med det han ville.
Etterhvert sluttet han, og lagde sitt eget labratorium i kjelleren sin.
Han skrev de to bøkene PiHKAL og TiHKAL

Hva er Research Chemicals?

Research chemicals er rett og slett betegnelsen på stoffer som det enda forskes på,
eller stoffer som det har vært forsket lite på.
Dette kan være helt nye stoffer eller stoffer som har vært her i årevis, men ikke forsket nok på.
Beklageligvis begrenses forskningen på psykoaktive stoffer veldig av myndighetene, og da spessielt USA.

Det første problemet med å legge dette i én tråd, er at rc'er omfatter en
veldig stor gruppe med stoffer, jeg skal nå gre ut om de to hovedgruppene:
Fenetylaminer

Dette er monoaminoalkaloider. På godt norsk betyr det et molekyl med en
amino-gruppe på en karbon kjede, men det skal vi ikke gå så dypt inn på.

Meskalin ligger i denne gruppen, og det var en bra plass å starte for shulgin.
Det første stoffet han lagde, døpte han AEM, og besto av meskalin,
Med bl.a. en forlenget 2-karbon arm og litt til, laget han et nytt stoff
med den doble potensen av meskalin.

Tryptaminer
Et tryptamin er også et monoamin, men det finnes overalt i naturen,
I biosyntesen av tryptamin(er) er aminosyren tryptofan den vanligste forløperen. Tryptamin kan på sin side være forløper til flere andre molekyl/stoffer (ulike indoler og beta-karboliner).

LSD et er kjent tryptamin, og for de som har vært ute å reist, kanskje
vært heldig nok til å få testet ayahuasca så er jo den aktive ingrediensen:
n,n-DMT, enda et tryptamin.
Som sagt finnes dette overalt i naturen, det er her fleinen vår henter godsakene
sine (for å så la enzymer stikke på 4-hydroxy sånn vi får 4-ho-dmt,
også kjennt som psilocin, og psilocybin med en ekstra O-phosphyrol gruppe)

Bruk og Omsetning

Første gangen et research chemical kom 'ut av laben' var på 60 tallet,
når en eller annen smarting fant shulgins rapport på en substans han
hadde syntesert kalt DOM (gikk under navnet STP på gaten), et fenethylamin.
Det ble sluppet på gaten i 20mg piller, som er en hel del.
Shulgin selv prøvde aldri en dose over 12mg, noe som førte til
endel rare akutt besøk til sykehuset med ungdommer som trodde
de hadde insekter som kravlet på insiden av hodet bl.a.

Noen eksempler på RC's er:

2C-I
2CT-2
2C-T-7
2C-T-21
2C-C
2C-E
5-MeO-DiPT
4-HO-DiPT
AMT
5-MeO-AMT
5-MeO-DET
5-MeO-DALT
DIPT
Methylone

Stoffene er veldig forskjellige når det kommer til virkning,
f.eks noen kan være lette stimulanter mens andre kan være kraftige
psykedelika som varer i flere timer, noen stoffer viser audielle egenskaper
(man hører ting o.l.) mens andre er bare visuelle effekter.

Brukergruppen er noe annerledes også, ettersom tilgjengeligheten er liten,
er det heller folk som har den 'psykedeliske livsstilen', er hippie, eller
hva enn du nå liker å kalle det.
De fleste beskriver stoffene som "psykedelia for viderkommne", noen av de er
så intense at en fullblåst LSD tur virker som sukkerspinn i forhold.
Jeg, og flere jeg kjenner vil så absolutt ikke anbefale rc's til noen uten
betydelig psykedelisk erfaring, dette er absolutt ikke for de med et kjedelig
tennåringsliv som "vil ha seg et kick".

Som forklart lenger opp her, RC's er ingen kjemisk/farmakologisk
klassifisering, stoffene har sånn sett ingenting til felles:
Potensen av noen stoffer er alt for kraftig til å kunne håndteres av
vanlige folk uten laboratorieerfaring: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=159866
Det har skjedd i vårt land og, at folk har dødd av uaktsomt bruk av RC's.
Men nok om den alvorlige delen av saken.

Psykedelia er medisin for sjelen, veien for å 'finne seg selv', meningen
med psykedelia i mine og mange andres øyne er ikke det å ruse seg, men
å utsette seg for en annerledes bevissthet, stille spørsmål, få svar,
det er i tiden etterpå man får igjen for det.

Inntaksmetoder

De fleste rc's inntas på en av tre måter: oralt, sniffet og røkt.
Jeg vet i noen tilfeller har det blitt tatt Intravaskulært, og Intramuskulært
men jeg kommer ikke til å ta for meg det ettersom alle stoffene kan tas på mindre
risikable måter.

Oralt - Blandes med vann, juice eller hva du enn føler for, ikke alle stoffene er
aktive oralt.

Sniffet - Kan gi ekle virkninger som kvalme, ekkel kjemisk smak i hals og svelg
oftest gjør dette turen mildere og drar den ut over lengre tid enn
ved å røyke det.

Røkt - Raskeste måten å få aktivitet på.
Oftest brukes en skje (vanlig eller av sølvpapir) og et rør av noe slag,
man varmer opp stoffet i skjeen, og suger inn dampen fra substansen.
Man BØR ha en kompis som passer på deg, eller holde skjeen og det over en
bolle vann, i tilfelle du mister kontrollen for fort, for å motvirke brann,
eller om du er heldig, bare et svimerke i gulvet/sofaen/senga.

RC's og Helse

Det er desverre veldig lite konkret som omhandler helsen vår og disse stoffene,
mest pga dagens anti-rus puritanister siden ingen form for forskning
er lov på endel av disse stoffene, ettersom de bare stemples som 'farlige'.
Det varierer også veldig fra stoff til stoff, men her et etpar ting vi vet for
sikkert er:

Lungeskade - Endel av disse stoffene røykes, men i flere tilfeller, f.eks
5-MeO-DMT er dosene så små, 3-10mg at det ikke kan gjøre store
faren, dog har det blitt rapportert om etpar tilfeller av store
smerter i brystet ved røyking.

Trygghet
RC er IKKE regnet som trygge. For å spesifisere: de kan veldig gjerne være trygge, likeså at de kan være veldig,
veldig farlige. Det er rett og slett vanskelig å si noe konkret, da mye av kunnskapen som er samlet om disse stoffene er førstehåndserfaringer fra privatpersoner (samt en del materiale publisert av standhaftige forskere som trosser loven eller forsker med tillatelse fra myndighetene (eksempelvis Shulgin, som i sin tid hadde tillatelse til å lage akkurat hva han selv ville)). Generelt sett kan man i alle fall trekke slutningen at det å eksperimentere med disse stoffene involverer en mye større risiko enn å eksperimentere med eldre, "konvensjonelle" stoffer innebærer.

Kortidseffekter
Å eksperimentere med RC vil si at du gjør deg selv til et en menneskelig forsøksperson.
Du utsetter deg for de samme risikoene som kyniske mennesker utsetter lab-rotter for,
sansynligvis uten å ha noe særlig annet sikkerhetsnett enn telefonnummeret "113".

Selv om et stoff ligner veldig på et "godkjent stoff" betyr det ikke nødvendigvis
at det fungerer på samme måte. Ta for eksempel MPTP, et stoff som kan oppstå i stedet
for MPPP (et slags syntetisk opiat) hvis synteseringen slår feil (for lav PH, for høy temperatur).
Å bruke MPTP bare én gang kan resultere i kraftige hjerneskader, og mange sitter i dag
igjen med en slags parkinson-lignende lidelse. Nå er jo MPTP et resultat av dårlig syntesering,
men det gjør det desto viktigere at du kan stole på leverandøren av stoffet.
Det finnes mange RC-leverandører, og en del av disse har til tider sendt ut feil stoff til kunder,
eksempelvis DOI i stedet for 2C-I.

Vi vet lite om langtidseffektene av Research Chemicals. Noen av stoffene er som allerede nevnt svært nye,
og har dermed ikke blitt brukt lenge nok til at man vet langtidseffektene av disse.
Andre stoffer har man igjen blitt forbudt å forske på, så kvalitativ empirisk data er vanskelig å oppdrive.

Kombinering
Vi vet ofte lite om de forskjellige stoffene, og vi vet enda mindre om kombinasjonene av disse.
Selv med konvensjonelle stoffer er det lite informasjon om kombinasjoner,
og derfor vil jeg råde alle til å IKKE kombinere RC-stoffer med andre stoffer.

Dødsfall og Research chemicals:
Ja det har vært dødsfall på disse stoffene, og vi vil gjerne nevne omstendighetene o.l.
Det første rapporterte dødsfallet på 2C-T-7 skjedde i usa år 2000:
En 20 åring sniffet 35mg 2C-T-7 og innen 5 minutter begynnte han å spy (noe som ikke er uvanlig når man sniffer fenethylaminer).
Spyingen stoppet ca 30 minutter senere og personen ble oppspillt og veivet etter 'Onde ånder' i de neste 60 minuttene, etterpå rapporterte han å være 'kald' og plasserte seg i et hjørne av rommet for å få tilbake varmen.
Etterhvert begynnte han å utagere igjen, han sparket, vridde og slo rundt seg, det var nå (ca 60 minutter etter inntak) at to nyktre venner kom for å hjelpe.
80 minutter etter inntak så observerte vennene etpar dråper blod komme fra nesen, de var ikke bekymret ettersom dette hadde skjedd før når man sniffet dette stoffet.

100 minutter etter inntak begynte han å roe seg, 10 minutter senere begynnte ansiktet hans å bli blått som tegn av oksygenmangel.
Vennene skjønte alvoret nå, og kjørte til sykehuset, de prøvde gjentatte ganger å frigjøre luftveiene
ettersom han hadde stoppet helt å puste nå.

Han døde i sykehuset minutter etterpå.
Original rapport (Engelsk)
Rapport nr 2

Obduksjonsrapporten konstanterte 'hjertestans' (cardiac arrest), dette ble senere endret
til 'død ved kvelning, pga fremmedlegemer/veske i lunge' (aspiration), dette ble tilslutt endret,
ettersom det ikke var nok veske i lungene til å forårsake døden alene, den siste rapporten konstanterte 2C-T-7
overdose med tegn av lungeødem og skader på tungen (biting under krampeanfall), bevisene som støtter opp denne rapporten er noe uklare.

Nesten dødsfall (hadde det ikke vært for medisinsk ekspertise) er også rapportert med
5-Meo-DMT:
En testperson inntok "en ukjent stor mengde" og øyeblikkelig sank han inn i noe som minnet en koma.
Innen sekunder ble ansiktet hans lilla-blått, og øyeblikkelig hjelp ble gitt, (hjertemassasje og munn-til-munn),
Personen gled inn i bevissthet igjen med kommentaren:"Dette er absolutt ekstase" før han ble ubevisst igjen,
Hjertemassasje og munn-til-munn ble gitt ytterligere en gang denne gangen holdt han seg relativt bevisst.

Personen slet med angst for 'de mørke kreftene' som han selv sa, men fikk noe psykiatrisk hjelp og med en
periode på angstdempende midler fikk han et 'mer akseptabelt oppførselsmønster'.
Original rapport
Virkninger
Effektene kan variere fra person til person, etter inntaksmåte, dosering, og naturligvis fra stoff til stoff.
Det er jo ganske mange stoffer som går under kategorien RC-stoffer. Hva man kan forvente er også ganske vanskelig å si, da alt for få personer har testet ut stoffene til at vi kan ha en gjennomsnittlig erfaring.
Vær på vakt, og vær forberedt på en overraskelse.

Bevissthet
På flere av stoffene, igjen her tar jeg favoritteksempelet 5-meo-dmt
så kan man oppleve at man mister bevisstheten i flere minutter (1-10 min),
det er viktig at evt sittere du har med deg e.l. er klar over dette
og at man ikke får panikk når det skjer.

Motorikk
Igjen dette er noe man bør vurdere veldig forsiktig,
det finnes folk som har fått panikk under en rc tur og
fått for seg at det å reise seg opp å bevege seg er en god idé..
Vel, på noen av stoffene, 2C-B, 2C-E bl.a. så lar dette seg gjøre,
men på stoffene som 5-MeO-DMT og andre med høy 'body load'
bør du sitte så rolig som mulig, man kan ødelegge seg selv og andre
hvis man prøver å komme i bevegelse.
RC's og Loven
Det er temmelig vanskelig å se an den juridiske statusen av disse stoffene, ettersom
de er nylig oppdaget, her til lands har vi desverre så vage lover som derivat paragrafen:
Under § 2. Hva regnes som narkotika m.v. så finner man den dårlige definisjonen:
Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
Noe som betyr at dommerene kan faktisk ta deg på hva de vil.

Heldigvis dreier det seg om små mengder av lite kjennte stoffer, så om du får razzia så ikke få panikk,
bikkja deres kommer iallefall aldri til å lukte noe av rc'ne dine.

Konklusjon
Allright, nok negativt. RC er et skattekammer, fylt med stoffer som har potensiale til terapeutisk bruk,
som legemiddel, rekreasjonelt og spiriituelt bruk. Det er rett og slett så mange forskjellige stoffer,
med så forskjellig virkning, at jeg ikke tror jeg overdriver hvis jeg sier at... vel, du får det neppe
mer spennende og variert enn dette. Men bruk og utforsking av disse krever kløkt, tid, informasjon og kunnskap,
og som oftest en del utstyr for å bruke de forsvarlig (les: vekt!). Man bør ikke regne med at RC-stoffer gir rom for feil, og en feilberegning av dosering kan i værste fall være fatalt. Forsvarlig bruk av RC-stoffer er
ikke å putte i deg de to kapslene som du fikk av en kompis, med stoffet du aldri har hørt om, på et rave-party...

Derfor; LES, LES og atter LES! Kjøp bøker, kjøp utstyr, trål internetts mange databaser, sett deg inn
i forsvarlig bruk, og til slutt; etter at du vet alt det er å vite om det stoffet du viser interesse for,
så kan du se om du kanskje finner en leverandør.

Creds: Dodecha, Tias.
Takk til aislinn for korrigering på kjemi-delen.
Sist endret av Dodecha; 27. juni 2008 kl. 13:23. Grunn: Oppdatering om RC definisjon, fiksing av litt tekst
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Veldig bra Dodecha, jeg legger den til under LES: Gode og informative tråder i rusmidelforumet!.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Etter å ta testet 2C-E, methylone og 2C-T-2 må jeg si jeg har fått en viss begeistring for den underlige verden med research chemicals. Men, jeg ble fort mettet for 2c-e og 2c-t-2. Ser ikke for meg at jeg gidder å ta noen av dem igjen i nær fremtid. Methylone, derimot, vil jeg ha mer av.

For de som er nye på feltet:
For guds skyld, ta sikkerhetshensyn! 2c-t-2 sendte meg spyende på gulvet mens jeg var i en helt annen dimensjon (se triprapport: her). På 2c-e gikk jeg på en liten smell der jeg var tura lenger enn jeg egentlig orka. Ikke at jeg har hatt noen negative opplevelser som sådan, men det kunne egentlig ha gått meget til helvete.

Ingen oppfordring til bruk, men for de som føler seg erfarne med de mer vanlige rusmidlene, er disse et herlig avbrekk. Ikke begi deg på en tur uten å være erfaren. Som dodecha sier, enkelte av disse får f.eks LSD til å virke som sukkerspinn, og det er jeg helt enig i.

Kommer til å teste 4-ho-dipt, dpt, dipt, 2c-i, 2c-c og 5-meo-det også, men det kommer nok til å ta en stund før jeg turer ut på de viddene igjen.

edit: Enormt bra tråd, Dodecha. Bare synd den har blitt så bortgjemt

edit2:

Tips:
For de stoffene som virker bra oralt, men som krever enormt små doser, kan det være lurt å blande det ut med alkohol. Jeg blanda 1g 2c-t-2 med 250ml sprit, noe som betyr 40mg/cl. En centiliter blir da en heftig brukerdose, og kan lett doseres med en sprøyte (uten nål, selvsagt).
Sist endret av Nichotin; 23. desember 2006 kl. 23:52.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et spm angående RC-droger. 2c-t-2 er forferdelig farlig å snorte, mens 2c-e (merk i moderate doser) burde gå fint, mente en venn av meg som prøvde. Så mitt spm er, hvordan er det med 2c-b? Går det an å snorte uten å pådra seg merkbare varige mén?
hvordan er det å skyte dette her?
for så en annen kis som gjorde dette(husker ikke hva han het her på forumet) men det var jo 250ml eller noe sånt...
en helt syk dose da for han trodde at det var speed

men går det bra eller er det idiotisk??
Idiotisk. Erowid skriver dette om doseringen:

Oral 2C-T-2 Dosages
Threshold 5 mg
Light 10 - 15 mg
Common 16 - 32 mg
Strong 32 - 48 mg
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det er mange forskjellige stoff som har forskjellige virkninger. Hvordan du skal ta hvert enkelt stoff må du selv lese deg opp til, noe denne tråden ikke direkte svarer på, men prøver å hjelpe deg til å finne ut selv.

DonVito skrev tråden 2-ci solgt som "speed" hvor han satte en sprøyte med 2-ci. Det var idiotisk å ikke være helt sikker på hva han faktisk hadde, og det hadde vært like idiotisk å gjøre selv om han visste hva det var.
Uten å ha noen erfaring med RCer personlig vil jeg fraråde deg fra å skyte disse stoffene. Det er sterke nok fra før, uten at du skal leke gatenarkis med de også.
Sist endret av Mullah; 12. januar 2007 kl. 22:34.
Sitat av Mullah
Det er mange forskjellige stoff som har forskjellige virkninger. Hvordan du skal ta hvert enkelt stoff må du selv lese deg opp til, noe denne tråden ikke direkte svarer på, men prøver å hjelpe deg til å finne ut selv.

DonVito skrev tråden 2-ci solgt som "speed" hvor han satte en sprøyte med 2-ci. Det var idiotisk å ikke være helt sikker på hva han faktisk hadde, og det hadde vært like idiotisk å gjøre selv om han visste hva det var.
Uten å ha noen erfaring med RCer personlig vil jeg fraråde deg fra å skyte disse stoffene. Det er sterke nok fra før, uten at du skal leke gatenarkis med de også.
Vis hele sitatet...

har ikke plener om å teste dette. Er bare nyskjerrig, har sluttet med all form for rusmidler utenom alkohol jeg.(kan ikke si at jeg liker at jeg har slutet men men)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som vet hva følgene ville blitt hvis noen eventuelt skulle bli tatt for å ha bestilt et slikt stoff på internett?
Det kommer jo helt an på lovligheten på drogen. Antagelig vil det bli sett på som så nært til 2c-b eller ecstacy eller en annen kjent, ulovlig droge at du ikke får det inn uten bøter/fengsel, men kanskje du får det inn på grunn av manglende reglement. 2c-b er det jo lov mot, men mange av de andre er uspesifiserte, men ganske close, så du vil vel kanskje bli tatt for det.
Det var det jeg var redd for, ja. Lyst til å teste 2c-e, men tror ikke jeg tør å ta risken med å bestille fra nett med mitt plettfrie rulleblad

Edit: Tenkte også på hvilken straff det ville medføre.
Sist endret av Nightblade; 21. januar 2007 kl. 02:51.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Angående straff, så er jo nøkkelordet alltid: Mengde.

Du sier du har plettfritt rulleblad, så det er formildende omstendigheter, men det blir mye spekulering her.
Om mengden er stor nok, la oss hypotetisk si et gram med 2c-e, så kan det hende de tar deg for salg/omsetning, noe som kvalifiserer i det minste til bot og betinget fengsel.
Hva er grunnlaget for at forskning av noen typer RC'er er forbudt?
og hva er egentlig "bodyload", og hvordan føles dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av piuu
Hva er grunnlaget for at forskning av noen typer RC'er er forbudt?
og hva er egentlig "bodyload", og hvordan føles dette?
Vis hele sitatet...
1. Dagens narkotikapolitikk, dvs effektene av stoffene, og hvor fort de 'oppdages' av offentlige instanser, det er egentlig ikke noe fasit.

2. Bodyload blir temmelig vanskelig å sette ord på, dette er min subjektive forklaring: det er en følelse man har over hele kroppen og i sinnet, en slags fjernhetsfølelse.
Kroppen blir litt tung, men samtidig ikke, den flyter med sammtidig ikke.. følelsen er også
forskjellig fra stoff til stoff.

wikipedia har forøvrig en god beskrivelse: her
Skjønner at bodyload er noe som må oppleves for å kunne forstå skikkelig hva det går ut på.
En førstegangsbruker av mexican shroom, sa til meg at han følte et indre press, men han visste ikke om det var i hjernen eller i kroppen, er det en bodyload på en måte?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Joda, det er vel måten han kjente bodyloaden.
På den motsatte siden har man å ikke ha bodyload i det hele tatt, eller svært lite. Da merker man ikke vekten av sin egen kropp, og heller ikke kraftmomentet når man veiver med armer o.l. Man kan også miste følelsen av å ha noen kropp.

Et eksempel var på copelandia (sopp), da jeg kunne hoppe og sprette som en gal uten å merke noen verdens ting til min egen vekt eller kondisjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
For å blåse liv i denne tråden igjen:

Det jeg har testet av research chemicals så langt er

2C-B
2C-E
2C-T-2
2C-T-21
5-MeO-DiPT
DiPT
Methylone

Av disse har 5-MeO-DiPT og 2C-T-2 vært de aller mest spennende og givende. Sistnevnte gav meg livsforandrende åpenbaringer, førstnevnte fikk meg til å ta et alvorlig oppgjør med narkotikabruken min. Jeg har fremdeles lyst til å teste DPT, 5-MeO-DMT, 4-HO-DiPT og Bromo-DragonFLY, men dette blir nok om en god stund når jeg har fått alt slikt nok på avstand til å forsiktig prøve meg frem igjen.
Sist endret av Nichotin; 15. april 2007 kl. 22:27.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil bare fortelle om en liten smell jeg gikk på ved å kombinere 2c-b med div andre stoffer.
Kvelden startet med 2-3 jointer som vanlig(bra weed), snortet så sikkert 0.3g med pepper, droppet èn rosa supermann.
Etter ca 45 minutter tok vi taxi til utestedet vi skulle på, jeg merket ikke noe spesielt, noe som er vanlig for meg i begynnelsen av hva som helst.. Tar en supermann til etter 20 min på utestedet, danser litt, men kjenner at lysten på komboen 2cb+knips som jeg hadde hørt mye positivt om fristet. Fra tanken begynte til jeg satt og snortet 2cb på doen gikk det ca 10 minutter tenker jeg, husker jeg tenkte at det sved mindre enn første gang jeg prøvde. Snortet ca 3/4 av 25 mg, ble litt desorientert, men ikke veldig prega. Ca en halvtime senere snortet jeg det som på røft øyemål var halvparten av 15 mg, utover dette blir tid osv uklart.

Det føltes som om jeg ble dyttet i mellom to forskjellige verdener, den ene SYYYKT negativ, husker ikke hvorfor jeg syntes den var det, bare at jeg aldri har kjent en så fremtredende vond følelse psykisk noensinne. Det rare var at plutselig kom jeg liksom litt til meg selv, husker jeg rakk å tenke "nå må jeg slutte å tenke negativt", men jeg bare datt tilbake til den negative verdenen.
Det rare var at jeg ikke hadde spes halliser, bare husker ting som omtåket og veldig vagt. Husker at jeg stod på 7-11 under en luftepause, og syntes det var rart at kiosken ristet, før sidemannen spurte om det gikk bra med meg siden HELE meg ristet litt.. Da gikk det opp for meg hvor mye forskjellig jeg egentlig hadde tatt den kvelden, og at det kunne være farlig, men utover kvelden red jeg bare av stormen og prøvde å fokusere på å danse og være positiv, det hjalp, men jeg husker jeg var så langt nede at jeg tenkte at jeg kunne solgt en stygg venninne av meg for å skaffe knips. Ikke en tanke jeg er stolt av, 3 knips og 2 stilnoct senere hadde jeg hatt sex med en venninne i 4-5 timer, disse husker jeg ingenting av, men jeg skal ha spurt hvem hun var hvert 3 minutt, lagt hånden på ansiktet hennes og sagt"nå er du borte"(og så latt som hun ikke var der i 1 minutt før jeg ba hun be mannen bak jakken min gå).

Jeg tror jeg slapp lett unna fordi jeg husker INGENTING av den perioden jeg hadde halliser, husker bare den følelsen- akkurat som den euforien og religiøse følelsen på MDMA, bare omvendt.

Dette ble litt rotete da jeg egentlig tok det litt på sparket, skal sies at jeg sjelden prøver andre stoffer ellers.(Med sjelden mener jeg andre stoffer enn weed/alkohol gj.snittlig 1 gang hver 2 mnd), jeg har prøvd KUN 2c-b, dette var før denne kvelden og det var en HELT annen opplevelse. Faktisk en av de beste psykedeliske opplevelsene jeg har hatt, så avslutningsvis kan jeg vel egentlig si at det å kjøre apecombo med 2c-b ikke er et godt tips, men alene eller mixet forsvarlig med gjennomtenkte doser og tider så kan det være så kraftig du vil det skal være.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvilke av RC-stoffene er det som ligner mest på MDMA som rus?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av peta
Hvilke av RC-stoffene er det som ligner mest på MDMA som rus?
Vis hele sitatet...
Det kan bli veldig subjetivt, folk har jo solgt GHB som 'flytende ecstacy'.
2C-i har blitt solgt som ecstacy har jeg hørt, men jeg synes ikke det man kan sammenligne de, ettersom MDMA gir empati, lykke, oppstemthet mens 2C-i er et slags lysshow i pulverform, uten noe særlig bodyload, men null empati, og ikke i nærheten av oppstemtheten man har på MDMA.

Det må isåfall bli et av analogene etc.(MDE, MDA).
MDA kan ikke sammenliknes med MDMA som sådan. Stoffene er kjemisk sett ganske like, men effektene er relativt forskjellige. Hvis jeg skulle plukket kandidatene måtte det i så fall være bk-MBDB (butyl(one)), bk-MDMA (methylone) eller bk-MDEA (ethylone).
Sist endret av Nichotin; 20. mai 2007 kl. 17:29.
2C-B er vel strengt tatt ikke å regne som RC lenger? Ligger masse info om det på Erowid og der er det heller ikke merket som RC.

BTW har selv hatt fine opplevelser på 2C-B, synes det gir en mildere psykedelisk rus enn for ekspempel sopp, sett bort i fra at det er langt mer visuelt (det er ikke på hallisene graden av psykedelisk opplevelse ligger).
Sist endret av kontakt; 22. mai 2007 kl. 19:19.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det virker som 2C-B har blitt nokså utbredt for tiden. Flere og flere som prøver dette, og lettere tilgang på det enn for et drøyt år siden. Har ikke merket noe negativt med dette stoffet enda, men 2C-E derimot gir meg muskelkramper som kommer i bølger.

Etter å ha søkt litt på forumet kunne jeg ikke finne noen erfaringer rundt nasalt inntak av 5-meo-dipt. Lurer på om noen har noen formeninger rundt snorting av dette stoffet. Erowid har kun skrevet om oralt inntak/dose. Er det ansett som trygt som med f.eks. 2C-B og 2C-E, eller kan det ha dødelige utfall som med 2C-T-7?
Jeg tror ikke det er til å anbefalle. Ta det heller oralt, eller begynn med små doser nasalt, evt. Siden det ikke står noe om et på erowid bør du ikke gå utifra at det går bra.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det noen som har hørt noe om en en drog kallad "desoxypipradrol" eller "2-diphenylmethylpiperidine"? Skall vare en mye potente og langvarig stimulantia. Jeg har fått lite av en venn som liker det og undrer om jeg ska våge prove. Er lite redd med tanke på varagtiheten.

Tag!
Sist endret av Nichotin; 31. oktober 2007 kl. 15:03. Grunn: Endret spelling på desoxyen tilbake igjen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Relativt nytt stoff på 'markedet', jeg hadde aldri hørt om det før jeg tok meg en liten søkerunde nå.

Det hylles visst av folk som liker stimulanter, noen få nevner at det eneste som kan slå det er ren metamfetamin.
Om dette er i samme klassen, noe endel påstår, ville jeg utøvd forsiktighet, metamfetamin er kjent for å gi vrangforestillinger i større doser.

Her fant jeg en tråd om det: http://www.bluelight.ru/vb/showthrea...291179&page=11

Som med alle nye substanser, også kjent som Research chemicals, ville jeg utøvd stor forsiktighet, ettersom dette er et nytt stoff, uten noe kliniske tester e.l. å vise til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hadde en uventet, sterk opplevelse på 2C-B for en 2 måneders tid tilbake: jeg og noen kompiser hadde vært på byen en fredag, fått på endel cola og masse alkohol. vi holdt det gående til 11-12 tiden på lørdags morran, da begynte jeg å bli ganske dritta og sliten, lå litt rundt på gulvet og skreik og holdt på (skikkelig fylla for å si det sånn) en kompis av meg fant ut at vi trengte litt pepper for å våkne litt. så han tok taxi for å ordne og var tilbake ganske kjapt. når han kom inn så var han ikke treg om å få lagt opp en liner. han så vel at jeg trengte litt så han la opp en skikkelig feit en. det var hvertfall en 0,2er.

jeg sniffa dette, helvete som det svei. jeg gikk rett på dass å prøvde å få orden på nesa mi. så er det vel en god halvtime- time som jeg ikke husker no av, når jeg "våkna" fra det igjen var det helt sykt mye som skjedde, farger overalt, jeg husker jeg lå på tregulvet og sa til kompisen min "fy faen dette her er psykedelisk" uten å egentlig helt skjønne hvorfor. det var som om noen hadde malt hele leiligheten i en psykedelisk lakk, det var halliser overalt selv om jeg hadde øyene åpne eller lukket. deretter husker jeg ikke en dritt de neste 4-5 timene. venna mine hadde ringt giftsentralen og dem hadde bedt ham om å sende meg til legevakta, men han så ann situasjonen og lot meg være. dem stakk ut igjen på byen i 18-19 tiden, jeg lå igjen men jeg husker ikke så mye av dette.

i 20-21 tiden fikk kompisen en telefon av han som hadde solgt oss peppern, som var drittbekymra og spurte om vi hadde tatt no og forklarte at vi hadde fått feil pose, vi hadde fått 2C-B istedenfor. kompisa slang seg på den første taxin de så og kjørte hjem. når dem kom inn døra fant dem meg inne på rommet til marius i fosterstilling, jeg var helt ute. hadde ikke sjangs til å skjønne hvor jeg var engang... dem fikk forklart meg hva som hadde skjedd men det tok litt tid før jeg skjønte det, var skikkelig i drømmeverden og bare satt å stirra på veggene som var fulle av rennende farger mens jeg hørte på kompisene pratet om kvelden og alt det sinnsyke som hadde skjedd. i en liten periode var visst halve trynet mitt lamt, det så visst helt sjukt ut. jeg prøvde å kommunisere, men det ble bare bliadregv€gikohvla. tror jeg fikk sove sånn rundt 11-12 tiden på søndag, da var jeg extremt kjørt, både fysisk og psykisk.

har litt erfaring med flein og diverse sopper, har testa LSD en gang sammen med extacy, så jeg har vært borti psykedeliske før, men jeg hadde ikke hørt om 2C-B før jeg var på det selv:=) alt ialt en ganske sjuk tur iogmed at jeg ikke helt visste hva som skjedde... men så stor dose som jeg fikk i meg er visst nok til å stryke med a.....

er ikke så flink til å få det ned på arket og i tillegg er det mye jeg ikke husker, så jeg håper den ikke ble for slitsom å lese....
Sist endret av Sinister; 18. september 2007 kl. 23:56. Grunn: avsnitt er en fin bil
Sitat av mor1o
hadde en uventet, sterk opplevelse på 2C-B for en 2 måneders tid tilbake: jeg og noen kompiser hadde vært på byen en fredag, fått på endel cola og masse alkohol. vi holdt det gående til 11-12 tiden på lørdags morran, da begynte jeg å bli ganske dritta og sliten, lå litt rundt på gulvet og skreik og holdt på (skikkelig fylla for å si det sånn) en kompis av meg fant ut at vi trengte litt pepper for å våkne litt. så han tok taxi for å ordne og var tilbake ganske kjapt. når han kom inn så var han ikke treg om å få lagt opp en liner. han så vel at jeg trengte litt så han la opp en skikkelig feit en. det var hvertfall en 0,2er.

jeg sniffa dette, helvete som det svei. jeg gikk rett på dass å prøvde å få orden på nesa mi. så er det vel en god halvtime- time som jeg ikke husker no av, når jeg "våkna" fra det igjen var det helt sykt mye som skjedde, farger overalt, jeg husker jeg lå på tregulvet og sa til kompisen min "fy faen dette her er psykedelisk" uten å egentlig helt skjønne hvorfor. det var som om noen hadde malt hele leiligheten i en psykedelisk lakk, det var halliser overalt selv om jeg hadde øyene åpne eller lukket. deretter husker jeg ikke en dritt de neste 4-5 timene. venna mine hadde ringt giftsentralen og dem hadde bedt ham om å sende meg til legevakta, men han så ann situasjonen og lot meg være. dem stakk ut igjen på byen i 18-19 tiden, jeg lå igjen men jeg husker ikke så mye av dette.

i 20-21 tiden fikk kompisen en telefon av han som hadde solgt oss peppern, som var drittbekymra og spurte om vi hadde tatt no og forklarte at vi hadde fått feil pose, vi hadde fått 2C-B istedenfor. kompisa slang seg på den første taxin de så og kjørte hjem. når dem kom inn døra fant dem meg inne på rommet til marius i fosterstilling, jeg var helt ute. hadde ikke sjangs til å skjønne hvor jeg var engang... dem fikk forklart meg hva som hadde skjedd men det tok litt tid før jeg skjønte det, var skikkelig i drømmeverden og bare satt å stirra på veggene som var fulle av rennende farger mens jeg hørte på kompisene pratet om kvelden og alt det sinnsyke som hadde skjedd. i en liten periode var visst halve trynet mitt lamt, det så visst helt sjukt ut. jeg prøvde å kommunisere, men det ble bare bliadregv€gikohvla. tror jeg fikk sove sånn rundt 11-12 tiden på søndag, da var jeg extremt kjørt, både fysisk og psykisk.

har litt erfaring med flein og diverse sopper, har testa LSD en gang sammen med extacy, så jeg har vært borti psykedeliske før, men jeg hadde ikke hørt om 2C-B før jeg var på det selv:=) alt ialt en ganske sjuk tur iogmed at jeg ikke helt visste hva som skjedde... men så stor dose som jeg fikk i meg er visst nok til å stryke med a.....

er ikke så flink til å få det ned på arket og i tillegg er det mye jeg ikke husker, så jeg håper den ikke ble for slitsom å lese....
Vis hele sitatet...
Om du snorta 0,2g med 2c-b fikk du en ganske så syk dose. Når jeg snorter så tar jeg max 10-15mg. Det holder i lange baner for meg. Tenk hvor mye mer du tok.
Oi, en vanlig liner med amf bør ikke forveksles med 2C-B, doseringen nasalt på de stoffene er mildt sagt litt forskjellige, ihvertfall hvis du ikke har erfaring med det fra før..

Menmen, godt lesing ihvertfall
Høres ganske sykt ut
God lesning
Ja det var ganske sjukt, men jeg har alltid hatt lyst til å se noen "ordentlige" halliser, og det fikk jeg faen meg der hehe men det gikk ganske bra , med huet mitt i ettertid tenker jeg på. Det kunne vel gått ganske så mye verre...
Fikk testet 2c-b i går. Må si jeg likte trippen meget bra. Svei litt i nesen i starten, som alle vet. Var ikke så gale som jeg hadde forventet. Kammeraten min ble litt kvalm og spydde. Etter detta var han helt fin. Musikk, lys og generelt hele greia var rått. Dette var på ca 6mg nasalt. Musikken hadde mye å si på det visionelle. Ved kjappe rytmer ble hallisene mer intense. Ble også litt anspendt når det var veldig pågående musikk. Roet det lett ned med roligere rytmer. En styrer mao. trippen ganske mye med musikken.
Hvordan kan man identifisere 2C-B pulver?

Hvordan kan man identifisere 2C-B i kapsel?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av battlecaT
Hvordan kan man identifisere 2C-B pulver?

Hvordan kan man identifisere 2C-B i kapsel?
Vis hele sitatet...
Det kan man ikke med mindre man har tilgang på et laboratorium, du kan kjøpe en såkallt EZ-test (søk på google), som kan påvise at et stoff finnes i et pulver e.l. men testen kan ikke garantere at alt i kapselen/pulveret er 2c-b.
Er det egentlig andre stoffer som inntas i like lav dose som 2c-b? Utenom de andre research chemicals'ene? Det jeg tenker på er at om en tar en så lav dose, si 5mg, bør det ikke være så farlig hva man får i seg? Så lenge det ikke er gift såklart...
Hvis du tror det er 2c-b du har fått, og tar f.eks rundt 10mg av dette og det viser seg at det er noe annet, så er doseringen såpass lav i forhold til det eventuelle stoffet som er der at du antagelig ikke kjenner noe særlig i det hele tatt. Men om du ikke tror det er 2c-b, men et annet stoff med høy dosering og tar dette i doseringen den krever for å få funk, og det viser seg å være 2c-b allikevel er det en helt annen sak. Da kan det begynne å bli risikabelt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan kan man forhindre neseblødning ved nasalt inntak av 2C-B?
Hvis man blør neseblod ved nasalt inntak av 2C-B så bør man bare la være i innta det på den måten. Det er ikke noe som kan forhindre saltet i å etse på nesegangen, så hvis man først har vært så smart og snorta det opp i en nese som ikke tåler det, så blir man nødt til å ta konsekvensene av det også..
Sist endret av mentalmelt; 20. oktober 2007 kl. 14:23.
Sitat av peta
Hvilke av RC-stoffene er det som ligner mest på MDMA som rus?
Vis hele sitatet...
Bzp + Tfmpp
"1:1 ratio (BZP/TFMPP) produced parallel increases in dialysate 5-HT
and DA; a 3 mg/kg dose of BZP/TFMPP mirrored the effects of MDMA.
At a 10 mg/kg dose"

eller Metylone..
Utenom dodechas, Tiaz og enkelte innlegg har jeg ikke giddi å lest de andre nøye, bare kjapt rangert ut i fra de første tre linjene og hoppet videre. For å besvare generellt her: Alt med -brom i seg kan ikke skytes, gjør f... så vondt i nesa og smaker j..... vondt. Har dessverre ikke fått sjansen å prøvd noe av de nevnte preperater, så jeg må bare stole på en venn, la oss kalle ham "guru" som sa dette til meg.

Bare for å nevne det, "Guru" er den som har klart å forklare Pikhal tvers igjennom grundig for meg, så om jeg tror på hans uttalelser om -brom, ja - resten er opp til dere.

For de som har giddi å lest Pikhal, skjønner at det ikke er en vanlig "interessert" eller "nysgjerrigper" som klarer i detalj å forklare de syntetiske aspekter Pikhal gjennomgår. Shulgin rules, det gjør for f.... meg også visse andre...

Forresten, jeg er veldig interessert i å høre andres synspunkter på Pikhal, særlig i emnet "essential oils". Det kan dere lese om på www.erowid.net eller .com, eller var det .org? husker ikke, erowid er det lenge siden jeg har benyttet meg av som oppslagsverk, selvom det er her "public version" ruler - så fins det andre nettsider jeg av merkelige grunner ikke gidder nevne opp her - men stikkord er "beslektet med erowid, lyca, etc"...

Les synspunkter - ikke oppskrifter... SYNSPUNKTER, DETTE ER ET FORUM, IKKE SANT???
Kan du gi en forklaring på hvorfor stoffer med -brom i navnet ikke kan skytes? Regner med du referer til stoffer med et eller flere brom-atomer i seg?
paranoy: Går helt fint an å skyte både bromo-dragonfly og 2c-b, og det finnes sikkert noen som har skutt DOB også. Dette er vel blant de tre mest utbredte med brom-atom i molekylet. Erowid bruker .org-domene, forresten.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av battlecaT
Hvordan kan man identifisere 2C-B pulver?

Hvordan kan man identifisere 2C-B i kapsel?
Vis hele sitatet...
Jeg satt å kjedet meg med et EZ-kit her for èn måneds tid siden og fant ut at jeg ville se hvilket utslag 2C-B gav på testen-
I "bruks annvisningen" står det oppført forskjellige farge koder som skal beskrive hvilke substanser som er i en eller flere Ecstasy tabletter.

Jeg tok først en Ecstasy tablett av type Hvit okse og B-29. Begge disse slo ut raskt på EZ-testeren med en mørk-lilla farge. Noe som i følge EZ-testeren da inneholder MDMA eller eller MDMAl (veldig) ligende stoffer.
Hvor vidt det var dette i disse tablettene vet jeg ikke, men personer jeg har pratetet med har fortalt at de var begge gode tabletter.

Uansett.
>Jeg kjedet meg som sagt og hadde en liten pose med 2C-B for hånd. Jeg fant meg en keramikk kopp, snudde den opp ned og slengte ørlitte-grann 2C-B på bak siden.
Så tok jeg EZ-kitet og dryppet en dråpe på koppen/stoffet.
Pluttselig begynte det å røyke som FAEN, og dråpen begynte å koke/boble på koppen jeg holdt i.
Den ble knall - mørke grønn i løpet av et halvt sekund. Noe som i følge EZ-testeren indikerer 2C-B . Svakt grønn til mørk grønn.
Det tok sikkert 4-5 sekunder før det sluttet å koke, og jeg må innrømme at det er noe av det spøreste jeg har sett, innen for EZ-testing.

Poenget er at om du er redd for å få i deg feil, så er det i hvertfall mulig å sjekke hvorvidt det er 2C-B eller ikke.
Leste litt om et stoff her for litt siden kalt ALD-52 (N-Acetyl-Lysergic Acid Diethylamide-52). Fikk ikke helt med meg hva da det var, men tror det var en slags extrakt av LSD, eller en mer potent form.

Noen som hvet noe sikkert om dette stoffet?
Det er ett LSD "analog", mindre potent enn vanlig LSD
http://en.wikipedia.org/wiki/ALD-52
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det er en analog av LSD, altså de har byttet ut en bit av molekylet med en annen: wikipedia har en kort liten artikkel på stoffet.
Stoffet nevnes såvidt i TiHKAL også:
Sitat av TiHKAL entry 26
ALD-52. 1-Acetyl-N,N-diethyllysergamide. This material has been explored in the 50-175 microgram range and there are a number of human trials reported, with varying conclusions. One found that there was less visual distortion than with LSD and it seems to produce less anxiety and was somewhat less potent than LSD. Another report claimed it was more effective in increasing blood pressure. Yet another could not tell them apart. ALD-52 just may have been the drug that was sold as "Orange Sunshine" during the "Summer of Love" in the late '60's. Or "Orange Sunshine" may have been, really, LSD. This was the focus of a fascinating trial where two defendants were accused of distributing LSD, whereas they claimed that it was ALD-52 which was not an illegal drug. The prosecution claimed that as it hydrolyses readily to LSD, for all intents and purposes it was LSD, and anyway, you had to go through the illegal LSD to get to ALD-52 by any of the known chemical syntheses. The defendants were found guilty. And yet, I do not know who has actually measured the speed or ease of that reaction. If ALD-52 hydrolyses so easily to LSD, and the body is indeed a hydrolytic instrument, then these two drugs should be absolutely equivalent in every particular, This is the ergot equivalent of the psilocybin to psilocin argument, except this is an acetamide rather than a phosphate ester.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lurer på en ting......... Kan 2CB eller eventuelt andre reaserch cemicals bli gammle over tid, eller forminsket rus? Noen slags form for oppbevaring viss man vill spare på det?
Generelt sett bør de fleste rusmidler oppbevares kaldt, tørt og mørkt. Alle stoffer brytes ned over tid, også research chemicals..
Sist endret av mentalmelt; 13. november 2007 kl. 21:10.
Sitat av mentalmelt
Generelt sett bør de fleste rusmidler oppbevares kaldt, tørt og mørkt. Alle stoffer brytes ned over tid, også research chemicals..
Vis hele sitatet...
Vil det a si flere år, uker, måneder? Hadde vært veldig greit å vite likksom...
Sist endret av twisted shroom; 13. november 2007 kl. 21:22.