Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 688
Jeg fant noe på ITavisen og tenkte jeg ville dele det med dere andre der ute . Har ikke set filmen men jeg håper og se den den 29 desember i den drittbygda mi



Ringenes Herre fra mange hold
Spillene kommer

Av Martin Sivertsen, ons 19. des 2001 kl. 12:06



Electronic Arts lager spill basert på filmene. Sierra lager spill basert på bøkene. Det ser ut som at 2002 blir et stort år for datafrelste Tolkien-fantaster.

I dag kunne Electronic Arts annonsere sine eksklusive lisensrettigheter på Peter Jackson's Ringenes Herre-filmer. Verdens største spillselskap har tydeligvis hatt denne avtalen i boks en god stund, for det første spillet skal lanseres allerede våren 2002, i forbindelse med den andre filmen, To tårn.
Denne avtalen med New Line Cinema representerer bare en av de mange store filmrettighetene Electronic Art har sikret seg de siste årene, og Ringenes Herre-trilogiene føyer seg da til rekken av store merkevarer som Harry Potter og James Bond 007. EA lager spill for både PC, Playstation2, Gamecube, Xbox, og Gameboy.

Samtidig er spillselskapet Sierra godt i gang med utviklingen av sitt eget Lord of The Rings-spill, som ITavisen.no fikk en sniktitt på i Los Angeles tidligere i år. Dette blir et 3D eventyrspill for Xbox, hvor man springer rundt og utforsker Tolkiens verden som hobbiten Frodo.

Sierra sitter på bok-rettigheter, og kan derfor ikke benytte seg av karakterer og scener fra filmen slik vi helt sikkert vil finne spillene fra Electronic Arts.

Da gjenstår det å se hvorvidt det spillende Tolkien-publikum vil la seg fenge av Liv Tyler og Elijah Woods oppsyn fremfor Sierras tolkning av hvordan de eventyrlig smårollingene, alvene og orkene egentlig ser ut.

Les mer på http://www.itavisen.no/art/1297860.html
Sist endret av Reeper; 20. desember 2001 kl. 12:04.
Ille nok å høre så mye om filmen, håper ikke det blir like mye pisspreik om spillet!
AAAAAAAAAAAA!!! JEG GLEDER MEG SÅ!!!!!!!!!!!!
HÅPER DET BLIR BRA!!!
Opprinnelig postet av zeth
Ille nok å høre så mye om filmen, håper ikke det blir like mye pisspreik om spillet!
Vis hele sitatet...
ta det lungt! =D