Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 771
Hei , heg lurer på om noen har et program som man kan lage spill med? isåfall svar på denne posten

Har bare hørt om Gamemaker
(latterlig lett å bruke men alt for få muligheter og ingen 3d)
noe som heter gamesfactory ellerno også er det gode gamle klick and play som alle de southpark spillene ble lagd i...
du kan lage spill med visual basic, c og c++ blant annet. men det er litt tildlig å begynne med det før du har fullført barneskolen...
Games Factory
Klick & Play

samme produsent, det er helt ok programmer til ditt formål (tipper jeg), games factory er best av de to.

men jeg har ikke noen av dem, og veit heller ikke hvor du finner dem, så du får bare leite (nå har du ihvertfall noen navn).


[edit]
jaja, de svarene var ikke der når jeg trykke reply
[/edit]
Du kan kjøpe Games Factory av meg, orginalt med Manualen og alt for 200,-. PM meg hvis du er interessert!
han ville liksom lage 3d spill, då.
Test ut Dark Basic..................


Det er et 3d spill mekke program......

gratis også...

Last det ned fra nettet
lær deg litt c++ og se på open source spill, programmer det med masse fete 3d saker og vips så har du et 3d spill
Mh.. hadde et RAD(Rapid Application Development) program for en tid tilbake. Svært enkelt og kurant Husker ikke hva det heter. Men søk litt på RAD så finner du diverse.. Kan lete litt når jeg får skjermen min, så jeg ser noe
Opprinnelig postet av frittjaaff
han ville liksom lage 3d spill, då.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg kan se nevnte han aldri det. Han sa bare at "Gamemaker" ikke hadde støtte for det..
du kan jo prøve å lage en Mod til Half-Life enginen.
Å lage et spill fra bunnen av er vel litt av et arbeid...så det kan være greit å ha litt erfaringer fra Mod'er.
Opprinnelig postet av zeth


Såvidt jeg kan se nevnte han aldri det. Han sa bare at "Gamemaker" ikke hadde støtte for det..
Vis hele sitatet...
egentlig mente han at Gamemaker ikke tilfredstilte hans behov fordi det ikke hadde støtte for 3d.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Meinar eg hadde eitt program der
du laga alt direkte i 3d. Litt vanskelig å komma
inn i men når du først får det til går det ganske
fort.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
kan jo bruke click and create da... det er ca 10 ganger så bra som click and play!
Flash er jo rimelig bra til de helt enkle spillene
www.dosgames.com har faktisk noen "programmer" til å lage spill med. Ikke akkurat med den beste grafikken/kvaliten, men men ;)
Her fant jeg det Man får ikke bedre og lettere program

http://www.3drad.com/