Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1329
Svenske Bredbandsbolaget vil fra april neste år gi sine kunder et stjernetilbud nordmenn bare kan drømme om: 100 Megabits pr. sekund for 895 svenske kroner i måneden.


Uhuhuhu sånnt vil jeg å ha

Norge henger etter aas

Se her
Begrensing på 300GB? Hvem laster ned 300GB i månden? hehe, Det var ikke dyrt vaffal
Det kommer en tid da enkelte må spørre seg selv: Trenger vi virkelig en ny post om akkurat dette emnet? eller kanskje det holder med den vi allerede har

edit: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=24947
Sist endret av liasis; 26. november 2003 kl. 15:42.
Vil bare svare på det med 300gb....vi har 100mbit her på universitetet, og vi har eget dc-nettverk, og det går fort ned 300gb i måneden når vi snakker dvd-r releaser. Bare tenk hvordan det blir dersom store deler av sverige får 100mbit...
300 GB sperren er som sagt for å forhindre folk i å ha en ftp server oppe.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Det er ganske få som bruker 300gig på en måned uten å ha en ftp oppe, (eller sharer på andre måter). 300 gig til eget forbruk er i de flestetilfeller mer enn nok.
Tenke dere om nå folkens, dette er gankse logisk; jo raskere nett mann har jo mer vil mann laste ned av de større release, dvd-r bl.a som vell sa. Dessuten rekker mann jo å laste ned mer. Sier ikke at 300 GB er lite, men påpeker bare at de lett kan brukes opp.
Snakket forresten med onkelen min her om dagen, han jobber høyt oppe i telenor og han kunne medele at 90% av abonnementene ikke klarer å bruke opp de 1 gb, de selger også adsl som hakka møkk. Så 300 GB holder nok for gjennomsnitts svansken.
Nå er det seg så at de med uttak i veggen har sjangen og beholde sitt gamle 10/10 abonnemang med fri trafikk..

En prishøyning på 50% for adsl er rett mye for den vanlige svensken også, ettersom lønningsforholdene ikke er så forbanna høye..

I norge er det vanlig å betale 600-800;- pr mnd for bredband etter hva jeg har fått intrykk av, men selv legger jeg ikke mer enn max 500:- pr mnd.
Er det rart at alt annet en Online ADSL kan virke litt treigt?
man laster ikke ned 300 gb i måneden til eget bruk mener nå jeg..
jeg har pers bare 200 gb hd..
tror jeg flytter til sverige nå


når skal telenor vise slikt inijiativ ?
kansje norge får finern ut og lager etmed 10 mb inn ut til samme prisen snart ?
Psych|Com: Tror neppe det å legge fiberkabler til boligblokker som BBB gjør er en del av strategien til Telenor.