Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 15085
Bare for å gjøre det klart hvis ikke alle visste det. En måte å oppnå LD er ved å notere hva man drømmer. Når man noterer det man drømmer over en lengre periode legger man merke til enkelte kjennetegn som går igjen i mange drømmer. Hvis man da opplever disse kjennetegnene i en drøm senere blir det lettere for deg å skjønne at dette er drøm, og ikke virkelighet. Dermed har man oppnådd selve målet; å bli bevist i en drøm. Poenget er å utføre realitetstester.

De fleste visste vel dette, men greit at alle vet det

Flere år før jeg visste om LD ønsket jeg fryktlig å bli bevisst i drømmer. Jeg tenkte på at jeg kunne gjøre ting uten at det ville få konsekvenser. Jeg gjorde da realitetstester i absurde situasjoner for å sjekke om det er drøm eller virkelighet. Min var å tenke "har jeg våknet idag?". I en drøm spurte jeg meg det. jeg skjønte det var en drøm og jeg tenkte jeg kunne gjøre hva jeg ville, siden det ville ikke få noen konsekvenser. Drømmen var at jeg og min mor kjørte i en rosa takløs bil mot Buran i Trondheim. Dette var for absurd til å være sant. Jeg ble bevisst, og det første jeg tenkte var å ta rattet og kræsje bila siden det ble jo ingen konsekvenser. Men jeg stolte ikke nok på meg selv. Jeg tenkte på om det virkelig var drøm eller virkelighet. Jeg gjorde ingenting og sov videre. Jeg angrer idag på at jeg ikke gjorde noe, men det hjelper så lite. Må prøve LD i natt. vil så gjerne få det til
Sitat av Powlair Vis innlegg
Skal jeg si: 1 Jeg drømmer, 2 jeg drømmer osv. inni meg eller si det ut? Og har det noe å si hvordan jeg ligger eller er det rygg only?
Vis hele sitatet...
Inni deg, og fortsett til det blir svart.

NB! Søvnparalyse kan oppstå
Sitat av Inpact Vis innlegg
Inni deg, og fortsett til det blir svart.

NB! Søvnparalyse kan oppstå
Vis hele sitatet...
Da kommer jeg over 500 xD

Men den MILD eller hva det heter, ikke Wild!
Kommer aldri til å funke, for som regel drømmer jeg bare den siste halvtimen før jeg våkner og får også stappet litt ekstra inn i det jeg våkner, som jeg som regel husker i 15 min. Altså jeg er ikke sikker på om det er det som skjer men det føles slik...


Men som tidligere nevnt, kan Diabetes gjøre noe vanskeligere?
Det er utrolig mange tråder om LD, med masse tips og triks - men er det virkelig noen som får det til?

Syns det er en gjenganger at folk skriver om lange metoder, men bare har opplevd det et par ganger selv.
Er det verdt strevet, eller bør man bare vente på de få tilfeldige gangene?
Prøvde i dag nå, ja MIDT PÅ dagen.. Har ikke sovet på to dager anyway... Kom sikkert til noe med 40 også ble det bare helt svart.

Status: [COLOR="Red"]FAILED[/COLOR]
Kan noen som har fått til LD fortelle meg framgangsmåten de brukte. Er så sykt mange forskjellige tips om hvordan man skal gjøre det. Hadde vært flott hvis noen kan i forklare måten de fikk det til på, detaliert
Sitat av VegBerg Vis innlegg
Men som tidligere nevnt, kan Diabetes gjøre noe vanskeligere?
Vis hele sitatet...
Har selv diabetes (type 1), men tror ikke dette skal ha noe invirkning på LD. Muligens vis du har lavt/høyt blodsukker under drømmingen, at det kan bli vanskeligere å oppdage at "dette kan umulig være virkelig?" ettersom man blir mindre oppmerksom.


Skal prøve igjen i kveld jeg ^^


Heigren
Guide til WILD metoden: http://www.dreamviews.com/f74/wild-f...ses-wild-9806/

Godt detaljert og beskriver veldig nøyaktig hva man bør gjøre for lettest å få til LD.
Sitat av Heigren Traceur Vis innlegg
Har selv diabetes (type 1), men tror ikke dette skal ha noe invirkning på LD. Muligens vis du har lavt/høyt blodsukker under drømmingen, at det kan bli vanskeligere å oppdage at "dette kan umulig være virkelig?" ettersom man blir mindre oppmerksom.


Skal prøve igjen i kveld jeg ^^


Heigren
Vis hele sitatet...
Eller at du får insulinpumpa most inni siden på kroppen og våkner ^^
Type 1 her og
Det viktigste, (etter min erfaring) er å holde interessen for bevisst drømming oppe. Jo mer du leser om, snakker om, og tenker på , og ønsker deg en bevisst drøm, jo mer vil hjernen din sørge for at dette eventuelt skjer. Tålmodighet og fokus er nøkkelen!

Kombinerer du loggføring av drømmer og virkelighets-sjekking så vil du garantert havne der
Sitat av Chikara Vis innlegg
Det viktigste, (etter min erfaring) er å holde interessen for bevisst drømming oppe. Jo mer du leser om, snakker om, og tenker på , og ønsker deg en bevisst drøm, jo mer vil hjernen din sørge for at dette eventuelt skjer. Tålmodighet og fokus er nøkkelen!

Kombinerer du loggføring av drømmer og virkelighets-sjekking så vil du garantert havne der
Vis hele sitatet...
Har snakket så mye jeg kan om det på Biip MSN og irl
Pluss her. Jeg leser på ld4all og blir aldri lei!!!

Men det at du kan møte andre LDere og gå inn i andres drømmer, er det kødd eller sant?

Hadde vært litt kult og joina drømme-LAN på team fortress med kompisen min

Nummer en på side fire. Juhu!!!
Jeg har skrevet om mine drømmer andre steder, men jeg kan skrive om dem her også. Jeg har mange ganger opplevd å bli tatt til nye høyder når jeg sover. Det er akkurat som om jeg svever 360 grader rundt i sengen før jeg går ut og over taket. Sist jeg drømte om dette så var jeg på jakt etter min far. Og jeg møtte ham flere ganger.
Etter jeg leste denne tråden fikk jeg også lyst til å prøve dette med lucid dreaming. Nærmere sagt WILD metoden som trådstarter beskriver, som jeg leste mer om www.ld4all.com.

De første nettene gikk ikke så bra. Jeg tror jeg klarte å bli avslappet nok, men jeg klarte ikke å holde på konsentrasjonen. Den første natten sovnet jeg bare nesten med en gang. Mens de andre nettene ga jeg bare opp etter en stund. Mens nå siste natt opplevde jeg noe merkelig. Jeg kom meg ikke inn i drømmeland, men når jeg lå der helt sinnsykt avslappet og tenkte konstant på at jeg var på en strand (jeg vet ikke hvor), så merket jeg en slags kribling i kroppen. Hjertet begynte å slå helt sinnsykt kjapt, på samme måte som det gjør etter en hard treningsøkt. Jeg merket jeg ble livredd, og hadde lyst til å bare stå opp og aldri sove igjen. Men jeg klarte å holde roen og hjerterytmen gikk ned igjen. Da hjerterytmen gikk ned igjen ble også hele kroppen enormt mye mer avslappet. Det var som om jeg ikke klarte å kjenne kroppen min lengre. Og da var det over. Jeg bare våknet. Det var for all del ikke meningen å våkne, men det bare skjedde. Jeg har egentlig alltid trodd at dette bare var noe tull, men nå tror jeg virkelig at det er noe i det. Lucid dreaming er noe jeg ihvertfall skal utforske mer.

Så da kommer spørsmålet, hva gjorde jeg feil? Jeg følte jeg var så nær, men jeg klarte aldri å se noe, alt var bare mørkt som når man har lukkete øyne.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Etter jeg leste denne tråden fikk jeg også lyst til å prøve dette med lucid dreaming. Nærmere sagt WILD metoden som trådstarter beskriver, som jeg leste mer om www.ld4all.com.

De første nettene gikk ikke så bra. Jeg tror jeg klarte å bli avslappet nok, men jeg klarte ikke å holde på konsentrasjonen. Den første natten sovnet jeg bare nesten med en gang. Mens de andre nettene ga jeg bare opp etter en stund. Mens nå siste natt opplevde jeg noe merkelig. Jeg kom meg ikke inn i drømmeland, men når jeg lå der helt sinnsykt avslappet og tenkte konstant på at jeg var på en strand (jeg vet ikke hvor), så merket jeg en slags kribling i kroppen. Hjertet begynte å slå helt sinnsykt kjapt, på samme måte som det gjør etter en hard treningsøkt. Jeg merket jeg ble livredd, og hadde lyst til å bare stå opp og aldri sove igjen. Men jeg klarte å holde roen og hjerterytmen gikk ned igjen. Da hjerterytmen gikk ned igjen ble også hele kroppen enormt mye mer avslappet. Det var som om jeg ikke klarte å kjenne kroppen min lengre. Og da var det over. Jeg bare våknet. Det var for all del ikke meningen å våkne, men det bare skjedde. Jeg har egentlig alltid trodd at dette bare var noe tull, men nå tror jeg virkelig at det er noe i det. Lucid dreaming er noe jeg ihvertfall skal utforske mer.

Så da kommer spørsmålet, hva gjorde jeg feil? Jeg følte jeg var så nær, men jeg klarte aldri å se noe, alt var bare mørkt som når man har lukkete øyne.
Vis hele sitatet...
er mulig du mistet konsentrasjonen da du ble redd når hjertet slo såpass fort?
Det er jo mulig, men jeg tror ikke det. Jeg holdt fokus uten å våkne og fortsatte å konsentrere meg om å komme dypere i og med at jeg følte jeg var så nært drømmeland.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det er jo mulig, men jeg tror ikke det. Jeg holdt fokus uten å våkne og fortsatte å konsentrere meg om å komme dypere i og med at jeg følte jeg var så nært drømmeland.
Vis hele sitatet...
Det kan være at du ble overrasket, tror det er en sannsynlig grunn :P

Anyway, etter jeg har prøvd i det siste har jeg ikke drømt vanlig heller , noe som er dumt siden jeg har begynt med drømmelogg :P
Vel eg prøvde dette når eg kubbet i går kveld.
Var helt sykt trøtt den kvelden, begynte som trådstarter etter å ha kommet til rundt 30 begynte ting å skje.
RapidEyeMovement + kunne ikke føle kroppen, 2-3sekunder med dette vår jeg inne i lala land (tror jeg).

Tror jeg var vitne til The Big Bang eller noe lignende.
Så fult i farger som ble dratt mot et svart punkt, så ble alt svart, så eksploderte alt.

Så desverre våknet eg da

Prøvde å gjøre det samme igjen men ente bare opp med at jeg ble delvis paralysert.
Selv aner jeg ikke hva som skjedde men faen det var gøy

Skal prøves igjen i kveld :P
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har gjennom noen år vært gjennom lucid dreaming og astral reiser. Astral- reiser er noen år siden sist, men det var veldig gøy mens det foregikk.

Jeg husker at jeg kunne "fly", men at jeg fløy ved hjelp av et romvesen. Dette var et vesen som kunne gjøre seg om til et menneske. Hver gang vi skulle ha pause på turen, eller gjøre noe annet, så ble dette vesenet omgjort til et menneske. Men jeg drømmer ofte bevisst, og har sett i speilbilder et par ganger at dette er et romvesen som ser sort ut, og nesten som en edderkopp.

Astralreisene var veldig tilfredsstillende for meg. Jeg kunne styre alt selv, og be om hvor vi skulle dra. Jeg kunne be om å dra til Gud, og kom frem dit etterhvert. Jeg har også vært på reiser tilbake i tid. Blant annet til 1300-tallet. Og det var ikke gøy. Alle virket så dumme i forhold til nå. Astralreiser er veldig omdiskutert, og tvilsomme, så jeg regner med å få endel pepper for dette. Dette er bare mine erfaringer, så jeg ønsker ikke diskutere.

Det som er mer nylig er mine "lucid dreamings". Jeg har dem ofte, og veldig ofte innebærer det lukt og berøring. Det skjer ofte at jeg må stå opp om natten fordi jeg kjenner spesifikke lukter. Og at jeg blir berørt. Det siste som skjedde meg, var at jeg ble tatt på brystene. I tillegg ble jeg slikket i nakken. Ofte når dette skjer, så er jeg i en slags transe, hvor jeg ikke får gjort noe fra eller til. Og derfor kan dette bli et slags mareritt. I den siste lucid dreaming jeg hadde, så var alle farger så utrolig fine, og jeg befant meg i en drømmeverden. Jeg kunne til og med fly! Men plutselig befinner jeg meg på bakken, med min avdøde far. Og det føles som om han tisser på meg. Jeg spør -hvorfor tisser du på meg. Og han svarer: Jeg gjør ikke det. Etter å ha våknet, så tenker jeg at jeg mange ganger har følt meg tråkket på av min far. Og selv om han er død, og man skal hedre de døde -så må jeg også tenke litt på meg selv. Og spørre meg selv - har jeg uoppgjorte saker med min far?

Jeg har ellers et veldig godt utviklet drømmeliv. Hvis du ser på utenlandske sider, så anbefaler alle å skrive ned sine drømmer først -for å kunne komme inn på Lucid Dreaming. Jeg har husket alle drømmene fra dag 1, og jeg tar godt vare på disse drømmene. Det er drømmer som betyr noe for meg. Og en sjelden gang skriver jeg dem ned. Ofte er det drømmer om kjærlighet jeg ønsker å skrive ned. Veldig ofte våkner jeg med et smil om munnen, fordi jeg har drømt om kjærlighet og forelskelse.

Men det hender også at jeg har mareritt. I natt hadde jeg et mareritt om at 3. verdenskrig utspant seg. Det kom svære tanks fra det militære overalt, og alle måtte gjemme seg. Det siste jeg husker, var at jeg måtte si til min datter som hadde kommet bort: "Gi et pip fra deg, vennen, så skal jeg finne deg". Jeg fant et pip, men åpnet gluggene like etterpå. Ble nok litt for ubehagelig.