Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 7698
:P "tufte vil ha meg"

Men, jeg burde vel ha fått brev til nå? Vet om ei som har fått brev, og hun har skikkelig mye fravær. Fikk idag vite hvor mye fravær jeg faktisk har, 6 dager og 8 timer. Timene kan jeg ikke forklare, heller ikke dagene, jeg trodde jeg var oppi 10 dager eller noe sånt nå . Så...da var den saken løst. Skal snakke med rådgiver om andre ting enn å gå på skole, det går sikkert bra. Er ca en måned til jul, og da burde jeg jo fått varselbrev til nå?
Litt offtopic men teller fraværet i vk1? Og gym er vel bare å være med fikk 3 i gym på ungdomskolen jeg gjorde aldri en drit i de vanlige timene men var ganske flink til å turne, danse :S *flau* og utholdenhets løp. (Med ganske flink mener jeg 4) Det har ikke gått bra i år pga røyking men jaja Husk var ihvertfall det på ungdomskolen, 25% av karakteren er insats, 25% husker jeg ikke og 50% er hvor flink du er, var ihvertfall sånn for meg.
Sist endret av Bomber; 17. november 2005 kl. 18:01.
Lille My: Læreren plikter ikke å gi varsel for å stryke deg til jul. Bare standpunkt.

Og det er sant det folk sier. Hvis du har mer en kanskje et par dager fravær minker sjansene for å få jobb ekstremt. Det er DET du sliter med, ikke hva fraværet er i.
Hehe... Jeg hadde 113 enkelttimer og 7 dager med fravær i 3. klasse på VGS - fordi jeg rett og slett var MØKK-skolelei. Det var rekord på min skole - og litt spesiellt, med tanke på at jeg allikevel stod i alle fag :-D

Det de sier om at fravær er bad shit er bare for å skremme deg.. Det kan hende det er litt annerledes om du går en fagbrev-linje; da vil jeg nok tro at det teller litt - men om du går allmenn og skal studere videre, så betyr fravær absolutt 0 (null!)

..
Alt jeg trengte for å få "advarsel om karakteren IK i kurset 2KJ" var 3 timers fravær

Heldigvis kan det ordnes slik som du har gjort det LilleMy, ved å fikse seg en legeerklæring
Når det gjelder oppførselen og væremåten til de som befinner seg på de videregående skolene i Norge, spesielt her i Oslo, er det bare å innse at det ikke finnes håp. Enkelte mennesker blir ikke eldre, i hodet iallefall

Edit; Gymkarakteren (og Norsk) teller først i det avsluttende kurset, det vil si i VK2. Det er iallefall slik for de som går allmen.
Sist endret av John B; 17. november 2005 kl. 19:08.
Mange bra svar her nå ja... Du som lurte på gymkarakteren på VK1, går noe som heter yrkesfag jeg!! Altså GK, VK1, 2 år som lærling, ferdig. Ikke 3 treige år som på allmenn. Det hadde jeg ikke taklet. Og når det gjelder varsel, hvorfor har da ei i klassen min som har ekstremt med fravær fått varsel, det vet jeg fordi hun gikk rundt og var sur, hun er myndig men foreldre fikk varsel også osv, men hun har fått brev ihvertfall. Og ikke jeg. Så kanskje jeg ikke sliter såpass som jeg tror likevel.

113 enkelttimer?!!?!?! wtf?!?! Hva er du driver med gutt! .

Vurderer litt å ta ALT som privatist. Og ta mener å ta alt jeg må slik at jeg får studiekompetanse. Skal snakke med rådgiver på mandag. Håper det går greit. At jeg får saklige svar som ikke går på å beholde meg på skolen, men som faktisk tenker litt på meg. Og at jeg ikke orker skole. Jeg vil jobbe. Er faen så meningsløst å lære regler i basketball og analysere (anal-ysere ) noveller når jeg skal bli servitør.
Off topic: Hadde 26 dager og 84 enkelttimer ETTER at det var trukket fra for 14-dagers-regelen i fjor
Vil det ikke bli utrolig mye slit å ta alle fag som privatist, det jeg har fått høre fra forskjellige rådgivere er at det ikke er anbefalt å ta mer enn ett fag som privatist ettersom det visstnok skal kreve ti ganger så mye jobbing enn normalt. Hvorvidt dette stemmer eller ikke skal jeg ikke uttale meg om

Lille My, si ifra hva du får høre når det gjelder å ta gym som privatist, utrolig fristende
Ja så klart.

Men for meg er det ikke stress. Så vidt jeg har forstått så er det en eksamen og man leser til den på egen hånd? Da kan jeg lese om natta når jeg fungerer best, jeg slipper å gå igjennom samme kapittelet en million ganger fordi alle andre ikke får det med seg, kan ete snop mens jeg leser osv...hehehe. For meg er det ikke vanskelig. Det høres bare befriende ut.
Nei. Føkk utdanning. Streetknowledge is all there is to know. Slutt skolen og reis langt vekk
Led meg ikke inn i fristelse, nesten så jeg er på tanken til å gjøre det samme :O
hva er 14 dagers regelen?

edit: Når man søker lærlingplass, pleier de å be om GK (og VK1) vitnemålet?
Sist endret av Izor; 18. november 2005 kl. 00:08.
Er vel GANSKE flaut at det eneste faget som du stryker i er gym. Viser jo først og fremst dine holdninger og for det andre så må jo de som ansetter deg(hvem enn det måtte være) at du er en lat faen.

Tror ikke du kommer deg noen vei med dette, det eneste måtte være at du kan si at du har blitt ertet av de andre i klassen din og føler at det er ekkelt å ha gym sammen med de andre..

men mitt tips; Ta et par gymtimer etter nytt år nå og keep up the good work, så står du nok i faget med en toer som beste karakter for ditt vedkommende.
r33l: Hva sier egentlig gym om holdninger som andre fag ikke gjør? Og hvordan sier evt. dårlige resultater i faget noe om at man nødvendigvis må være en "lat faen"?

Om hun (i motsetning til det du gir inntrykk av å ha gjort) har lest postene lenger oppe, så har nok Lille My skjønt at hun kan ta privatisteksamen, og dermed slippe å tenke på fravær fra faget. Det var vel det som var temaet her...
Er jo ikke det som er temaet når hun innrømmer at hun tar seg en sove dag til kl 12 hver 3 gang. går jo også på holdninger.
Godt mulig, særlig dersom dette også går ut over andre fag. Det vet vi imidlertid lite om. Det er gym du kritiserer for i din forrige post, og det er også det som er temaet her. Tar hun det som privatist er hun jo kvitt problemet, og som sagt: Greier hun seg bra i de andre fagene, så har neppe gym alene så veldig mye å si uansett.
Nå ville jeg vel anbefalt å bare bitt tennene sammen og tatt tilstreklig med gymtimer for å stå i faget. Av egen erfaring ble det veldig lite gym på meg også det siste året, men dette kom som følge av at jeg skulka stort sett alt som het gym fra russetiden begynte i april og ut året, dermed sank jeg også fra 5 - 4 siste halvåret.
Du trenger heller ikke mye innsats for å få til en ok karakter i gym, det viktigste er at du er positiv til opplegget som blir lagt opp og gjør ditt beste. Skal ikke mye innsats til for å få en 3`er i gym foreksempel..
Som jeg har sagt femtenhundreogtre ganger før...jeg er ikke lat. Trives bare ikke med opplegget skole, og heller ikke med å lære en masse tull jeg aldri får bruk for. Fotball er en av tingene. Jeg er sterk og utholdent, men suger i fotball osv...Det er det man får tyn for, jeg ligger på 4-5 i andre fag mens i gym har jeg aldri fått mer en 3. Derfor liker jeg ikke det faget særlig, fordi det er ikke noe å gjøre med at jeg suger i fotball. Jeg har ikke bruk for å kunne det, noen av dere skjønner sikkert hva jeg mener. Det finnes viktigere ting i livet.

Fraværet mitt er ca 1/4 latskap, resten er at jeg heller vil sove lenge, og så sitte hjemme og jobbe med prosjekt enn å gå på skolen og høre på alt tullet der og så ikke gidde å gjøre det prosjektet når jeg kommer hjem rundt halv 4. Da vil jeg ha middag, lese nyheter og henge på nFF . Vi får sjeldent timer omgjort til "jobbe-timer" hvor vi f eks kan gå på datarom og jobbe, fordi vi har så mye å gå igjennom at vi ikke har tid. Grunnene til det har jeg nevnt før.

Som jeg har sagt, jeg skal snakke med rådgiveren om alternative løsninger. Det er selve konseptet skole jeg er virkelig i mot, og ikke bare gym. Skolelei som faen. Hvis jeg f eks kan jobbe deler av uka i bedrift eller lignende, så tar jeg det jeg må som privatist. Er ikke verre.

Det jeg spurte om, er hvis jeg stryker, får det konsekvenser for fagbrevet? Mens dere får det for dere at jeg er lat. Jeg er ikke lat, jeg er som de fleste "nerder" hater fotball osv fordi jeg ikke ser mening i det. Men det er pensum, uvisst av hvilken grunn. Ikke alle har evner innen sport, hvorfor skal vi få en karakter i det faget? er så teit. Jaja tror vi har diskutert dette nok jeg. For dere som vil vite det, så skal jeg poste på mandag hva rådgiver sa. Så holder det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så, hva ble det til? Fikk du noen gang snakket med rådgiveren om det å ta gym som privatist?

*venter i spenning*
jeg hadde eksamen i Gym på fredag siden jeg strøyk i gym og måtte da det som privatist.
Men i år, rett før jeg sluttet på skolen ingikk jeg en avtale med rektor og avdelingsleder om gym timene. Som at jeg skulle ha egentrening som jeg ikke trengte og skrive rapport osv. om.
Nei, forrige uke så var nettet nede og jeg satt på datarom på skolen og prøvde å fikse. Så fikk jeg ikke tid. Skal gå denne uka,tror jeg .

Hvordan er privatist eksamen hva spør de om osv er det vanskelig?
Sitat av Lille My
Nei, forrige uke så var nettet nede og jeg satt på datarom på skolen og prøvde å fikse. Så fikk jeg ikke tid. Skal gå denne uka,tror jeg .

Hvordan er privatist eksamen hva spør de om osv er det vanskelig?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde 2 spørsmål.
Det ene gikk ut på treningsøkt på 45 minutter hvor jeg skulle planlegge osv. Skrive masse tull om hvilke muskler osv.
Det andre var om førstehjelp. Så det her er ikke en oppfordring til og ta det som privatist, men herregud og mye enklere det er
Jeg gidder ikke lage en ny tråd for å spørre om svar på 2 spørsmål, så håper noen kan svare meg på det her

Jeg har fullført GK Allmennefag, så begynte jeg på VK1 Allmennefag, men droppa 5 fag etter et halvt år. Jeg fullførte samfunnslære og gym. I år går jeg VK1 IKT, og har derfor fritak i samfunnslære (disse timene har jeg fri), mens i norsk og engelsk skal jeg egentlig ha valgfag isteden. Ihvertfall så har det seg slik at jeg holder på å stryke i gym, og derfor lurer jeg på om det er mulig å bruke gymkarakteren fra ifjor?

Det andre spørsmålet er om det er mulig å overføre samfunnslære og gym fra VK1 Allmenn vitnemålet til VK1 IKT vitnemålet, siden det tar seg ikke så bra ut å ha et vitnemål fra vk1 allmenn hvor jeg har masse fravær og bare har ståkarakter på et par fag.

Tror posten min ble litt uryddig men det får jeg bare beklage, ble litt vanskelig å formulere meg.
Takker for svar på forhånd!
ingen som kan hjelpe meg? ;p
Angående det med å overføre gymkarakteren fra i fjor så tror jeg ikke det går ann. Etter som at du har fått en vurdering i gym.

Jeg vil anbefale deg om å ta dette opp med dine lærere i de respektive fag på din skole, evt rådgiver etter som jeg tror at han/hun kan svare deg helt utfyllende på de spørsmålene du har.
Jeg måtte ta opp gym etter første året på VGS, fordi jeg drakk mye, og skulket mye, så det endte med at jeg måtte ta eksamen.

Det jeg måtte gjøre til eksamen var å lage en gyminnlevering der jeg skulle lage ett opplegg for en klasse som gikk i 10`ende klassen. Det innebærte oppvarmingen, hoved tingen som dem skulle gjøre i gymmen, og uttøyningen.

Når jeg kom på selve eksamens dagen hadde dem lest over det jeg hadde levert inn, og vi snakket om diverse ting som kunne vært gjort annerledes og hvorfor jeg akkurat hadde gjort det slikt.

Så fikk jeg noen enkle spørsmål om musklene, vise frem de enkelte måtene å tøye ut diverse muskler på, hvorfor man får sting når man trener, og så det siste var noe om 2 syrer som finnes i kroppen og hvordan de reagerer når du trener.

Men dette er som sagt 2 år siden, men slik var ialefall min eksamen.
gnster: Nei, du kan ikke bruke gymkarakteren omigjen.

Gym er forresten det eneste faget du må ta igjen år etter år. Se for deg at du er skikkelig flink i gym i år og får karakteren 5, men du sliter likevel med noen andre fag på VK1 IKT, slik at du må ta disse fagene igjen neste år. Da må du også ta gym selvom du besto med glans :P
Det hørtes bare teit ut da. f eks hvis jeg vil noe annet neste år, så slipper jeg norsk, engelsk, matte, samfunn og naturfag fordi jeg har tatt eksamen i alle fag i år og ifjor. Men gym må jeg ha? Skulle vært uten karakter de neste årene, slik at vi så fram til gym med glede og ikke "ånei jeg stryker "-humør.

Men siste nytt i min sak, jeg har ikke fått brev om nedsatt. Ja jeg vet at ikke alle får det. Men mange på skolen min går rundt nå og har fått både for det ene og det andre faget, men jeg har ikke noe. Det er jo litt rart. Jeg går ut år slik det er nå, tror jeg. Og så får jeg heller ta gym som privatist hvis det går til helvete der.

PS: av 12 elever i klassen var vi idag 4 stk. Sier vel alt om klassen. Men tror det går bedre nå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du kan få fritak i gym om du har gym på det nivået frå før. Veit om folk som har gjort det på vk1 nikk...
Kan si deg med en gang at har du mye fravær. Da kan du nesten glemme læreplass. Det første arbeidsgivere ser på er fraværet. Dessuten får du ikke godkjent vitnemålet? tror jeg hvis du ikke består alle fag.
Servitør du skulle bli ikke sant?
Vel, da har gym litt å si. Sier kanskje litt om hvor god innsats du gjør.

Når du sier at du liker å ta en fridag her og der. Hvordan tror du dette går når du skal ut i arbeidslivet?
Kan love deg det at det ikke blir godt mottatt av arbeidgiver. Dine kolleger vil heller ikke like det og noe som igjen kan fører til dårlig arbeidsmiljø. Den ene personen som plutselig blir borte fra jobben en dag kan skape fullstendig kaos.

Tenk over det du gjør. Fortsetter du slik får du garantert aldri noen læreplass!

edit: Når man søker lærlingplass, pleier de å be om GK (og VK1) vitnemålet?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Det er helt frivillig å legge dette med. Men man er merkelig hvis man ikke legger det med.

Det jeg sendte med når jeg søkte om læreplass var:

- Søknad
- CV (Currculim? Vitae)
- Papir fra min tidligere arbeidsgiver. Arbeidsatest på en måte. Husker ikke hva det heter.
- Vitnemål fra 10.klasse, GK Hotell og Næringsmiddelfag og VK1 Kokk.
Sist endret av Hofsoe; 29. november 2005 kl. 19:04.
Sitat av Hofsoe
Tenk over det du gjør. Fortsetter du slik får du garantert aldri noen læreplass!
Vis hele sitatet...
for f hvor mange ganger må jeg si det? jeg får godkjent fravær, jeg går til psykolog for familieproblemer osv, og har nevnt at jeg er lei skolen. Da nevner jeg bare skolen og får godkjent fravær.

Jeg har teknisk sett 0 dager, jeg får bare på vitnemålet at jeg har 9 dager, sykemelding osv. De skal ikke telle for noe. At jeg ikke orker gym er ikke bare gym, det er kjedelige fag, dag fra 8-15, 7 timer med kjedsomhet. Og, som jeg har sagt:

1. ikke å skifte foran andre jenter. ikke spør, jenter er sånn + mer der.
2. jeg har ikke råd til skikkelig gymsko, tragisk men sant.
3. Jeg er fysisk sterk, jeg har veldig god kondis (røyker ikke). og jeg sier ikke nei til å ta i et tak.
4. Fotballregler er veldig viktig for å kunne være servitør
5. Jeg er smart, men ikke god i f eks fotball. Flere av dere skjønner sikkert problemet, suger man i fotball er man en "taper", skoleflink teller ikke en plass. Hva vi har mest bruk for av sportskunnskaper og å kunne skrive og lese flere språk feilfritt, og kunne de vi har valgt linja for, nei det bryr vi oss ikke om.
Sitat av Lille My
4. Fotballregler er veldig viktig for å kunne være servitør
Vis hele sitatet...

Tenkte mere på at man er villig til å gi en innsats å ikke bare sitte på rævva å se at andre jobber.
Hvordan kan du påstå at jeg gjør det fordi jeg ikke liker fotball? ser du, du dømmer meg fordi jeg er dårlig i sport. Er faktisk ikke dårlig menneske fordi om jeg ikke ser nyttet etter å løpe etter en ball.
Hei. Jeg klarte ikke å finne noen sted HVORFOR du stryker.. Hvorfor sier læreren din at han kan stryke deg?
Jeg har litt fravær (gyldig som sagt, så slipper jeg spørsmål om det) Og jeg har som oftest fravær dagen vi har gym, fordi jeg ikke liker gym osv. les hva jeg har skrevet ffs gidder ikke å gjenta meg selv .

Så jeg er redd at jeg ikke har vært der nok til å få en karakter. Men jeg har ikke snakket med læreren på lenge, og heller ikke fått noe brev. Så jeg vet ikke.
La fram dette dilemmaet for en lærer og rådgiver på en skole som har akkurat denne linjen du er på, og svaret som ble gitt beskrives best som: "du er fubar"

Læreplasser ser ekstremt godt på gymkarrakteren, siden den vil fortelle om du er noe å satse på. Som servitør trenger du kansje ikke å kunne alle reglene i fotball sånn helt uten videre, men du kommer til å være i et yrke med mye bevegelse. Og en manglende karakter i gym, kan fortelle de at helsen din kansje ikke er så bra, at du kansje ikke orker å bevege deg så mye.

Jeg sier ikke at du er slik, men det er deres oppfatning som avgjør om du får deg en læreplasse eller ikke. Karakteren 2 forteller at du var der, og vel, var der, 3 er godkjent, og de fleste læreplasser gir seg med det. Deønsker seg gjerne supermennseker, men de fleste er fullstendig klar over at de må ta det de får, og da er folk som har et visst bevis på at de har deltatt i gym en MYE større sjanse.

edit: Karakteren til jul teller litt, men ikke ekstremt. Om du tar de gymtimene dine, om enn ubehagelige osv, med alt du mangler... så har du en sjanse.
Sist endret av meitemark; 29. november 2005 kl. 19:46.
Sitat av Lille My
Jeg har litt fravær (gyldig som sagt, så slipper jeg spørsmål om det) Og jeg har som oftest fravær dagen vi har gym, fordi jeg ikke liker gym osv. les hva jeg har skrevet ffs gidder ikke å gjenta meg selv .

Så jeg er redd at jeg ikke har vært der nok til å få en karakter. Men jeg har ikke snakket med læreren på lenge, og heller ikke fått noe brev. Så jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
Var det jeg antok.. Jeg er nemlig ganske interessert i slike situasjoner. Det har seg nemlig slik at det ikke eksisterer noen "regel" om hvor mye/lite fravær man må ha for å stryke i et fag osv. Det går på dette som heter "vurderingsgrunnlag". Selvsagt vil jo lærerne i gymnastikk tolke dette som å kunne observere instatsen til elevene i timene, og sier at de ikke kan vurdere deg når du ikke er der hele tiden. Men du som elev har rett på tilpasset opplæring. Du har rett på tilpassede vurderingstyper.

Du lurer på hva pokker "tilpassede vurderingsmetoder" vil si i et fag som dette? Bruk fantasien Du kan ha en innlevering / egentreningsprogram osv osv.. Kontakt gjerne noen i elevorganisasjonen og spør om råd/tips. (www.elev.no)

Om du har lyst å stå, og ikke gidder å ta dette dritet om igjen som privatist - så er det bare å stå på rettighetene dine og gjøre en innsats, selv om egentrenings-greier er møkk møkk kjedelig..
Sitat av Matthiesen
Det har seg nemlig slik at det ikke eksisterer noen "regel" om hvor mye/lite fravær man må ha for å stryke i et fag osv. Det går på dette som heter "vurderingsgrunnlag".
Vis hele sitatet...
Hmm intressant. Så 15 % fravær er bare propaganda for å holde oss på skolen?

Sitat av Matthiesen
Om du har lyst å stå, og ikke gidder å ta dette dritet om igjen som privatist - så er det bare å stå på rettighetene dine og gjøre en innsats, selv om egentrenings-greier er møkk møkk kjedelig..
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har forstått så er privatist litt pugging av muskler osv, treningsmetoder osv, og så en eksamen? Men skal se hva som skjer, vi skal ha teori i morgen og så prøve neste uke..

Jeg har nok såpass flaks at jeg står . Men neste år så får jeg nesten se hva som skjer.
Jeg lover deg.. 15% regelen eksisterer ikke.. Den forsvant for lenge siden. Om du virkelig får problemer, så send meg en PM med telefonnummeret hans, så skal jeg sette han på plass..

Ikke tro at å ta privatist-eksamen vil gjøre ting lettere.. Det er mye lettere å bare fortelle han der læreren din at han tar feil, og overser dine rettigheter.. +gjøre en innsats (som kanskje er det vanskeligste )
Sitat av Lille My
Hmm intressant. Så 15 % fravær er bare propaganda for å holde oss på skolen?
Vis hele sitatet...
Det er på en måte det. I og med at gym bare er et 2 timers fag i yrkesfag-retningen, så har man ikke stort rom for fravær i slike fag. 15% fraværs "regelen" er der for at lærerene skal ha grunnlag for å gi dere karakter.
Okey men jeg skal se hva jeg gjør neste år. Så skal jeg si ifra hvis læreren (ei lita dame faktisk, ser ut som er ca 50. Seriøst.) lager noe tull for meg før jul.

Kan bevise for henne at jeg er sterk og løper raskene enn de andre, og holder ut litt lengre, men at jeg suger i sport. Og så får hun en prøve i neste uke som jeg har planer om å lese godt til .
Sitat av Lille My
Okey men jeg skal se hva jeg gjør neste år. Så skal jeg si ifra hvis læreren (ei lita dame faktisk, ser ut som er ca 50. Seriøst.) lager noe tull for meg før jul.

Kan bevise for henne at jeg er sterk og løper raskene enn de andre, og holder ut litt lengre, men at jeg suger i sport. Og så får hun en prøve i neste uke som jeg har planer om å lese godt til .
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å ta dette opp med lærern før jul. Gir mindre inntrykk av panikk.
Sitat av Lille My
Hvordan kan du påstå at jeg gjør det fordi jeg ikke liker fotball? ser du, du dømmer meg fordi jeg er dårlig i sport. Er faktisk ikke dårlig menneske fordi om jeg ikke ser nyttet etter å løpe etter en ball.
Vis hele sitatet...

Har aldri sagt at du er dårlig i noen form for sport.
Si det på denne måten: Selv om du ikke liker fotball er det bedre at du er med å løper rundt på banen å viser interesse. At du faktisk prøver. Bedre det enn å stå stille å se på.

Ta heller styrketrening som et annet eksempel. Om læreren sier at du skal ta 20 armhevinger og du kanskje greier 15. Så prøv heller å få til de 5 siste selv om du ikke greier det.

Vet ikke om du skjønte hva jeg ville fram til!?

Hvis ikke gir jeg opp! Greier ikke å forklare meg bedre.

Dessuten er jeg enig i det meitemark sier her:

Læreplasser ser ekstremt godt på gymkarrakteren, siden den vil fortelle om du er noe å satse på. Som servitør trenger du kansje ikke å kunne alle reglene i fotball sånn helt uten videre, men du kommer til å være i et yrke med mye bevegelse. Og en manglende karakter i gym, kan fortelle de at helsen din kansje ikke er så bra, at du kansje ikke orker å bevege deg så mye.
Vis hele sitatet...
Har du funnet ut om det går an å ta studieretningsfag som privatist My?
Nei, dessverre. Tviler veldig på at det går, men voksne kan jo gå og ta fagbrev så det må jo finnes kveldskurs ihvertfall, hvis noen av dere føler for det? Selv skal jeg gå på skolen framover nå, ting skjer . Ikke at klassen er bedre, men jeg tenker "what the heck".
Grattis og lykke til Selv er jeg 18 og har gått folkehøgskole og to mislykkede forsøk på grunnkurs
Stryker du i gym er du jammenmeg slapp.
På et generelt grunnlag kan man jo si at du i en jobbsøkersituasjon kan bli oppfattet som en som sluntrer unna med en gang noe er litt ubehagelig.