Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 662
original reprint
xaff's Avatar
Sendte følgende mail:

Nå har jeg ventet altfor lenge på at dere skal bygge ut ADSL. Dere har sagt høsten 2001. Jul 2001. Januar 2002. Nå får jeg høre juli 2002. Det kan ikke stemme at dere skal bruke nesten et år mer enn planlagt. Når man også får høre fra andre ADSL brukere at tilbudet deres er tregt begynnyer man å lure.

Det jeg ønsker svar på er som følegende.

1. Er det lenge til dere kan levere ADSL til Kirkenes?

2. Er ADSL tilbudet deres tregere enn andre leverandørers tilsvarende hastighet, f.esk. deres 1024 / 256 Kbps er tregere enn NextGenTel sitt 1024 / 256 Kbps tilbud?

3. Kan jeg bruke vanlige nettverkskort når jeg endelig får ADSL?


Henry Christoffersen


Fikk følgende svar...


Hei Xaff (Hvorfor kalte de meg xaff?)

Vi har desverre ingen utbyggingsplan for ditt område pr.d.d. Ingen
sentraler er ennå planlagt utbygd 2002.
Faktorer som påvirker og som har stor betydning for neste
års utbyggingsplan er, antall interesserte i ett gitt område. Dersom du
ønsker kan du kontakte vår kundeservice
på gratis grønt nummer 80080001, slik at vi kan registrere ditt tlf.nr. og
navn på vår uforpliktende venteliste, og
du får beskjed når sentralen er klar.
Hastighet: 10-15 % lavere enn reell hastighet.
Nettv.kort: 10/100 kort er ok. Interne el. eksterne.

Med vennlig hilsen
Telenor Kundeservice Adsl.

De er slem...
Vi skulle egentlig ha 704/128 men på testen på ITavisen fikk vi bare 550-590, Vi bestilte senere 1024/256 og fikk beskjed om at nå skal alt være i orden igjen, og igjenn ringte vi til telenor for å høre hva som skjer, men på dems liste står det at vi bare skal ha 704/128
Har ikke hatt noe problemer med min adsl fra Telenor. 704/128kbps. Det spørs mye på hvilken server jeg laster ned fra, hvilken hastighet jeg får.
Vil ikke tro det er noe treigere hos Telenor enn hos andre.

Til vanlig så hater jeg Telenor (forskjellige grunner), men alt fungerer fint nå og de har med et mirakel bygd ut ADSL her hvor jeg bor (3000 innb.)
Sist endret av Blitzer; 19. desember 2001 kl. 22:25.
Grunnen til at hastigheten er "litt" minde er fordi at ca 64kbps går til sending og mott. av div. inf. fra telehor. Leste det i en it-avisen artikkel tror jeg. Strange shiat :/ Er sånn med stort sett alle aDSL leverandører tror jeg...
telenor er tregere.. adsl teknologien gir uansett ett pakketap på minimum 10%, derfor gir nextgentel høyere hastighet enn du betale for e.g 704kbps når du betaler for 640.. MYE rimeligere enn telenor, bare synn de ikke er tilgjengelig der jeg bor
Hei Xaff (Hvorfor kalte de meg xaff?)
Vis hele sitatet...
når du sender mail, hvem står det da at det kommer i fra? *Tippe Xaff*