Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 17131
Vad heter märket eller aceton-flaskan ni i Norge använder av tillgöring av spice?
Det ska va kemisk ren aceton givetvis.

Jag hittar massa flaskor men jag tänker fan inte ta risken att köpa fel. Jag brukar vanligtvis inte röka rc cannabinoider, men jag är i nord-norge hos min norska släkt för tillfället.

Jag måste även tillägga att ni i Norge har jävligt dyra priser jämfört med hemma i Sverige

Må väl!

För er som inte förstår!

What is the name brand or the acetone bottle you in Norway use of the mixing of the spice?
It should the chemically pure acetone of course.

I find lot of bottles but I'm not fucking take the risk of buying the wrong. I do not usually smoke rc cannabinoids, but I'm in North Norway with my Norwegian family at the moment.

I must also add that you in Norway have damn expensive prices reguarding drugs compared to back home in Sweden

Have a good time!
Aceton fra apoteket. På flasken står det til bruk på hud. Er usikker på produsent men er den samme overalt..
Sitat av Knarq Vis innlegg
Aceton fra apoteket. På flasken står det til bruk på hud. Er usikker på produsent men er den samme overalt..
Vis hele sitatet...
Helt säker? Är den kemisk ren?

https://www.google.se/search?q=marsh...ml%3B298%3B600

Den ävender vi i Sverige.

Notera att jag ska blanda det i tobak, rød 3
Sist endret av Sockertripp; 8. juni 2014 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Øko-Terrorist"
Ja, bare gå på apoteket og si at du skal ha ren Aceton, du får da en kjemisk ren Aceton.
Sist jeg kjøpte Aceton fikk jeg bare en brun flaske med Apotekets etikett på der det stod "Aceton"
Sitat av tr80r Vis innlegg
Ja, bare gå på apoteket og si at du skal ha ren Aceton, du får da en kjemisk ren Aceton.
Sist jeg kjøpte Aceton fikk jeg bare en brun flaske med Apotekets etikett på der det stod "Aceton"
Vis hele sitatet...
Det går väl bra att använda vanlig aceton med? Men inte så hälsosamt ?
Biltema sin Aceton er billig og "ren".

I følge HMS bladet -> http://www.biltema.no/BiltemaDocumen.../36707_SDB.pdf
er det >99% - CAS-nr. 67-64-1
Sitat av gurgle65 Vis innlegg
Biltema sin Aceton er billig og "ren".

I følge HMS bladet -> http://www.biltema.no/BiltemaDocumen.../36707_SDB.pdf
er det >99% - CAS-nr. 67-64-1
Vis hele sitatet...
Jeg brukte den engang... aldri igjen...

Satt igjen med en olje som var så vannete at vi måtte la det trekke inn i tobakken, for så å tørke tobakken.... funker jo, men jeg kjenner ingen stonere med god nok tålmodighet til å vente til vannet har fordampet...
Sitat av Novice Vis innlegg
Jeg brukte den engang... aldri igjen...

Satt igjen med en olje som var så vannete at vi måtte la det trekke inn i tobakken, for så å tørke tobakken.... funker jo, men jeg kjenner ingen stonere med god nok tålmodighet til å vente til vannet har fordampet...
Vis hele sitatet...
Husker du hvor lenge siden det var ?

For ett par dager siden kjøpte jeg en boks med aceton. Det kan være intressant å sjekke
boksen jeg kjøpte litt nærmere. Det er ikke altid info på boksen er til å stole på.
Tilsvarende med HMS bladene.

Ett annet eksempel er rødsprit. I følge reklamen soter ikke rødspriten til Biltema men det
gjør den.
Sitat av Sockertripp Vis innlegg
Jag måste även tillägga att ni i Norge har jävligt dyra priser jämfört med hemma i Sverige
Vis hele sitatet...
Skal ikke gå ut med priser her da alt kommer ned til kontakter, men generelt sett er droger dyrere i Nord-Norge enn resten av landet. Ellers innholder en del neglelakk-fjernere (nailpolish-remover) ren aceton.
Sist endret av RosaElefant; 10. juni 2014 kl. 11:36.
Kan du ikke gå en svensk kompis til å sende en liten flaske av den svenske typen du bruker?
En kjapp liten pakke som brevpost tar ikke mange dagene.
Hvilke merke du benytter er av interesse. Med jevne mellomrom er jeg i Svergie og handler.
Å sammenligne den svenske med den til Biltema vil være intressant selv jeg ikke bruker
dette til rus.

Til dagelig holder det med øl. Normalt 4 pints.
Tror ikke ts heller bruker Aceton i seg selv som rus, er vel mer for å rense eller ekstrahere rc cannabis.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Tror ikke ts heller bruker Aceton i seg selv som rus, er vel mer for å rense eller ekstrahere rc cannabis.
Vis hele sitatet...
Burde kunne bruke alkohol i en eller annen form. Isopropyl ?
Sitat av gurgle65 Vis innlegg
Burde kunne bruke alkohol i en eller annen form. Isopropyl ?
Vis hele sitatet...

Tror det er slik at noen tilsettninger kun løses opp i aceton. Eller raskere. Vet noen bruker aceton til å rense amfetamin. Pluss at aceton fordamper raskere enn alkohol.

Godt mulig en kan bruke alkohol av noe slag men jeg kjenner ikke til at det blir brukt. Aceton derimot er vanlig i forbindelse med diverse rusmidler.
Jeg ble nysjerrig på dette med Aceton, Biltema sin versjon er veldig
ren hvis vi skal tro på sikkerhetsbladet selv om Novice har negative
erfaring.


Ett alternativ til aceton er tynner (xylen), løser opp/renser mye av det samme.

Men boksen de selger på Biltema er ikke helt ren, i følge sikkerhetsbladet er det
Xylen 60-70%, Etylacetat 10-25%, Aceton 10-25% og 2-Metylpropan-1-ol 5-10%

M.o innholdet kan variere en del fra boks til boks.

Dette med Aceton virker intressant. På tide med en handle tur lokalt, det vil være
intressant å sammenligne hva som selges lokalt over disk.

Godt ha noe å gjøre i en ellers meningsløs eksistens,
Digital nomade
trippy's Avatar
Har tidligere prøvd å foredle hasj av dårlige kvalitet med biltema's aceton, men jeg satt igjen med et produkt som hadde en ganske markant kjemisk lukt. Ville hellet gått for isopropanol. Isopropanol er å få kjøpt på biltema som "kondensfjerner".
Sist endret av trippy; 11. juni 2014 kl. 23:04.
Sitat av trippy Vis innlegg
Har tidligere prøvd å foredle hasj av dårlige kvalitet med biltema's aceton, men jeg satt igjen med et produkt som hadde en ganske markant kjemisk lukt. Ville hellet gått for isopropanol. Isopropanol er å få kjøpt på biltema som "kondensfjerner".
Vis hele sitatet...
Ville styrt helt klar av kondensfjerner. Det er masse tilsettningstoffer i den.
Feks lastebilsjåfører som kjører i kulde vinterstid bruker Isopropanol pga renhet. Den produseres av vinmonopolet og finnes på noen bensinstasjoner.
Er også vanlig hos frisører til rensing av klippeutstyr.

Så forresten på produktbladet til kondensfjerner hos bilteme og såvidt jeg kunne se så var ikke ispropanol engang nevnt som innhold.........
http://www.biltema.no/BiltemaDocumen...361113_SDB.pdf
Sist endret av frtoretang; 11. juni 2014 kl. 23:10.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ville styrt helt klar av kondensfjerner. Det er masse tilsettningstoffer i den.
Feks lastebilsjåfører som kjører i kulde vinterstid bruker Isopropanol pga renhet. Den produseres av vinmonopolet og finnes på noen bensinstasjoner.
Er også vanlig hos frisører til rensing av klippeutstyr.

Så forresten på produktbladet til kondensfjerner hos bilteme og såvidt jeg kunne se så var ikke ispropanol engang nevnt som innhold.........
http://www.biltema.no/BiltemaDocumen...361113_SDB.pdf
Vis hele sitatet...
Hvis du kunne scrolla litt lengre ned på databladet så ville du sett at det sto "Propan-2-oli 60-100%. Side 3.
Sist endret av trippy; 11. juni 2014 kl. 23:36.
Sitat av trippy Vis innlegg
Har tidligere prøvd å foredle hasj av dårlige kvalitet med biltema's aceton, men jeg satt igjen med et produkt som hadde en ganske markant kjemisk lukt. Ville hellet gått for isopropanol. Isopropanol er å få kjøpt på biltema som "kondensfjerner".
Vis hele sitatet...
Hvor lenge er det siden du brukte Aceton fra biltema ?

I følge sikkerhetsbladet er den veldig ren.

M.o for ren aceton kan kansje ikke være årsaken til dårlig resultat med
mindre den innholder ting det ikke gis info om.


Biltema aceton er CAS 67-64-1 > 99%

Fra -> http://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/summ...ry.cgi?cid=180
M.o dette er aceton.

Det blir en handle tur i morgen. Skal bli intressant å sammenligne hva som
selges over disk.
Sitat av trippy Vis innlegg
Hvis du kunne scrolla litt lengre ned på databladet så ville du sett at det sto "Propan-2-oli 60-100%. Side 3.
Vis hele sitatet...
Og for en mann uten særlig kjemikunnskaper så betyr det?
60-100% rent??

Det er vel en grunn til yreksjåfører ikke bruker kondensfjerner men heller velger den blå litersflasken i plast som produseres av vinmonopolet?
Sist endret av frtoretang; 12. juni 2014 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
> Og for en mann uten særlig kjemikunnskaper så betyr det?
> 60-100% rent??

Sikkerhetsbladene gir info men de er langt ifra presise.
60-100% betyr minst 60% rent men at det kan variere opp til 100%

Sikkerhetsblad er nyttig info men en bør være litt skeptisk.

Tillater meg å reklamere litt for for den siden.

Ett søk på aceton gir mye lesestoff. Kansje noe for vår svenske venn
i sin jakt etter aceton likt hans svenske favoritt.

Nyttig info

http://pib.no - nyttig info fra Miljø direktoratet.

Info hentet fra http://pib.no

Jotun ----: 50-100%.
Arcus Kjemi ----: 100%
Biltema 1 ----: 99-100%
Biltema 2 -----: >99

M.o det er litt variasjon ute å går.

Gode gamle Arcus er nok best i klassen. Lang erfaring som leverandør til
tørste sjeler i Norge.
Sist endret av gurgle65; 12. juni 2014 kl. 08:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
8 0
Sitat av gurgle65 Vis innlegg
Hvilke merke du benytter er av interesse. Med jevne mellomrom er jeg i Svergie og handler.
Å sammenligne den svenske med den til Biltema vil være intressant selv jeg ikke bruker
dette til rus.

Til dagelig holder det med øl. Normalt 4 pints.
Vis hele sitatet...

Jag använder märket Gripen. En vit flaska med röda eticketer med en ''grip'' på.

Kemisk ren, den inehåller bara aceton.

Blanar det med spice pulvret och häller i tobaken.

Föresten, jag tror min beställning har fastnat i tullen... Det har stått samma på royalmal att den har ''passed over Norwat for overseas delivery'' sen i måndag-tisdags, hur lång tid tar det ifrån UK till Norge norge eller har den fastnat?

Hur lång tid tar det innan brevet kommer fram ifrån tollen? Hur ser brevet ut?
Sist endret av Sockertripp; 12. juni 2014 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sockertripp Vis innlegg
Jag använder märket Gripen. En vit flaska med röda eticketer med en ''grip'' på.

Kemisk ren, den inehåller bara aceton.

Blanar det med spice pulvret och häller i tobaken.

Föresten, jag tror min beställning har fastnat i tullen... Det har stått samma på royalmal att den har ''passed over Norwat for overseas delivery'' sen i måndag-tisdags, hur lång tid tar det ifrån UK till Norge norge eller har den fastnat?

Hur lång tid tar det innan brevet kommer fram ifrån tollen? Hur ser brevet ut?
Vis hele sitatet...
Arcus sin Aceton ser ut til å være den beste. Normalt burde du kunne kjøpe
den i ett byggevarehus. Kansje ett alternativ hvis forsending ikke kommer frem
Sitat av Sockertripp Vis innlegg
Jag använder märket Gripen. En vit flaska med röda eticketer med en ''grip'' på.

Kemisk ren, den inehåller bara aceton.

Blanar det med spice pulvret och häller i tobaken.

Föresten, jag tror min beställning har fastnat i tullen... Det har stått samma på royalmal att den har ''passed over Norwat for overseas delivery'' sen i måndag-tisdags, hur lång tid tar det ifrån UK till Norge norge eller har den fastnat?

Hur lång tid tar det innan brevet kommer fram ifrån tollen? Hur ser brevet ut?
Vis hele sitatet...

Hehe du er i nord-norge? Leste en gang at det tok en hel uke å sende brevpost fra sør til nord. Så gi det en uke til så kommer den nok skal du se.
Trådstarter
8 0
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hehe du er i nord-norge? Leste en gang at det tok en hel uke å sende brevpost fra sør til nord. Så gi det en uke til så kommer den nok skal du se.
Vis hele sitatet...
Ja jag är på ön Senja såpass? Då kanske jag ska lugna mig lite!
Jeg har kikket på data bladet til "Gripen kjemisk ren aceton."
http://www.menigo.se/media/33528/179162_aceton.pdf

Den er like ren som den til Arcus Kjemi.

> Ja jag är på ön Senja såpass? Då kanske jag ska lugna mig lite!

Hvor ikke slappe av med litt øl ?

En six pack om dagen holder doktor på døren.
Sist endret av gurgle65; 12. juni 2014 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
8 0
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hehe du er i nord-norge? Leste en gang at det tok en hel uke å sende brevpost fra sør til nord. Så gi det en uke til så kommer den nok skal du se.
Vis hele sitatet...
Det kom idag! peew

Sitat av gurgle65 Vis innlegg
Jeg har kikket på data bladet til "Gripen kjemisk ren aceton."
http://www.menigo.se/media/33528/179162_aceton.pdf

Den er like ren som den til Arcus Kjemi.

> Ja jag är på ön Senja såpass? Då kanske jag ska lugna mig lite!

Hvor ikke slappe av med litt øl ?

En six pack om dagen holder doktor på døren.
Vis hele sitatet...
Köpte 1 sixpack Tuborg idag
Sist endret av Sockertripp; 13. juni 2014 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
KittenOnRehab
31 1
Sitat av Sockertripp Vis innlegg
Jag använder märket Gripen. En vit flaska med röda eticketer med en ''grip'' på.

Kemisk ren, den inehåller bara aceton.

Blanar det med spice pulvret och häller i tobaken.

Föresten, jag tror min beställning har fastnat i tullen... Det har stått samma på royalmal att den har ''passed over Norwat for overseas delivery'' sen i måndag-tisdags, hur lång tid tar det ifrån UK till Norge norge eller har den fastnat?

Hur lång tid tar det innan brevet kommer fram ifrån tollen? Hur ser brevet ut?
Vis hele sitatet...




Kom din pakke uten noe ny oppdatering på sporing? Hatt samme melding som deg i over en uke!