Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  243 16916
Blues4k...jeg og en venn satt å så på en anime serie (japansk) det handlet om NET navis blant annet. Den beste NET navin hette "Blues" jeg likte det da vett. Har hatt 1000 nick men dette er det beste hit til
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Litt gammel thread men skitt au...

Begynte å lage en egen GNU/Linux distro engang... Ble ferdig med version 0.13, eler noe sånt... I allefall lagde jeg et program som hentet ut allmulig informasjon om systemet, som ble kalt rogr ( etter en aller annen tegneseriefigur som gravde, eller et eller annet.. Noe uklart hvordan det fikk det navnet..).

Da dette ofte ble en lang liste under testingen av programmet, måtte jeg pipe den gjennom min favoritt pager; less. Og som dere vet tillater ikke ifnet etc mer enn 9 bokstaver i nick på irc.

Så tilslutt satt jeg igjen med rogr|less.
For å ikke la deg sitte med skylden for at den ble dradd opp igjen:
Hadde masse mongo navn før: baluba,blå,blue ; kort sagt alt med B siden navnet mitt begynner på b. Skal bare si at det er jævlig få i Norge som har det navnet jeg har IRL. Baluba fordi jeg lager bråk der jeg kommer og blå, fordi det er yndlingsfargen, blue er mer internasjonalt, Men til slutt kom jeg på Pinnsvinet da jeg satt og køddet med hotmail.com . Liker det, fordi pinnsvin er ganske kule og ....piggete?....
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Opprinnelig postet av Dweep
Min historie er vel den kjipeste av alle!!!

Jeg prøvde å være en hacker som var expert i alt, når jeg var liten (som sikkert mange prøvde), så jeg kalte meg Dark, som jeg syntes passet bra inn der ( i den tid). Men det var MANGE som brukte det nicket, så skulle Predator skifte nick, han valgte Xerxzez (som han bøffa fra en annen en)!!! Jeg syntes nick med masse X og Z var kult å ha i nick, så jeg begynte å kalle meg Xtrize!!! Men dagen etter jeg fikke changa det her... innså jeg at det var et hælvetes feminimt navn!!! etter lenge med MASSE tenking så jeg bare på en demo cd, Der sto det Dweep med små bokstaver (ca. midt på). Der stammer mitt nick fra!!!
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke husker feil(noe jeg definitivt ikke gjør) var det MEG som så DET nicket på MIN demo-cd(hjemme hos deg riktignok) og spurte om det kunne være noe... å da sa DU ja... med dette hentyder jeg til at JEG kom på/fant nicket Dweep
I ettertid er jeg gla at jeg ga akkuratt DEG det siden JEG aldri ville kalt meg noe så.....
Tja, mitt stammer nok tilbake til den tiden alle spilte starcraft. Hver gang det sjedde noe ropte jeg "skitt". Dette moderfiserte jeg da med en -ax på slutten og byttet ut s med en stor c. En ganske underlig historie, men nicket er jo unik(tror jeg)
heter Camv fordi da jeg skulle finne brukernavn til en side var ALT opptatt! jeg trykka villt på tastaturet og kom frem til dette, og har siden brukt det fordi få bruker det...
Jeg fant ut at nicket mitt skulle være LaDa når jeg spilte i cs clan en gang i tiden med en som kalte seg lexus(fine biler). Han var bedre en meg og da tenkte jeg at jeg skulle kalle meg LaDa(stygge biler).
navnet mitt er bare så tøft at jeg ser meg nødt til å bruke det som nick også
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Z10an | Stian
Du er min venn
niigu's Avatar
niigu
Espen Nicolai Gunstensen

Jeg skulle prøve å sette sammen mellomnavnet mitt med etternavnet mitt veldig fort.

Men det lyktes jeg ikke i..
Men jeg trengte et litt sånn "art" nick også, siden jeg hadde blitt YBER LETT HAZZ3R i PhotoShop.. Så passa greit.

På IRC kaller jeg meg: nGu- eller niiGu-
CS-nicket mitt er: ni!Gu-

Kult..?
-nei.
Husker faktisk ikke helt hvor jeg har fått mitt nick ifra..lenge lenge siden

Men uansett så står ISO for Orginal Kopi. Fin ironi
Viper=Slange... Enkelt og greit... Kalte meg bare Viper på irc før, men det var så mange så brukte bare Viper så jeg adda noen sanne ^ og en liten | til nicket da så... Ingen som brukte det
Vell... det hele begynte en vakker vintermorgen, 2. desember på Sentralsykehuset i Rogaland. Lille vakre meg ble født, mine foreldre var enige at de ville kalle meg Johan. Tenkte jeg bare skulle bruke dette "kalle"navnet videre, jeg
Mitt nick er vel ikke noe særlig å skryte av det heller... er så dårlig til å finne på nick, så jeg rippa det fra Graffitti-kanna som heter Montana. bruker '0' istedenfor 'O' fordi en annen heter det samme på irc.

Burde jeg bytte nick, eller hva? =D
very impotent freak
Delusional's Avatar
Delusion eg engelsk for vrangforestilling. Jeg er delusional og demed vrangforestillt. Med dette mener jeg at "verden" slik vi ser den, ser meg på feil måte, jeg er med andre ord verdens missforsåelse.

Litt vanskelig å forklare men you get the point.
Gidder ikke å utdype det mer, dog det ville gjort meg enda mer uforstålig og enda mer missforstått.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Fornavnet mitt er "haje", noe som er vanskelig å uttale for engelskmenn, så da jeg hengte rundt i Dublin sammen med noen venner, begynte de å introdusere meg som "Shark". Begynte å bruke det som nick, men shark var som regel tatt, så jeg kalte meg "SharQ" i stedet. Nå er det en eller annen nisse i kuwait som bruker dette på EFnet, og i ekte macintosh-stil kaller jeg meg stort sett iSharQ nå.

Haje
Drev på med litt slektsforskning for et par år siden, hvor jeg fant ut at mitt nåværende etternavn, Ulseth, for mange mange generasjoner siden var Wlffrsether, og siden har jeg for det meste kallt meg det.

Har også brukt PowerFisk en del. Har ikke peil på hvordan jeg kom på det.
Opprinnelig postet av Wlffrsether
Drev på med litt slektsforskning for et par år siden, hvor jeg fant ut at mitt nåværende etternavn, Ulseth, for mange mange generasjoner siden var Wlffrsether, og siden har jeg for det meste kallt meg det.

Har også brukt PowerFisk en del. Har ikke peil på hvordan jeg kom på det.
Vis hele sitatet...
offtopic: og jeg som alltid har trodd at "Wlffrsether" var en 1337 forkortelse av "vaffel eter" elns..
Nicket jeg bruker her er bare et barnslig navn jeg mekka når Jurassic Park II kom ut. rraptor med to rr'er, sto egentlig for redraptor, men hotmailadressen var opptatt, og det ble rraptor.

Det jeg bruker nå, empty_other (se portrettet mitt) er navnet mitt sagt på engelsk. og nesten ingen bruker det heller, hverken på hotmail eller freakforum eller noen av de andre forumene jeg poster i.
Fant ut nicket mitt helt siden jeg startet å lane for ca 3 år siden..

Husker ikke hvordan jeg kom på det navnet, men jeg ville ha et norskengelsk nick så derfor ble det etterhvert ToughingeN..
Har også hett ToughingX, taffi, t4ph1..
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Jeg ville en gang i tida ha et litt "tøft" orientalskt navn, og så en på Xena som het green dragon, men det var litt for stereotype så jeg vrei litt på det og ente opp med SilverKhan...

Vet ikke om jeg synes det er SÅ kult nå, men det er altfor mye stress å skifte, så det får være så lenge.

På irc heter jeg khan, siden silverkha blir litt teit ( jeg tenkte jo ikke på irc når jeg lagde meg navnet), men på DALnet er det en eller annen nisse som har kjøpt det så det blir gjerne khan- eller khan_...

...og så var eventyret slutt
jeg ville ha et fint kallenavn.
jeg tenkte frekkmann.
jeg tenkte: det var et fint kallenavn.
nå har jeg frekkmann som kallenavn.
Hehe. Det er vel ingen spesiell historie bak mitt nick. Jeg spiller gitar og er (var) medlem av HarmonyCentral sitt forum. Fant ut at jeg skulle finne noe gitarrelatert som nick. Og siden jeg syns Gibson Flying V er tøff så ble det nicket mitt
Kn0ph

fordi det er etternavnet mitt så klabbert!

+ det er ikke så vanlig etternavn som "Hansen" f.eks!
hmmm...

http://www.holley.com/nosnitrous/index.html

I Like Speed

[N]Itrous [O]xide [Systems]
hmm mitt nick kommer fra et blad det var en hund som heta det så syns jeg det var litt kult
Jeg satte å lekte meg med ordet skuffkake. (Skuffkake er en kake som lages i slike svarte former på steikovnen). Så begynte jeg å tenke på noe som lignet på skuff og det ble da hylle, likedann med kake ikke så ulikt kjeks det heller. Jeg satte dem sammen og vips Hyllekjeks. Da jeg hørte klangen på det var den faktisk ikke så verst, greit at det høres dumt ut men det er i allefall fram til nå vært 100% unikt.
har hatt en del nick opp igjenom tidende.
Fbi_gubbe
mental_death
Hack_Com
Mad|Cow
warpgate <<-- nå navnet på min lille pc =)
så etter en stund med forskjellige nick som ble klonet etterhvert som flere å flere begynte å spille,
rart det dær hvor mange som kalte seg hack_com 3 måneder etter at jeg startet med det på good old DOD, så tenkte jeg på hva Hack_Com hadde oppstått av: duke nukem 3d link via com porten på pcene. så tenkte jeg på forskjellige modifikasjoner og Psych|Com som egentlig står for Psycho Com port, ble det valget mitt..
jeg har hatt en del forskjellige nicks, Phantom(ikke le) og Requiem og magnus_hegge. på forumet her kaller jeg meg Leifern, fordi det er et kallenavn jeg fikk på ungdomsskolen og aldri ble kvitt...
De to første nickene brukte jeg til spill, og Requiem er vel egentlig det nicket jeg bruker for tiden når jeg spiller. Det har jeg fra sangen Requiem for a dream; LOTR trailer theme.. magnus_hegge sier seg vel egentlig selv. det er mitt navn, og det bruker jeg når jeg skal registrere meg på div. ting og ikke gidder finne noe annet nick som er ubrukt..
Jeg hadde ikke et fast nick, og tenkte jeg skulle få et litt seriøst og eget... Etter mye om og men endte det opp med at jeg tok første bokstaven i navnene mine og satte sammen.
n00b enkelt og greit siden jeg er n00b!
Trengte et nick og det nærmeste jeg fant var rett forran øya på meg: ADI ProVista....navnet på skjermen min
er ikke noen spes. grunn til nicket mitt, ville ha et nick som så greit ut, men som var vrient å uttale.. snoopg var bare åpenlyst
Capric = kort for Capricorn, som er Steinbukk på engelsk.
jeg er født i steinbukkens tegn. simple as that :P
Hiver meg på leken:

Mitt gamle nick var STX, det baserte seg på et slengnavn; ST. X'en kom som en pyntegjenstand.

Det nye; Chubby, kommer av at jeg har blitt litt rund i formene etter sommerferien. Dessuten høres jeg så søt ut... Chubby.
tviler det noen som i det hele tatt gidder å lese alt dette, freepost.

mANOF, sto på skjermen til en kamerat en gang når den gang skulle fakenicke, men så blei det til at det bli nicket mitt.
Er btw et libanesisk land, det fant jeg ut etter å ha sett reklamen "fornemmelse for mord" der var det en kar som het manof ....
har hat mange nick, men kun 2 stk som eg har hatt lenge
Star Teck og Elanzer

Star Teck kom eg på en gang vi skulle spilte CS
Elanzer kom eg på når vi spilte Diablo 2, skulle lage en ny paladin og tenkte og tenkte, fant da ut Elanser, så når eg var på lan så skrev dem altid feil f.eks Start teck start tech star tech osv så da tenkte eg på diablo også skiftet eg til Elanzer, så etter en stund fant eg ut at Elanzer er et etternavn i amerika
▼ ... noen måneder senere ... ▼
"Han Som Reiste" - En genial synthlåt av Varg Vikernes på Det Som Engang Var albumet. Er sympatisør for hans gamle holdning (nasjonalromantismen og tanken på at det er mer der ute enn folk flest våger å tro, men ikke nazismen han nå tilsynelatende står for) og liker å tenke og fantasere. Brukte tidligere nick som "cheeze", "cheeze preeze", men har nå slått meg til ro med dette.
Nicket mitt var det bare en kamerat som fant på for meg, ingen aning hvor han fikk det fra. Uansett, så var det i alle fall originalt, da jeg, i løpet av de 5 år jeg har hatt nicket, aldri har sett noen andre med samme nick. Kalte meg forøvrig spyder før :-)
swix a product of NORWAY
somebody: jeg ER jo noen
En neger på jobben til pappa het det....
og jeg kom på det når jeg registrerte meg på et annent forum derfor bruker jeg det...
Jeg fant opp nicket mitt rundt den tiden jeg drev og plukket og reiv i gitar strengene. Hadde jo en kjærlighet for ibanez gitarene, og da jeg tenkte på å få meg ett nick, ble det bare slik...
Først skrev jeg det med masse fjortiss tendenser slik som IbAn3z- osv.... Etter hvert ble det bare til ibanez. Selve " ibanez " nicket er vel egentlig aldri ledig på ett irc-nettverk.. Så jeg er vel egentlig ikke alene om nicket.
Har hatt forskjellige nick, ^Stratos^, som var mitt aller første nick, brukte det vell i en måned. Og så hadde jeg A|eXaNdeR i 3 år, men siden alle kalte mg tintin (De sier jeg ligner..:P) og jeg begynte og bli lei av den gamle så byttet jeg...(for de som ikke vet hvem tintin er www.tintin.com ...