Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3719
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg vil også! Jeg er verdens desidert mest hardharvede grammatikkpedant.
Sist endret av SharQ; 24. november 2003 kl. 17:14.
Men ikke like stø på staving? (Grammatikk)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Detaljer
very impotent freak
Delusional's Avatar
Staving er uviktig, bare en mindre detalj som de sneversynte henger seg opp i. Ikke brukt tiden deres opp på detaljer som er uvesentlig, konsentrer dere heller om det store bildet. Ellers vil dere havnet til helvette langt ut på siden i den gyldne middelvei. Rett heller dårlig innhold. Du må løse opp flokene før du kan begynne å strikke...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
tull. det minste man kan forlange er at folk benytter seg av det norske språket på ett norsk forum.
det er ikke åpent for debatt.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg vet hva du mener om saken og det repekterer jeg. Men jeg bare yttrer min mening. Jeg mener at så lenge noe går an å lese uten å måtte begynne å tolke ting er det ikke noe poeng i at noe skal rettes, du går glipp av så alt for mye i en tekst dersom du i det hele tatt klarer å finne en skrivefeil, da har du missforstått hele konseptet i å skrive. Du må lese med innlevelse og harmoni uansett hvordan det er skrevet, du går glipp av så utrolig mye dersom du ser bare på innpakkingen...

Edit: Bare anntok først at det var åpent for diskusjon:
Norsk FreakForum > diverse > vanlig diskusjon > Spellingnazicrew
Sist endret av Delusional; 24. november 2003 kl. 17:43.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
du har tydeligvis også misforstått.
crew redigerer ikke en post med mindre den er, som du sier, vanskelig å tolke fordi innholdet er dårlig. vi driter da vitterlig i om folk staver feil på ett ord eller to
very impotent freak
Delusional's Avatar
Greit, da er det bare lett legge litt mer i uttrykket spellingnazi, enn hva det virkelig står for.
- - - End off comments - - -
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Tar dere bokstavene og putter dem i konsentrasjonsleir

Synes det er greit at crew retter opp de verste postene, de gjør det jo for å kvalitetssikre forumet...
...og litt kvalitetssikring trenger vi alle iblant. Bra jobb av crew. =)
er crewet nazier eller? kan heller kalle han "spellingteacher" eller no istede da...himla nazi!
Vis hele sitatet...
norsk =>
er crewet nazier, eller hva? dere kan heller kalle ham "spellingteacher" eller noe slikt istedet... <uoversettelig> nazi!

- spellingnazicrew2k


med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er en metafor.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Kan bare legge til at det ikke var crew som fant opp kallenavnet "Spellingnazicrew".
Det var en av dere. Kjært/hatet barn har mange navn.
Opprinnelig postet av nso
tull. det minste man kan forlange er at folk benytter seg av det norske språket på ett norsk forum.
det er ikke åpent for debatt.
Vis hele sitatet...
Antar du mener "et norsk forum". "ett" er et tall eller antall...
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av cyde
Antar du mener "et norsk forum". "ett" er et tall eller antall...
Vis hele sitatet...
Spellingnaziene tar det?
Opprinnelig postet av SharQ
Jeg vil også! Jeg er verdens desidert mest hardharvede grammatikkpedant.
Vis hele sitatet...
Heter det ikke hardgarvet?
Harbarket faktisk. Jeg re vledig dyleketsik.
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Harbarket faktisk. Jeg re vledig dyleketsik.
Vis hele sitatet...
Det er ganske tydelig det ja, siden ordet du prøver å skrive er "hardbarket". Er det nok nå?
Skal ikke si mye galt her, nei...
"Nei, vi søker etter BAKER, ikke BIKER"

"jaja...jammen er det ikke lett å være dysenletriker"

-pondus
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Dialekt, SMS forkortelser og feilskriving gjør raskt forumet rotete...
Fint at alle har felles retningslinjer de skal følge!
Lenge leve Spellingnazicrew :]

Får man lov til å skrive nynorsk på forumet?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av magstr
Får man lov til å skrive nynorsk på forumet?
Vis hele sitatet...
Ja, men retningslinjene gjelder der også (dvs ikke noe kvasinynorsk som dialekt).
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Gusto: Ingen klarer å skrive perfekt nynorsk, det er vitenskapelig bevisst, så litt kvasinynorsk blir det uansett.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av SilverKhan
Gusto: Ingen klarer å skrive perfekt nynorsk, det er vitenskapelig bevisst, så litt kvasinynorsk blir det uansett.
Vis hele sitatet...
Din kverulant. :]
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Regner med at han mener overdrevne "versjoner", som "æ", "dæ", "isje" osv..

Rettskrivning er viktig, på ganske lik linje som grammatikk og setningsoppbygning.

Skammer meg når jeg ser folk som skriver som griser får bra karakter i norskfaget på skolen, mens jeg får 1'ere på grunn av at jeg ikke er flink til å skrive innholdsrike stiler.
Orddelingsfeil, alvorlige kommafeil (tegnsettingsfeil generelt) og stavefeil slås det nesten ikke ned på.

Jaja.. Nå sporet jeg av.. Sutring på direkten :P
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
norsk =>
er crewet nazier, eller hva? dere kan heller kalle ham "spellingteacher" eller noe slikt istedet... <uoversettelig> nazi!

- spellingnazicrew2k
Vis hele sitatet...
Helt seriøst crew...Dere drar jo dette forumet ned i dass hvis dere skal hode på slik! Er enige med de som sier at man skal skrive så man skjønner hva man mener. Ikke på dialekter osv.
Men herregud...SKJERP DERE! blir bare for dumt!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Helt seriøst crew...Dere drar jo dette forumet ned i dass hvis dere skal hode på slik! Er enige med de som sier at man skal skrive så man skjønner hva man mener. Ikke på dialekter osv.
Men herregud...SKJERP DERE! blir bare for dumt!
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke jeg som redigerte den posten, men jeg tok den som en spøk ihvertfall.
Opprinnelig postet av KaldBlod
Regner med at han mener overdrevne "versjoner", som "æ", "dæ", "isje" osv..

Rettskrivning er viktig, på ganske lik linje som grammatikk og setningsoppbygning.

Skammer meg når jeg ser folk som skriver som griser får bra karakter i norskfaget på skolen, mens jeg får 1'ere på grunn av at jeg ikke er flink til å skrive innholdsrike stiler.
Orddelingsfeil, alvorlige kommafeil (tegnsettingsfeil generelt) og stavefeil slås det nesten ikke ned på.

Jaja.. Nå sporet jeg av.. Sutring på direkten :P
Vis hele sitatet...
Ikke kritikk mot deg, men jeg ville også gitt en dårlig karakter til en stil jeg ikke orket å lese gjennom fordi den var kjedelig, og så kan det være resten av skoleåret teller også.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Dersom du er en reser til å skrive gode artikkler og slikt, så har du alltids noen som gidder å drive med korektur. Dersom du er en reser til å skrive rett men det du skrive mildt sagt suger rompe, så tror ikke jeg at det er noen som gidder å rette innholdet slik at det blir bra. Mitt poeng? Skrivefeil kan rettes av de som finner slikt viktig, og gode tekster skrives av de som finner det viktig!
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Det beste er vel en blanding.. :P
Nå er det vel og merke bare noen som er spellingnazicrew da. Jeg er IKKE en av de. Finner jeg drittposter med sms språk eller noe som skal likne på uleselig sms språk, så stenger jeg tråden eller sletter posten. Gjentar dette seg, så banner jeg brukeren. Renskriving får brukerne gjøre selv, ingen grunn til at crew tørke ræva til alle (1)3 åringene som kommer innom en liten tur.
Geir&Dangerous: Hvis du har et problem med at vi gjør det vi gjør, så trenger du ikke bruke forumet mer. Det er mer enn nok brukere her som vi kan redigere postene til uansett. *kos*
Angående stenging av threader: Jeg har stor respekt for hva crew gjør for å få forumet til å gå rundt, men jeg syns de kan bli en anelse mer selektive på hva de stenger. Når en thread stenges, noen ganger helt uforståelig, der mange enda ikke har fått sagt sin mening resulterer det ofte i at det blir opprettet en ny thread om samme emnet som en slags fortsettelse på originalthreaden. Da blir innholdet spredt rundt omkring i mange threader, forumet blir dårligere organisert og det blir vanskeligere å finne frem hvis man lurer på noe!

Hvorfor ble denne tråden stengt?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=orrico
Opprinnelig postet av morten
Geir&Dangerous: Hvis du har et problem med at vi gjør det vi gjør, så trenger du ikke bruke forumet mer. Det er mer enn nok brukere her som vi kan redigere postene til uansett. *kos*
Vis hele sitatet...
Dust! noen har stått opp med galt bein på gal side av senga og det meste! Votekick morten! *koz*
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Bjornix: Fordi brukeren REQet i første post.. Er nok av medlemmer som kommer hertil kun for å REQe. (synes selv at vi er litt for streng på banning når man req'er på første post, men det er nesten så det trengs. nFF blir snart kun warez'n'norp hvis vi ikke rensker opp.)
Opprinnelig postet av Bjornix
Angående stenging av threader: Jeg har stor respekt for hva crew gjør for å få forumet til å gå rundt, men jeg syns de kan bli en anelse mer selektive på hva de stenger. Når en thread stenges, noen ganger helt uforståelig, der mange enda ikke har fått sagt sin mening resulterer det ofte i at det blir opprettet en ny thread om samme emnet som en slags fortsettelse på originalthreaden. Da blir innholdet spredt rundt omkring i mange threader, forumet blir dårligere organisert og det blir vanskeligere å finne frem hvis man lurer på noe!

Hvorfor ble denne tråden stengt?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=orrico
Vis hele sitatet...
Fordi noen postet et svar hvor du kunne finne det albumet, og det holder for Nff crewet. De liker "closethread" commandoen.
Opprinnelig postet av Bjornix
Angående stenging av threader: Jeg har stor respekt for hva crew gjør for å få forumet til å gå rundt, men jeg syns de kan bli en anelse mer selektive på hva de stenger. Når en thread stenges, noen ganger helt uforståelig, der mange enda ikke har fått sagt sin mening resulterer det ofte i at det blir opprettet en ny thread om samme emnet som en slags fortsettelse på originalthreaden. Da blir innholdet spredt rundt omkring i mange threader, forumet blir dårligere organisert og det blir vanskeligere å finne frem hvis man lurer på noe!

Hvorfor ble denne tråden stengt?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=orrico
Vis hele sitatet...
Brukeren er helt ny, og poster en request i sin første post. Derfor blir brukeren bannet, og tråden stengt. Det er så simpelt. Dette har vi gjentatt en del ganger nå.

---

Geir: Feil! Enten skjerper du holdningene dine, eller så skjerper jeg dem for deg!

---

Karen under meg har så rett så rett!!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Vær nå for faen takknemmelig for at crew/admins er her og gjør den jobben de gjør. Ikke gidd å klage på slike fillesaker som dette. Prøv så godt du kan å følge norsk grammatikk og norske rettskrivingsregler (enten på bokmål eller nynorsk), og bare godta at crew eventuelt retter på posten din dersom de ikke er fornøyd med måten du har uttrykt deg på.
just a bunch off wine's... la crew være i fred
Gusto/Morten: My bad, la ikke merke til at det var brukerens første post og siden reglene sier så er han enkelt og greit banned, likevel kunne posten hatt nytteverdi for folk som fremdeles tilhører forumet dersom dere ikke var så raske på avtrekkeren om å stenge tråden selv om det hadde kommet et lusent svar! Dette var bare et av ganske mange eksempler..
Morten: Har en viss forståelse for hvorfor Geir&Dangerous oppfattet deg som gretten nå, finnes andre måter å argumentere sin sak på en å vise at du er størst og har makten! (Enten skjerper du holdningene dine, eller så skjerper jeg dem for deg!)
Krever litt andre kvalifikasjoner for å drifte forumet enn å vite hvordan du stenger enn tråd, respekter folka som liker forumet deres og du vil helt sikkert behandlet med den respekten du fortjener!!
Bjornix: Vanligvis gjør jeg nettop dette også, men i Geir sitt tilfelle, så virker det som om det er det eneste som hjelper, for dette var ikke første gang. Nok om det.

Egentlig burde den tråden som du sikter til vært slettet,grunnen til at den ikke er slettet, er nok rett og slett fordi den har blitt brukt som bevismateriale. Men hvis det får deg til å føle at ting blir mer ok, skal jeg fjerne den, så kan den som vil starte en ny tråd med infoen om dette i. Fett nok?
Morten: Jada skjønner at enkelte folk ikke hører på no annet, men syns nå du tok stakkars Geir litt hardt da vettu...
Angående tråden så gjør du som du vil med den, for meg rent personlig er det ikke noe stort tap om den forsvinner.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Fordi noen postet et svar hvor du kunne finne det albumet, og det holder for Nff crewet. De liker "closethread" commandoen.
Vis hele sitatet...
ett eneste sutrete utspill til og jeg banner deg.
og nei, dette har ingenting med å trumfe igjennom meninger, dette har med å fjerne barn fra forumet.