Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1519
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Keanu er tilbake, etter en stund borte!
Jeg er nemlig i militæret, og til nå har vi ikke hatt fritid etter leksjoner og trening.
Nå begynner det derimot å daffe av litt, og jeg får tid til å stikke innom nFF en gang iblant!

Det jeg lurte på er om det er noen andre her som også er inne for å tjene fedrelandet sitt!
Selv er jeg på Sessvollmoen som militærpoliti(!!), men blir sikkert overflyttet etter rekruttperioden!
Noen andre soldater her?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg skal til værnes i september. *grøss*

må finne på noe luddig for å dimme tenker jeg...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Trudde vi sku kutte ned på militæret her i norge, slik at bare frivillige kom inn...
men neeeeida! vi skal bli tvinga inn i det helvettet? jaja
lenge leve norge
Merk dere mine ord, jeg skal _ALDRI_ i militæret
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
åh, du kommer sikkert inn, bare vent!
du kan bare dimme etter noen par dager.
hmmm jeg kan ikke helt forstå "frykten" for å komme i millitæret..
Kanskje en bruker et av de potiensielt beste året i sitt liv til no kjedelig.. Men jeg SKAL ivertfall i millitæret!!
Hadde først tenkt å bli jagerflyger, men så tenkte jeg å bruke 15 av mine år i milten det er for drøyt.. Men blir nok luftforsvaret eller telemarkbataljonen..
Akkurat, et helt jævla år på noe man ikke har lyst til og ikke interesserer seg for, og Norge er et fritt land? HAH!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jaja, for de som wwwking er det gromt å være i militæret. de VIL inn og få attpåtil en gratis utdannelse, ja betalt også!

men for slike som meg og zeth er året HELT bortkastet og bare ødelegger alt. jeg f. eks skulle begynne på dph til høsten, men neeeeida!
Jeg tror det blir gøy i millitæret. Men det er nok bare akkuratt nå, for når jeg blir eldre kommer nok skole i veien.

Når man tenker over det, er det ganske kjipt at folk må løpe med børse i skuaen, i stedet for å studere
Er det ikke data "jobber" i militæret? Kan man si "Jeg går i militæret hvis jeg får en datajobb, hvis ikke tar jeg siviltjeneste." ?
Jeg regner med at jeg begynner den videre utdannelsen i millitæret..
F.eks data..

Men jeg er enig at det burde vært frivillig.. Men utdannelse er dyrt, så hvis jeg kan få den gratis + 90 kr i dagpenger hvar dag ja da gjør det ikke meg noe å gå i millitæret..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
nei, det er ingen itutdannelse i militæret. selv om det var ville ikke jeg tatt det da må jeg være i militæret i ?5? år etter utdannelsen er ferdig
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Merk mine ord, wwwking!
Jeg ville også inn i militæret, men etter de første 3 ukene angrer jeg noe helt forjævli...
Får jeg sjansen til å hoppe av og dimme, vil jeg gjøre det med en gang!
Forresten, den gratis maten du får smaker piss, og de 90 kronene du får går helt sikkert med til hjemreise, kveldsmat og litt cola nå og da, vær sikker!!!!
Ikke se på de pengene som en inntekt du kommer til å ha når du dimmer!
Jeg skal hverken inn i militæret, eller i noen siviltjeneste.

Kunne til nød tatt siviltjeneste, hvis jeg fikk jobbe akkurat med det jeg ville.. men det er lite sannsynlig.

Jeg er blitt innkalt 4 ganger allerede, og har fått en påminnelse.
Jeg hadde først fått en utsettelse til 2002, men de holdt ikke det løftet så lenge.. 3 mnd senere ble jeg kalt inn til telemark bataljon, (pleier en ikke å måtte søke seg inn dit?) så ble jeg kalt inn til dykkertjeneste, så til en eller annen jegerpatrulje i flyvåpnet.. og et sted til jeg ikke husker.

Hva tenker de med egentlig??
Jeg har krysset av, og i tilleg gitt Utrykkelig klar beskjed om at jeg ikke under noen omstendigheter skal inn i militæret.
Og så vil de ha meg inn i tlemark bataljon??

Sinnsyk er de.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg hadde kystartilleriet som førstevalg, hæren som andre, og kom inn i luftforsvaret. for noe humbug
syns synd på dere karer

Brodern hadde sendt søknad på datajobb i militæret..
for å få "jobb" så bør du egentlig ha utdannelse men det er
bare å rable ned det du har lært på egen hånd..
men det spørs hvor du havner da.
heh, ringte med en kamerat i går, han ble sendt hjem. Førstegangstjenesten hans var på negative 15 min. Han slapp alt, behøvde ikke komme og lempe sandsekker hvis det blei flom engang. Aner ikke hvordan han klarte det, siden han er tjenestedyktig som noen!!!!
Håh nei! Denne gutten skal ikke inn i forsvaret uansett !
Den dagen det kommer brev fra dem, blir det brent innen et par minutter.
Skjønner ikke at folk vil bruke et år på bare tull.
Tvang! Det er det er, og det strider mot menneskerettighetene.
Når man er 16 3/4 så er det enda en stund til man blir innkalt, men jeg har innstillt meg på forhånd. (flytter ut i skauen et år om nødvendig)
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Jeg hadde Kystartelleriet som førstevalg, og marinen på de andre valgene, men de sendte meg til militærpolitiet...

Jeg har ikke mulighet til å fullføre, i og med at jeg ikke har førerkort, noe som er et krav, og om en uke venter en ukjent skjebne på meg! Skal bli interessant å se hva som skjer!
Better than thou.
Jeg slipper såvidt jeg vet.. Hatt en særiøs hofteoperasjon.. Slipper man ikke da? Det har jo uansett blitt til at de fleste som ikke vil slipper unna med bare noen uker eller noe slik, har det ikke?
Jeg leste her om dagen at bare halvparten av mennene som bodde på østlandet måtte gå i militæret, den andre halvparten gadd ikke.