Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  821 239007
Jeg har tenkt meg dit for å prøve å få meg en tattoo
Noen som vet om en god tattovør i Telemarks området? Har tenkt til å skaffe meg en koi fish på armen og vil gjerne ha det gjort av en god tattovør, helst frihånd. Setter pris på alle tips
Ser etter en som kanskje har erfaring med frihånd og et par år i bransjen.
Eg har tatt meg ein tatovering på brystet for godt over eit halvt år siden. Etter det har eg lagt merke til at eg har fått ein del kviser på brystet. Eg skulle tru ut ifra min egen alder at skulle vært ferdig med den slags. Det er ikkje ekstreme mengder og ikkje store vorte kviser, men små kviser som kjem i ny og ne. Det som er litt rart er at dei kjem på motsatt side av tatoveringen og ikkje noko særlig i tatoveringen.

Lurer bare på om dette kan ha noko med tatoveringen? Nokon som har opplevd noko liknande?

Kan nemne at den er tatt på Karma Tattoo i Haugesund. Tattooen er kvalitet for å nemne det også

Har også spurt rundt om kva slags reaksjoner ein kan få i huden om ein tek ein tatovering. Har ikkje fått noko svar på dette.
Er det noen her som har peiling på gode tattovører i Shanghai? En så stor by har garantert gode tattoveringstudioer, det gjelder bare å finne dem. Noen tips?
Sitat av Eolin Vis innlegg
Er det noen her som har peiling på gode tattovører i Shanghai? En så stor by har garantert gode tattoveringstudioer, det gjelder bare å finne dem. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Brukte googlemaskinen på internetten, som jeg har på computerapparatet mitt, og fant fram til http://www.shanghaitattoo.com/english/index.htm ! Virker absolutt som en gjeng dyktige tattovører! sjekk de ut
yeah! tusen takk! kanskje min første tatovering blir tatt av henne =D
Lurer på å ta tattovering på Siste stikk i Kristiansund. Noen erfaringer om pris og/eller ferdigheter og sånt?
Kan sterkt anbefale Lets Buzz i Bergen.
Tok mine 2 første tattoveringer her og er veldig fornøyd.

Zelda trifroce på ryggen og kakemann på leggen
Indeed!
Sleng ut er bilde da....
http://img3.nettby.no/users/s/c/a/scabby/files/kkakemann.jpg
Rett etter at den er tatt!
Silly Indeed!
Morsom tattis, fint gjennomført, men det enkle motivet gjør at bildet ikke er særlig egnet til å avgjøre tatovørens evnenivå for folk som ønsker mer komplekse motiver. Dette er noe alle halvgode tatovører bør kunne gjøre.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Morsom tattis, fint gjennomført, men det enkle motivet gjør at bildet ikke er særlig egnet til å avgjøre tatovørens evnenivå for folk som ønsker mer komplekse motiver. Dette er noe alle halvgode tatovører bør kunne gjøre.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, dette har jeg tegnet selv og det er ikke mye feil man kan gjøre.
Men stedet er beryktet og hovedtattovøren ( han som gjør de mest avanserte greiene) har rykte både i inn og utland.
Toshi på kor duellen ( eller hva faen) på Nrk forøvrig :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har hørt rykter om at det er mulig å få seg en "midlertidig" tattovering, altså at man i hovedsak har denne tattoveringen i flere måneder og opp til et halvt år. Er dette reelt?
Før noen kommenterer på dette, mener jeg ikke henna tattovering.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg prøver å få tak i en fyr i Stavanger som kalles "Tori" evt "Tattoori". Han tatoverte meg på House of Pain I Stavanger for noen år siden og jeg vil gjerne at han skal gjøre meg ferdig

Men det virker så og si umulig å få tak i fyren :/ noen som kan peke meg i riktig retning?
Sitat av Raggaman Vis innlegg
Jeg prøver å få tak i en fyr i Stavanger som kalles "Tori" evt "Tattoori". Han tatoverte meg på House of Pain I Stavanger for noen år siden og jeg vil gjerne at han skal gjøre meg ferdig

Men det virker så og si umulig å få tak i fyren :/ noen som kan peke meg i riktig retning?
Vis hele sitatet...
Kanskje like greit å skaffe seg en ny tatovør, eventuelt kontakte house of pain og få det ekte navnet hannes?
takk for gode sider med mye bra tattoos. har utrolig lyst på en new-school som skal dekke hele overarmen og være særdeles fargerik, men vet bare ikke hva enda. hittil har jeg to tatoveringer, en på hvert håndledd. har en triforce (det er det jeg forbinder meg og min barndom med) og en tegneserie tatovering på andre håndledd.

men lurer på en ting. er det for mye å be om en overarm i freehand? er det veldig krevende for tatovøren? nå varierer freehand-skillsa fra tatovør til tatovør også da. men jeg bare tenkte...

Sitat av Raza Vis innlegg
Har hørt rykter om at det er mulig å få seg en "midlertidig" tattovering, altså at man i hovedsak har denne tattoveringen i flere måneder og opp til et halvt år. Er dette reelt?
Før noen kommenterer på dette, mener jeg ikke henna tattovering.
Vis hele sitatet...
jeg mener å ha hørt om det samme. tror de skulle holde ca 6 mnd på det meste visstnok. ei venninne av dama mi tok en sånn for 3 år siden, og den er visstnok ikke borte enda. (det er heller ikke henna jeg prater om, jeg husker virkelig ikke hva det heter)
Midlertidige tatoveringer er bare bløff. I realiteten kjøper du deg en halvferdig tatovering som vil bli erkestygg på kort tid og aldri forsvinne.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
takk for gode sider med mye bra tattoos. har utrolig lyst på en new-school som skal dekke hele overarmen og være særdeles fargerik, men vet bare ikke hva enda. hittil har jeg to tatoveringer, en på hvert håndledd. har en triforce (det er det jeg forbinder meg og min barndom med) og en tegneserie tatovering på andre håndledd.

men lurer på en ting. er det for mye å be om en overarm i freehand? er det veldig krevende for tatovøren? nå varierer freehand-skillsa fra tatovør til tatovør også da. men jeg bare tenkte...
Vis hele sitatet...
for det første syntes jeg at du skal droppe tanken med en new-school tatovering før du vet hva du vil ha og har tenkt nøye gjennom dette.
Når det gjelder freehand, hvor krevende det er osv, kommer det selvsagt an på motiv.

Sitat av Franklin Vis innlegg
Midlertidige tatoveringer er bare bløff. I realiteten kjøper du deg en halvferdig tatovering som vil bli erkestygg på kort tid og aldri forsvinne.
Vis hele sitatet...
Selvsagt vil det forsvinne, er bare blekk som ikke akuratt sitter på det helt ytterste hudlaget, i motsetning til tatovering som sitter i lærhuden.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
Jeg prøver å få tak i en fyr i Stavanger som kalles "Tori" evt "Tattoori". Han tatoverte meg på House of Pain I Stavanger for noen år siden og jeg vil gjerne at han skal gjøre meg ferdig

Men det virker så og si umulig å få tak i fyren :/ noen som kan peke meg i riktig retning?
Vis hele sitatet...
Det var neppe på House of Pain hvis det er samme Tori vi tenker på her. Min bror jobber på Empire, rett bak kulturhuset. Han heter Tori (Tor Inge) og blir kalt "tattoori" og "rastattoori" av kamerater for kødd.

Du når ham på tlf. 418 42 053
da husker jeg bare feil

TUSEN takk!! jeg har prøvt å finne ut av hvordan jeg får tak i ham i et år nå :P

vanskelig å finne kontaktinfo til Empire må jeg si :/
Stemmer det at huden over brystet beveger seg svært lite ?

Selv ved trening altså.
Sist endret av St.Vitus; 6. november 2009 kl. 23:50.
Tenker du på kragebeinet liksom?
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Stemmer det at huden over brystet beveger seg svært lite ?

Selv ved trening altså.
Vis hele sitatet...
Du skal øke fryktelig mye i størrelse for å ødelegge en tatovering uansett. Huden er svært tøyelig, og med mindre du har planer om å bli kroppsbygger er det neppe noe å bekymre seg for.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Godagen, jeg leste litt gjennom her og tenkte kanskje dette var plassen for litt hjelp og information.

Siden jeg nå først er i gang med å spørre litt etter hjelp så kan jeg vel si litt mer om hva jeg tenkte på osv.

Jeg er 17, snart 18 og leste litt rundt her, og det var mange gode tips osv men jeg trenger litt mer information.

Har tenkt på designet mitt en god stund, rundt ett år ca fordi på den tiden fikk jeg familie treet mitt og det kan dateres tilbake til 1607 med nordisk arv så jeg tenkte på et middels stort symbol som skal på en måtte piffes opp litt med et annet nordisk symbol for å symbolisere min nordiske arv.

Og her er en liten liste om hva jeg trenger litt små hjelp med

Jeg bor i bergen og lurer på om det er noe steder dere anbefaler? og spessielt rundt symboler og viking tattoveringer?

Og hvor ville det vært best å plassere et symbol, jeg veier ca 77 - 85 kg er ikke helt sikker, 180 høy ca, halvtynn og litt muskeløs


Også hvis du vet om noen som faktisk kan tegne designet mitt sånn jeg tenker det eller idemyldre litt og komme med noen ideer, er veldig opptatt av å få det sånn som jeg vil så hvis du bor i bergen og er villig til å tegne designet mitt og hjelpe meg, betaler jeg gjerne.

Og tips er altid velkommen så det hadde vært veldig kjekt om dere kunne hjolpet meg litt med dette her etter som jeg har tenkt på dette ganske lenge=)
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Godagen, jeg leste litt gjennom her og tenkte kanskje dette var plassen for litt hjelp og information.

Siden jeg nå først er i gang med å spørre litt etter hjelp så kan jeg vel si litt mer om hva jeg tenkte på osv.

Jeg er 17, snart 18 og leste litt rundt her, og det var mange gode tips osv men jeg trenger litt mer information.

Har tenkt på designet mitt en god stund, rundt ett år ca fordi på den tiden fikk jeg familie treet mitt og det kan dateres tilbake til 1607 med nordisk arv så jeg tenkte på et middels stort symbol som skal på en måtte piffes opp litt med et annet nordisk symbol for å symbolisere min nordiske arv.

Og her er en liten liste om hva jeg trenger litt små hjelp med

Jeg bor i bergen og lurer på om det er noe steder dere anbefaler? og spessielt rundt symboler og viking tattoveringer?

Og hvor ville det vært best å plassere et symbol, jeg veier ca 77 - 85 kg er ikke helt sikker, 180 høy ca, halvtynn og litt muskeløs


Også hvis du vet om noen som faktisk kan tegne designet mitt sånn jeg tenker det eller idemyldre litt og komme med noen ideer, er veldig opptatt av å få det sånn som jeg vil så hvis du bor i bergen og er villig til å tegne designet mitt og hjelpe meg, betaler jeg gjerne.

Og tips er altid velkommen så det hadde vært veldig kjekt om dere kunne hjolpet meg litt med dette her etter som jeg har tenkt på dette ganske lenge=)
Vis hele sitatet...
Bor du i Bergen er Lets buzz stedet du skal tatovere deg, garantert de beste.
Til det du skal tatovere vil jeg anbefale Christine, thomas eller jannicke.Thomas har enormt lang ventetid (ikke rart, for han er vanvittig flink)
Og jannicke har permisjon og er ikke tilbake før august pga graviditet.

ventetid overall på buzz er ca 1 månede++++, meld deg inn i facebook gruppen deres for spørsmål så kan du se portofolio på nettsiden deres (letsbuzz.no)
Bestill deg en tegnetime(uforpliktende+gratis) så vil de hjelpe deg med design, samt hjelpe med plassering av tatoveringen.

lykke til.
Trenger noen tips til fonter og ordvalg for en tatto jeg har lyst å bygge opp.

Som de fleste, har man både positive og negative sider, og jeg tenkte å gjenspeile dette med tattoveringene.

Har idag en tattovering på venstre underarm, som jeg er veldig godt fornøyd med (designet selv). Iogmed at da Vålerenga er noe positivt for meg, blir den venstre siden den gode, og høyre den dårlige. (Dessuten er det for en som sliter med høyre og venstre, greit med en svær V på venstrearmen :P)

http://bildr.no/thumb/532820.jpeg

Det jeg har lyst på er 3 ord på hver arm i latin, som gjenspeiler tre positive eller negative ting, som da jeg kan "brennmerke" meg selv med. Spør her fordi det er masse geeks, og latin er litt geeky. Er ikke så geeky selv desverre. Det skal ikke være stort, så ikke intressant med for avanserte/detaljrike fonter.

Kanskje ikke så originalt, men noe som enkelt og greit kan gjøre at man føler seg litt kulere, når man kommer ut av dusjen.

På forhånd takk for innspill
Sitat av spelley Vis innlegg
Bor du i Bergen er Lets buzz stedet du skal tatovere deg, garantert de beste.
Til det du skal tatovere vil jeg anbefale Christine, thomas eller jannicke.Thomas har enormt lang ventetid (ikke rart, for han er vanvittig flink)
Og jannicke har permisjon og er ikke tilbake før august pga graviditet.

ventetid overall på buzz er ca 1 månede++++, meld deg inn i facebook gruppen deres for spørsmål så kan du se portofolio på nettsiden deres (letsbuzz.no)
Bestill deg en tegnetime(uforpliktende+gratis) så vil de hjelpe deg med design, samt hjelpe med plassering av tatoveringen.

lykke til.
Vis hele sitatet...

Ok takk for hjelpen
Sitat av Thedeeq Vis innlegg
Trenger noen tips til fonter og ordvalg for en tatto jeg har lyst å bygge opp.

Som de fleste, har man både positive og negative sider, og jeg tenkte å gjenspeile dette med tattoveringene.

Har idag en tattovering på venstre underarm, som jeg er veldig godt fornøyd med (designet selv). Iogmed at da Vålerenga er noe positivt for meg, blir den venstre siden den gode, og høyre den dårlige. (Dessuten er det for en som sliter med høyre og venstre, greit med en svær V på venstrearmen :P)

http://bildr.no/thumb/532820.jpeg

Det jeg har lyst på er 3 ord på hver arm i latin, som gjenspeiler tre positive eller negative ting, som da jeg kan "brennmerke" meg selv med. Spør her fordi det er masse geeks, og latin er litt geeky. Er ikke så geeky selv desverre. Det skal ikke være stort, så ikke intressant med for avanserte/detaljrike fonter.

Kanskje ikke så originalt, men noe som enkelt og greit kan gjøre at man føler seg litt kulere, når man kommer ut av dusjen.

På forhånd takk for innspill
Vis hele sitatet...
Kommer ikke på noen ord, men fonten - Old english er kul syns hvertfall jeg.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Eg har tatt meg ein tatovering på brystet for godt over eit halvt år siden. Etter det har eg lagt merke til at eg har fått ein del kviser på brystet. Eg skulle tru ut ifra min egen alder at skulle vært ferdig med den slags. Det er ikkje ekstreme mengder og ikkje store vorte kviser, men små kviser som kjem i ny og ne. Det som er litt rart er at dei kjem på motsatt side av tatoveringen og ikkje noko særlig i tatoveringen.

Lurer bare på om dette kan ha noko med tatoveringen? Nokon som har opplevd noko liknande?

Kan nemne at den er tatt på Karma Tattoo i Haugesund. Tattooen er kvalitet for å nemne det også

Har også spurt rundt om kva slags reaksjoner ein kan få i huden om ein tek ein tatovering. Har ikkje fått noko svar på dette.
Vis hele sitatet...
jeg har fått noe lignende. Ikke så mye som et halvt år etter, men fra dag 3 til en to-tre uker etter tatt tattoovering. Og det er på leggen liksom, der har man ikke kviser til vanlig, i hvertfall ikke jeg.
Men, jeg hadde time for å jobbe litt mer med leggen uka etter. Og artisten sa det var kroppen som hadde fått dosa si for en stund. Ikke noe farlig, men huden var ikke så glad i å få så mye blekk hamret inn i huden av en nål. Nå har alle "kvisene" forsvunnet og det er en tre uker cirka siden jeg fullførte nå.
Det var heller ikke hos meg oppå selve tattoveringen, men området rundt, og i "klyger" sort of. om det er noe blodomløp eller kanaler eller whatever(?)
så tror nok du er safe, forhåpentligvis..
Sitat av moret Vis innlegg
jeg har fått noe lignende. Ikke så mye som et halvt år etter, men fra dag 3 til en to-tre uker etter tatt tattoovering. Og det er på leggen liksom, der har man ikke kviser til vanlig, i hvertfall ikke jeg.
Men, jeg hadde time for å jobbe litt mer med leggen uka etter. Og artisten sa det var kroppen som hadde fått dosa si for en stund. Ikke noe farlig, men huden var ikke så glad i å få så mye blekk hamret inn i huden av en nål. Nå har alle "kvisene" forsvunnet og det er en tre uker cirka siden jeg fullførte nå.
Det var heller ikke hos meg oppå selve tattoveringen, men området rundt, og i "klyger" sort of. om det er noe blodomløp eller kanaler eller whatever(?)
så tror nok du er safe, forhåpentligvis..
Vis hele sitatet...
Var ikke huden så glad? tror heller at immunforsvaret ikke var så glad for det.
Jeg har ikke opplevd noe med kviser etter jeg tok noen av tatoveringne mine, så tviler at dette henger sammen.
Sitat av spelley Vis innlegg
Var ikke huden så glad? tror heller at immunforsvaret ikke var så glad for det.
Jeg har ikke opplevd noe med kviser etter jeg tok noen av tatoveringne mine, så tviler at dette henger sammen.
Vis hele sitatet...
Det har sikkert en del med at etter du har tatt tatoveringen skal du smøre deg med en ganske fet krem. Dette tetter jo porene, og det kan føre til kviser. Jeg fikk selv dette etter jeg tok min tatovering på ryggen/ribbeina. Men de forsvant alle etter en stund.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skal ta ny tattis i morra, har pleid å bruke spenol som påsmøreingskrem før men nå har jeg lyst til å prøve helosan. Hørte at helosan er mye bedre.

Hvordan er helosan kontra spenol?
For jeg kjøpt det på alle apotek? Hvor mye koster det?
Hey. Jeg skal ta min første tatto den 3.
Den skal være på underarmen. Er det veldig vondt og tattovere der? Får jeg noe bedøvende middel?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Skal ta ny tattis i morra, har pleid å bruke spenol som påsmøreingskrem før men nå har jeg lyst til å prøve helosan. Hørte at helosan er mye bedre.

Hvordan er helosan kontra spenol?
For jeg kjøpt det på alle apotek? Hvor mye koster det?
Vis hele sitatet...
Spenaol er så fett at det sperrer for lufttilgangen til tatoveringen, slik at den ikke får puste. Det betyr at den gror senere og ofte dårligere. Helosan er alltid å anbefale, fordi det er antibakterielt i tillegg til at det åpner for at huden kan puste.

Smart Club selger store Helosan-tuber til omtrent samme pris som de bittesmå du får på apoteket, om du har kjeden tilgjengelig i nærheten.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Skal ta ny tattis i morra, har pleid å bruke spenol som påsmøreingskrem før men nå har jeg lyst til å prøve helosan. Hørte at helosan er mye bedre.

Hvordan er helosan kontra spenol?
For jeg kjøpt det på alle apotek? Hvor mye koster det?
Vis hele sitatet...
Når jeg tok tattoo, fikk jeg helosan av dem, når jeg gikk tom, brukte jeg bare spenol. Jeg hadde ingenproblemer.
Eddit. Ser franklin anbefaler å styre unna spenol, men spør om du kan få litt ekstra dersom du får lite (helosan).

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Hey. Jeg skal ta min første tatto den 3.
Den skal være på underarmen. Er det veldig vondt og tattovere der? Får jeg noe bedøvende middel?
Vis hele sitatet...
Noe av greia er at det skal gjøre vondt.
Min tok tre timer, også på underarmen, det var værst på beina i håndleddet, men det var veldig tilfredstillende og klare og holde ut. Hadde 5 min pause i timen. Ta det somen utfordring av din egen psyke.

Legger ved en link til et kult bilde, sikkert fake, men om ikke, sykt vondt vil jeg tro.
Sist endret av Veggen; 24. februar 2010 kl. 22:29.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Hey. Jeg skal ta min første tatto den 3.
Den skal være på underarmen. Er det veldig vondt og tattovere der? Får jeg noe bedøvende middel?
Vis hele sitatet...
Du kan få en bedøvende krem hos tatovøren, men disse kremene fungerer sjeldent veldig bra.

Akkurat tatt og dekket hele underarmen på høyre armen, og kan informere deg om at det er mindre behagelig. Men alle har en forskjellig smerteterskel.

Og ja, det gjør vondt å tatovere seg, spesielt der hvor huden er veldig tynn.

Edit ; methewall var før meg =P
Sist endret av random39267; 24. februar 2010 kl. 22:27.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Du kan få en bedøvende krem hos tatovøren, men disse kremene fungerer sjeldent veldig bra.

Akkurat tatt og dekket hele underarmen på høyre armen, og kan informere deg om at det er mindre behagelig. Men alle har en forskjellig smerteterskel.

Og ja, det gjør vondt å tatovere seg, spesielt der hvor huden er veldig tynn.

Edit ; methewall var før meg =P
Vis hele sitatet...
Ah, takk til dere begge!
Får håpe jeg tåler dette da! Tattoen er veldig enkel tar maks 1 time.

Tror personlig jeg har en høy smerte terskel. Men vi får se
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Ah, takk til dere begge!
Får håpe jeg tåler dette da! Tattoen er veldig enkel tar maks 1 time.

Tror personlig jeg har en høy smerte terskel. Men vi får se
Vis hele sitatet...
En time klarer du.
Det går så fort så.
Sist endret av Veggen; 24. februar 2010 kl. 22:43.
Tokk ny tattis i går, men nå har jeg blitt litt engsli. Huden har begynt å hovne opp, er dette normalt? Har tatt en del tattiser før men har aldri lagdt merke til noe da.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Tokk ny tattis i går, men nå har jeg blitt litt engsli. Huden har begynt å hovne opp, er dette normalt? Har tatt en del tattiser før men har aldri lagdt merke til noe da.
Vis hele sitatet...
ja det er ikke noe unormalt.. det er som ett skrubbsår, noen hovner opp andre gjør det ikke...

jeg hovnet selv opp på underarmen, men ikke på resten av armen eller brystkassa!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har erfaring med tattovering av øyelokkene? Hvem som er flinke på det i oslo? For lar ikke hvem som helst tattovere øyelokkene med tanke på hva som kan gå galt. Jeg har allerede tattoveringer i ansiktet, så moralprekner og alt det der kan du holde unna, Jeg har allerede en jobb, og fikser en ny en seinere om jeg vil. Så tattisen skal jeg ta uansett hva, men vet bare ikke hvilket studio som er flinke med sånt. og vil helst ha det gjort før sommer, ettersom gro tiden er best nå i disse tider.

Btw - Har hørt hellspawn skal være syke
Sist endret av Saint123; 14. mars 2010 kl. 15:49.
trodde det var ulovlig å tatovere seg i ansiktet? (i norge ja) at man ikke fikk endre på utseende i ansiktet slik at man kunne få problemer med identifisering + merking av ulovlig virksomhet (gjeng og hallikvirksomhet)
Nei, det finnes ingen lov som forbyr ansiktstatovering.
Har fått intrykk av at det er en del studioer som nekter å tatovere folk i ansiktet, men som xtapolapocetl sier - det finnes ingen lov som forbyr det.
Sist endret av Spelly; 15. mars 2010 kl. 16:01.
vet at det ikke er en veldig troverdig kilde men: http://www.ung.no/oss/kroppsideal/14836.html

skal prøve å spørre noen folk på jobben i morgen om det (er endel politifolk og jurister, de burde vite).

Et søk på Lovdata forteller om "Forskrift om hygienekrav for frisør-, hudpleie-, tatoverings- og hulltakingsvirksomhet", og "Forskrift for produksjon, import og omsetning mv. av tatoveringsprodukter og andre produkter til injisering i huden i kosmetisk hensikt", ingenting annet. Altså finnes det simpelthen ingen lov som sier noe om hvem som kan tatoveres, eller hvor.

Dessuten tror jeg skjønnhetsklinikker som tatoverer øyenbryn osv. hadde slitt litt hvis dette skulle være tilfelle.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av sh1bby Vis innlegg
takk for gode sider med mye bra tattoos. har utrolig lyst på en new-school som skal dekke hele overarmen og være særdeles fargerik, men vet bare ikke hva enda. hittil har jeg to tatoveringer, en på hvert håndledd. har en triforce (det er det jeg forbinder meg og min barndom med) og en tegneserie tatovering på andre håndledd.

men lurer på en ting. er det for mye å be om en overarm i freehand? er det veldig krevende for tatovøren? nå varierer freehand-skillsa fra tatovør til tatovør også da. men jeg bare tenkte...
Vis hele sitatet...

jeg har en sånn ^^ eller, jeg har full sleeve, riktignok. (nesten, gjøres ferdig i neste uke!) Jeg er utrolig glad i min ihvertfall, kan gjøre mye morro og sette få grenser.

Og altså, hvorfor absolutt frihånd? Min er lagd sortof halvveis-frihånd. Jeg tegna motivene selv på forhånd, men kun hovedlinjene i de største motivene. Alt annet er frihånd. De fleste tatovører som driver med frihånd og er flinke, er gjerne veldig glade i å gjøre det og! De færreste har noe i mot å få gjøre noe annet enn det samme gamle Tatovøren min er best i B&G og horror, han digger å få kjøre masse farger og new skool på meg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har lenge tenkt på å skaffe meg en tattoo, og har da veldig lyst til å tattovere "the man of sorrows" på siden av magen. Kan minne litt for mye om den som David Beckham har.
Jeg har null erfaringer med tattoo og vet veldig lite om det.
Noen som vet om noen i trondheim som kan fikse denne tattoen?
Jeg har også lyst til å gjøre noen endringer fra bildet og kanskje legge til noe mere. Vil da tattovøren tegne dette til meg?
Hør med Linn på Flaming Heart, du. Hun er utrolig god på skrift, og anbefales.
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som vet om artister som er kjent med polynesisk stil?