Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  230 42932
Sitat av Mushy
fleste politibilene i Ålesund er ford mondeo-er, og jeg var hos en ford-forhandler med min bil, og vi kom i prat om to biler som var i verkstedet. Den ene var en hundepartulje, altså en mondeo stasjonsvogn, og den andre var en sivil mondeo sedan. Jeg spurte jo om de var chippet, som jeg trodde de var, men det var faktisk de rimligste bilene, med 1.6 motorer og rundt 110 HK på hver av de. Det er de som reparerer/vedlikeholder politibilene i Ålesund, og jeg ble fortalt at det er slik alle bilene deres er, altså basis-utgaven. Vet ikke om det er slikt overalt, og det håper jeg at det ikke er, men har kan hvermannsen kjøre fra politiet virker det som.
Vis hele sitatet...
Politiet i Ålesund har en sivilbil som jeg tviler på du greier å kjøre i fra, det er en Volvo med rundt 250 hestekrefter.
Sitat av Fribbern
[.....]Når jeg kjørte så var ikke adrenalinet så høyt som jeg hadde trodd det skulle være. var først når alt var over at jeg ble utrolig nervøs og skjelven. Vi hentet syklene to dager senere, rett hjem og byttet kåper. Fikk på andre farger, så vi ikke skulle bli gjennskjent.

Ble noen dager i fartsgrensa etter det ja.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skifte kåper? De kan ikke ta deg etterpå pga. av mistanke. De må ta deg der og da..
Hvis de da ikke har det på film som klart viser at det er deg, vet hjelp av at du viser ansiktet ditt eller lignende. Hvor mange er det ikke som har en blå Yamaha R6 lissom..
Ja, det er sant som du sier. Men politiet holder lettere øye med meg om de kjenner igjenn sykkelen. kåpen jeg hadde på har veldig spesielle farger. Ettersom jeg har flere kåper, så vil jeg sikre meg litt.
Det viktigste med getaway er at du er godt kjendt i området, spreke biler og batmobiler er lite nytte vis du ikke er kjent. Kjøre egenskaper er også Veldig viktig. Vis du drar et planlagt getaway, sørg for at du er lommekjent i terrenget. Jeg vil gjerne dele opp getaway i to deler, nemlig 2 hjul, og 4 hjul. Og kjøre i fra svina med cross sykkel for eksempel er ikke noe problem vis du har kjørt en del cross. Du har uendlige med muligheter, gangveier, skogsveier, improviserte hopp, trapper, storsentere, her er det bare opp til hvor kreativ du er. Har selv kjørt i fra en up`s sivil v70 (faktisk naboen min!) med en orginal moped med tre stykker på, og ingen var edru. Men nok om det. Det jeg vil fram til er at 2 hjul med litt erfaring er mye lettere en 4 hjul, mitt tips til dere med 4 hjul; kom dere ut på små veier, e6 kan fort bli mislykka (Kjiipt midt i rush tida med veiskille for eksempel, hehe).
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Spanky
Altså er det virkelig så vanskelig å kjøre fra polti?
Her i norge kjører de Volvoer, men er de noe raske?
Har noen her hatt noen lignende opplevelser? (lite trolig da )
helikopter burde ikke være noe problem hvis du i oslo sentrum kansje, og hva skal til for at de sender ut helikopter`?

Uansett her: http://ebaumsworld.com/2006/07/mustangspin.html
er noe ganske rå kjøring jeg tror han kunne klart å stikke av hvis han hadde en bedre bil og uten helikopteret i ræva
Vis hele sitatet...
kjøre fra \ stikke fra
kjører endel moped, som egentlig ikke kan betegnes som moped lenger
den gjør speedometeret veldig lett (120km\t)
går nokk fortere også, satt på cross motor, bor på "landet" så care (=

det ER mulig og stikke fra politiet =)
gjort det 2 ganger..
en gang stakk jeg til skogs etter og ha kjørt forbi en kontroll i litt over 90, i 50 sone

og sist, i byen.. 80 i 40sone, kjørte kanskje i 10min med politiet bak meg!
bare ta et par gangfelt veier og IKKE stoppe! hehe
skjult skilt er jo en selvfølge.. har møkket det til så det er umulig og se : D


det er fullt mulig og kjøre fra purken, tror det er lettere i by strøk
eventuelt i skogen (krever nokk 2 hjul)
kjøre fra purken er ikkje nokko stort problem akkurat.. har gjoirt det ein del gonger.. kjørte frå dom fyste gangen, det va r fylle kjøring, med ein kar på 90kg bakpå:P framgaffelen var stiv fordi all olja var lekki ut. klarte det fint.. kjørte inn en liten veg å la vekk sykkelen, gikk hjem
Har forresten kjørt fra purken to ganger med denne sykkelen.

Har også kjørt fra purken med en nissan patrol.. stor tung bil. var ikkje no problem det heller.

har også kjørt fra purken med en subaru justy^^, liten drit bil på 1.6liter.. No problemo

problemet er ikkje å kjøre fra dem. Men om du har blitt anmeldt av folk som veit hvem du er å kan si navnet ditt, sitter du fint i det. Spes når purken kommer på døra klokka 5 om morgenen å sier de har sett deg før på kvelden-.-

anyways, om du syns det e moro å kjøre fra purken (nokko eg syns) så blir du før eller seinere tatt om du gjer det ofte.
Jada. Det har skjedd. Ikke vanskelig igrunn!
Ja 2006 var en fin båt..... Hvordan klarer dere å finne disse trådene?
Sist endret av flexd; 23. februar 2008 kl. 01:11.
En venn av meg inkludert søskenbarnet mitt har stukket fra politiet, alle kjørte sykkel.

Han vennen min hadde en uregga sykkel, og han var 14 på tidspunktet. Sykkelen var en blodtrimma honda som gikk som bare pokker. Purken så han uten skilt. Han måtte kjøre igjenom hager og ned trapper for å miste dem. Var "syk" i flere dager etterpå

Ca. det samme med søskenbarnet mitt, men hans sykkel var blombert til 4hk. Ingen problem - han stakk av fra en kontroll så lett som bare det.

Er nok verre med bil ja.
Og når vi snakker om bil: er det noen andre her som kjører Audi/BMW som føler at politiet, tja, er litt mer "intressert"? Det verste av alt er at de ofte mister interessen når de ser at pappa ikke er vietnamesisk eller pakistansk.
Om du klarer å stikke av fra politiet kommer VELDIG an på situasjonen. Har lite trua om du har dem etter deg langs motorveien, når jaken først er i gang, og prøver å kjøre fra dem. Er nok best å få ett forsprang fra begynelsen, og komme seg unna før dem rekker å gjøre en dritt, og få satt fra seg bilen i en privat garasje e.l.
Å være lokalkjent er nok det absolut viktigste. Har blitt ferska 4-5 ganger for å drive å sladde rundt om kring (med sierra på glatt føre), var da sikker på at dem ikke fikk skiltnr. på grunn av snø på skiltet o.l. Er i slike situasjoner ikke så veldig vanskelig å stikke unna, bare du er lokalkjent og litt nøye med veivalget. Har blitt tatt 1 gang, men det var fordi dem fikk tatt skiltnummeret.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Joachimsen
Er nok verre med bil ja.
Og når vi snakker om bil: er det noen andre her som kjører Audi/BMW som føler at politiet, tja, er litt mer "intressert"? Det verste av alt er at de ofte mister interessen når de ser at pappa ikke er vietnamesisk eller pakistansk.
Vis hele sitatet...
Blitt stoppa ett par ganger, mest fordi den er lav.
Er straks mere attraktiv når kan være noe som ikke er forskriftsmessig med bilen. Det være seg senk, lys eller ruter feks.

Eller synes jeg ikke det virker som "vanlige" Audier eller andre biler for den saks skyld er noe problem, ikke her i Trondheim hvertfall.

Vil også samtidig dra frem en moralpreken; Dere som fyllekjører eller kjører 80 i 40-sona uansett hva dere kjører med, og uansett formål eller grunn:
Dere er retardert og burde ikke ha tillatelse til å kjøre trillebåre en gang
Sist endret av Ond^Sofa; 23. februar 2008 kl. 03:21.
jeg satt på i en modeo en gang, sivilbil, den dro faktisk som f*** etter en dodge charger som kjørte for fort, meg å 2kompiser satt å fniste, politmannen skulle ut av bilen å snubla, vi skrattlo å han bare "haehae, dere likte den ja gutter" men OT: skal ikke være så stort problem å kjøre fra politiet om du har noe som dekker til skiltene å virkelig kan kjøre
Det er jo logisk at alle kan drite seg ut, man burde jo være ganske god ved og handle på impuls og ikke være et nervevrak når man kjører. Vis man er kjent i området og er en god sjafør så er det vel ikke så utrolig vanskelig og kjøre fra politiet.Men husk at politiet har vært borti lignende situasjoner før og noen politimenn er sykt aggresive
Sitat av Magisk
Og politiet i norge kjører nok ikke "bare" volvoer. En del sivilbiler finnes det. Og de er litt råere enn en vanlig bil. Så om du ikke har en del hk under panseret ditt pluss falske skilter på bilen, så er nok dette en tapt sak.
Vis hele sitatet...
Saa raae er de naa noedvendigvis ikke.. Jeg har sett en del drittsivilbiler der ute.

Jeg har ogsaa hoert at politiet ikke har lov til aa kjoere i mer enn 140km/t, 160km/t, eller noe i den duren. Noen som kan si om det her stemmer eller ikke?
Sist endret av Jellow; 23. februar 2008 kl. 11:57.
Har bare erfaringer fra 2 hjul men det er som sagt en stor fordel å være kjent. Trikset mitt er å peise på til jeg kommer til en avkjørsel med en sving eller lignende lengre inn, stil deg sånn at du akurat ser veien. kjører de forbi så er det bare å kjøre motsatt vei igjen, kommer de i mot deg og du absolutt ikke vill bli stoppa så gi flatt jern mot dem.
En jeg kjenner og en kompis, kjørte ifra politiet med scooter.

Eller, kompisen til han jeg kjenner ble tatt, og sladra på han jeg kjenner, som kom seg bort. :S
Sitat av Jellow
Saa raae er de naa noedvendigvis ikke.. Jeg har sett en del drittsivilbiler der ute.

Jeg har ogsaa hoert at politiet ikke har lov til aa kjoere i mer enn 140km/t, 160km/t, eller noe i den duren. Noen som kan si om det her stemmer eller ikke?
Vis hele sitatet...
Herre, les no bare de fleste innleggene i denne tråden så finner du fort svar på det...!

LES før du spør..! Det gjelder de fleste her i denne tråden.. Alt for mye som går igjenn som "Vær lomme kjent" "Det spørs om du har spårty bil eller ikke" osv...
jeg og et par kamerater syklet ifra snuten med fulle bøålys gjennom handlegaten i ski. så å kjøre fra dem er vell ikke noe problem. snuta er en gjeng med oppskrytte nisser. jajajaja
Sitat av Beedie91
jeg og et par kamerater syklet ifra snuten med fulle bøålys gjennom handlegaten i ski. så å kjøre fra dem er vell ikke noe problem. snuta er en gjeng med oppskrytte nisser. jajajaja
Vis hele sitatet...
Eh? om du snakker om gågata så er vel ikke den så lang at det gjør noe, den går jo tilogmed forbi politistasjonen. Å kjøre igjennom gata funker vel heller ikke?
Sist endret av shonny; 24. februar 2008 kl. 04:52.
Se på Ghostrider 5, der kjører han ifra politiet på motorvei både i Subaruen sin, og på sin MC. Så ja, det går nok fint an, om du har endel teknikk, er kjent, og har noe som flytter seg ganske sprekt bortover.

/Edit

Ja, jeg vet det foregår i Sverige, men de kjører Volvoer der også (d0h)
Sist endret av B3ndx; 24. februar 2008 kl. 05:19.
Lol, jeg har jo kjørt fra purken på Caminoen min. For de som ikke vet hva det, en type moped som var veldig vanlig før og har en toppfart på 50km i timen trimmet.
Kjørte litt sikk sakk, og inn i ulendt tereng og så gjennom noen steiner.

Thats it.

Jeg hadde riktignok ikke skilter, eller hadde dem tatt de
Kjører du noe med 2 hjul og er mest farlig for deg selv, så er politiet mest sannsynligvis såpass klartenkte at de lar deg stikke av så ingen blir skadet/drept.

Selvsagt finnes det vel unntak av disse også.

En 16-17 åring på en overtrimma moped på skogsvei, så satser de ikke bilen sin eller livet til moped sjåføren.

Så ett triks er kanskje om du ikke er den mest etterlyste i byen å politiet ikke gjenkjenner deg,
er å ta av seg hjelmen. Da det er enda større sjanse for at du kan skade deg.
Sitat av turbo2k
Herre, les no bare de fleste innleggene i denne tråden så finner du fort svar på det...!

LES før du spør..! Det gjelder de fleste her i denne tråden.. Alt for mye som går igjenn som "Vær lomme kjent" "Det spørs om du har spårty bil eller ikke" osv...
Vis hele sitatet...
Sorry, kritikk tatt.
Men naa har jeg lest gjennom alle sidene, og jeg finner fortsatt ikke noen som sier "Politiet har lov til aa kjoere i hastigheter opptil 200 km/t, etter det trenger de spesiell tilatelse." Heller ingen kilder. Der man faar hoere at politiet har kjoert superfort kan jo bare politiet gitt f i retningslinjene, faatt tillatelse, eller blablabla. Det har skjedd foer.

Jeg finner et par som sier "Tull! At politiet har fartsgrense er bare funnet opp," men det overbeviser meg ikke noe mer..
drQ
Egendefinert
Sitat av Jellow
Jeg finner et par som sier "Tull! At politiet har fartsgrense er bare funnet opp," men det overbeviser meg ikke noe mer..
Vis hele sitatet...
Men den motsatte påstanden sluker du rått, og uten tvil?
Sitat av drQ
Men den motsatte påstanden sluker du rått, og uten tvil?
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke det. Jeg bare sier at folk sier begge deler, og saa lenge det ikke finnes noen kilder bak utsagnene, er det ord mot ord.
Sist endret av Jellow; 25. februar 2008 kl. 10:09.
Sitat av Jellow
Jeg sa ikke det. Jeg bare sier at folk sier begge deler, og saa lenge det ikke finnes noen kilder bak utsagnene, er det ord mot ord.
Vis hele sitatet...
Det er et kjent rykte som har spredd seg rundt, sammens med at de ikke har lov å følge etter deg i en viss hastighet hvis du tar av deg hjelmen.

Alt sammen er oppspinn, politiet har ingen fartsperre. Derimot har de et gjellende uskrevet "regel" om at de ikke skal følge etter folk til døde. Altså, de stopper heller jakten enn å sette mange menneskers liv i fare.
Sitat av Restyle
Det er et kjent rykte som har spredd seg rundt, sammens med at de ikke har lov å følge etter deg i en viss hastighet hvis du tar av deg hjelmen.

Alt sammen er oppspinn, politiet har ingen fartsperre. Derimot har de et gjellende uskrevet "regel" om at de ikke skal følge etter folk til døde. Altså, de stopper heller jakten enn å sette mange menneskers liv i fare.
Vis hele sitatet...
Hvilket bringer meg til punktet:

Jeg syns det er temmelig egoistisk å sette andres liv på spill for å unngå straff for noe man vet er galt. Fotgjengere og andre trafikkanter kan ikke noe for at du er en tulling.
Er det lettere å kjøre fra politiet på is hvis du er flink til å kjøre på is, du vet sladde osv på is?
Sist endret av Bernhard; 25. februar 2008 kl. 11:20.
Sitat av Bernhard
Er det lettere å kjøre fra politiet på is hvis du er flink til å kjøre på is, du vet sladde osv på is?
Vis hele sitatet...
For et sinnsykt dumt spørsmål.
kjørt fra politiet et par ganger og akkorat denne inneholder mange små luringer, dagen starta med en finn reise med pocketbiken til skolen det er ca 2 mil til skolen så det tok jo tid. men fordelen med pocketbike er jo at du enkelt kan hive den under armen å springe opp hvor politiet ikke kommer med motorsykkeln. når jeg kom inn til byen hadde politietbiln kjørt ca en sving bak meg i ca en mil, men var ikke værre en å kjøre inn på et gang felt for å bli kvitt dem, men trur du ikke dem hadde kommet til skolen når jeg var kommet dit? yes så da var det bare å kaste av klærne å låne hos en kompis som bor rett ved. iløpet av skole dagen så kjørte jo purken forbi skolen mye. så jeg tok ikke sjangsen å lånte en kompis sin aprillia mx125 for å kjøre hjem, hadde ikke lappen da og sykkel var ureg. og ble tatt på lasern overfjelle på vei hjem, og da fikk jeg teste snu teknikken igjen som ble reklamert tidlig i denne tråen. joda gikk greit og hadde planlagt å bare dra gjennom skogen hjem. men ide jeg skulle svinge inn på traktor veien hadde en purken sin 450 tatt meg igjen å jeg merket det ikke før han nesten tok tak i skuldern min. fikk ikke mer en 100 på den sykkeln så var ikke så rart at han tok meg igjen. så der var jeg på vei opp gjennom skogen med en ekte offroad sykkel etter meg og jeg hadde bare motard sykkel. var jo bare skog nederst i fjell kanten så jeg tenke vis jeg kommer meg opp på fjell hyllan har jeg en fordel. så jeg fulgte bare godt nok tempo så han ikke klarte å hive seg over meg til jeg kom på fjell hyllan ca 2-3 høyere opp på fjelle. prøvde å finne en bratt vegg som jeg kunne klarte opp å stoppe purken på toppen så han ikke kom seg helt opp. dette er en velkjent måte å stikke fra purken på snøskuter. fant en bakke som jeg tok sjangsen på å for opp men halveis opp tok han jævel meg igjen opp bakken å prøvde å spenne meg av. så jeg stoppa bare opp midt i (akkorat da virket det lurt) jeg tenkte han sikkert kom til å kjøre ned igjen å dytte meg av den. og han ble stående på toppen å ropte ned til å sporte hvorfor jeg hadde stokke av, så spurte jeg han om jeg hadde skiltet mitt på. og han svarte at han husket ikke. vi er en liten bygd så jeg var sikker på at han viste hvem jeg var. men tenkte så enkelt at når jeg først hadde stokket av var det ingen grunn til å gi seg nå da var det bare å finne en løsning på hvordan få seg unna derfra, opp kom jeg meg ikke og hadde jeg startet ned ville han kommet etter meg å da måtte kjørt ut på veien igjen hvor purken garantert sto. tenkte på å kjøre sideveis men det var for riski. så jeg spurte purken om han hadde lyst å leke litt til og spurte han om politiet stod nede ved veien vi kom opp, han sa nu nei. så jeg tok å spinte sykkeln slik at den sto på skrå og spurte om han var klar :P å der kom luringen rett ned bakken og jeg som hadde varma opp bakdekke tenkte å satse på å fære opp så var det bare å lure seg opp bakken. når æ først var der oppe skjønte han at han hadde tapt å bare dro ned til hoved veien igjen. :P

kom jo i avisen seinere da
Sitat av Restyle
For et sinnsykt dumt spørsmål.
Vis hele sitatet...
For ett sinnsykt dumt svar.
Sitat av Bernhard
For ett sinnsykt dumt svar.
Vis hele sitatet...
Nei, du stilte et dumt spørsmål. Hvorfor skal du lettere kunne kjøre fra politiet på is? Og hvor har du tenkt til å stikke av? På en frossen innsjø?
UP har jo utdannelse og kurs i hodet og ræva for å kunne stoppe og eventuelt ufarliggjøre tikkende trafikktidsbomber som deg.

Vil du kjøre fort? Dra på bane eller lei deg en go-kart.
Sitat av Bernhard
Er det lettere å kjøre fra politiet på is hvis du er flink til å kjøre på is, du vet sladde osv på is?
Vis hele sitatet...
Det var vel ikke det som var så idiotisk med spørsmålet. Han spør om det er lettere å kjøre fra politi når det er glatt føre, hvis du er god å kjøre på glatt føre. Så klart er det en fordel, derfor idiotisk å måtte engang spørre om det.
Dette skjønner du fort selv, når du får litt erfaring med å kjøre på vinteren.
Det viktigste er å ha 4-hjulstrekker/god vinterbil med og gode dekk, og å kjenne bilen så du vet hvor godt den sitter på veien.
Har du en suv med 4x4 og kjettinger, og polti kommer med 2 hjulstrekk, så har du jo så klart enormt mye bedre sjanser enn om du kjører f.eks gammel sierra eller 240 (som spinner i hver en liten motbakke), og polti kommer med 4x4.
Fortsatt viktig å være lokalkjent da, så du vet av alle motbakker.
Om du har stor suv, og dem liten bil, så er det jo selvfølgelig genialt å komme seg på en ubrøyta vei da! Hehe
takk, endelig en som svarte
Sitat av Sarv_2
Om du har stor suv, og dem liten bil, så er det jo selvfølgelig genialt å komme seg på en ubrøyta vei da! Hehe
Vis hele sitatet...
Er det så lurt da? Da kan jo purken bare kjøre i dine spor=P
Sitat av Bernhard
Er det lettere å kjøre fra politiet på is hvis du er flink til å kjøre på is, du vet sladde osv på is?
Vis hele sitatet...
Har jo svart tidligere i denne tråden en gang for lenge siden om måter som kan brukes for å kjøre fra politiet, så benytter denne muligheten min til å få opp postcountn med å svare Bernhard på sitt spørsmål.. kanskje ikke noe som kan regnes som fasit, men vil påstå at det er en ganske så logisk sammensetting av teorier. Det spørs jo litt hva du mener som is, ser bort ifra islagt vann og jobber meg ut ifra at du mener glatte vinterveier.

Det som bestandig har mest å si når du skal leke med politiet på denne måten er hvor kjent du er i ditt nærmiljø. Vet du f.eks hvordan svinger som er dosert feil (altså att svingen går mot venstre mens veien har slakk halling mot høyre), hvor det tidlig legger seg is og blir glatt, små bruer iser tidlig og vist denne da ligger i en sving er det en fin plass du kan miste politiet. Legger også inn under denne kategorien det å kjenne veiene, vite hvor politiet kan ha fine plasser å lage veisperringer eller andre ulumskheter som kan hindre din flykt fra lovens til tider alt for lange arm.

Det å være en god sjofør, allefall en OK sjofør som har vært borti fenomenet "en sleng" før tar jeg som en selvfølge. Er da umulig noen vits i å prøve og flykte fra politiet vist ikke du selv virkelig har troen på at du har evner og idioti til å gjøre det, selv om selvtilit ikke betyr at du faktisk har det som skal til for å kjøre fra politiet hjelper det allefall på!

Bilen din har selvsagt mye å si, spesielt dekkene! Skulle jeg personlig kommen i situasjonen hvor jeg skulle kjørt fra politiet på islagt vei håper jeg at det står "rallypigg" under sålene til den bilen, men siden dette er noe veldi få har brukt etter veien så er det vel mer realistisk å håpe at bilen allefall har gode piggdekk. Skulle det vært bare snø hadde det vært piggfrie dekk som var valget, uten tvil!

Noen skriver tidligere her i tråden at 4x4 er løsningen vist du skal kjøre fra politiet på vinteren, men ville heller kjørt min egen bil som er bakhjulstrekk enn en bil med 4x4 (men det har vel mest noe med at jeg kjenner min bil bedre og er mer fortrolig med den enn en 4x4). Og en SUV ville jeg absolutt ikke brukt, de som har prøvd å kjøre fort med en typisk "bySUV" på vinteren er sikkert enig med meg. Det er alt for høyt tyngdepunkt på de bilene, de begynner å understyre gjennom svingene og en vanlig mann i gata har ikke råd til noen av de SUVene med motor nokk til å heller spinne seg gjennom svingene!

Må bare ha med dette, da jeg irriterte meg over det i sekunde jeg leste det. Til Sarv_2, nå vet ikke jeg hvor mye du har kjørt bil, men vist du har kjørt noe som helst med kjetting skjønner du at det ikke hjelper NOEN TING vist du først kommer i den situasjonen at blålysene i speile vil ha tak i deg! Kjetting er kun beregnet for å snegle seg over fjelloverganger eller opp den siste bratte bakken til hytta.

Jeg må vel ta en titt på motstanderen, altså politiets biler også. Jeg kan jo kun skrive for hva mitt eget politidistrikt har å stille med, hovedsakelig bare biler med forhjulstrekk men en ganske skumel stykk Audi med 4x4. Politiet har også bestandig gode dekk, og mange av betjentene er gode å kjøre bil. Ett lyspunkt har vi da på vinteren, politiet avslutter jakten vist det er fare for liv, denne grensen er av logiske grunner mye lavere når det er glatt.. vel og merke er vel det en av de få fordelene vi har når kong vinter kommer som værst. Selvfølgelig finnes det betjenter som aldri burde hadt lappen selv, men de gangene jeg har opplevd blåe lys i speilet mitt har jeg bare gådd ut fra at det er en sjofør i verdenseliten som kjører bilen bak meg. Heller overvurder enn undervurder er det ett gammelt ordtak som sier.



Må vel ha en oppsummering med også, bare for å gjøre posten min enda lenger. Er jo aldri lurt å prøve å kjøre fra politiet, men kommer jo ann på hvor verdifullt sertifikate ditt er, hvor godt du kan greie deg uten det. Ingen kom nå med at det burde du tenkt på tidligere, allefall ikke vist du i det hele tatt en eneste gang har vært over fartsgrensa selv! Jeg tror ikke jeg ville prøvd meg på isete, glatte vinterveier, risikoen er rett og slett for høy. Jeg regner meg selv som en god sjofør, og vet av erfaring at jeg har bil som kan kjøre fra politi på gode vinterveier, men is blir en helt annen arena! Sjangsen for at du satser for hardt å flyr i grøfta, fjellveggen eller lekeplassen er så stor! Skal jeg noen gang prøve meg på glatte veier skal alle odds være med meg, men tror aldri du får alle odds på din side!


Stay smart, stay safe
bra svart... kp
Sitat av Kiy0shi
Er det så lurt da? Da kan jo purken bare kjøre i dine spor=P
Vis hele sitatet...
Ikke hvis det er nok snø! Men må da seff heller ikke være så mye at du selv setter deg fast da. Er vel mest aktuelt på "skogsveier", der det aldrig blir brøytet da.

Rick: Tenkte mer på slike bygdeveier jeg har her hjemme nå jeg da. Har Toyota Hilux som firmabil, har ikke "råkjørt" noe særlig med den da, og heller ikke mye med kjetting. Men synes denne tar seg godt fram på vinterføre i forhold til 2-hjulstrekk jeg.
Men 2-hjulstrekk har jeg kjørt masse med, både for og bakhjulstrekk, og mine erfaringer er at disse går det laang tid å komme opp i fart med i forhold til firhjulstrekk. Blir jo bare spinning!
Sant som du sier at 4-hjulstrekk kan understyre en del i svinger, men tror nok at dette er mye på smak og behag. Eller, kan ha noe med at de "store" 4wd-ene jeg har kjørt, har utkoblbar 4wd da, så man kobler bare inn når man trenger det. De "små" jeg har kjørt (ford mondeo o.l.) med konstant 4wd er helt grei i svinger, synes værtfall jeg da. Er kanskje en dårlig ide med kjetting i byer også, men jeg ville værtfall uansett hatt 4wd! Så er det jo som sagt en fordel å kjenne bilen da..
Sist endret av Sarv_2; 27. februar 2008 kl. 00:29.
Vær forsiktig, ha med politiradio. Jeg har selv opplevd at en patrjulje bil sto på tvers over veien når jeg kom i 180
Du sier noe! Har helt glemt å tenke på dette, lite brukt fra min side. En stor fordel med politiradio ja, men blir vel slutt på dette når det nye Tetra-nettet blir satt i drift om ikke så veldig lenge.
Den kommer til å bli dekryptert, noen sier det er umulig..


Ingenting er umulig, kanskje det tar noen år men den kommer til å bli dekryptert på en eller annen måte. Greit, du må registrere politiscanneren hos politiet for å motta, men det er det noen som kommer til å finne ut av
Ja, seff tror jeg også at noen finner ut av det med tiden, men for folk flest tror jeg det blir slutt på å få høre på politiet. Skal vel tross alt bli en del vanskliger å avlytte enn mobiltelefoner..
Ja, fordi du må ha mottakeren registrert i registret dems, også hvis en politiscanner blir stjålt, så sprrer de den ute av systemet. Var det ikke noe om at det nye terra nettet ikke har sjans i forhold til det analoge? Pga manglende dekning.
Dem har begynt å bygge opp stasjoner på østlandet nå, skal vel bli landsdekkende etter hvert.(faktisk så skal JEG muligens bli med på å bygge opp dette etter hvert! )
Sist endret av Sarv_2; 27. februar 2008 kl. 01:55.
Sitat av Sarv_2
Dem har begynt å bygge opp stasjoner på østlandet nå, skal vel bli landsdekkende etter hvert.(faktisk så skal JEG muligens bli med på å bygge opp dette etter hvert! )
Vis hele sitatet...
Looking forward to inside information
Hehe, for øyblikket ser det ut som du vet mer om hvordan dette opplegget funker enn meg!
Sist endret av Sarv_2; 27. februar 2008 kl. 02:07.
Jaja, hvis du tilfeldigvis kommer over noen dokumenter fra kofferten til noen andre som holder på å bygge, eller ser noe du ikke skulle ha sett, eller får høre noe så er det ikke noe galt i at de kanskje havner i hendene på sivile personer som f.eks på scannernytt.

Just saying.

Edit: Godt tips: Sjekk google earth etter fluktruter, jeg har memorisert fluktrute gjennom en skog som jeg kan ta :P
Sist endret av Bundy; 27. februar 2008 kl. 02:41.
nå som det har kommet sjåføropplæring i utryknings kjøring kan dere kjøpe boka som brukes i opplæringen i å kjøre med blålys, har gamleboken selv, der står ingenting om teknikker for å stoppe andre biler, mye om trafikk psykologi.. ellers så vil jeg ikke oppfordre til tullkjøring, da det ofte går utover uskyldige.

Utrykningskjøring ISBN: 9788273101877 (8273101878) koster ca 395,-
Enig med filleren her. Det er ikke kult å gjøre seg til morder fordi man har lyst til å kjøre fort og tøffe seg. Jeg nekter å tro at en 18åring har kontroll over en bil og kan takle uforutsette hendelser i høy fart. Selv om mange desverre tror de er verdensmestere.

Det er ikke tøft å være død.

Det er heller ikke tøft å leve resten av livet sitt som grønnsak, eller kanskje enda verre: å være ansvarlig for kameratenes død.

Det var dagens moralpreken