Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  174 27295
Det blir sagt mye rart om Area51. Det går en del diskusjoner om hva som egentlig blir gjort på dette området som egentlig ikke finnes. Er det UFO'er, topphemmelige militære undersøkelser eller noe annet skummelt ingen andre skal ha tilgang til?

De har tillatese til å skyte alt som beveger seg innenfor området til basen, og har blant annet svære advarende skilter, overvåkningskameraer, helikoptere, varmesøkende sensorer, metalldetektorer, og helt sikkert mye annet som vi ikke vet om!

Lurer på om noen av dere egentlig vet noe som helst om dette området, og om dere har noen spekulasjoner om hva som egentlig skjer der inne? Noen som har fine bilder fra området? Finnes en god del interessante bilder her.

Må si at jeg likte dette bildet:
http://www.girlz.dk/USA/Area51.JPG

Tror aldri jeg hadde turd å stille meg så nær de skiltene der

Burde vel være horder med folk som jobber der for å drifte alt det greiene. Har ingen av dem lekket et eneste lite ord om stedet? Noen må jo ha vært inne på området på ett vis :P
Sist endret av ZerBox; 5. juni 2005 kl. 00:12.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Tror det bildet er litt redigert jeg. Du ser forskjellen på kvaliteten på bakgrunnen og bildet i forhold til mannen.

Angående Area 51 tror jeg på grunnlag av en dokumentar jeg har sett: Testing av ny millitær teknologi, hovedsaklig fra luften da satalitt bilder viser rullebanen. Og USA vill ha en fordel som millitærmakt og derfor holder de alle utenfra det området.
Jeg lurer også veldig på hva som egentlig har skjedd/skjer med tanke på hemmelige eksperimenter og/eller utenomjordiske vesener. Hva vet vi egentlig? Hvor mye er konspirasjonsteorier og hva er fakta? Det er umulig for oss å vite når det Hvite Hus lyver og når det forteller sannheten, og det samme gjelder i enda større grad usikre kilder på enttet.

Appropos: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=52401
Jeg har iallfall hørt at USA har våpen så hi-tech og effektive at de er hinsides enhver science fiction-film. Mulig at det er slikt de oppbevarer/utvikler i Area 51?
Sitat av Robbie
Jeg har iallfall hørt at USA har våpen så hi-tech og effektive at de er hinsides enhver science fiction-film. Mulig at det er slikt de oppbevarer/utvikler i Area 51?
Vis hele sitatet...
Og hvor sikker er kilden din? Hvis det er som du sies, kan vel alle verdens folk slutte å undre seg over hva som foregår.

Selv er jeg av samme oppfatning som tep0sen. Det er nok begrenset på hvor mye lengre frem i tid USA skal ligge i forskning enn resten av verden, spesielt med tanke på at resten av verden sitter på de største vitenskapsmenn.
Har tidligere lest litt om Area 51. Denne linken (http://galactic.to/rune/micwolf.html) kan være litt interesant for de fleste.
Har ikke tenkt så mye på Area 51, egentlig. For å være ærlig føler jeg at hele myten rundt det er veldig hypet. Alle dokumentarene og alt det der.

Jeg tror egentlig ikke at det er snakk om UFO'er, aliens og eksperimenter med de. Heller testing av ny teknologi, og kanskje litt shady business om dem driver med det. Og av akkurat de to grunnene holder dem det så skjult.
Er sikkert en top secret møteplass for KKK.
se her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...d=1#post554051

jeg starta nettopp en thread med et prosjekt jeg har skrevet om ufoer, og der er det en del om area 51...
Altså, noen som har sett hvor fort topphemmelige ting lekker ut?

Dette er en militærbase med mange hundre kanskje mange tusen ansatte, hadde usa hatt laservåpen som svir av deg ræva, store battlecruisere og skip som kan bryte gravitasjonen, da hadde det lekket ut, uannsett hvor strengt det måtte være, så jeg tror dette er mindre mulig.
Hva de driver med på "Area 51" har jeg ingen formening om, men noe er det... Det er som noen andre her er inne på, og det har forbauset meg også, det er helt utrolig hvor godt bevart den hemmeligheten er. Så en dokumentar forleden hvor en person snakket om det samme, han var forbløffet over hvor godt de holdt basen hemmelig, og avsluttet med "they must sign their life away"...
Area 51 er flyttet, og faktisk delvis privatisert... Bell og Boeing og noen andre som jeg ikke husker har alle kvegdriftsgårder i en dal en eller annen plass i usa, der de driver å forsker på forskjellige ting. Det står om det også i prosjektet mitt...

edit: jeg fant det... men for å få noe ut av det, les hele driten...

"I Antelope Valley i Sør-California har Northrop, Lockheed og McDonnell Douglas tre hemmelige forskningsstasjoner. Hvis noen spør hva det er, svarer de at de driver med kvegoppdrett, men han kan ikke se ett eneste spor etter kuer, verken korn, traktorer eller andre landbruksmaskiner. Men man kan se flere diamantformede (femkantige) hull i jorda på alle "ranchene", flere hus som ikke akkurat ser ut som fjøs og låve, men heller høyteknologiske fabrikker, en liten rullebane og strengt vakthold (kamphelekoptere, soldater, angrepsjeeper, osv. ) som neppe skal brukes til å beskytte kuene mot bjørn. Utenfor Lockheed "ranchen" står det et skilt: "TRESPASSING-LOITERING FORBIDDEN BY LAW. TRESPASSERS ARE SUBJECT TO PROSECUTION. PRIVATE PROPERTY-NO TRESPASS. LOCKHEED CORP. "
Ganske strengt vakthold til kvegdriftsranch å være...
I området har det i det siste bare blitt flere og flere UFO-observasjoner, av alt fra små trekantige, til store flyvende tallerkener. Derfor tror noen at Northrop, Lockheed og McDonnell Douglas driver og tester gravitasjonskjold-kunnskapen som aliens har gitt til de amerikanske myndighetene."
Sist endret av TEHb; 5. juni 2005 kl. 01:12.
Sitat av Dice
Altså, noen som har sett hvor fort topphemmelige ting lekker ut?

Dette er en militærbase med mange hundre kanskje mange tusen ansatte, hadde usa hatt laservåpen som svir av deg ræva, store battlecruisere og skip som kan bryte gravitasjonen, da hadde det lekket ut, uannsett hvor strengt det måtte være, så jeg tror dette er mindre mulig.
Vis hele sitatet...
Men det er jo nettop det det har gjort ifølge folk, og av de tusen folka som jobber der er det sikker bare en tidel av dem som har tilgang på topsecret informasjon.
mange av de få som har tilgang på det har ikke lyst til å gi bort info og noen av de som har tilgang på info om ufo og aliens eller har fått tak i det vill ikke fortelle om det pågrunn av hva som skjedde med feks Michael Wolf eller som fsk så på tv sier" they most of signed theyr live away"

ps.. for dere som ikke leste om Michael Wolf så døde konas ufødte barn i en "bilulykke" som nok var rettet mot han.
http://galactic.to/rune/micwolf.html
Hørt at alle ansatte flys inn. Dvs ingen ordinær trafikk til og fra basen. Noen som har hørt noe liknende?
Sitat av sondrebb
Har tidligere lest litt om Area 51. Denne linken (http://galactic.to/rune/micwolf.html) kan være litt interesant for de fleste.
Vis hele sitatet...
Interessant det der. Ble nesten litt troende på utenomjordiske her

Når dere skriver: Jeg har lest/hørt, så skriv hvertfall hvor dere har lest/hørt det.
Sist endret av krembanan; 5. juni 2005 kl. 01:47.
Jeg leste at en som hadde jobba i area 51 og hadde kanske mye topphemmelig info hadde begynt å fortelle litt (ikke mye, bare småe ting) til aviser ol. og etter bare en uke ble han sendt til en eller anna krig, og fikk kun oppdrag som var ganske risky. ...han døde.
stemmer det at de flys inn hver dag, at det ikke finnes ordinær trafikk til basen..så en dokumentar der de filmet flyet, som angivelig tok av til Area 51. Flystasjonen som flyet tok av fra hadde en egen "terminal" eller rullebane som det ene flyet kunne ta av fra, ingen fikk komme inn på dette område utenom de som jobbet på Area 51.
Tenker man over det, så er det formålstjenelig for USA å ha et område alle er interessert i, det holder opmerksomheten unna andre områder. Den beste måten å holde opmerksomheten unna "A" er å fokusere på "B". Jeg ser det som lite sansynelig at Area51 er så fullt av hemmligheter som de ser ut til å ønske at vi skal tro. Noe ville ha lekt ut hvis det var tilfelle. Det er mer sansynelig at det er en dekkopperasjon for et annet område.
Sitat av TEHb
Area 51 er flyttet, og faktisk delvis privatisert... Bell og Boeing og noen andre som jeg ikke husker har alle kvegdriftsgårder i en dal en eller annen plass i usa, der de driver å forsker på forskjellige ting. Det står om det også i prosjektet mitt...

edit: jeg fant det... men for å få noe ut av det, les hele driten...

"I Antelope Valley i Sør-California har Northrop, Lockheed og McDonnell Douglas tre hemmelige forskningsstasjoner. Hvis noen spør hva det er, svarer de at de driver med kvegoppdrett, men han kan ikke se ett eneste spor etter kuer, verken korn, traktorer eller andre landbruksmaskiner. Men man kan se flere diamantformede (femkantige) hull i jorda på alle "ranchene", flere hus som ikke akkurat ser ut som fjøs og låve, men heller høyteknologiske fabrikker, en liten rullebane og strengt vakthold (kamphelekoptere, soldater, angrepsjeeper, osv. ) som neppe skal brukes til å beskytte kuene mot bjørn. Utenfor Lockheed "ranchen" står det et skilt: "TRESPASSING-LOITERING FORBIDDEN BY LAW. TRESPASSERS ARE SUBJECT TO PROSECUTION. PRIVATE PROPERTY-NO TRESPASS. LOCKHEED CORP. "
Ganske strengt vakthold til kvegdriftsranch å være...
I området har det i det siste bare blitt flere og flere UFO-observasjoner, av alt fra små trekantige, til store flyvende tallerkener. Derfor tror noen at Northrop, Lockheed og McDonnell Douglas driver og tester gravitasjonskjold-kunnskapen som aliens har gitt til de amerikanske myndighetene."
Vis hele sitatet...
Når du nevner dette, kona til broren min som bor i usa har en jobb innen finans i boeing. Der har hun tilgang til topsecret info hun ikke engang kan gi til mannen sin!
men hu har sagt hva de driver med da, de utvikler et missil system som skyter ned missilene(f.eks atom bombe) ute i atmosfæren slik at det ikke blir noen stårling her på jorda, mer fikk hun ikke lov å si.
Er ikke det en teori at dem filmet månelandingen på Area 51?
Ett budsjett på 45 milliarder for å "fake" månelandingen.

Det er jo krater fra månefilmen, som er skumlet lik de som er rundt Area 51...
noen som kan si meg hvorfor det heter area 51?

Sitat av unstable
Er ikke det en teori at dem filmet månelandingen på Area 51?
Ett budsjett på 45 milliarder for å "fake" månelandingen.
Det er jo krater fra månefilmen, som er skumlet lik de som er rundt Area 51...
Vis hele sitatet...
Hvor har du hørt denne teorien? Gjerne ta med linker/fact når dere poster slik som denne
Sitat av unstable
Er ikke det en teori at dem filmet månelandingen på Area 51?
Ett budsjett på 45 milliarder for å "fake" månelandingen.

Det er jo krater fra månefilmen, som er skumlet lik de som er rundt Area 51...
Vis hele sitatet...
Finnes opptil flere dokumentarer som backer dette - jeg har sett en av dem selv. De fant utrolig mange "feil" i sendingen med månelandingen. Jeg klarer ikke å huske noen spesielle, men så vidt jeg husker så var det i alle fall noe med flagget og med bakgrunnen.
Det med flagget var noe med vind.. husker ikke helt hva. Er det ikke noe med at det ikke er vind på månen eller noe i den duren?
Vel, jeg har sett noen av de dokumentarene, og jeg må si at de er noe av det mest dustete jeg har sett. Dessuten har jo påstandene i dokumentarene blitt ganske tilbakevist av folk som kan noe(astronomer, fysikere osv)
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
mongeland: De klaget på at flagget flagret, selv om det åpenbart ikke er vind på månen. Men dette ble lett avklart med at flagget var festet i en aluminiumsstang som står og vaier litt fram og tilbake og som igjen resulterer i at flagget vaier litt. Det er også kun gravitasjonskraften som påvirker flagget og det blir hengende som en kjetting - med litt bevegelse så setter det hele flagget i en bevegelse om ikke umiddelbart vil stoppe. Det ville vært mer overraskende om flagget IKKE "flagret" på månen.

Det andre var at det ikke var noen stjerner på noen av bildene som ble tatt på månen. Men, månen er kraftig opplyst av solen - og himmelen er som kjent rimelig svart. To temmelig store kontraster, det sier seg selv at øyet og kameraet ikke klarer åskille mellom kontrastene på en fornuftig måte. Altså, står du i byen midt på natta og ser opp mot himmelen så ser du ikke mange stjernene, og gjør du det samme ute på vidda eller på landet ser du plutselig stjerner.

De klaget også på vinkelen på skyggene som var på bildene ikke var i samme grader. Altså, hvis det kun er én lyskilde så skulle en tro at alle skyggene ble parallelle. Ja selvfølgelig, så lenge underlaget her helt rett og så lenge objektene som kaster skyggene er parallelle i utgangspunktet. Men dette var selvfølgelig noe konspirasjonsteoretikerene ikke klarte å fatte. Så forpult idiot som de er så må jo alt være en konspirasjon. Vinklene var selvfølgelig ikke i samme retning fordi underlaget ikke var RETT, det var bølgete, klumpete og hva faen det ikke var. Dessuten så blir skyggene forskjellig fra forskjellige objekter.

Faen jeg hater de forbanne konspirasjonsteoretikerene.
Sist endret av m0b; 5. juni 2005 kl. 02:22.
Godt mulig. Jeg har kun sett en. Sånne konspirasjonsteoridokumentarer har jo lett for å bli til rene propagandaen. Men, hvem vet?
Illustrert Vitenskap hadde en flott artikkel om konspirasjonsterorier. De vurderte sjangsen for at det var sant. De tok opp dette med månen, og dette er jo veldig offtopic, men i hvert fall, de lurte på hvordan i helvete de ellers hadde klart å få tak i alle de kiloene med månestøv/jord.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tja, ikke vet jeg. Jeg har personlig ikke vært på månen så hva vet vel jeg. Men jeg ser bare ikke hva porblemet deres er. Vi har da såpass mye teknologi i værdagen at å få en dings fra jorden til månen absolutt burde vært mulig. Men selvfølgelig, usa ville absolutt hatt et motiv for å fake det hele. Å vinne romkappløpiet var absolutt usa ville gjøre - komme før sovjet og japan/kina(husker ikke) var vel av høyeste prioritet. Men, med såpass mange vitner og en hel verden so satte og så på alt som hendte - skulle det vel godt gjøres å lure alle til å tro at de var først. Det i seg selv ville vel vært vanskeligere enn å bare rett og slett dra til månen.
I like turtles
Skyfex's Avatar
En annen ting som "beviser" at månelandingen er fake er skygger som krysser hverandre om du følger dem. Men de hadde helt "glemt" å tenke på krumming i bakken. Dessuten kan kraterkanter ha reflektert sollys og dannet ekstra skygger. Alt som er i disse dokumentarene har blitt motbevist.

BTW: Flagget, fotsporene og deler av månelandingsfartøyet står igjen. Så at de faktisk landet kan sjekkes med et kraftig nok teleskop
Så en dokumentar på nrk2 for en stund siden, som tok for seg akkurat dette. De viste oss hvor lett det er å finne på slike teorier, og ga oss en masse intervjuer, bilder og påstander som sa at hele månelandingen var regissert. I slutten fikk vi se hvordan det hele var et skuespill, og at alt var nøye regissert og planlagt. Dette med flagget var med, og en stein som så ut som papp osv. Det var ganske intressant.
Sitat av TEHb
se her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...d=1#post554051

jeg starta nettopp en thread med et prosjekt jeg har skrevet om ufoer, og der er det en del om area 51...
Vis hele sitatet...
Lest hele.. veldig intresangt!

Et av tilfellene fant sted 5. januar 1965 da Dempsey Bruton, sjefen for satellitt-sporing på NASA's Wallops Island i staten Virginia i USA, så en rund UFO som kom mot stasjonen i enorm fart. UFOen kjørte rett over stasjonen, for så å ta en kraftig sving slik at den var på veg nesten rett opp, og forsvant i skyene. Bruton beregnet at farten til ca. 11000 km/t, basert på hans og andre vitners fortellinger.

Tror jeg har sett film clip av dette! Kan hende at det bare er fake da, siden det ble observert på 1960-tallet.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Forresten.. Hva er så spesielt med USA? Det virker for meg som om UFO'er er veldig interesserte i USA. Og tilfeldigvis har UFOene bare tatt kontakt med den amerikanske regjeringen. Verden er veldig mye større enn USA.. og jeg tror ikke ALLE verdens regjeringer ville hold slike ting like hemmelig som i USA.
Sitat av SkyFex
Forresten.. Hva er så spesielt med USA? Det virker for meg som om UFO'er er veldig interesserte i USA. Og tilfeldigvis har UFOene bare tatt kontakt med den amerikanske regjeringen. Verden er veldig mye større enn USA.. og jeg tror ikke ALLE verdens regjeringer ville hold slike ting like hemmelig som i USA.
Vis hele sitatet...
Kanskje de "utenomjordiske" kan bare snakke Amerikansk?
Det er på ingen måte sjokkerende at de fleste UFO-historier stammer fra USA. For meg virker majoriteten av amerikanerne som imbesille, innavlede gjøker som gjør alt for å få navnet sitt i lokalavisen.

Det har aldri vært noe form for utenomjordisk liv på denne planeten, uansett hvor mye de påstår det. Alle historiene om utenomjordiske menn som kidnapper folk og inplanterer brikker i nakkene til folk er så utrolig teite at jeg forstår ikke at noen i det hele tatt biter på dem.

Hvorfor skal det komme noen romvesene fra en planet LANGT bortenifra, som likner mer på homo sapiens enn de dyrene på jorden som vi faktisk er i slekt med?


Når det gjelder konspirasjonsteorien om månelandingen i 1969, så er den desverre altfor svak. Selv om jeg skulle ønske alt bare var skoespel.
Jeg hadde særemne om dette i 10.klasse. Jeg konkluderte med at det var en hemmelig base for utvikling av nye militære fly. Stealthfly og andre fly. Men basert på "alien-teknologi??", det vet jeg nå ikke helt. Spørsmålet er egentlig om det noe under "jorda" som man ikke kan se fra satelittbilder. Jeg tror egentlig det er en ganske stor base under jorda. Folk blir også kjørt inn til området i busser, også flyavganger fra Las Vegas (privat flyplass). Det er vel ganske sannsynlig at de vil holde militærhemmeligheter hemmelig. Jeg husker også en teori om at Area 51 bare var en falsk base, for å avlede oppmerksomhet fra den virkelige basen, husker ikke helt hvordan Area det var.
Discovery driver og sender en dokumentar der alle konspirasjonene mot månelandingen bli satt under fokus. Først får man høre og se alle bevis MOT, for deretter å knøvle og knuse disse bevisene til støv igjen. Jeg ble iallefall overbevist om at det faktisk skjedde. Anbefales til alle tvilere.

Jeg er enig med Kalakov, Amerikanere stammer fra "outcasts" fra Europa, fanatiske kristne, inavl og Wetbacks. Bland godt, la det småkoke i et par hundre år, tilsett galskap etter egen smak og vips, en fiks ferdig Amerikaner. Det er noe generelt galt med store deler av befolkningen "over there"...

Så tilbake til topic.

Min teori om Area 51? Enkelt! Hvis det er en ting som har plaget USA og eteretningstjenestene dems så er det spionasje. Industrispionasje, militær spionasje, kikking på naboen, you name it. Under begge verdenskrigene har USA entret banen med mer eller mindre like moderne/effektive våpen som fienden, men også med dårligere teknologiske våpen. Dette har kostet ære,menn og psykisk overtak, intill de fisket fram det berømte esset fra ermet. Stealth-jagere og andre "unidentified flying objects" er eksempler på dette. De største nasjonene er jevngode når det kommer til moderne krigføring, med konvensjonelle våpen såvel som ukonvensjonelle. Hvis USA møtte Kina i åpen krig ville resultatet stå åpent. Forskjellen vil være de drøyt 700millionene, deriblant flere gode soldater, i Kinas favør. Ingen land er i utgangspunktet villige til å ofre så mange menn, derfor leter de etter nye måter å få overtaket på. Nye våpen, nye strategier, ny teknologi osv. og det er nettop dette som foregår på Area 51. Og jeg vedder gode penger på at samtlige nasjoner driver med lignende forskning på minst like hemmelige militære installasjoner, forskjellen er at innbyggerne i de andre nasjonene ikke er født psykisk ustabile og paranoide. All in the name of science !

Og navnet kommer vel fra den ruten på kartet der basen ligger, gjør det ikke?

http://www.desertsecrets.com/area51.html

Eller...?
Sist endret av bjarneper; 5. juni 2005 kl. 03:35.
Sitat av bjarneper
Jeg er enig med Kalakov, Amerikanere stammer fra "outcasts" fra Europa, fanatiske kristne, inavl og Wetbacks. Bland godt, la det småkoke i et par hundre år,
Vis hele sitatet...
Uff. Skal det være morsomt? Hele utsagnet der virker ganske lavmål.

Edit: fjerna et dårlig eksempel
Sist endret av utmeldt; 5. juni 2005 kl. 03:54.
Sitat av windozer
Om noen hadde sagt det samme om muslimer hadde den personen blitt kalt rasist. Det er selvsagt helt korrekt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ser kritikken og tar det til meg. Men det kan da ikke være tvil om en eller annen plass nedi veien må det ha gått alvorlig galt med genene?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Kan legge til at veien som leder opp mot Area 51 kalles "enkenes vei". Dette fordi mange kvinner har mistet sine menn som jobbet der som et følge av skader etter kemikaljer, stårling osv. fra eksperimenter som pågikk/pågår der. De som hadde tatt fysisk skade av dette vant selvfølgelig ikke rettsaker de førte mot USA fordi ganske enkelt ikke Area 51 ikke eksisterer.
Dette er bare noe jeg har plukket opp fra Discovery channel. Kan ikke støtte det med noen konkret fakta eller noe. Tenkte bare at det var greit å få det med i en slik tråd.
Så en dokumentar på Discovery for ei god stund siden, mener de sa at area 51 er nedlagt (??) Fikk iallefall se noen satelittbilder som tydet på lite aktivitet, men det kan jo godt hende at hele basen ligger under jorda...
syns det er gansåe gøy at vist noen ser en ufo (UIDENTIFISERT FLYGENDE OBJEKT) så er det med en gang ailiens inni bildet ^^
Half-Life er basert på Area 51. Bare vent, snart kommer de og gjør oss om til zoombier.
Sitat av unstable
Er ikke det en teori at dem filmet månelandingen på Area 51?
Ett budsjett på 45 milliarder for å "fake" månelandingen.

Det er jo krater fra månefilmen, som er skumlet lik de som er rundt Area 51...
Vis hele sitatet...
Dokumentaren "Did we land on the moon" som er laget av Fox, omhandler dette. Dokumentaren er ganske lett å få fra nett, og har vært diskutert her tidligere.

Teorien var i hvertfall at mange av bildene og filmsnuttene fra månen viste områder som var svært like ørkenen i (Nevada?), og det ble derfor spekulert om filmen var produsert i Area 51 for å virke mest mulig imponerende.
Hvorfor skulle de fake månelandingen i hele tatt? bare for å lure russere? 45 milliarder på den tiden er enormt mye idag. Dårlig teori. Dessuten manglet de som lagde teorien fysikkunnskap. Hvis dere må absolutt ha bevis på det, får dere reise til månen og finne flagget.

edit: Og det bildet trådstarteren viste kan være ekte. Det ser ut som kameraet fikk fokus på bakken som er bak fordi man ser jo blur på personen og skiltene. Er det noe manipulert her, er det sannsynligvis tekstene på skiltene
Sist endret av reagol; 5. juni 2005 kl. 10:50.
" Vi får se når det japanske skipet skal til månen i 2005"

Dette snakker de om i "did we land on the moon". Noen som vet hva som skjedde.

Tror iallefall det skulle skje i år, eller i fjor...
Sitat av reagol
Hvorfor skulle de fake månelandingen i hele tatt? bare for å lure russere? 45 milliarder på den tiden er enormt mye idag. Dårlig teori.
Vis hele sitatet...
Nå tror ikke jeg det ble faket da, men de som mener det peker bla. på behovet for at folk skulle få fokus vekk fra krigen i Vietnam. I tillegg så var dette under den kalde krigen, og det var av enorm politisk betydning å klare å komme først til månen.
Det er veldig gøy å lese om, tro og synse om ement, men jeg tror ikke vi skal overdramatisere. Jeg har en følelse av at det er nettopp det de vil at vi skal gjøre. Tenk så gunstig det er for Amerika å sitte på et område ingen vet noe om. Det spiller ikke så stor rolle om de faktisk har noe banebrytende forskning på gang, så lenge alle tror at de har det.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av reagol
Hvorfor skulle de fake månelandingen i hele tatt? bare for å lure russere? 45 milliarder på den tiden er enormt mye idag. Dårlig teori. Dessuten manglet de som lagde teorien fysikkunnskap. Hvis dere må absolutt ha bevis på det, får dere reise til månen og finne flagget.
Vis hele sitatet...
Det å lure russerne var veldig viktig på den tiden da hele episoden pågikk i den kalde krigen. Sovjet hadde hatt overtaket over USA angående romfart og USA trengte virkelig noe å stille opp med. Og en månelanding betyr jo mye god PR og en frykt for overvelmende teknologi på USA sin side fra Sovjet så en fake romfart er nå ikke helt umulig. Selv om jeg personlig ikke tror på den.
check ut denne http://www.disclosureproject.org/ finner torrent til den første pressekonferansen her http://thepiratebay.org/details.php?id=3320055 i tilleg bør dere se "The Secret NASA Transmissions - The Smoking Gun(2004).DVDRIP.XViD.avi" torrent her http://thepiratebay.org/details.php?id=3277242

og til di som tror det er et amerikansk phenomen med folk som rapporterer ufoer, kan eg røpe du er nok like uinformert som trangsynte amrikanere, ufoer raporteres over hele verden grun til vi hører meste om di amerikanske her hjemme er for vi i norge er så amrikanisert på info siden... Og så var det en luring så prøvte og fortelle oss at UFO betyr uindentifiser flygende obijekt til deg kan eg røpe resten av kloden vet det samme
Sist endret av modsuck; 5. juni 2005 kl. 14:41.
Leste i en tråd for lenge siden, om Area 51. Der var det en link til et tvprogram der det var offiserer, generaler osv, som kunne bekrefte at det var ting som skjedde der. Sikkert 10-15 stykker, gamle mennesker som hadde hver sin historie. Det var mye om Roswell hendelsen. Veldig interessant .

Edit: litt sen ja.
Sist endret av Noose; 5. juni 2005 kl. 14:38.