Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1618
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tankekjør. Men jeg føler jeg bare er et resultat av dårlig disiplin. Men det er så innmari utmattende for meg! Jeg føler jeg er frisk. Men jeg fikk diagnose ADD. Er det utmattende fordi jeg faktisk har diagnosen eller fordi jeg er svak? Er redd for langtidsvirkningene av medisinene.
Nå trenger du ikke å ta sentralstimulerende hele tiden.

Jeg er ikke en lege så ta det for hva det er. En og annen lege vil sikkert si at du skal ta medisinen hver dag til samme tid, men det er strengt tatt svært få gode grunner til å følge dette rådet. Du må bare være forsiktig med dosering, du bygger opp en del toleranse over tid. Siden toleransen sitter relativt lett i kroppen så er det lett å gå på en smell her.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men jeg skal nå bytte. Fordi jeg forklarte hvordan det har vært siste perioden. Ikke fordi jeg ville.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fungerer litt av medisinen også dagen etter?
Nei, det skal ikke det. Det varierer veldig fra person til person, men de som varer lengs holder seg aktive i kroppen i 12-13 timer. Det er ikke umulig at kroppen blir sliten neste dag, men det er i så tilfelle en bieffekt av medisinen, ikke en direkte effekt.

Du må nesten fortelle oss hva du bruker nå og hva legen vil at du skal bytte til. Det er nesten bedre å bytte til en annen medisin, siden det gjerne er en bedre (og dyrere) medisin.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"