Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1618
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tankekjør. Men jeg føler jeg bare er et resultat av dårlig disiplin. Men det er så innmari utmattende for meg! Jeg føler jeg er frisk. Men jeg fikk diagnose ADD. Er det utmattende fordi jeg faktisk har diagnosen eller fordi jeg er svak? Er redd for langtidsvirkningene av medisinene.
Nå trenger du ikke å ta sentralstimulerende hele tiden.

Jeg er ikke en lege så ta det for hva det er. En og annen lege vil sikkert si at du skal ta medisinen hver dag til samme tid, men det er strengt tatt svært få gode grunner til å følge dette rådet. Du må bare være forsiktig med dosering, du bygger opp en del toleranse over tid. Siden toleransen sitter relativt lett i kroppen så er det lett å gå på en smell her.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men jeg skal nå bytte. Fordi jeg forklarte hvordan det har vært siste perioden. Ikke fordi jeg ville.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fungerer litt av medisinen også dagen etter?
Nei, det skal ikke det. Det varierer veldig fra person til person, men de som varer lengs holder seg aktive i kroppen i 12-13 timer. Det er ikke umulig at kroppen blir sliten neste dag, men det er i så tilfelle en bieffekt av medisinen, ikke en direkte effekt.

Du må nesten fortelle oss hva du bruker nå og hva legen vil at du skal bytte til. Det er nesten bedre å bytte til en annen medisin, siden det gjerne er en bedre (og dyrere) medisin.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Nei, det skal ikke det. Det varierer veldig fra person til person, men de som varer lengs holder seg aktive i kroppen i 12-13 timer. Det er ikke umulig at kroppen blir sliten neste dag, men det er i så tilfelle en bieffekt av medisinen, ikke en direkte effekt.

Du må nesten fortelle oss hva du bruker nå og hva legen vil at du skal bytte til. Det er nesten bedre å bytte til en annen medisin, siden det gjerne er en bedre (og dyrere) medisin.
Vis hele sitatet...
Går på Ritalin. Bytter til Aduvanz.
Da syntes jeg du skal prøve de nye medisinene, Aduvanz er for de aller fleste en mye bedre medisin. Men husk at ingen tvinger deg til å ta medisinen. Hvis du ikke vil ta det så trenger du ikke å ta det, bare fortell legen din hvis du slutter eller endrer hvor ofte du tar det.
Har gått på aduvanz 30 mg i snart to år, å kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg holder toleransen nede ved å ta et par uker pause. Årsaken til at man føler seg sliten har mest å gjøre med at man kjører seg selv hardt både psykisk og for noen fysisk. Det er sunt å krasje. Nå skal det sies at jeg har brukt det mot depresjoner. Har ikke add/adhd. Angst kommer fra tid til annen. Trening og mindfullness er nyttig og bidrar til å redusere slike bivirkninger. Jeg vil ikke anbefale det, da jeg ikke kjenner deg eller din livssituasjon, men jeg synes det hjelper med gress de 2 første dagene når jeg er av, trapper ned intensiteten på trening og forsøker å opprettholde et godt kosthold. Lykke til med utprøvingen, håper det virker for deg.
Sist endret av Ruttifrutti; 6. mai 2020 kl. 11:06.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er også deprimert pga mye tankekjør. Har slitt med at jeg faller ut av samtaler/situasjoner.
Jeg har vært mye mer fornøyd med Aduvanz enn Ritalin! Opplevde det samme som deg, falt fort ut av samtaler. Til vanlig faller jeg også fort ut for jeg blir fokusert på noe annet helt ut av det blå, men på Ritalin falt jeg ut selv om jeg «var med» i samtalen. Håper du får bedre effekt av Aduvanz! Jeg har hvertfall vært kjempe fornøyd med de istedenfor Ritalin. Får også et lite «crash» av R. Etter noen timer, når effekt dabber av, føler jeg meg dritt og ekkel i kroppen. Aduvanz varer i 12-14 timer så de er kjempe fine å ta på morgenen også er du trøtt til kvelden igjen. Å du slipper å redosere
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vannflaska Vis innlegg
Jeg har vært mye mer fornøyd med Aduvanz enn Ritalin! Opplevde det samme som deg, falt fort ut av samtaler. Til vanlig faller jeg også fort ut for jeg blir fokusert på noe annet helt ut av det blå, men på Ritalin falt jeg ut selv om jeg «var med» i samtalen. Håper du får bedre effekt av Aduvanz! Jeg har hvertfall vært kjempe fornøyd med de istedenfor Ritalin. Får også et lite «crash» av R. Etter noen timer, når effekt dabber av, føler jeg meg dritt og ekkel i kroppen. Aduvanz varer i 12-14 timer så de er kjempe fine å ta på morgenen også er du trøtt til kvelden igjen. Å du slipper å redosere
Vis hele sitatet...
Jeg fikk god effekt av Ritalin først uken. Men så gikk det dit at jeg ikke visste om det skyldes en god dag eller ikke. I dag har jeg ikke tatt noen ting, bare trent. Merker egentlig ikke noen forskjell? Bare at i dag har jeg vært veldig irritabel. Op og ned humør. Hentet Aduvanzen min i dag, men vurderer om jeg skal prøve med Ritalinen igjen i morgen.... 40 mg og se om jeg merker noe igjen.
Aduvanz har jeg aldri prøvd...