Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 713
Anonym bruker
"Ydmyket Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Ca klokka 11.30-12.00 i dag tok jeg mine daglige 90mg med metadon, dette merker jeg absolutt ingen verdens ruseffekt eller noe annet av, altså ikke noen formfor trøtthet, slapp eller noe i den gata, å det er vel sånn det skal være å jeg er vanligvis fornøyd med det.

Men nå har jeg en skikkelig bedriten periode i livet mitt der alt som kan gå galt det går galt å jeg har egentlig bare lyst å slappe av.

Så om jeg tar 20mg til med metadon nå (ca 7 timer etter mitt daglige inntak), vil jeg merke noe av dette? Eller har det gått for lang tid i mellom til at det er noe vits?

Alternativt vurderer jeg å drikke meg dritings bare for å få litt gladere tanker men har bare sprit å jeg vet hvordan det kan ende.


Happy helg!
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det kommer sikkert an på hvor lenge du har brukt metadon, din toleranse og forbrenning, men helt ærlig tror jeg neppe du vil merke noe særlig av 20 mg ekstra når du går på såpass høy dose - det er tross alt relativt sett en lav økning ift din vanlige dose. Men på den annen side kan det hende du vil merke det litt om du tar det ekstra samtidig som dosen din i morgen... vanskelig å si. Vil tro det beste er å spare litt av dosen din hver dag i noen dager til du er oppe i minst 1.5x daglig dose for å kjenne noe...

Men når det er sagt vil jeg anbefale deg å unngå ekstra rus/medisiner utover det du alt går på. Siden du tar metadon regner jeg med at du har (/hatt) et rusproblem, og hvis du har det under kontroll nå så kan det fort skli ut igjen i det øyeblikket du begynner å trikse og mikse for å "slappe av" eller få en pause fra livet ditt. Håper du velger å heller prøve andre mestringsstrategier som f.eks å trene eller snakke med noen om det du oppfatter som vanskelig så du kan få hjelp til å takle det.

Sier ikke dette for å dømme eller preke moral, men er selv rusavhengig i behandling og står på suboxone (selv har jeg aldri fått noen ruseffekt av å ta mer enn dosen min btw), så jeg kjenner meg igjen i det du sier men ønsker bedre for deg enn tilbakefall dersom du egentlig har ting under kontroll med metadon.
PS de har jo løsnet mer opp på bruken av benso i LAR, så om du absolutt "må" ha noe så kanskje du kan få sobril i f eks en uke for å få ting under kontroll? bare ikke bruk det over tid...