Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1736
har begynt på 5htp som kosttilskudd 200mg hver morgen, men drikker også hver dag.
Men syns jeg blir mer fyllesyk fortiden, så lurer på om det er noen som vet om 5htp og alkohol kan gi mer bivirkninger og hangover en alkohol uten 5htp?
Noen påstår du kan få krampeanfall ved store mengder alkohol og 5htp.
Spørs jo litt på hvor mye du drekker, men 5htp har en relativt kort halveringstid så drekker du på kvelden er det nok null stress.
nysiin's Avatar
Trådstarter
23 1
okey, har ikke kjent noe til krampeanfall, er mer hodepine og redusert tilstand jeg føler på..
Og tar 5htp hver morgen 200mg med concerta 54mg + 54mg midt på dagen og 18mg på kvelden for søvn.
drikker og ca 12 øl hverdag
Sist endret av nysiin; 30. mai 2018 kl. 01:57.
Mener ikke å komme med moralpreken, men om du har drukket 12 halvlitere om dagen en stund skal du ikke se bort ifra at kroppen har begynt å få nok alkohol for en stund.
What EpicSnusBox says... Det skal ikke så skrekkelig lang tid med såpass hard drikking før relativt nasty, fysiske konsekvenser melder seg. Hvor lenge har du holdt på?
Vær ops på dosen 5 HTP du tar. 200 mg kan over tid ende i et nasty serotoninsyndrom.
Går ut fra at du tar det for å øke serotoninmengden?
nysiin's Avatar
Trådstarter
23 1
En moralpreken er ikke nødvendig, jeg er fult klar over mitt problem. Men når man har gjort det i 6-7 år så er det ikke bare slutte..
Jeg tenkte prøve 5htp siden jeg har ganske kraftig adhd, begynte med 5htp for 5-6 dager siden, og jeg har faktisk drukket mindre enheter siden jeg begynte på dem.
Men føler fortsatt att jeg er mer redusert nå, en jeg var før jeg begynte på dem.
Har sett min egen mor bli ett følelsesmesssig vrak, etter inntak av 5-HTP over lengre tid.
Kan se for meg at fyllenærver o.l. kan bli godt forsterket.
Forutenom det, så sier jeg bare ; spis godt hver dag, spesielt på kvelden om du drikker.
Når jeg selv tok 375 mg Efexor per dag så ble jeg alltid dårlig dagen derpå dersom jeg drakk 2-3 halvlitere på kvelden.
Symptomene var gjerne overdreven svette, hodepine og utmattelse.
Så skal ikke se helt bort ifra at det samme også kan skje ved 5-HTP.

Forøvrig: https://www.therecoveryvillage.com/a...nd-5-htp/#gref

Ser ikke ut som det er en god ide å fortsette med denne mixen da det kan se ut til at den potensielt kan føre til Serotonergt Syndrom.
Sist endret av Who?; 30. mai 2018 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nysiin's Avatar
Trådstarter
23 1
Takk for bra svar
da prøver skal jeg prøve noen dager uten og ta dem og se om jeg blir bedre da.
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Vær ops på dosen 5 HTP du tar. 200 mg kan over tid ende i et nasty serotoninsyndrom.
Går ut fra at du tar det for å øke serotoninmengden?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig å få serotoninsyndrom av 5-HTP alene. Du vil derimot få mangel på dopamin.