Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 15112
Hei vis jeg bestiller 500 g kno3 fra ebay. kan jeg få noe straff vis det blir tatt i tollen eller skjer det ingenting eller blir det ikke tollet siden det koster under 200 kr ? Takker for svar
Sitat av Tollvesenet Vis innlegg
Du slipper å betale merverdiavgift hvis varesendingen har en verdi på under 200 kroner. Frakt og forsikring regnes ikke med i 200-kronersgrensen.
Vis hele sitatet...
Meget unødvendig å lage en tråd angående dette når det tar deg 20 sekunder å søke opp dette på google.

Kilde: http://toll.no/templates_TAD/MainTop...epslanguage=no
Sitat av Kevlar Vis innlegg
Meget unødvendig å lage en tråd angående dette når det tar deg 20 sekunder å søke opp dette på google.

Kilde: http://toll.no/templates_TAD/MainTop...epslanguage=no
Vis hele sitatet...
Tror kanskje han heller lurer på om pakken blir sjekket uansett om den koster under 200kr, eller sansyneligheten for dette. Lurer egentlig litt på hvordan det står til med importering av sånt jeg også. Vil lage en røykgranat
Sitat av Kevlar Vis innlegg
Meget unødvendig å lage en tråd angående dette når det tar deg 20 sekunder å søke opp dette på google.

Kilde: http://toll.no/templates_TAD/MainTop...epslanguage=no
Vis hele sitatet...
Les innlegget en gang til.


Jeg er også nysgjerrig angående straff. KNO3, perklorater, metaller. Får man straff eller blir det bare destruert/sendt tilbake?
Hvis jeg ikke tar feil så er det KNO3 i en frysepose til skader du får under idrett. Fåes på sportsbutikker.
Har selv lagd røykbombe med det.
Det er nok ammonium nitrat i de posene, som er ubrukelig til alt annet enn det. I tillegg er det vel ytterst få isposer igjen med AN i, om jeg ikke husker feil.
AN er antageligvis på vei ut, ja.

Ingen som kjenner til straff rundt dette? Kanskje en idé å sette seg inn i dette dersom man bestiller jevnlig...
Sitat av helland1212 Vis innlegg
Hei vis jeg bestiller 500 g kno3 fra ebay. kan jeg få noe straff vis det blir tatt i tollen eller skjer det ingenting eller blir det ikke tollet siden det koster under 200 kr ? Takker for svar
Vis hele sitatet...
Pakken kan bli sjekket av tollen uansett om den er over eller under 200kr. Dette er det tollen som avgjør. Vil dog tro at pakker som er over 200kr har større sjangs for å bli åpnet, da de skal fortolles med tanke på mva, og dermed har større sannsynlighet for at tollerne vil sjekke innholdet og dens verdi.

Hva som er straffen har jeg ikke funnet ut helt, men som regel er det å prøve å innføre noe som ikke er lov å innføre en enkel bot. Men kan alltids hende at dette er litt annerledes når det er snakk om kjemikalier som kan brukes til det de kan brukes til.

Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvis jeg ikke tar feil så er det KNO3 i en frysepose til skader du får under idrett. Fåes på sportsbutikker.
Har selv lagd røykbombe med det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det er nok ammonium nitrat i de posene, som er ubrukelig til alt annet enn det. I tillegg er det vel ytterst få isposer igjen med AN i, om jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde et par poser hvor det faktsik sto på utsiden at de inneholdt AN, dette er dog 1-2 år siden. Leste på en litt nyere idag, der sto det ingenting. Det jeg klarte å finne på produsentens nettside var at innholdet besto av "nitratholdige salter". Om dette er ren AN eller tilsatt noe annet i tillegg spørs jo da..
Sist endret av desertfox; 13. januar 2014 kl. 03:21.
Fant fram en av isposene og så at innholdet så annerledes ut enn på den jeg hadde sist, hvor det faktisk sto AN som innholdsstoff på posen.

http://bildr.no/thumb/TGIwUHAv.jpeg

Sånn ser den ut nå, er en blanding av en litt eldre og en nyere pose, derfor det er 2 forskjellige type granulat.
Men det jeg hadde før var litt større kuler, som var grå/brun i fargen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Badla
Trådstarter
46 1
Hva kan man si man skal bruke det til vis det blir stopt i tollen eller er det ikke noe og si ?
Sitat av helland1212 Vis innlegg
Hva kan man si man skal bruke det til vis det blir stopt i tollen eller er det ikke noe og si ?
Vis hele sitatet...
Hva det blir laget for; Gjødsling, si at du har en liten jordbær åker els
Badla
Trådstarter
46 1
Ok hehe takk for svar. er sulfur lovligt og bestille på nett eller hvor kan man få kjøpt det ?
Sulfur heter svovel på norsk, og ingen slike kjemikalier er ulovelige å bestille.
Det er hva du bruker de til som har noe å si.

Jeg vil ikke tro at du blir fratatt noe som helst, men du skal ikke se bort ifra at du handler på en eller annen liste.

Kjemikalier kan du kjøpe hos f.eks. Keten, som du lett hadde funnet ut hvis du hadde lest i pyro-delen av forumet. Da havner du garantert på en liste hos PST, men så lenge du ikke skal gjøre noe ulovelig - hva så?
Badla
Trådstarter
46 1
men de finner vell alti utt hva jeg skal bruke det til ?
Hvis du sprer det over nettet kan du nok regne med det.
Bare bruk litt av din gudgivene hjernemasse på det og sålenge du ikke gjør noe som skader eller er til stor plage for andre går det nok bra.
Sitat av enanthate Vis innlegg
Les innlegget en gang til.


Jeg er også nysgjerrig angående straff. KNO3, perklorater, metaller. Får man straff eller blir det bare destruert/sendt tilbake?
Vis hele sitatet...
Tollvesnet stoppet en pakke med forskjellige metallpulver, svovel og kaliumperklorat om jeg husker riktig.
De spurte da etter godkjenning/tillatelse fra Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap, noe jeg naturligvis ikke hadde.
Endte da med at pakken ble returnert og jeg måtte bestille en uke senere.

Jeg sendte også en epost til Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap hvor jeg spurte lovligheten rundt kjemikaliene, og de fortalte at ingenting på listen var begrenset for privatpersoner.

Dette var før 22 juli bombingen og jeg aner ikke hvordan lovverket er i dag.
Jeg fikk beskjed om det samme når jeg skulle ha en kulemølle for ett par år siden. Men den gikk gjennom etter at jeg ringte inn å forklarte hva pakken inneholdt..
Kan lønne seg å ikke bestille noen ting samtidig, eller be selger å shippe med noen dager mellomrom, så de ikke lander hos tollen sammen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bestilte 250 g acetamid. (svak tilknytning til metamfetamin, ellers ufarlig)

Det som skjedde med meg var at pakken ble videresendt til politiet, som da opprettet en sak ang. stoffet. De ringte meg på telefonen og spurte meg noen spørsmål om hva jeg skulle bruke det til og mine intensjoner. Ble en kort samtale på noen få minutter der jeg forklarte hva jeg skulle bruke det til, og da sa han alt var i orden. En uke etterpå mottok jeg pakken i posten, som da var videresendt fra politiet.

Jeg ble oppringt en gang til av saksbehandleren, som spurte de samme spørsmålene, og sa til slutt at han da skulle henlegge saken. Ikke hørt noe siden.
Sitat av Polesch Vis innlegg
Bestilte 250 g acetamid. (svak tilknytning til metamfetamin, ellers ufarlig)

Det som skjedde med meg var at pakken ble videresendt til politiet, som da opprettet en sak ang. stoffet. De ringte meg på telefonen og spurte meg noen spørsmål om hva jeg skulle bruke det til og mine intensjoner. Ble en kort samtale på noen få minutter der jeg forklarte hva jeg skulle bruke det til, og da sa han alt var i orden. En uke etterpå mottok jeg pakken i posten, som da var videresendt fra politiet.

Jeg ble oppringt en gang til av saksbehandleren, som spurte de samme spørsmålene, og sa til slutt at han da skulle henlegge saken. Ikke hørt noe siden.
Vis hele sitatet...
Hva oppga du som grunn om man får spørre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
kno3 får man kjøpt over alt, bor du i byen så er det bare ned til nærmeste plantesalg. alle får kjøpt
Du må rekrystalisere det Men det er jo bare kjekt, å vente på krystaliseringen og se hvor lange krystallene blir.


Legge ut noen bilder av krystallene ved siden av et målband, hvor lange får dere dem?

[IMG]http://bildr.no/thumb/a3dWcVJu.jpeg[/IMG]

[IMG]http://bildr.no/thumb/R0hXRkF4.jpeg[/IMG]
Sist endret av intreserte; 3. mars 2014 kl. 03:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan jeg spørre hvor du kjøper varene? Og hva det kalles på den evt plantasjen?