Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1469 211361
Det er ett par år siden det var mulig å kjøpe cracklingballs i 100 pakning, men de var å få kjøpt i en plastsylinder sammen med "blinkbomber" osv. i fjord og i år. I tillegg tror jeg fortsatt de selges i 10pk.
Mekker nitrat flash bomber nå, men ble nervøs for at det skulle gå av pga. statisk elektrisitet... Er det stor sjans for at det skulle gå av mens jeg holder på med det? Tar diaper-metoden og er veldig forsiktig, men vil ikke at det går av i garasjen til pappa. Er det trygt å bruke gaffateip til å teipe igjen bomba? Veit det er veldig mye statisk elektrisitet i teip, derfor spør jeg dere.
Sitat av Arretez96 Vis innlegg
Mekker nitrat flash bomber nå, men ble nervøs for at det skulle gå av pga. statisk elektrisitet... Er det stor sjans for at det skulle gå av mens jeg holder på med det? Tar diaper-metoden og er veldig forsiktig, men vil ikke at det går av i garasjen til pappa. Er det trygt å bruke gaffateip til å teipe igjen bomba? Veit det er veldig mye statisk elektrisitet i teip, derfor spør jeg dere.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker selv ferdige rør fra likurg, er nok ikke annbefalt og være for "hjemmelaget" da de ikke er beregnet på dette


Nevermind.. skumleste, trodde du lagde hele bomben av og teipe masse flash sammen
Sist endret av ImsdalFlaske; 15. januar 2012 kl. 13:16.
Nei, var ikke det jeg skulle gjøre :P

Bruker selvfølgelig hjemmelagde rør og teiper igjen bunnene med en papirbit og gaffateip...
Åja :P
Det er vel liten sjanse for at det statiske skal få det til og gå av, jeg bruker selv lim fra limpistol.
Har desverre ikke mer lim til limpistolen

Har du noen tips til å lage bombene vanntette? Brukte plastposer i går som jeg bare teipa rund bomba, men det var noen som ikke tente osv. :/
Sitat av Arretez96 Vis innlegg
Har desverre ikke mer lim til limpistolen

Har du noen tips til å lage bombene vanntette? Brukte plastposer i går som jeg bare teipa rund bomba, men det var noen som ikke tente osv. :/
Vis hele sitatet...
Hva tetter du plugs'ene med?

Her er det mye fornuftig
Maccayver-style (Gaffateip)

Men føler det ikke blir så kraftig eksplosjon, tror plugene gir etter før papirrøra.

Og btw, er det trygt å blande nitratflash i en plastpose? Sånn gjennomsiktig plastpose man får kjøpt på rull :P
kjedelig streiting
Når jeg lager små salutter pleier jeg å paste ganske greit over pluggene, og deretter surre en del runder med noe hyssing for å holde pluggene på plass. Det tar litt mer tid enn med teip, men det smeller bra og.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Sitat av sven Vis innlegg
Ladet med 6 skudd i dag Syns jeg greide å tyne mye effekt ut av de små drittshellsa i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=ydu26_oMaXg
Vis hele sitatet...
Hva slags stjerner brukte du her?
Likte den overgangen fra kullstreamer til sølvglitter, rett og slett inspirerende
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Bang Vis innlegg
Hva slags stjerner brukte du her?
Likte den overgangen fra kullstreamer til sølvglitter, rett og slett inspirerende
Vis hele sitatet...
Det var kjekt at du synes de var inspirerende Det er TT + 10%ti. Men med den rette titanen. Da det er mye craptitan ute på markedet i disse dager
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Siden vi ikke har en plass som heter "skryteplassen" så legger jed det her.
- Har endeligt laget meg min egen stargun/ stjernetester til mine standariserte stjerner

Hvis noen vil låne den er det bare å si fra
Var en tur på Europris for noen dager siden og så at de hadde pulverisert kull, noen som ¨har erfaringer med dette til svartkrutt?
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Var en tur på Europris for noen dager siden og så at de hadde pulverisert kull, noen som ¨har erfaringer med dette til svartkrutt?
Vis hele sitatet...
Anntar at dette er det som kalles for aktivt kull, noe som blir brukt til produksjon av vin og diverse leskedrikker,
isåfall diskuterte vi det i denne tråden (ca fra post #10)

Er det ikke aktivert kull så kan vi ta det der fra og om det er aktivert kull så står
det nok på pakken eller hylla der det ligger.


Og sven, flott stargun

Edit: tror også vi diskuterte aktivert kull i en annen tråd ??
Sist endret av Bowman; 19. januar 2012 kl. 23:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lite aktivitet på på forumet i det siste. Kanskje mange som har sluttet/tatt pause fra pyroen?
Jeg har såvidt begynt, lagde min andre flash "kinaputt" idag, var ca 10g med flash. Smalt ganske godt egentlig For øyeblikket er jeg ikke så aktiv med postinga mi... Prøver å lese til meg noe lærdom på emnet før jeg poster. Men skal prøve å få til en tråd eller noen poster med aktiviteten min

Beklager dobbel post, men kan føye til att jeg brukte 5g:3g:2g KNO3, S, Al (Dark pyro), brukte "diaper metoden" for å blande alt sammen, men har et bittelite problem, eller vet egentlig ikke om det er et problem men det virker som et
Problemet: Etter KNO3'et mitt er ferdig møllet er det som potetmel. Hva jeg mener da er at det lett kan "klumpe" seg.. Har silet KNO3 et par ganger med en mel-sil Ø20cm, mesh er jeg ikke helt sikker på men det er en helt vanlig kjøkken sil. Likevell klumper det seg. Kan det være fukt som gjør dette? Og kan jeg evt legge KNO3 utover på papir oppå et varmegulv som holder 20 grader for å tørke det?
Problemet kan virke som at det er teknisk kno3 og da mener jeg det ikke er tilsatt noe anti Klumpemiddel( klarer ikke og huske hva det heter)
Anyways ,har det aldri vært et problem for meg.
Men kan jo være greit med en slik fukt suger (haha dette er ikke dagen min)
Det er forsåvidt ikke noe problem å lage noe ut av det fant jeg ut, bare jeg tar meg god tid til å blande kjemikaliene så går det veldig bra! Satt med diaper metoden i ca 20-25 minutt å da var flashen heelt klumpefritt!
Det er normalt at KNO3 trekker til seg fuktighet og klumper seg. Man kan tilsette antiklumpemiddel(anticaking agent) for å hindre det, finnes mange typer. Jeg har hørt folk bruke 0,5 % SiO2(silisium dioksid) som antiklumpemiddel i Kno3. Jeg pleier og knuse klumpene i mortern så det blir fint pulver igjen.
Ja, det er egentlig bare i "store" mengder at det klumper seg. I små mengder holder det seg veldig bra uten klumper. Forresten, flash krutt og varmlim? Er det noe fare for att limet kan antenne flash?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Faren er vel alltid til stede, men likevell er det en sjanse jeg alltid tar, da oddsen er veldig liten for at uhellet skal være ute. Har limt det mange ganger jeg

Men det skal jo dog sies at hvis jeg hadde sitti der med et kilo flash i handa, så hadde jeg ikke dultet borti med limpistolen
Har mange ganger brukt flash sammen med smeltelim uten uhell. Har flere ganger prøvd å legge en god dose med lim rett på flashen uten at det har antent. Likevel skal man alltid være forsiktig og ikke håndtere store mengder flash på en gang
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Med limpistol kan det være greit å koble den av strømmen før du bruker den. Da er du på den sikre siden i forhold til eventuelle elektriske utladninger. For sikkerhetsskyld kan det også være greit å gå til anskaffelse av en lavtemperaturspistol. De har på Clas Ohlson for en kurant penge (i allefall sist jeg var innom) .
Har en trådløs limpistol så det går bra (Dvs den sitter på en stasjon som jeg da tar den av når jeg skal bruke den )
Takk for svar

EDIT: Håndterer ikke mye flash på en gang, bruker 5:3:2 blandingsforhold så lager bare 10g om gangen

Går det forresten an å lagre flash i noe (jeg lager bare batch på 10 og 10 gram) så om jeg skulle lage en batch på si (eks) 30g så kunne jeg lagret de 20g i f.eks et plastkrus?
Sist endret av ilucarsm; 27. januar 2012 kl. 16:51.
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Har en trådløs limpistol så det går bra (Dvs den sitter på en stasjon som jeg da tar den av når jeg skal bruke den )
Takk for svar

EDIT: Håndterer ikke mye flash på en gang, bruker 5:3:2 blandingsforhold så lager bare 10g om gangen

Går det forresten an å lagre flash i noe (jeg lager bare batch på 10 og 10 gram) så om jeg skulle lage en batch på si (eks) 30g så kunne jeg lagret de 20g i f.eks et plastkrus?
Vis hele sitatet...
Håper ikke du snakker om al,kclo4 og svovel?
Det er bar idioitisk, det er ikke noe merkbar forskjell!
Bruker ikke kclo4 nei, bruker KNO3 blanding som jeg nevnte i noen poster over. Men er det farlig å lagre flash (det er snakk om en time.) I et plastkrus?
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Bruker ikke kclo4 nei, bruker KNO3 blanding som jeg nevnte i noen poster over. Men er det farlig å lagre flash (det er snakk om en time.) I et plastkrus?
Vis hele sitatet...
Lagde 100g nitrat-flash i en plast bolle en gang , lever fortsatt
Nitrat-flash er ikke såå ustabilt men du skal være forsiktig med det også.
hvor(dan) klarer dere å bruke 100+g?
jeg bruker 10g og vekker hele nabolaget, selvom jeg er et stykke unna!
Sitat av TobNor Vis innlegg
hvor(dan) klarer dere å bruke 100+g?
jeg bruker 10g og vekker hele nabolaget, selvom jeg er et stykke unna!
Vis hele sitatet...
Ute på et jorde ett stykke fra andre folk.
Ikke 100g på en gang selvfølgelig.
Sist endret av EvveDevve; 27. januar 2012 kl. 19:02.
åja..
Lurte på hvordan dere klarte og ikke få problemer med og sprenge, 100g på engang.. bråker jo ikke lite
Sitat av TobNor Vis innlegg
hvor(dan) klarer dere å bruke 100+g?
jeg bruker 10g og vekker hele nabolaget, selvom jeg er et stykke unna!
Vis hele sitatet...
Ikke alle bor i by'n vettu!


Her på landet kan man gjøre ganske mange sprø ting (inkludert bråke) uten at noen reagerer.
Når jeg tenker over dette, syntes jeg litt synd på dem som bor i by'n.

- Det er ikke alle som kan sprade ut døra med hagla på ryggen, eller flashsalutten i handa, og fyra av 100 meter lengre bort.
Sist endret av Znerk; 27. januar 2012 kl. 19:11.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tjah. Har du behov for å lagre flash? Jeg ville ikke laget mer enn jeg trengte til det aktuelle formålet. Du kan jo lagre det som kinaputter?
Sitat av Znerk Vis innlegg
Ikke alle bor i by'n vettu!


Her på landet kan man gjøre ganske mange sprø ting (inkludert bråke) uten at noen reagerer.
Når jeg tenker over dette, syntes jeg litt synd på dem som bor i by'n.

- Det er ikke alle som kan sprade ut døra med hagla på ryggen, eller flashsalutten i handa, og fyra av 100 meter lengre bort.
Vis hele sitatet...
gjorde det der.. plutselig sto hele familien til folket på verandane bortover
Bor ikke i byen heller..
Alltid en fordel å bo litt utenfor byen når man driver med pyro. Det meste jeg har satt av er vel rundt 80g flash.
Fikk tatt film, men siden det var mørkt var ikke bildet i fokus. Uansett, så er det jo lyden som er det mest fantastiske
Så her er filmen En av de beste teltturene jeg noen gang har vært på :P (ingen av dem dere hører i filmen er meg)

Når vi snakker om flash, må jeg benytte muligheten til å linke til en annen video med noen hjemmelagede kinaputter
Sitat av TobNor Vis innlegg
åja..
Lurte på hvordan dere klarte og ikke få problemer med og sprenge, 100g på engang.. bråker jo ikke lite
Vis hele sitatet...
Han sier jo at de 100g lever enda(noe de ikke gjør, vi brukte det opp), men vi lagret det i rundt 4-5 måneder. Meg og Evvedevve bor faktisk i byen.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Problemet: Etter KNO3'et mitt er ferdig møllet er det som potetmel. Hva jeg mener da er at det lett kan "klumpe" seg.. Har silet KNO3 et par ganger med en mel-sil Ø20cm, mesh er jeg ikke helt sikker på men det er en helt vanlig kjøkken sil. Likevell klumper det seg. Kan det være fukt som gjør dette? Og kan jeg evt legge KNO3 utover på papir oppå et varmegulv som holder 20 grader for å tørke det?
Vis hele sitatet...
Møll KNO3 i lag med svovel, så blir det ikke så lett klumper. Og de to ingrediensene blir samtidig blandet helt optimalt. Diaper inn alu etterpå.

Et annet lite triks etter du evt har møllet oksidanten, er å blande inn en liten mengde alu, max 1/3 av den totale mengden. Bruk en finmasket sikt og bland det godt i lag. Siden andelen alu er så lav er blandingen rimelig trygg å håndtere. Den lille mengden alu vil da virke som et utmerket antiklumpemiddel. Dermed vil det være veldig lett å diaper inn resten av aluen.

Og ja, du kan gjerne tørke KNO3 på et varmt gulv, men hvor effektivt det er vet jeg ikke.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Snøfokk har en god plan, jeg har aldri opplevd store klumpeproblemer med sammenmøllet kaliumnitrat og svovel.

Når det kommer til plastkopper er jeg litt usikker. Jeg har selv erfart at disse lett kan bli ladet med statisk elektrisitet, noe som ikke er ideelt. Selv bruker jeg avkuttede melkekartonger til å blande flash, noe som har fungert utmerket.
Sist endret av Nygaard; 28. januar 2012 kl. 03:14. Grunn: Yay, post nummer 1337 i denne tråden!
@Nygaard, det med melkekartongene skal jeg jammen gjøre! De er jo ikke ladet med statisk elektrisitet..
@Snøfokk, jeg skal prøve med KNO3 og S møllet sammen neste gang! (Dette kan også ha noe med det jeg skal si nå å gjøre)

Jeg har oppdaget at flashen jeg lager ikke er så kraftig som den skal (I følge erfaringer på forum her)
Har idag laget ganske mange batcher med flash men ingen har egentlig "tilfredsstilt" meg etter forventingene.

Lagde først en 10g flash kinaputt som jeg puttet inni et Ø1,5cm rør som var 5cm langt. Tettet begge endene med en pappbit og smeltelim, deretter surret jeg inn med hyssing for ekstra styrke på casingen. Det smalt egentlig bare O.K!

Lagde da en batch på 20g og brukte ett bittelitt større rør. Var heller ikke noe særlig imponert her, det smalt jo bare litt mer en den på 10g..

Da bestemte jeg meg for å virkelig sjekke om det var noe med flashen min som var galt (ikke heng meg, men mengden var rimelig stor, kommer også innpå hvorfor jeg skulle oppbevare flashen min)

Denne gangen gikk jeg for en batch på 90g(!). Etter det jeg har lest så skal dette være en ganske stor mengde.
Putta flashen oppi et Øcm og 10cm langt papprør som var ca 2mm i gods. Tettet hele ene enden med en rund pappbit som passet rett i røret, presset dette så det var ca 2mm innenfor røret, å fyllte etter med smeltelim HELT fullt. Dette ga meg egentlig en veldig bra bunnplugg. Fyllte i alt flashen så hele røret var nesten helt fullt og tettet også igjen her med samme metode som bunnplugg. (Glemte å nevne at før jeg putta i flashen så borret jeg et hull til lunta, dog det er uintressant i denne samtalen)
Toppet det hele med å surre inn hele kinaputten med hyssing så alt ble stramt og godt.

Reiste da til plassen jeg har valgt meg ut for test sprenging (LAAAANG fra folk og fe) og tente på.
Det smalt egentlig heeeeelt O.K. Men med 90g med flash så hadde jeg forventet et rimelig stort drønn egentlig.
Kan slenge opp en video om kameramannen fikk med seg smellet (filmet med mobil, men tror du får ideen).
Det jeg prøver å komme fram til er at flashen min er rent PYNGLETE i forhold til ryktet det har... Hva er det jeg gjør galt?

Flashen er blandet med diaper metoden (sitter mellom 20-25 minutter) KNO3et mitt er møllet i 24 timer, svovelet mitt er airfloat. aluminiumet er rett fra pakka (Aluminium powder Dark Pyro).

Kan slenge ut video i morgen.
Ser for meg at det er mulig at flashen kan "sette seg" litt, tenker ala det som skjer når du måler mel etter volum, nemelig at det kan komprimere seg litt.
Og det som jeg vil anta at da kan skje er at du senker farten på flammefronten som går igjennom flashen under antenning- noe som forsåvid vil redusere kraften.
Noen som har noe å si om denne teorien ?
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
@Nygaard, det med melkekartongene skal jeg jammen gjøre! De er jo ikke ladet med statisk elektrisitet..
@Snøfokk, jeg skal prøve med KNO3 og S møllet sammen neste gang! (Dette kan også ha noe med det jeg skal si nå å gjøre)

Jeg har oppdaget at flashen jeg lager ikke er så kraftig som den skal (I følge erfaringer på forum her)
Har idag laget ganske mange batcher med flash men ingen har egentlig "tilfredsstilt" meg etter forventingene.

Lagde først en 10g flash kinaputt som jeg puttet inni et Ø1,5cm rør som var 5cm langt. Tettet begge endene med en pappbit og smeltelim, deretter surret jeg inn med hyssing for ekstra styrke på casingen. Det smalt egentlig bare O.K!

Lagde da en batch på 20g og brukte ett bittelitt større rør. Var heller ikke noe særlig imponert her, det smalt jo bare litt mer en den på 10g..

Da bestemte jeg meg for å virkelig sjekke om det var noe med flashen min som var galt (ikke heng meg, men mengden var rimelig stor, kommer også innpå hvorfor jeg skulle oppbevare flashen min)

Denne gangen gikk jeg for en batch på 90g(!). Etter det jeg har lest så skal dette være en ganske stor mengde.
Putta flashen oppi et Øcm og 10cm langt papprør som var ca 2mm i gods. Tettet hele ene enden med en rund pappbit som passet rett i røret, presset dette så det var ca 2mm innenfor røret, å fyllte etter med smeltelim HELT fullt. Dette ga meg egentlig en veldig bra bunnplugg. Fyllte i alt flashen så hele røret var nesten helt fullt og tettet også igjen her med samme metode som bunnplugg. (Glemte å nevne at før jeg putta i flashen så borret jeg et hull til lunta, dog det er uintressant i denne samtalen)
Toppet det hele med å surre inn hele kinaputten med hyssing så alt ble stramt og godt.

Reiste da til plassen jeg har valgt meg ut for test sprenging (LAAAANG fra folk og fe) og tente på.
Det smalt egentlig heeeeelt O.K. Men med 90g med flash så hadde jeg forventet et rimelig stort drønn egentlig.
Kan slenge opp en video om kameramannen fikk med seg smellet (filmet med mobil, men tror du får ideen).
Det jeg prøver å komme fram til er at flashen min er rent PYNGLETE i forhold til ryktet det har... Hva er det jeg gjør galt?

Flashen er blandet med diaper metoden (sitter mellom 20-25 minutter) KNO3et mitt er møllet i 24 timer, svovelet mitt er airfloat. aluminiumet er rett fra pakka (Aluminium powder Dark Pyro).

Kan slenge ut video i morgen.
Vis hele sitatet...
Lag perkloratflash istedenfor? 100 g i papprør med treplugger gir i hvertfall bra trykk.
50% perk og 50% mag smeller som f... 50 gram i en plastkopp uten og pakkes inn smeller så du kjennet trykket i brystet på 10m avstand, meget digg følelse:-)

Sitat av ilucarsm Vis innlegg
@Nygaard, det med melkekartongene skal jeg jammen gjøre! De er jo ikke ladet med statisk elektrisitet..
@Snøfokk, jeg skal prøve med KNO3 og S møllet sammen neste gang! (Dette kan også ha noe med det jeg skal si nå å gjøre)

Jeg har oppdaget at flashen jeg lager ikke er så kraftig som den skal (I følge erfaringer på forum her)
Har idag laget ganske mange batcher med flash men ingen har egentlig "tilfredsstilt" meg etter forventingene.

Lagde først en 10g flash kinaputt som jeg puttet inni et Ø1,5cm rør som var 5cm langt. Tettet begge endene med en pappbit og smeltelim, deretter surret jeg inn med hyssing for ekstra styrke på casingen. Det smalt egentlig bare O.K!

Lagde da en batch på 20g og brukte ett bittelitt større rør. Var heller ikke noe særlig imponert her, det smalt jo bare litt mer en den på 10g..

Da bestemte jeg meg for å virkelig sjekke om det var noe med flashen min som var galt (ikke heng meg, men mengden var rimelig stor, kommer også innpå hvorfor jeg skulle oppbevare flashen min)

Denne gangen gikk jeg for en batch på 90g(!). Etter det jeg har lest så skal dette være en ganske stor mengde.
Putta flashen oppi et Øcm og 10cm langt papprør som var ca 2mm i gods. Tettet hele ene enden med en rund pappbit som passet rett i røret, presset dette så det var ca 2mm innenfor røret, å fyllte etter med smeltelim HELT fullt. Dette ga meg egentlig en veldig bra bunnplugg. Fyllte i alt flashen så hele røret var nesten helt fullt og tettet også igjen her med samme metode som bunnplugg. (Glemte å nevne at før jeg putta i flashen så borret jeg et hull til lunta, dog det er uintressant i denne samtalen)
Toppet det hele med å surre inn hele kinaputten med hyssing så alt ble stramt og godt.

Reiste da til plassen jeg har valgt meg ut for test sprenging (LAAAANG fra folk og fe) og tente på.
Det smalt egentlig heeeeelt O.K. Men med 90g med flash så hadde jeg forventet et rimelig stort drønn egentlig.
Kan slenge opp en video om kameramannen fikk med seg smellet (filmet med mobil, men tror du får ideen).
Det jeg prøver å komme fram til er at flashen min er rent PYNGLETE i forhold til ryktet det har... Hva er det jeg gjør galt?

Flashen er blandet med diaper metoden (sitter mellom 20-25 minutter) KNO3et mitt er møllet i 24 timer, svovelet mitt er airfloat. aluminiumet er rett fra pakka (Aluminium powder Dark Pyro).

Kan slenge ut video i morgen.
Vis hele sitatet...
Kvaliteten på aluen er jo vesentlig, åssen alu bruker du?
Sist endret av PyroMann; 28. januar 2012 kl. 19:07.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Ingen som har testet ut kloratbaserte flash da? Klorat og fin magnesium skal visstnokk være brutalt. Selv har jeg prøvd perk. med mgal, alle typer al og magnesium. Har best resultat med 70/30 perk og mørk al. Bruker derfor den til booster, kinaputter og salutter.
Sitat av sven Vis innlegg
Ingen som har testet ut kloratbaserte flash da? Klorat og fin magnesium skal visstnokk være brutalt. Selv har jeg prøvd perk. med mgal, alle typer al og magnesium. Har best resultat med 70/30 perk og mørk al. Bruker derfor den til booster, kinaputter og salutter.
Vis hele sitatet...
Bruker mest 70 -30 perk med mørk 2 micron jeg også, men synes det blir en "hardere" smell av magnesium, bruker 43 micron.
Har ikke testet clorater til noe ennå, men har det liggende så det kunne vel være verd ett forsøk.

Til booster bruker jeg nitratflash med dårligere 5 micron alu
Sist endret av PyroMann; 28. januar 2012 kl. 19:26.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av PyroMann Vis innlegg
Bruker mest 70 -30 perk med mørk 2 micron jeg også, men synes det blir en "hardere" smell av magnesium, bruker 43 micron.
Har ikke testet clorater til noe ennå, men har det liggende så det kunne vel være verd ett forsøk.

Til booster bruker jeg nitratflash med dårligere 5 micron alu
Vis hele sitatet...
Tror du det blir heftigere shit med finere mg?
Sitat av sven Vis innlegg
Tror du det blir heftigere shit med finere mg?
Vis hele sitatet...
Ut i fra sånn det er med alu blandinger vil jeg tro att jo finere jo bedre.
Mange som mener det ikke er forskjell på å bruke 5 og 2 micron alu, men jeg mener effekten er merkbart bedre med 2 micron.

Møller også perk 3-4 timer for å det så fint jeg bare kan.
nitratflash møller jeg kno3 og S i sammen 7- 8 timer

Og blander i en bolle med treskje og rister, ikke noe diaptermetoder her;-)
@PyroMann
Bruker Dark Pyro Alu pulver. Legger ved beskrivelsen av leverandør her: "Dark Pyrotechnic Aluminium Powder of 500# or finer. Originally of Eckhart manufacture and usually for the making of noise compositions and as a fuel in metallic based compositions."

Jeg har jo desverre ikke Mg eller perk tilgjengelig, vet heller ikke hvordan jeg får tak i perk (pm meg om noen vet.) Mg er vell ettersom jeg har forstått ikke ulovlig å kjøpe? Må likevell handle inn noen nye kjemikalier, for har funnet ut att jeg ikke har nok chems til fargede stjerner.. Mangler klordonor osv.

Mangler å legge video inn på datan enda, men kommer snart!
500 mesh blir vel sånn ca 30 micron og det mener jeg er altfor grovt for å få optimal flash. Bør vel helst være fra 5 micron og nedover.

Ser ut til att du har handlet hos Co....
:S kan jeg mølle alu til å bli bedre da?
Nei, funker nok dårlig det, og du bør aldrig putte metaller i møllen din pga fare for gnist når du skal ha noe annet i den.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Går bra det. Bare bruk media som er harere en aluet. Ca 3 dager, så har du godt al. Jeg har aldri målt partikkelstørrelse da. Selv bruker jeg legerte stålkuler. Har gjort det mange ganger jeg. Blåser alltid utstyret godt rent med nitrogen etter bruk.