Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2154
Jeg lagde tidligere en detonatorkasse(Henviser til denne tråden: showthread.php?t=3238). Jeg ble meget fornøyd med den. Har enda ikke vist noen bilder av den. Nå planlegger jeg å legge til mulighet for mobil.

Dette er koblingsskjemaet jeg kommer til å bruke:
Koblingsskjema
Det sorte er det originale koblingsskjemaet på kassen. Det røde er det nye jeg legger til på kassen.

Det hele skal funke slik at en bakdør åpnes om en bryter slås på og noen ringer til mobilen. Jeg skal koble til mobilen på den måten shootingeggs på metacafe bruker.(Film)

Vil ha andres meninger anngående koblingsskjemaet og idéen. Kom med personlige erfaringer så jeg kan få til det beste ut av dette.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Stå på
Jeg har selv laget en trådløs detonator av mobil, men bruker den aldri. For_farlig
Hmmm... Hva mener du med en bakdør?
Trådstarter
78 1
En bakdør ved at den åpner en ny krets som går forbi bryterne som brukes for å detonere en bombe på vanlig måte. Når telefonen ringer går alle bombene av uansett om bryteren man må skru på for å detonere hver enkelt er på eller ikke.

Kassen kommer til å ligge 100 meter unna bomben uansett. Kommer bare til å bruke mobilen for å få bedre sikt, slik at jeg slipper å tenke på hvor jeg legger kassen så lenge den er beskyttet mot steine rog liknende. Dessuten får jeg bedre rekkevidde om jeg bruker mobilen. Kassen kan jeg gjemme bak en skrent 100 meter unna bombe, mens jeg selv står enda lenger vekk. Ser ikke farligheten med det =)
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Dropp mobiltelefon. Kjøp en brikke på eBay som er mye tryggere og lettere.
F.eks: Denne kan gå opptil 500m med 12kanaler:
http://cgi.ebay.com/12CH-Wireles-Mom...QQcmdZViewItem
Sitat av Liquix Vis innlegg
En bakdør ved at den åpner en ny krets som går forbi bryterne som brukes for å detonere en bombe på vanlig måte. Når telefonen ringer går alle bombene av uansett om bryteren man må skru på for å detonere hver enkelt er på eller ikke.

Kassen kommer til å ligge 100 meter unna bomben uansett. Kommer bare til å bruke mobilen for å få bedre sikt, slik at jeg slipper å tenke på hvor jeg legger kassen så lenge den er beskyttet mot steine rog liknende. Dessuten får jeg bedre rekkevidde om jeg bruker mobilen. Kassen kan jeg gjemme bak en skrent 100 meter unna bombe, mens jeg selv står enda lenger vekk. Ser ikke farligheten med det =)
Vis hele sitatet...

Åja! Det ser bra ut det der ja! Men jeg ser ikke vitsen i de diodene?

Du får passe på at mamma ikke ringer for å si det er middag når du skal detonere noe da.
Trådstarter
78 1
Vel, jeg kommer til å bruke en egen telefon og et eget sim-kort. En gammel Nokia 3330 for å være nøyaktig.

Diodene er der for å hindre at alle bananpluggene blir aktivert når en av bryterne skrus på. Jeg vil kun at strømmen skal gå en vei der. Går den begge veier detoneres alle bombene samtidig.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Reklame,feilmeldinger, strømfeil og alt mulig annet som får vibratoren til å gå.. Fatter ikke at du tar sjangsen jeg.
Trådstarter
78 1
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Reklame,feilmeldinger, strømfeil og alt mulig annet som får vibratoren til å gå.. Fatter ikke at du tar sjangsen jeg.
Vis hele sitatet...
Kassen kommer fortsatt til å ligge ganske langt unna selve bomben. Dessuten har jeg ikke helt begynt med høyeksplosiver helt enda, lol.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg har faktisk testet denne metoden med mobiltelefon du linket til og det fungerer flott! (for de som lurte så brukte jeg mamma sin gamle mobil, som hun forsatt bruker med et hull på siden inn til viberatoren)
Det fungerte flott helt til pappa ringte mobilen mens jeg festet på en ny glødetråd, jeg skvatt! Så ville ikke brukt denne metoden til noe egentlig.
Trådstarter
78 1
For det første så ser du at det er en bryter som man kan slå av/på telenfonmuligheten. For det andre så er jeg langt unna bomben når den bryteren slås på.

Bruker kun telefonen for å få bedre sikt. Så slipper jeg å tenke så mye på hvor kassa ligger.
så lenge du har 100m ledning og ALLTID kobler til tenneren først som du plugger i kassa etterpå så går det jo ann. ville ikke prøvd det selv, men for all del :P
viser til Thoryllo sitt eksempel. Litt kjipt hvis en jævel ringer feil nummer når du akkurat kobler til alt.....tør ikke tenke på konsekvensene engang...sikkert stilig å bruke mobilen som avtrekker. men det er nok mer kult en praktisk...vil heller prøvd bryterne som Brainiac viser til...