Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 7834
Hei

Jeg er ny på dette forumet, og har aldri bestillt kjemikalier, så jeg lurer bare på om det er sånn at hvis man bestiller svovel eller kaliumklorid, kommer det til å bli problemer med PST osv? Jeg har funnet en Norsk side hvor man kan bestille svovel, men det er ganske dyrt, men hvis det ikke blir problemer med PST, så lønner det seg sikkert å kjøpe det fra utenladet.

Link: http://webshop.korallen.no/products/...atreaktor-1-kg


Har enda ikke funnet en nettside hvor man kan kjøpe kaliumklorid, men det burde ikke være problem å bestillle, i og med at det er salt?(Rett meg om jeg tar feil)

Har erfaring med kjemikalier og den slags, har lest nybegynner tråden og alt så jeg kan basisen til å lage svartkrutt og sånn.. men har ikke kaliumnitrat, men fant en ice-pack som innholdt ammoniumnitrat, så jeg derfor trenger jeg kaliumklorid.


Vet at det er noen tråder om dette temaet på forumet fra før, men de er litt gammelt og ting har nok forandret seg siden da.

Takk.
Sist endret av Alek52000; 5. mars 2014 kl. 16:04. Grunn: Liten skrivefeil
Jeg ser ingen grunn til at det skal bli noen som helst problemer med dette. Kjemikalier er ikke giftige eller farlig på noen annen måte, og har heller ingen sterke assosiasjoner til narkotika. Jeg har selv bestilt de samme kjemikaliene(pluss mye annet) i det siste, og alt har kommet rett gjennom! Handle i vei, min venn!
Alek52000's Avatar
Trådstarter
11 1
Takk for svar
Litt utydelig med salt, så jeg skriver bare for sikkerhets skyld. Vanlig bordsalt er natriumklorid. Salt er en samlebetegnelse for mange ioner i et krystallnettverk.

Lagret denne siden som bokmerke for lang tid siden, forteller hvor du kan få tak i ulike kjemikalier.

KCl: Available as a salt substitute by people who must limit their sodium intake, and is available at most supermarkets. Also available in larger, though slightly less pure, quantities as a road salt de-icer.

KNO3: Supermarket; saltpeter or quick salt is used to cure home-made sausages and corned beef. May be available at independent butcher shops.
Agriculture and gardening stores; fertilizer, tree stump remover and root killer.

Du kan også lage nitrat selv fra nitrogen i luften, ved Birkeland-Eyde, Ostwald, eller om du virkelig skal gå stort, Haber-Bosch.

Det finnes noen tråder om dette temaet et sted på pyroforumet.
Svovel, kalium klorid og andre kjemikalier. Ikke noe probleme å få sendt
dette hjem til egen postkasse via http://www.ebay.co.uk
Søke ord -> potassium chloride

Kjøper mest fra England, små diskree pakker som dumper ned i min lille
postkasse.