Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1040
Hei,

Vurderer å kjøpe en ny laptop til studier, dagligbruk og noe gaming. Vil ha en portabel pc, ingen murstein. Helst matt skjerm, men overbevis meg gjerne om hvorfor jeg bør ha touch/glossy skjerm. Vil brukes til surfing/skype/studiearbeid (siving, kanskje tung programvare)/enkel gaming (Terraria/Minecraft/HoN), litt tv-serier etc. Bør ha en kvalitetsfølelse, aluminium etc er kult.

Oppsummering/kriterier:
- 14" eller 13.3"
- matt skjerm
- god kvalitetsfølelse (ikke jallaplast)
- kurrant hardware
- god skjerm (full HD)
- grei/god batteritid

SSD har jeg ikke hatt før, men dersom jeg skal ha det bør det være minst 128gb. Mulig vanlig snurredisk fortsatt duger?

Penger er ikke så viktig så lenge jeg for mye for det jeg legger i pcen. Vil ha en maskin som varer årene framover og ikke føles utdatert før jul. Kan se for oss en prisklasse på 8000kr i første omgang.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Har selv sett litt på den. Noen som har den, evt vet om noen reviews? Er litt skeptisk til byggkvaliteten mm.
Ta en titt på Lenovo
http://www.ps.no/ArtLst.aspx?n=14100...061,9910341059

Selv ville jeg foretrukket en 15 tom matt skjerm.
Helst med DVD drev.
Små skjermer blir fort slitsomt hvis du skal kjøre f.eks FreeCAD. GIMP og lignende.
Ekte mannfolk sleper gladelig på en ekstra murstein :-)
Blank touchscreen er bare motefjas med fingeravtrykk.
Kjøp gjerne litt rimeligere og hold pengene klar.
Hvis du er student trenger du ny laptop på dagen hvis den gamle kneler.
Livet er for kort til 14 dager på service.
Gamle laptoper kan resirkuleres ved å koble til 24" skjerm, mus og ett brukt Key-Tronic tastatur.
Batteripakke/strømforsyning/deler finner du gjerne på ebay og/eller DX.com
Kjøp gjerne hardware som virker med Linux. Da fungerer den gamle gjerne med neste versjon av Windows også :-)
støtter joacimz sitt. anbefales
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av ravek Vis innlegg
støtter joacimz sitt. anbefales
Vis hele sitatet...
Har du prøvd denne selv? Eller konkluderer du bare med specs'a?
Trådstarter
4 0
endte opp med å kjøpe en Asus UX32 En kompis hadde en slik og var fornøyd med sin