Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1162
Hos felleskatalogen.no om Xanor står følgende:
"Alprazolam er effektivt i inntil 8 måneder."

Hva vil dette egentlig si?
- At man vanligvis ikke får toleranse for stoffet før inntil 8 måneder?
- At stoffet ikke gir effekt lenger etter 8 måneder, uansett hvor høy dose man tar?

Takker for svar
Hvis du søker på Xanax på YouTube vil du finne mange videoer som omhandler bruk/missbruk av Xanor. Det er folk som har gått på Xanor lengre en 8 mnd. og enda har "normal" effekt av det.

Toleransen bygges veldig fort på Xanor hvis du bruker det hver dag. Spesielt hvis du missbruker det.
Har du først havnet i Xanor -fella- så er det et helvete å gå av det.

Har selv brukt Xanor i nesten 3 år, men jeg bruker det ikke hver dag.
Blir 1-3 ganger i uken at jeg tar en 2mg bar.
Føler ikke at jeg er avhengig av Xanor. Men jeg går på flere benzo'er, og alle har krysstoleranse så det blir litt vanskelig å si om jeg er avhengig av det.

Har vært avhengig av det en gang. Da gikk jeg på 3x 2mg pr. dag i ca 3-4 mnd.
Så byttet jeg til Xanor Depot 3mg 2x pr dag i ca. 2 mnd.
Når jeg ville slutte (mot legens anbefaling, men jeg følte det var på tide å begrense bruken) prøvde jeg først å gå CT, det gikk ikke bra. Så jeg måtte trappe ned over en lengre periode. Siden jeg gikk på andre benzo'er så ble det enklere å gå av det, men det tok lengre tid.

Jeg synes Xanor er en meget bra medisin til de som trenger det, men det må brukes med "måte".

Grunnen til at Felleskatalogen sier at det mister sin effekt etter 8 mnd. er nok fordi de følger anviste doseringer.