Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3206
Hei. Jeg står ovenfor valget av 3 ulike hodetelefoner.
Mitt bruksmønster er slik:
2 timer buss hver dag. Mobil (Sony Z1)
2-4 timer på data med hodetelefoner på.

Kandidater:
B&W P7 (over ear)
Sennheiser momentum (over ear)
BOSE QC 15 (over ear)

Alle kandidatene er terningkast 6 og "spesielt" anbefalt av
"lydogbilde" nettsiden. Vet ikke hvilken av de 3 jeg skal ha...
Noen som kan komme med anbefalinger?
På forhånd takk
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Hei. Jeg står ovenfor valget av 3 ulike hodetelefoner.
Mitt bruksmønster er slik:
2 timer buss hver dag. Mobil (Sony Z1)
2-4 timer på data med hodetelefoner på.

Kandidater:
B&W P7 (over ear)
Sennheiser momentum (over ear)
BOSE QC 15 (over ear)

Alle kandidatene er terningkast 6 og "spesielt" anbefalt av
"lydogbilde" nettsiden. Vet ikke hvilken av de 3 jeg skal ha...
Noen som kan komme med anbefalinger?
På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Selv om disse hodetelefonene ikke er blandt dine kandidater, så må jeg bare nevne de.

Bayerdynamic DT770 Pro.
Bestillte nylig mitt andre par av 80 ohm versjonen (ble frastjålet det første).
Aldri hørt bedre lyd. Hvis du kombinerer dette med flac filer (lossless format) på telefonen ell. så er det som å sitte i musikkstudio.
Det skal sies at med 80 ohm så kreves det en god forsterker i telefonen for å spille høyt nok på busser, fly og andre steder med støy. Dette kan du fikse ved enten å ha en ekstra forsterker med deg, eller som jeg gjorde, flasha en mod på min Galaxy S4 og økte maksvolumet.

80 ohm versjonen er ofte foretrukket fordi den har en dypere bass enn de andre versjonene uten at det kludrer til lydbildet. Sitter perfekt på hodet, og blir ikke ubehaglige over lengre tid.

Best i test blant 6 kvalitetsrike hodetelefoner:
http://www.hardware.no/artikler/seks...efoner/40114/8
Sist endret av zaph; 27. mars 2014 kl. 12:14.
Enig med Zaph hatt de hodetelefonenen i 5 år å mista de i bakken 1000 ganger. Lyden er enda bra bortsett fra at venstre øreklokke skurrer på visse frekvenser under høyt volum. Så det blir nok nye hodetelefoner på meg snart, tenker selv på Sannheiser.
Sist endret av Litago1; 27. mars 2014 kl. 12:18.
Takk for innspill!
Det ble faktisk Bose QC 15.
De var på tilbud, og for en fantastisk noise cancelling! Jeg hater forstyrrelser og folk som jatter på ofentlig transport, og har tidligere måtte hatt høy volum for å kunne nyte musikken og ikke høre all slags lyder.
Nå med NC så slipper jeg å ha høy volum, og kan nyte musikk uten forstyrrelser og uten å bli sliten av høy lyd over lengre tid!
Maksvolumet på de var ikke det høyeste når de er koblet til mobil pga svake forsterkere, så jeg kjøpte samtidig en liten mobil forsterker til 300, og da kunne jeg jekke opp lyden et par hakk ekstra.

anbefaler dette headsettet! Kjempefin lyd!

har også terningkast 6 og "spesielt anbefalt" fra www.lydogbilde.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av zaph Vis innlegg
Selv om disse hodetelefonene ikke er blandt dine kandidater, så må jeg bare nevne de.

Bayerdynamic DT770 Pro.
Bestillte nylig mitt andre par av 80 ohm versjonen (ble frastjålet det første).
Aldri hørt bedre lyd. Hvis du kombinerer dette med flac filer (lossless format) på telefonen ell. så er det som å sitte i musikkstudio.
Det skal sies at med 80 ohm så kreves det en god forsterker i telefonen for å spille høyt nok på busser, fly og andre steder med støy. Dette kan du fikse ved enten å ha en ekstra forsterker med deg, eller som jeg gjorde, flasha en mod på min Galaxy S4 og økte maksvolumet.

80 ohm versjonen er ofte foretrukket fordi den har en dypere bass enn de andre versjonene uten at det kludrer til lydbildet. Sitter perfekt på hodet, og blir ikke ubehaglige over lengre tid.

Best i test blant 6 kvalitetsrike hodetelefoner:
http://www.hardware.no/artikler/seks...efoner/40114/8
Vis hele sitatet...
Det å øke maksvolumet på mobilen din er _ikke_ det samme som å bruke en forsterker, snarere tvert imot - jeg nekter å tro at det skaper noe annet enn forferdelig lyd på høyere volum.
Jeg har tidligere vært DJ i en lang årrekke og eid min dose hodetelefoner. Dette inkluderer alt fra Stanton, Pioneer, Sony, B&W, Sennheiser osv. Men ingen har imponert meg så mye som de jeg har nå, Sennheiser Momentum.
De har en lydbilde jeg aldri har opplevd og spiller utrolig rent, samtidig som de gir en massiv og dyp bassopplevelse.

Anbefales på det sterkeste.
Jeg kjøpte et headsett til ps3'n min som fungerte i datamaskinen. Det var bare en liten Usb-plugg som du plugget i hva en du ville ha lyd på, så kom det lyd. Veldig bra lyd også. Prisen ligger vel på rundt tusenlappen(kanskje mye billigere nå) Og du får GOD bass, MYE lyd, og full surround. Her er linken.
Hold deg unna bose sine =)

*edit* Oops, så ikke at du akkurat hadde kjøpt de :P
Sist endret av Pandabjørn; 25. april 2014 kl. 01:56.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sennheiser HD25-1-II , låter like fett som momentum men koster mindre og ser mindre bra ut :P , men det er Go-To hodetelefonene til de fleste DJer rundt om i verden , har hatt mine i 2 år og er super strålende fornøyd
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Hold deg unna bose sine =)

*edit* Oops, så ikke at du akkurat hadde kjøpt de :P
Vis hele sitatet...
hehe. Der fikk du deg et ufortjent kp. Forveksla siter og kp knappen :P

Hvorfor ikke Bose sine? Har testet en del forskjellige headsett, men noice cancelinga til Bose er i en klasse for seg av de jeg har testa. I og med at han sitter en del buss så tror jeg han har gjort et skikkelig godt valg. Kjøpe selv pga. av støy rundt meg, og det angrer jeg ikke et sekund på. Headsett med bedre lyd er ikke noe problem å finne(ikke at det er noe gale med lyden i de), men finner man noen med bedre NC?
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Enig med Zaph hatt de hodetelefonenen i 5 år å mista de i bakken 1000 ganger. Lyden er enda bra bortsett fra at venstre øreklokke skurrer på visse frekvenser under høyt volum. Så det blir nok nye hodetelefoner på meg snart, tenker selv på Sannheiser.
Vis hele sitatet...
Mine skurrer også. Men dette er mest sannsynlig pga hårstrå som er kommet inn. Jeg åpnet opp den venstre øreklokken og fjernet håret (som var ganske mye, selv om jeg ikke har noe særlig langt hår, og ikke over ørene). Da ble det bra igjen! Absolutt verdt et forsøk, guide her.
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Hei. Jeg står ovenfor valget av 3 ulike hodetelefoner.
Mitt bruksmønster er slik:
2 timer buss hver dag. Mobil (Sony Z1)
2-4 timer på data med hodetelefoner på.

Kandidater:
B&W P7 (over ear)
Sennheiser momentum (over ear)
BOSE QC 15 (over ear)

Alle kandidatene er terningkast 6 og "spesielt" anbefalt av
"lydogbilde" nettsiden. Vet ikke hvilken av de 3 jeg skal ha...
Noen som kan komme med anbefalinger?
På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Jeg har selv Bose QC 15 og har hatt disse i flere år nå. Fantastisk produkt. Den stenger ute all unødvendig bakgrunnsbråk (til en hvis grad naturligvis) og lydkvaliteten er super.
Det eneste jeg merker, som jeg savner, er en mer markant bass. Der er slike "In-ear" plugger mye kraftigere. Selv på høyt volum =)

Lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ingenting slår Sennheiser HD600 i lyd hvis du har anledning til åpne HTLF. Veldig mange ac de kjente proffesjonelle lyd og lydmasteringstudioer bruker disse som referansehodetelefoner.
Sitat av toffensko Vis innlegg
Vis hele sitatet...

billigere her :-)

http://www.prolyd.no/Avdelinger/prod...50-p0000005803
Kan anbefale Audio Techinca ATH-M50X
http://www.dustinhome.no/product/501...th-m50x-black/ Ny version med avtagbar kabel og enda bedre komfor. Har den forie versonen og elsker de.
God kvalitet.
God lydkvalitet.
Utrolig behagelig.