Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1137
Hei,

Jeg bestilte 1 gram av et eksotisk psykedelika mer enn én gang, men mindre enn 5 ganger, altså mellom 2-4 ganger. Grunnen til at jeg ikke husker eksakt er at det er to år siden det skjedde. Ingen av forsendelse kom frem. Nå har jeg mottatt et forelegg i posten for én av forsendelsene, 3000 kroner.

Er fra tidligere ingen kjenning av Politiet.

En god stund i forkant av bestillingene overførte jeg en del penger til en tradingkonto i en bank som spesialiserer seg på Bitcoin. Det vil være synlig på kontoutskrift. Altså vil jeg måtte svare ja på spørsmålet om jeg eier kryptovaluta.

Politiet har ikke kontaktet meg på noe vis, altså ingen avhør eller razzia.

Når de ilegger forelegg betyr det at påtalemyndigheten mener at det er hevet over enhver tvil at jeg er skyldig.

Jeg ønsker råd rundt hva jeg bør gjøre. Bør jeg vedta forelegget nå, noe som antakelig vil gjøre at jeg mottar flere forelegg (for de andre stoppede forsendelsene)? Eller bør erklære meg ikke skyldig?

Jeg vet jo ikke hvilke indisier de sitter på. Kanskje er det kun anmeldelsene fra Tollvesenet, kanskje også kontoutskrift (om de har fått tak i den uten mitt samtykke), kanskje har de sett at jeg på sosiale medier at jeg har liket en psykedelika-post.

Takk på forhånd for svar..!
Hvilke forsendelser? du har ikke bestillt noe? Må være noen som tuller med deg, eller en dårlig kompis. Dette vet du jo absolutt ingenting om, du som ikke driver med rus og narkotika.

Veeeeeldig tvilsomt de gidder kuke med kontoutskrifter og denslags for ett gram eller to i posten. I alle fall for 2 år siden.

Nekt på alt. Vær beinhard.

Du kan like 4000000 psykedelia poster på facebook uten at du skal få forelegg for det. Hadde vært rimelig mange millioner å hente på folk her på forumet i så tilfelle. Slapp av.

Kryptovaluta kan du eie så mye av du vil. Spiller ingen rolle. Det skal de drite i.

Du kan nekte å vedta forelegget nå, og om det mot all sunn fornuft skulle gå til rettsak, så kan du godta forelegget en uke før igjen.

NEKT PÅ ALT!
Sist endret av mr.roundtree; 5. mars 2020 kl. 16:25.
Trådstarter
2 0
Takk for råd..!!

Er det sikkert at en kan angre og vedta forelegget 7 dager før om saken går til retten?

Da er det isåfall løsningen jeg går for, men greit å være sikker.

Noen flere som har erfart at det er mulig å vedta forelegget en uke før saken skal opp?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vedtok ikke da jeg ble tatt, ble kalt inn til retten for et funn av 0.2 tørrock på razzia hjemme (og en del brukerutstyr, vekt osv)... Var mistenkt for import og greier gjennom posten i tillegg, men det fant de ikke noe på, og jeg nektet.
Ble som sagt kalt inn til rettsak for disse 0.2 grammene med stusselig hasj, så jeg skjønte lunta og var livredd de skulle grille meg hardt i retten om disse postforsendelsene.

Ringte min oppnevnte politiadvokat (stod på brevet med innkallelsen til rettsak), og det var ikke noe problem å endre til vedtatt.
Blir jo mindre jobb for alle på den måten. Men ikke vær alt for tøff i trusa, jeg kan på ingen måte garantere at det er like lett i store byer osv.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vedtok ikke da jeg ble tatt, ble kalt inn til retten for et funn av 0.2 tørrock på razzia hjemme
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på å bli tatt med narkotika i sitt eget hus og en postforsendelse. Hvis du vil bevare din plettfrie vandel vil jeg anbefale at du nekter for det, si kanskje noen har prøvd å fucke deg over ved å bestille det hjem til deg.
Anonym bruker
"Underernært Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når skal folk lære at å kjøpe rusmidler fra utlandet er ingen lur ide?
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Okokop Vis innlegg
Hei,

Jeg bestilte 1 gram av et eksotisk psykedelika mer enn én gang, men mindre enn 5 ganger, altså mellom 2-4 ganger. Grunnen til at jeg ikke husker eksakt er at det er to år siden det skjedde. Ingen av forsendelse kom frem. Nå har jeg mottatt et forelegg i posten for én av forsendelsene, 3000 kroner.

Er fra tidligere ingen kjenning av Politiet.

En god stund i forkant av bestillingene overførte jeg en del penger til en tradingkonto i en bank som spesialiserer seg på Bitcoin. Det vil være synlig på kontoutskrift. Altså vil jeg måtte svare ja på spørsmålet om jeg eier kryptovaluta.

Politiet har ikke kontaktet meg på noe vis, altså ingen avhør eller razzia.

Når de ilegger forelegg betyr det at påtalemyndigheten mener at det er hevet over enhver tvil at jeg er skyldig.

Jeg ønsker råd rundt hva jeg bør gjøre. Bør jeg vedta forelegget nå, noe som antakelig vil gjøre at jeg mottar flere forelegg (for de andre stoppede forsendelsene)? Eller bør erklære meg ikke skyldig?

Jeg vet jo ikke hvilke indisier de sitter på. Kanskje er det kun anmeldelsene fra Tollvesenet, kanskje også kontoutskrift (om de har fått tak i den uten mitt samtykke), kanskje har de sett at jeg på sosiale medier at jeg har liket en psykedelika-post.

Takk på forhånd for svar..!
Vis hele sitatet...

IKKE godta forelegget !!!!

Du nekter, du nekter og du nekter. Nekter du så vil saken bli henlagt, innrømmer du det vil du måtte betale forelegget + få det på rullebladet.

Mulig du må i avhør om du ikke godtar, men det gjør ingenting. Alt du skal si er:

"LSD, hva er LSD?" (om det var LSD du bestilte).
"Nei, jeg har aldri prøvd narkotika før"
"Jeg kjenner ingen som bruker narkotika nei, sånne folk holder jeg meg unna"
"Hvorfor det har blitt bestilt til min adresse? Nei det vet jeg ikke"
"Nei jeg har ikke bestilt noe som helst" (de kommer til å spørre deg flere ganger)
"Ja jeg er sikker på at jeg ikke har bestilt noe"
"Nei jeg vet ingen som bruker LSD, og nei jeg har aldri prøvd det"


Repeat repeat repeat (de vil spørre deg om å om igjen).
Du vet ingenting, INGENTING. Du tar ikke paracet engang fordi det skader leveren.


Been there done that, fikk brev etter ca 1-2 mnd om at saken var henlagt.


Gjør du det jeg skrev ovenfor så blir saken henlagt, innrømmer du blir det noen tusen i forelegg + rulleblad
Faen så greit de som kan snakke for seg har det, jeg er autist og politiet pleide å valse rett over meg, har aldri tystet på noen, men ble stoppa hver gang de så meg før de fant ut jeg er autistisk og poof, null politi på mnage fine år. Hjelper tydeligvis litt å være psykisk syk i dette landet. Som det burde, politeit har skremt meg så jævlig at jeg drømte at jeg ble voldtatt av slike sado politimenn i lakk og lær, kødder ikke, jeg er alltid hundre prosen ærlig om mine egne ting, klarer å holde andres hemmeligheter, men ikke mine egene pånoen måte. Men fane så deilig det er åvære ute av skapet som narkoman, da er det liksom inenting å skjule lengre, og jeg får bare positive møter med politi som har tattt meg for mange år siden, de virker nesten litt skamful for at de plaget meg, spør om jeg har det bra for tiden os. Men jeg liker ikke når de kommer i uniform og snakker til meg påmeny, alle skjønner jo hvorfor de snakker med akkurat meg liksom.

Mene kan du snakke for deg, nekt alt. dette har noen gjort for det er folk som gjør alt for å ødelegge ryktet ditt, det må de jo skjønne, du ville aldri betilt sånt, du er jo ikke dum heller, er du;-)

s