Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2207
Hvor lenge blir hasjen i blodet etter at du har røyka?
Og hvor lenge blir det i urinen?
Grunnen til at jeg spør var at jeg tok begge deler tre uker etter at jeg hadde røyka..
Altså finner ikke no om blod prøve..
Bare gi meg ett svar og slett threaden
Tror det tar opptil 3 måneder før det forsvinner fra blodet... Men jeg ekke sikker...
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Tre måneder hørte vi i militæret ja, men det er mulig det er borte eller kun i ubetydlige mengder etter en måned.
Avhengig av dose og fra person til person.
huff...

Det forsvinner ganske kjapt ifra blodet, THC'en brytes ganske kjapt ned, så du kan ikke ta en blodprøve for å finne ut om du har lekt med Mary Jane.

Det legger seg derimot cannabinoider i fettvevet ditt, og derfra går det over i urinen din. Derfor er urinprøver den eneste måten (hvis de ikke tar en blodprøve av deg og analyserer den imens du sitter med jointen/pipa i handa...) de kan spore det på.

Tiden det tar kommer ann på hvor mye du røyker til vanlig. Hvis du bare røyker nå og da kan sporene forsvinne etter 4 dager, eller opptil to uker. Røyker du hyppigere øker også tiden det tar før cannabinoidene har forsvunnet, det kan ta 1-3 uker. Røyker du veldig ofte, så å si hver dag, kan det ta alt imellom 2 og 5 uker...

Er ikke helt sikker på om de tallene mine er korrekt... sjekk www.erowid.org
hvorfor var du forresten nødt til å ta prøve?
Opprinnelig postet av GuLDaN3L
Hvor lenge blir hasjen i blodet etter at du har røyka?
Og hvor lenge blir det i urinen?
Grunnen til at jeg spør var at jeg tok begge deler tre uker etter at jeg hadde røyka..
Vis hele sitatet...
Hvilken sorts blodprøve var dette da? i hvilket sammenheng?
Bare vanelig rutine check
Pisseprøve kan oppdage det opptil 5-6 uker etter, men av egen erfaring kan jeg opplyse om at det hjelper (ganske logisk egentlig) dersom du drikker/pisser MASSE i tida etter...

røyka to uker før jeg skulle på rekrutten, og pga diverse bullshit måtte jeg ta pisseprøve. I mellomtida hadde jeg jobba og stressa ræva av meg i en butikk i julerushet, nærmest levd på kaffe & appelsinjuice, pluss masse vann, og dermed pissa helt usannsynlig mye. Hørte ikkenoe mer om den pisseprøva.

blodprøve er jeg ikke sikker på, men ... hmmm... skal vi se... www.futureoslo.com kanskje...?
de vil antaglivs ikke finne noenting vil jeg tro såsant de ikke leter etter det spesifikt.

og er det bare en vanlig kontroll over dine blod verdier vil du ikke være i faresonen alikevel..
thc som kommer fra hasj og slikt er oppholdes i fettvevet i kroppen 6uker etter du har røyka
kommer ann på hvor mye du trener osv, f.eks en førstegangsrøyker med høy kroppsaktivitet har mulig 2 uker mens en erfaren røyker som er lat kansje har op till 8 uker osv
En kamerat av meg sto en pisseprøve 5-6 dager etter at han røyka. Jeg røyka like mye som han, og ble ganske loka selv, så jeg vet at det ikke var for lite/dårlig tjall.

Kan være én av tre ting som er grunnen til dette:
1. Han hadde drikki alkohol først, og ble dårlig utpå kvelden. Tror han kasta opp.
2. Han styrta 3 flasker sitronekstrakt (sånne gule som du får i butikken) etter at han hadde ryga. (Ikke spør).
3. Kroppen hans skiller ut tjall unormalt fort naturlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
rune: la meg gjette, han har aldri røyka før eller røyker veldig lite? en 1gangsrøyker trenger ikke og bekymre seg etter 3-4 dager etter fyrings
Altså, hvor mye tror dere det er plass til i nyrene våre? Hvordan kan dere tro at hasj kan påvises i piss etter 5-6 uker? Eller lengre?

Alt som er i nyrene dine er bytta ut etter 2-3 dager. Husk at vi svetter og pisser flere liter veske pr dag. Etter 2-3 dager er alt innhold borte.

Men jeg skjønner ikke dette med blod dere snakker om. Jeg har hørt at blodprøve kan påvise hasj ca 3 uker etter siste gang du røykte. Kan hende det er feil. Men tar man en ryggmargsprøve så kan du påvise mer eller mindre alt du har fått i deg i løpet av livet.

Simen
Opprinnelig postet av kriss
rune: la meg gjette, han har aldri røyka før eller røyker veldig lite? en 1gangsrøyker trenger ikke og bekymre seg etter 3-4 dager etter fyrings
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke kalle ham en engangsrøyker, men han hadde nettopp begynt å røyke igjen etter en lang pause.
Jeg mener å huske at vi røyka begge helgene før dette skjedde, men korttidshukommelsen min er så skrall at det blir nærmest gjettning .