Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 8743
Er det farlig å spise hasj? Hvis det er farlig, hva er det som er farlig med det?
Hvis ikke, hvorfor er det ulovlig?
Du får vel det i blodet uannset!da blir du jo påvirket!så seff det er ulovlig!
igrunn så spiser man vel ikke hasj, men røyker det? eller mente du å innta hasjen gjennom å svelge den, altså ikke røyke?
tygg den, akkurat som skrå!
Hvis du tygger det... får du bra effekt da?
ha den i spriten
hehe...

litt seriøst; du kan spise cannabis, men dersom du kun spiser planten slik den er kunne du som oftest like gjerne spist løvetann ellerno. før du spiser må du behandle den på et vis slik at du får THCen ut. kan gjøres ved at du f.eks koker den i matolje e.l, så bruker matoljen i mat(eller bare drikker den).

dersom du nå har hasjolje eller hasj er jo dette litt enklere å tilbedede for spising (nam).

les forøvrig: http://www.erowid.org/plants/cannabi..._faq_eat.shtml

ikke farligere enn å røyke det, lettere å ta for mye siden det tar lang tid før noe skjer, men like umulig å dø av. hvorfor det er ulovlig? fordi slik er en gang verden..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
det er jo selføligelig mindre farlig for lungene hvis du spiser den.

Hvis man skal spise hasj, bør man kutte den opp i små små små biter, aldri ta å spis den i en klump.
Det det kan ta 1 time eller mer før den fungerer, men den vil da også fungere mye lengre.
Rusen vil ikke bli så sterk og intens som den er når du røyker den. men det fungerer helt greit
Det tar lengre tid å bli påvirket, men dæven døtte så stein man kan bli Spis en grammer, minimum. Så er det bare å sette seg ned å vente...
Blir også desto mer bakfjern dagen etter...
Og spise hasj funker til de grader! husker, jeg og en kompis hadde kjøpt inn 2 2ere hver, lagde vaffel-røre. Når det kom til og varme opp smør, tok vi det der. Tok ca. 1 time før det funka, men på kompissen min tok det litt kortere tid... Det som var digg var at det varte et par timer lengre, men rusen var også litt svakere. Det jeg tror er at thcen går med en gang i blodet fra lungene, alså du blir ganske fjern, men når du spiser det går det i moderate doser i blodet.. Men som sagt, hvis du sliter med bronkitt eller astma eller en eller annen dritt-lunge-sykdomm og vil ruse deg på hasj ganske fin løsning

---

Det er minimalt skadelig, faktisk så er det mer skadelig og ta 2 aspirin enn 1 gram med hasj, eneste grunnen til at det er ulovelig, er at det finnes en gjeng med trangsynte uberkonservative idioter på stortinget *hint odd einar dørum*.. vil du skylde på noen for at det ble ulovelig, skyld på usa (seriøst, et søk etter reefer madness og du finner masse lesestoff)
Sist endret av kriss; 15. september 2002 kl. 20:41.
Snakker vi om pot (blader) eller klumper med hasj sjokolade bitene ^_^
Skal du spise det burde du koke det i olje først (som araziel nevnte), uansett om det er marihuana eller hasj. Ta det på en spiseskje, fyll på med matolje og varm med en lighter til det slutter å koke, så stikker du det i kjeften (anbefales å vente til det har kjølt seg litt ned ).

Når du koker det i olje (eller uansett varmer det), så frigjøres det en del karbondioksyd (eller noen andre karbongreier...?) og en del cannabinoidsyregreier blir til THC. Grunnen til at du burde bruke matolje og ikke f.eks. smør er at det er vanskelig å se når syrene er brutt ned, siden smør koker i vei når du varmer det.
Evt. kan du bytte ut kjøttdeigen med hasj, slik at du får hasj & spaghetti. nam, nam...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
mhm.. enkelte av dere snakker som om dere har erfaring...

Frear: har noen gang spist hasj og spagetti? og hvis du har, er du millionær?

Mhm.. Hasj smaker ikke SUPER godt, og jeg ville nødig ha ødelagt en spagetti middag med å skippe kjøttdeigen.. Det som hadde gått ann å gjøre, var eventuelt å blande hasj i kjøttdeig sausen.

Hasj smaker ei all verdens, å spise ettpar "lucky piecer" går jo helt fint, men.. jeg spiste som sagt tidligere nærmere 5g. men jeg synest det var så godt at jeg måtte svelge ned med øl.

Pot derimot smaker godt. Skikkelige Buds smaker MEGET godt, og det kunne jeg godt ha spist 100g eller mer hadde jeg hatt penger.
Jeg synes hasj generelt ikke smaker for ille, og noe av det er jo rågodt.
Har ikke eksperimentert med til spaghetti, men som sp3q sier kan man bare ikke bytte ut kjøttdeigen(!!). Ha litt i sausen, eventuelt lager du pulver av det og blander det med revet ost og hiver det oppå spaghettien. Burde bli mye bedre det, enn å spise hasj og spaghetti - noe jeg tror blir altfor... Bomullsmunn bare av å se det...
Er det farlig å spise hasj? Hvis det er farlig, hva er det som er farlig med det?
Hvis ikke, hvorfor er det ulovlig?
Vis hele sitatet...
Det er mindre farlig og spise hasj en og røyke denne. Men hasj ville jeg ha røyket, smaker ikke noe godt.. ikke orker jeg og lage mat med denne heller..

Hvorofr det er ulovlig? Spør våre politikere..

Eller vil jeg si at maja smaker MYE bedre en denne ekle hasjen (god grunn til og ikke røyke/eta hasj).

Du kan ta budsa, tørke disse.. Bladene kan du legge i pisslunka vann noen timer til vannet blir farget, hell ut vannet og inn med nytt..

Dette gjør at klorofyllet i bladene blir borte og dermed vil det ikke smake gress.. Benytt disse bladene i en sallat eller lignende..

Ellers kan du kjøre alle bladene i en Bubbler for og lage hasj, eller lage olje ved og benytte butan..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan anbefale å lage Maja-Te....sinnsykt godt.
Smaker nesten som Menthol.....
Bruk en "te-sil" og stapp den full med Maja, kok opp vann og rør "te-silen" rundt oppi vannet i flere minutter til vannet får en grønnaktig farge.

Bon Apetit!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om ni har vägarna förbi Köpenhamn, Danmark nån gång så måste ni bara dra in på Christiania och testa deras muffins med hasch i. Dom är skitgoda och det funkar på 30-45 min...
hehe...tror at det er de tungt narkomane som eter hasjen...men hva vet jeg?
Tydeligvis ingenting, for det er feil.
Hvor mye bør en egentlig spise?
(vet det ikke er farlig, men vil ikke kaste bort mer penger enn nødvendig heller )

Har hørt det er godt å blande med youghurt. Noen som vet om andre kjekke ting?
Unngår man røde øyne og andre "symptomer" ved å spise godsakene?
Sist endret av plumRad; 10. oktober 2002 kl. 00:34.
Bør nok spise nærmere 2g for å merke det skikkelig. Og man blir rød i øynene
spise hasj er en bra ting det... men det tar som flere her har sagt ganske lang tid før man merker noe, til gjengjeld kan man få en vanvittig lang og kraftig rus. Anbefaling: Sjokoladekake (brownies e.l.) m/glasur. Del 10 g 50/50 mellom kakebunn og glasur.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
for et par uker siden hadde jeg en 10'er i lomma når jeg skulle ta toget inn til oslo, og fant plutselig ut at nå skulle det smake med et lite gram. som sagt så gjort, man munchet en bit og avventet effekt. etter 10 minutter var jeg skajhaj og merka at en sterk noia var på vei. satt hele veien til oslo med villt blikk og venta på at snuten skulle labbe inn på toget. når jeg så kom til t-banen gikk noia'n over styr og stakkars meg kunne bare se små gangster-pakistanere i hver eneste person. det var trygt å godt å komme seg til hybelen og slappe av da ass.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
lag deg en god suppe!