Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5435
Nå har jeg laget et API hvor det kan registreres og logges inn for brukere.
Jeg skulle ønske at jeg fant en relevant SWIFT tutorial eller lignende for hvordan det kan implementeres med segue i SWIFT. Slik at når appen var logget inn og enda ikke logget ut, gikk den automatisk et sted etc.
Dette gjøres vel med Token etter hva jeg forstår.
Det er mye guider for å lage API, men få for frontend i SWIFT.
Du bør gå noen runder til før du poster spørsmål, nå er det alt for vagt hva du egentlig spør om. Vent med innlegg til du har konkrete spørsmål. Gjerne legg ved kode du har prøvd, vis hvor problemet oppstår o.l.

Men med f.eks JWT ser du i tokenet hvor lenge det er gyldig. Da kan Swift-appen din vite at brukeren er logget inn så lenge den har et gyldig token.
Beklager eventuelle uklarheter i spørsmålet mitt, mulig var det noe prematurt.
Det jeg i hovedsak etterspør eller undrer over er om det finnes gode "tutorials" eller lignende til swift for nettopp dette formålet: altså koble seg mot og få en bekreftelse fra et API satt opp i laravel.
Skal lese om det sistnevnte du skrev.
Uansett takk for svar.
Du må nesten bare google hvordan man kjører HTTP Requests i Swift (feks. https://medium.com/better-programmin...t-4dced0287d40).
Men da kan et eventuelt oppfølningspørsmål være:
åpenbart mest praktisk om det er en app som skal settes til livs at den til eksempel bruker firebase e.l.
Poenget med det jeg prøver på er å lære dette, og da finner jeg så ferdiglagde løsninger noe lite nyttbart.
Hva språk er det dere ville anbefalt til API? Både som er spennende og sikkerhetsmessig?
For å konkret svare på spørsmålet ditt; det er i grunn revnende likegyldig hva du bruker til å lage APIet ditt. Noen vil anbefale PHP, andre vil anbefale Java, Python, Rust, C#, Go, etc etc etc. Laravel eller Lumen funker fett det om du er mest komfortabel med PHP.
Sikkerhetsmessig er det gjerne utvikleren som er det svakeste leddet etter min erfaring.