Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1745
Hei. Jeg jobber i butikk og og for to uker siden når vakta var over var det en sikkerhetsvakt som sto og ventet utenfor. Hun skulle ha IMEI nr mitt på mobilen min. Hun noterte ned alle som jobbet denne kvelden.
Hva er det hun skal med IMEI nummeret på tlf min? Bare nysgjerrig hva de skal med det?
For å sjekke at de telefonene ikke tilhørte butikken tenker jeg. Regner med at du jobber i en telebutikk og at arbeidsgiver/firma har gjennomført en stikkprøve. Enten pga tilfeldigheter eller at det er rapportert svinn fra butikken. Med IMEI nr kan de se om mobilene tilhører en gitt eier, kunde eller butikken.
Trådstarter
69 8
Hvordan sjekker de dette? Vi skanner serie nr på tlf etter kunde kjøper dette? Eller registreres alle imeinr når de blir mottatt på lager?
Mest sannsynlig rutinekontroll, kort sagt: For å sjekke om du har stjelt noe fra butikken

På dagligvaren jeg jobber i har vi hatt (aldri når jeg har vært på jobb), men sjekker at vi har kvittering på alle varene vi har, som også finnes i butikken.
Sitat av stratos891 Vis innlegg
Hei. Jeg jobber i butikk og og for to uker siden når vakta var over var det en sikkerhetsvakt som sto og ventet utenfor. Hun skulle ha IMEI nr mitt på mobilen min. Hun noterte ned alle som jobbet denne kvelden.
Hva er det hun skal med IMEI nummeret på tlf min? Bare nysgjerrig hva de skal med det?
Vis hele sitatet...
Det der er garantert en personalkontroll. Da ønsker arbeidsgiver at IMEI eller serienummer på ipad, telefoner og pcer noteres ned. Enkelt og greit for at de ansatte ikke skal kunne ta med seg produkter hjem fra jobb. Denne typen kontroller utføres for mange kjeder i hele landet. Ingenting å bekymre seg for om man ikke tar med seg ting som ikke er dine.
Trådstarter
69 8
Det er jo forsåvidt greit, men hvis en tyv har tatt både tlf og eske, hvordan skal de vite at det imei nr tilhører butikken?
Sitat av stratos891 Vis innlegg
Det er jo forsåvidt greit, men hvis en tyv har tatt både tlf og eske, hvordan skal de vite at det imei nr tilhører butikken?
Vis hele sitatet...
Fordi IMEI nummeret følger telefon helt fra den blir produsert og som regel er ført opp på all dokumentasjon der telefonen bytter hender. Når butikken din handler inn telefonen får de en liste over IMEI nummeret på telefoner de har kjøpt og da er det lett å sjekke om en telefon med xy-imei nummer har blitt solgt eller egentlig skulle befinne seg på lageret deres.