Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2034
Hei,

Lurte på om det er noen bedriftseiere her osv som kjenner til hvordan jeg kan få privat internett til kontoret der jeg har bedriften min.

Jeg er i oppstartfasen og bedriftnett koster veldig mye.

feks sjekket at nextgentel leverer internett i gaten, fikk etablert nesten alt så trodde det skulle gå i orden, men de ønsket leilighets nr, feks H0129

noen som kjenner til noen smutthull?

tusen takk
Grunnen til at de må ha bolignummeret er for at akkurat din telefonlinje (evt. fiberlinje), den som går ifra ditt telefonuttak, skal kunne kobles opp i telesentralen.. Dette er uavhengig av leverandør og privat/bedrift..

Noen grunn til at du ikke kan klare deg med mobilt bredbånd under oppstarten? Eller bare oppgi bolignummer når du bestiller privat? Nå er det en del år siden jeg jobbet deltid i NGT under studiene, men det var plenty med bedrifter som registrerte privatabonnement og så klikket i vinkel når de fikk rettetider på 3-5 virkedager (vi måtte da forstå hva det medførte bedriften i kostnader selv om de aldri betalte for bedriftsabonnement/SLA).
Du kan bli kjent med en av de private naboene dine, si du betaler halvparten/hele månedsbeløpet for å sette opp PTP-link fra dem til kontoret ditt hvor du har en egen router.
2x Ubiquiti Nanobeams og sette en på hver husvegg, kable til hver sin router, sette din router som AP/annen IP-range med DHCP, og voila.

Er såvidt meg bekjent ikke noe smutthull sånn rent abonnementsmessig, bedriftsnett er veldig dyrt, derfor velger noen å gjøre noe alà overnevnte.
For å svare på spørsmålet ditt ts.
Det er ikke noe problem å kjøre privat abonnement. Det eneste er at rettetiden ved en eventuell feil blir lenger ettersom du ikke betaler for kjapp rettetid.
For en bedrift er nedetid dyrt, derfor betaler de for kjapp respons den gangen shit hits the fan.

Offtopic som svar på bashfoo: Jeg elsker å le av gjerrige idioter som skal ha super respons på alt, men ikke vil betale. Betaler du ikke, får du ikke. Så enkelt.
"Du betaler 299 kr i mnd for bredbåndet til bedriften din. Du var 3 dager uten nett. Direkte tap er dermed 299/31*3= kr 28,90."
"Får jeg ikke mer i kompensasjon enn 30 kroner?!"
"*ler innvendig*"