Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 4681
Jeg har en irriterende vane med å høre på en sang til jeg blir lei den, for å så nærmest aldri høre på den igjen.. Dette ender jo da opp med at jeg har veldig lite variasjon i musikken jeg hører på til vanlig.. Nå når Ipoden min er ødelagt og jeg sitter med en mp3spiller på 512MB er jo dette bare blitt enda kjipere..

Det jeg er ute etter, og har spurt noen venner som har drevet med litt programmering om også - er en fil,program,eller kommando som klarer å velge ut 505-512MB med musikk fra min musikk mappe (All musikken min i en mappe), og legge det inn på denne mini-mp3spilleren (som er akkurat som en minnebrikke, egentlig mer praktisk en det tullet med Itunes).. Noen som har noen forslag? Det eneste vi har kommet opp med til nå er noe greier med å få WMP til å lage random spilleliste, for å så velge de 50-70 øverste sangene og kopiere inn på harddisken, men det jeg kunne tenk meg (Idëelt) er å kjøre en fil, som så merkerer (som sagt 505-512MB med) musikken min, for at jeg så kan trykke Alt+C og Alt+V i harddisken/mp3spilleren.. En utfordring for dere kanskje? Vet ikke jeg, åpen for alle forslag, vil bare få litt variasjon i mp3spilleren min...
genialt. sjekka download.com men fant ikke no hehe
Dersom ingen tar på seg jobben kan jeg sikkert få gjort det i morgen.
Tar imot donasjoner.
Laget det nå, skal laste det opp når jeg har testet det, men akkurat nå må jeg stikke, så jeg laster det nok opp i kveld en gang.

Har ikke Qt installert så det ble kommandolinje.

Imens jeg er borte kan du si om den skal søke i undermappene også, eller bare mappen den ligger i.
Sist endret av TanteSpiker; 31. juli 2007 kl. 16:16.
Coldfire's Avatar
Trådstarter
jeg har K:\Musikk med all musikken min i, navngitt "Artist" - "Sangnavn".. Ingen undermapper enda, ettersom jeg syns det blir rotete å finne frem i når jeg skal sende folk sanger eller lignende.. :)


Edit: Fjernet smily i filbane
Sist endret av Coldfire; 31. juli 2007 kl. 21:41.
Ok, da gidder jeg ikke bruke ekstra tid på å legge til søk i undermapper, skal laste opp da.
Vil bare finne mp3 spilleren for å forsikre at det fungerer 100%. (Jeg har bare testet på C til nå, og den er alt for stor til å fylles )

Edit ---

Ok, alt ser ut til å virke fint.

I tilfelle du støter på errors, så gadd jeg ikke legge til en funksjon som skrev forklaring på feilen, du får bare en feilkode, den kan du slå opp ->her<- på.
Hvis du skriver en path som ikke eksisterer får du kode 3, hvis filen den prøver å kopiere allerede ligger der får du kode 80. (Det er ihvertfall de eneste jeg har klart å støte borti)

Si fra hvis du finner en feil, jeg har brukt en stund nå på å fikse fullt av småting, håper ikke jeg glemte noe nå i slutten.

http://www12.asphost4free.com/ftpbox...Randomizer.rar
Sist endret av TanteSpiker; 31. juli 2007 kl. 22:37.
MediaMonkey har en funksjon slik at du kan lage en spilleliste med random sanger på maks X mb. Mye bedre enn Itunes, og den synkroniserer enkelt med mp3 spilleren din.
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Tenker jeg kjører Grantax sin personlig lagde jeg, høres fet ut Takk så mycke!
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Grantax: Når skulle du laste den opp ? Trenger dette selv
Nå er den der.
Btw: Du må legge den i mappen med musikk, ellers hadde det blitt mer koding fra min side, og du måtte ha gitt mer input til programmet hver gang.

Edit: Noen ekstra notes:

Den kopierer BARE mp3 filer, siden jeg regnet med du bare brukte det, alt annet er ut.
Si fra hvis du ønsker noe annet, er enkelt å legge det til.

Det er selvfølgelig på engelsk, jeg pleier aldri å bruke norsk når jeg lager programmer.

Den merker ikke alle filer som du spurte om, den kopierer de selv.
Sist endret av TanteSpiker; 31. juli 2007 kl. 22:46.
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Sweeeeet! Du får ett KP så snart jeg får tak i.. Satser på at noen kommer min vei snart

Edit: Ja tror jeg bare har mp3, mulig jeg har noen andre, men det gjør ingenting..

Edit2: Likte - Error 112 greien, da fyller den opp Partisjonen, uansett hvor stor den er.. Mer brukervennlig.. Profft!
Sist endret av Coldfire; 31. juli 2007 kl. 22:51.
Dersom det er ønskelig, så kan jeg gjøre sånn at du får skrive inn så mange søkestrenger som ønskes (f.eks. *.wmv eller Linkin Park*)

Vent, får du error 112?
Wtf jeg gjorde jo sånn at den ikke skrev noe som helst dersom filen ikke passet på disken... ...
Sist endret av TanteSpiker; 31. juli 2007 kl. 22:55.
Lyst å legge ut kildekoden?
sure, det er c++ om du lurte.

http://www12.asphost4free.com/ftpbox...randomizer.cpp

Men jeg har lyst til å finne ut hvordan han klarte å få en 112 error, jeg kan umulig ha lastet opp en så gammel versjon.

Edit: Skal laste opp på ny host, asphost4free var noe dritt, jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg får ikke kontakt etter jeg la ut programmet.

Nå er siden nede.
Sist endret av TanteSpiker; 31. juli 2007 kl. 23:41.
Gjorde ingenting jeg, bare valgte H:, trykket "Y".. Det begynte å kopiere og når det var <1MB igjen sto det sang+ Error 112.. Helt greit egentlig.. Gjør ingenting..
Sist endret av Coldfire; 1. august 2007 kl. 00:07.
Det gjør sikkert ingenting for deg nei, men jeg bare synest det er rart og liker å finne ut hva som gikk galt.
Det _kan_ være at jeg med en feil lastet opp en litt eldre versjon, men jeg tviler på det.

Edit: Ser ut som om jeg ved en feil har fjernet en linje som gjør nummerene tilfeldige (seeden til rand()), og du vil bare få det samme på mp3 spilleren hver gang, ser ut som om du må laste ned på nytt når ny host er oppe.

Edit: Nakai: Jada, men ikke i dag.
Engelsk først av alt fordi alt jeg skriver og alle funksjonene jeg bruker er på engelsk, også kan jeg pc-relaterte uttrykk bedre på engelsk, og fordi jeg gidder ikke skrive om programmet for en annen person ved en senere anledning.

Edit: Der var hosten oppe:
.exe (i .zip) - 76KB
Kilde (.cpp) - 5KB
Sist endret av TanteSpiker; 1. august 2007 kl. 01:01.
Detta høres kjempebra ut, noen mulighet for at du kan legge til funksjon for å inkludere undermapper og undermappers undermapper i en senere versjon?

Eks:
D:\Musikk\Iron Maiden\Powerslave\fil.mp3

Å laste en liste over 30-40gB musikk er noe dritt uten å kategorisere det litt ;)

Edit: Og KP rett og slett fordi du bruker engelsk framfor norsk!
Edit2: Hvorfor i all verden forsvinner KPene mine når jeg har tenkt å gi dem ut..? Hadde 2 for et par minutter siden
Sist endret av Nakai; 1. august 2007 kl. 00:37.
Sitat av Grantax
Edit: Ser ut som om jeg ved en feil har fjernet en linje som gjør nummerene tilfeldige (seeden til rand()), og du vil bare få det samme på mp3 spilleren hver gang, ser ut som om du må laste ned på nytt når ny host er oppe.
Vis hele sitatet...
Haha, ja da forsvart jo poenget temmelig fort
Yeah! Nå funker det som bare det ^^ Ingen Error eller noe.. Takk for hjelper Grantax! Ser frem til å lære meg C++ å kunne gjøre sånne ting selv også KP kommer som sagt
Sist endret av Coldfire; 1. august 2007 kl. 02:57.
Sitat av Grantax
Si fra hvis du ønsker noe annet, er enkelt å legge det til.
Vis hele sitatet...
Jeg vet jeg egentlig ikke bør mase på deg som en annen idiot når jeg ikke engang kan programmere selv, men jeg har også vært på let etter et liknende program, men programmet ditt er ubrukelig for meg ettersom det ikke kan inkludere undermapper, som all musikken min ligger i.

Jeg spør deg derfor meget pent: Kan du være så vennlig og snill at du gjør det mulig å søke i alle undermapper fra hovedmappen du søker i?

Påkrevd smisking: Kommer til å gi deg KP når jeg får (aner ikke hvor det forsvant) uavhengig om du gjør dette for meg eller ikke, knall innsats.
Okey, bra jeg kom over denne tråden. Følte meg litt produktiv så jeg startet like så gjerne på et lite applikasjon som dere kanskje kan dra nytte av. Jeg har dog ikke skrevet den ferdig nok til å kunne release, regner med jeg gjør det iløpet av lunchpausen på jobb i morgen.

Dersom dere har forslag til funksjoner så er det bare og si i fra så skal jeg se på det i en bedre versjon. Har laget på ca en time. Du velger source, hvor mange megs som du skal kopiere, deretter velger du plassering av filene. Den henter ut tilfeldige mp3-filer og kopierer disse over til valgt destinasjon. Den er selvfølgelig rekursiv. (Henter filer fra subdirs)

Vil noen lage en applogo eller omdøpe applikasjonet så mottas dette med takk.

http://wilhelmsen.nu/~kenwi/randmusique.png

Edit: At filen som den kopierer ikke vises i listen kan dere helt sikkert ignorere.
Sist endret av m0b; 1. august 2007 kl. 03:44.
RSP= Random Song Picker, nei veit ikke jeg.

Men blir nok bra når det er ferdig |d13m0b

Kunne gjort så programmet kopierer ut random filer fra en/flere bestemte sjangere. Eller slik at den kun kopierer ut filer du har gikk eks over 3 stjerners rating? En funksjon for å lagre eks de 10 siste overførings listene, tilfelle du likte en veldig godt og vil ha tilbake akkuratt den.
Jeg la til manglende funksjoner som søk i undermapper og valgfrie søkeord. (Kanskje mer, kommer ikke på hva jeg gjorde nå i farten )
Anywayz, jeg gidder ikke laste opp før jeg får installert Qt sånn jeg kan få til en brukbar GUI.
Jeg har 30GB spiller, og mye mindre musikk, så jeg trenger ikke dette programmet. Synes likevel det er genialt og fantastisk at folk gidder å gjøre det...

Forslag, bare for å lufte hodet litt:
Valg av undermapper (kunne huke av hvilke mapper den skal ta fra)
mulighet for eksludering av ord, f.eks å ikke ta filnavn som inneholder "live"
http://blog.wilhelmsen.nu/prosjekter/randmusique/

Jeg ble litt forsinket med applikasjonet. Dere kan prøve å kjøre applikasjonet fra
http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/randmusique.zip og se hvordan det funker. Det krever som vanlig .NET Framework.

Det er sikkert noe bugs og småting som må fikses, så det er bare og si i fra så skal jeg se om jeg får ordnet på dette.

Trykk pick songs, velg mappen der du har lagret mp3-ene dine og la den traversere directoriene. Velg så en dir der du skal ha lagret filene dine, og kjør så "Copy files".

Programmet søker opp følgende extensions: mp3, wma, aac og flac.
Sist endret av m0b; 1. august 2007 kl. 16:39.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hiv til ogg i extensions-lista, og gi mulighet for å ikkje ta med filer over X MB. Dersom en har 512MB spiller vil en neppe fylle halve plassen med 5 låter i FLAC-kvalitet...

Kjører forresten ikkje i mono

Kode

$ mono RandMusique.exe
** (RandMusique.exe:13982): WARNING **: The class System.Windows.Forms.StatusStrip could not be loaded, used in System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089

Unhandled Exception: System.TypeLoadException: Could not load type 'System.Windows.Forms.StatusStrip' from assembly 'System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'.
Ikke dumt, vidarlo - skal få ordnet på det. Gi meg noen minutter så kan jeg sikkert fikse en versjon som er semi-kompatibel med mono.

Edit:
Nå har jeg sjekket litt rundt mono og dens kompatibilitet med toolstrip, det er visstnok implementert i versjon 1.2.4, men de som kjører tidligere versjoner av mono vil naturligvis ikke kunne kjøre den. (ref http://www.mono-project.com/news/arc...07/May-15.html)

Jeg har dermed laget en versjon som er strippet for toolstrip og menustrip så denne skal funke.

http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/randmusique-mono.zip
Sist endret av m0b; 1. august 2007 kl. 17:43.
Flotte greier |d13m0b, absolutt! Hvis nso's lykkehjul smiler i min retning skal du få KP du også.. Lett og oversiktlig, men for min del var Grantax sin hakket mer praktisk..
Aha, fordi du har exe-fila hans i samme mappe og bare trykker 2-3 tastetrykk og den er i gang? Ja jeg kan se at det blir enklere på denne måten. Det jeg derimot hadde tenkt å implementere var å sette opp slik at det går ann og kjøre programmet med argumenter (der du spesifiserer filer source, destination osv) slik at man f.eks kunne laget en snarvei på skriverbordet eller wherever og bare dobbeltrykket på den for å gjort unna kopieringen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Interessant tema, inspirerende at så en slik request kan få flere til å lage sine egne, gratis versjoner :-)

Grantax: Nå kan jeg ikke C++, men hva gjør denne?

Kode

		while (true)
		{ //User has to confirm his choice
			cout << "Y\\N: ";
			yn = cin.get();
			if (yn == '\n')
				continue;
			if (cin.peek() != '\n')
			{
				cin.ignore(maxstreamsize,'\n');
				continue;
			}
			cin.ignore();
			yn = tolower(yn);
			if (yn == 'n' || yn == 'y')
				break;
		}
Hadde det ikke holdt med cin og if (yn == 'y')-spørringen? Bare prøver å forstå koden din, altså :-)
Først sjekker den om brukeren ga tomt input "if (yn == '\n')", så sjekker den om brukeren skrev mer enn 1 bokstav "if (cin.peek() ...)", også dersom brukeren skrev enten n eller y, så er den ferdig i loopen, ellers skal den ha nytt input.

Utenfor sjekkes det da om det var 'y', sånn den kan gå ut av neste loop, eller så spør den etter ny destinasjon. (I den loopen der skal jo 'n' og '2' behandles forskjellig, derfor holder det ikke bare med å sjekke om den er 'y')
Knall, |d13m0b, men jeg får det ikke til å virke i hoved-mappa mi hvor strukturen er Artist\Album\xx - sang.xx. Forsøker jeg ost mappa hvor det kun er Albumnavn\xx - artist - sang.xx så fungerer det.

Vært flott om du kunne ordnet slik at den takler mer enn én subfolder! :--)
Sist endret av mongeland; 1. august 2007 kl. 21:08.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, makes sense. :-)
mongeland: Det var jeg ikke klar over, var sikker på at jeg hadde gjort den mer rekursiv enn som så. Skal se på det til i løpet av i morgen!
Limited edition
Moff's Avatar
Siden dette er i ferd med å ta helt av så tenkte jeg at jeg kunne bidra litt.

Sitat av |d13m0b
Vil noen lage en applogo så mottas dette med takk.
Vis hele sitatet...
Filer

Tre utgaver:
- JPG, hvit bakgrunn
- GIF, transparent bakgrunn
- ICO, ikonfil (transparent bakgrunn)

ICO-filen ser ikke helt herjet ut som 5x5, men du ser ikke hva det er for noe. Hvis noen ikke ser hva det er for noe i stort format så kan jeg fortelle: Ikonet viser de to verdenskjente tegnene for resirkulering og avspilling. Dette skal liksom symbolisere at programmet skaper litt sirkulasjon i spillelista di. Fargene kan fort endres hvis de er alt for stygge, men de er valgt fordi de er nogenlunde motstående til hverandre i en av fargemodellene. Og med DEN forklaringen håper jeg at de ikke er så alt for dårlige.

Lesmeg:
- Du kan endre filene så mye du ønsker
- Filene kan ikke benyttes i kommersielle sammenhenger
Sist endret av Moff; 2. august 2007 kl. 01:45.
Jeg har laget applikasjonen nå, men fant ikke ut før nå hvordan den skulle kompileres.
Jeg pleier ikke å drive med kompilering fra kommandolinjen, så jeg har ikke før nå fortstått hvordan 'make' fungerer.
Også måtte jeg sette opp masse paths (mapper der windows skal søke etter kjørbare filer når jeg skriver navnet på den, sånn jeg ikke trenger å være i mappen når jeg kjører det) i windows fordi qt registrerte ikke noen av tingene den skulle under installasjon.

Anywayz, siden klokken ble så mye, så tar jeg det heller i morgen.
Jobbet litt med appet i dag, og jeg vurderer applikasjonet som klart med sine mest rudimentære funksjoner.

Du kan legge til egne keywords som du skal inkludere i søket, størrelsen på de totale filene du ønsker å overføre, og maks filstørelse på filene som skal være med. Det er også hurtigtaster for økt tilgjengelighet.

Takk til Moff som faktisk tok seg tiden til å lage logo til dette lille applikasjonet!

http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/randmusique.zip

[CENTER]http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/randmusique.png

http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/randmusique_keywords.png[/CENTER]
Sist endret av m0b; 2. august 2007 kl. 19:24.
Mitt program er også på vei til å bli ferdig, jeg gidder ikke laste opp bilder akkurat nå, jeg laster heller bare opp hele programmet i morgen (antageligvis).
Håper ikke jeg tok med for mange funksjoner.

Jeg er helt ny i QT, men er ferdig med hvordan vinduet skal se ut, og har begynt å flette inn koden og laget et ikon.
Fra øyeblikket jeg la inn funksjonen til å legge inn andre søkeord så sluttet dette å være et program til å flytte .mp3 filer, og navnet er 'File Randomizer' (Grunn: Mangel på fantasi).
Sist endret av TanteSpiker; 2. august 2007 kl. 19:25.
Limited edition
Moff's Avatar
|d13m0b:
Hvorfor vil RandMusique koble seg til nettet?
Oppdateringer?
Når du kjører applikasjonet første gang, genereres det en Guid (http://en.wikipedia.org/wiki/Globally_Unique_Identifier) som den sender inn til serveren min. Grunnen til at den gjør akkurat dette er fordi jeg rett og slett ønsker å se hvorvidt det er noen som faktisk benytter seg av applikasjonet. Hadde også tenkt å slenge inn sjekk for oppdateringer, men dette er bare halvveis implementert til nå.

Vurderer å slippe source også, hvis det er noen som vil lære av koden jeg skriver.
Limited edition
Moff's Avatar
Friskt. Jeg har bare vanlig paranoia.
Den funker!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, slipp gjerne koden! Kunne kanskje nevnt på nedlastingssiden at programmet vil koble seg til servern din, for å gi en heads up.
Ingen som gidder å skrive om slik at det blir kompatibelt med UNIX?
Det er vel ingen sak hvis |d13m0b bestemmer seg for å slippe kildekoden?

Gidder ikke bruke wine... MEN, jeg forstår fullstendig hvis noen ikke gidder å skrive det om, og skal begynne å FLAME meg for at jeg er giddeløs og ikke bruker wine. Så, ikke gjør det.

Uansett, dette virker som et snedig prog., så flinke dere er;P
Sist endret av Blomsen Jr.; 2. august 2007 kl. 21:27.
Du skal ikke trenge å benytte deg av wine, er du heldig så støtter nyeste mono all funksjonalitet jeg har brukt i programmet. Si i fra hva du finner ut.
Hmm, jeg har "Mono" installert, antagelig nyeste versjon, men får ikke åpnet RM med det...
"får ikke åpnet" hjelper meg dessverre ikke så veldig mye. Kan du være litt mer spesifikk?
Hmm, jeg får beskjed om at jeg mangler en del filer.

** (RandMusique.exe:13323): WARNING **: The following assembly referenced from /home/********/Downloads_Firefox/RandMusique.exe could not be loaded:
Assembly: System.Windows.Forms (assemblyref_index=0)
Version: 2.0.0.0
Public Key: b77a5c561934e089
The assembly was not found in the Global Assembly Cache, a path listed in the MONO_PATH environment variable, or in the location of the executing assembly (/home/********/Downloads_Firefox/).


** (RandMusique.exe:13323): WARNING **: Could not load file or assembly 'System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' or one of its dependencies.

** (RandMusique.exe:13323): WARNING **: Missing method EnableVisualStyles in assembly /home/*********/Downloads_Firefox/RandMusique.exe, type System.Windows.Forms.Application

Unhandled Exception: System.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' or one of its dependencies.

Jeg regner med at det bare er å laste ned noen filer for å få støtte til å få åpnet fila, har jeg rett? Evt. hvilke filer, og hvor skal jeg laste ned?

Takker for hjelpen;P
Har du installert Mono 1.2.4?

Jeg laget en liten mono-build i går som muligens fungerer ok dersom du ikke får fikset dette. Men vil anbefale deg å oppgradere Mono dersom du har en lavere versjon.

http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/randmusique-mono.zip for mono-versionen.

Edit: Nå har jeg sluppet ut source og laget en siste build som skal være helt kurrant. Den sjekker også for nye versjoner og rapporterer melder ifra til brukeren dersom det er ny version ute.

Hvis noen på et senere tidspunkt har noen revisjoner eller nye versjoner som de vil ha ut - mottar jeg gjerne disse og slenger ut ny update slik at alle kan være med og utvikle på dette dersom dere føler for det.

Anbefaler de som har lastet ned dette applikasjonet å hente ned nyeste versjon!

http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/RandMusique1.0.0.0.zip
http://wilhelmsen.nu/~kenwi/rand/Ran....0.0.0-src.zip

(Hvorfor jeg faktisk orker å ta det til disse "høyder" aner jeg ikke ...)
Sist endret av m0b; 2. august 2007 kl. 22:41.
fordi du er flink, og sikkert kjempesøt!.. derfor

driver forresten å oppgraderer til v.1.2.4 nå, skal sjekke om det funker så fort install er ferdig... Beklager bryet..
Sist endret av Blomsen Jr.; 2. august 2007 kl. 23:24.
Driver med qt, men har desverre brukt litt windows funksjoner fra det første programmet.
Men om det er ønskelig kan jeg kanskje gjøre det cross platform (bruker få windows funksjoner)

Programmet er nesten ferdig, har søkefunksjon, og en god del options du kan velge mellom.
Sist endret av TanteSpiker; 3. august 2007 kl. 02:05.