Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  309 43528
håper det blir ferdig snart, eller må dere skifte til Grill simulator 2005. Neida, men dette ser bra ut, og gleder meg til det blir ferdig.

Bra hvis man kan bruke krydder og tilbehør på maten
▼ ... noen uker senere ... ▼
hehe =P vel, kan da hende vi får releaset det før 05 da. Ellers har ikke det så mye å si egentlig. Vi har kommet et stykke videre, er kanskje litt lenge siden jeg har postet, men vi jobber fordet
Sist endret av DigiErr; 9. oktober 2004 kl. 02:47.
Ser fram til det der Høres utrolig bra ut *gledeseg*
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det med spillet??
jeg fikk ganske lyst til å prøve det
Ja, ikke så mye liv i denne tråden på en stund.
DigiErr: Du sa for en stund suden at spillet kanskje kom før 2005. Er ikke lenge igjen nå. Hvordan ligger dere an?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Denne tråden består av 95% maseposter! Slutt med det, dere stresser bare utviklerne. De sier jo at det er 100% sikkert at det kommer til å bli ferdig, og det hjelper jo ikke på tidsbruken at dere peser dem. Det kommer når det kommer. :P ZpiFF og gjengen kommer til å si ifra når de har noe nytt å vise, eller hva?

Ikke flere maseposter nå, OK?
Det går framover, desverre mange eksamener for tiden, men vi jobber med saken om det kommer før 2005 er ikke så veldig sikkert. Men det er ikke mye som gjennstår før jeg kan release en liten del av spillet, altså, dit vi har kommet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Som sagt... *mas,mas,mas*
Hvordan går det med spillet?
Har lest meg gjennom 5 sider med poster nå, og er så gira som en det kan bli, samt at jeg har en alvorlig lyst på grilla pølse:P
I like turtles
Skyfex's Avatar
vaporware?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Spillet begynner å ta mer form, er ferdig med funkjonen for at random mennesker skal kjøpe den grillmaten de har mest lyst på, og gi deg en vurdering på kvaliteten. Du kan også tjene penger, kjøpe items og researche på diverse ting. Så nå mangler jeg kampsystemet, WC, og diverse småting som må være med =) Vi mangler også endel grafikk og musikk men de er under produksjon de også.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Må jo få det klart til våren/sommeren.
Jeg vil være betatester! Hørtes sinnsykt fett ut!
screenshots ?
jeg har noen forslag til sanger å bruke i et slikt spill som er små chill

nirvana - come as you are
nirvana - lithium
nirvana - polly
noen offpsring sanger ville jeg tro duger også
Sjarmen er jo mindre farger enn du kan telle på to hender og en søt chiptune i bakgrunnen. Ikke tung mp3-musikk, selv om Nirvana er kung.
hehe, men du må innrømme, den musikken ville ha gjort seg om det hadde vært et spill laget med dagens grafikk eller noe alla the sims, bare mer detaljerte saker.

jeg syns nirvana er utrolig .. avslappende eller rolig musikk. (jeg selv hører hovedsakelig bare på metal og heavy, også mye annet men mest metal og heavy)
kan slå meg sammen med bruttern og mekke noe chill grillemusikk, har prata med ham om det så da slipper vi å få noe stress med copyright og slikt.

hva sier ZpiFF og DigiErr til det? aktuelt eller uaktuellt? orker ikke starte på prosjekter om dem har andre planer i hodet

bruttern har allerede noen ferdige låter og mener jeg på.
Oisann, såvidt jeg husker trenger vi musikk. *kopiere link til sjæfen* Takk takk
Trådstarter
Ja musikk trenger vi, ta kontakt med meg over MSN eller no slikt;
Hadde vært fett om dere bruker chiptunes!
heheh, vi mekker med ekte saker (reason). så blir ikke chiptunes i vår favør. ta en prat med Zar0nix på forumet, han mekker chiptunes om dere vil ha det
Trådstarter
Ok, jeg skal se ann hva som skjer, designpapirene mine sier at det skal være chiptunes, men har tenkt litt på det idet siste, og har sett på MP3 osv som et godt alternativ.

Skal tenke endel på saken, og høre med resten av DCS-crewet og dems meninger.
mht. forumet så er det vel ca like mange som vil ha chip som mp3`?

kanskje vi kunne starta en poll på dette her?
Det er jo fremedeles en mulighet at spillet har støtte for både chipptunes og mp3, så er det opp til spilleren å velge hva han vil høre på? Da kunne dere jo også lagt til en mulighet for spilleren å legge til egne sanger.
Opprinnelig postet av DigiErr
Ok, jeg skal se ann hva som skjer, designpapirene mine sier at det skal være chiptunes, men har tenkt litt på det idet siste, og har sett på MP3 osv som et godt alternativ.

Skal tenke endel på saken, og høre med resten av DCS-crewet og dems meninger.
mht. forumet så er det vel ca like mange som vil ha chip som mp3`?

kanskje vi kunne starta en poll på dette her?
Vis hele sitatet...
håh, hørte ikke helt loeve? kommer litt an på hvordan spillet blir om chiptunes tar seg ut da.. og synes uansett ordentlig musikk gjør seg bedre.. chiptunes blir liksom som ringetoner, gidd brife og sånn..(altså irriterende)
Trådstarter
ja, det er det vi har diskutert litt her, at musikken ikke må bli irriterende, men så har det seg slik at vi har jo mange typer chips på en måte, mange som har flerkanals, som XM of IT osv, men da har det seg slik at en rett og slett bare kan bruke MP3, for forskjellen ville blitt ganske liten her og der..?
Vel, spillet i seg selv virker ganske gammeldags og amiga-like, og da synes jeg chiptunes passer klart best.

Men det er jo bare min mening.
loeve, spillet virker ikke gammeldags da.. egentlig.. grilling blir ikke eldre, selv om det er dårlig grafikk i spillet.

og apropo gammeldags, er nirvana forsåvidt jeg vet ikke nytt heller.

jaok, og dette er min mening ^^
Sist endret av frevev; 23. januar 2005 kl. 15:41.
Vel, spillet bygger jo på pixelart så vidt jeg har forstått, så stilen blir i det minste litt retro.
Jeg tror Hot Butter - Popcorn hadde passa godt til dette spillet
Trådstarter
hehe, jeg tror det kunne blitt litt irriterende i lengden, hadde passa til et spill som handler om TG kanskje :P

Men spillet vil ha en pixelbased grafikk, som ZpiFF kommer til å jobbe med.
Hvordan går det med spillet nå btw?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ville foretrukket originalen, Jean Michel Jarre - Popcorn
Vil det bli samme stil som lemonade tycoon? Samme opplegg, med kjøp av nye vogner og utstyr og sett fra et fugleperspektiv når folk går forbi og skal kjøpe? Mener ikke å mase, så beklager om det oppfattes slik, men igjen: Hvordan ligger dere an? Lenge igjen?
Screenshots?? -De gamle eksisterer ikke, eller server er nede...
Jeg er sulten!
▼ ... over en uke senere ... ▼
sleng opp screenshots da DigiErr
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen fremgang?
Hadde vert fint med en oppdatering ja... *Glede meg*

*Bump*
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet hvordan det går med prosjektet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen screenshots hadde vært fint ja? burde ha med sånn at man må kjøpe vær minste detalj. bør ha med at man f.eks må kjøpe lighter fyrstikker.

Hvis man er uforsiktig kan man brenne seg og det bør trekke noen poeng fra slutt scoren etter konkuransen osv.

Kanskje en grill butikk for "opgradering av deler" osv

noen screenshots hadde vært fint ja? burde ha med sånn at man må kjøpe vær minste detalj. bør ha med at man f.eks må kjøpe lighter fyrstikker.

Hvis man er uforsiktig kan man brenne seg og det bør trekke noen poeng fra slutt scoren etter konkuransen osv.

Kanskje en grill butikk for "opgradering av deler" osv

Jeg mener sånn at man foreksempel kan skifte ut deler på grillen som rist,

og man bør ha sånn at man må tømme den fettskåla en gang i blandt så det ikke renner over..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Høres ut som et stilig spill!
Bare det blir noe av det, stå på!
Jeg vil melde meg på som beta-tester når det er kommet så langt. (om det enda jobbes på dette prosjektet)
Jaja, da er jeg tilbake fra ferie, spillet er blitt tatt opp igjen, og vi jobber med å bygge en bedre struktur i 2D - motoren min.. har kodet litt på hytta og jeg håper selv at vi kan klare å få ut noen små versjoner dere kan teste etterhvert..! Beklager den lange ventetiden, men dere veit alle hvordan det er med å få tid til å kode når en har mange prosjekter på gang.. går ganske sakte i sommersolen(hvis vi har no slikt i norge?)

Håper jeg får noe liv i ZpiFF så jeg får mine etterlengtede menyer.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
DigiErr: Klar for ett nytt skoleår? Hvis du trenger pixelart så melder jeg meg til å bidra til prosjektet. (Du snakka om at du var keen på noe gfx til selve spillet osv...) Bare å hyle, du vet hvor du finner meg..

BTW: Har sett spillet i aksjon, og jeg må si jeg er ganske imponert
Hvor langt er dere i prosessen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Totto: GFX hjelp er supert!

Prosess rapport:
Engingen er blitt modifisert litt, jobbet endel med grillsystemet og salg av det en har grillet, samt hvordan en kunde kjøper(faktorer som påvirker) mat, og en enkel tilbakemelding fra hver kunde som kjøper(ved hjelp av små iconer som popper opp over personen).

Har også jobbet med grill tools, som skal hjelpe brukern til å grille, prøver å få implementert så mye som mulig av disse =)
Fett og høre fra dere igjen.. Vet man når spillet er ferdig for en beta? Snakker vi om dette året eller ikke før 2006 eller kanskje 2007 ?
Sitat av CrazyTore
Høres SYKT ut. Minner meg litt om det gode gamle spillet "Jones in the fast lane" noen som husker det ?
Vis hele sitatet...
der dyttet du borti en gammel minnebrikke hos meg.

Det spillet var kjempe artig, mimre mimre!
Trådstarter
Det kommer ann på hvor lenge denne motivasjons bølgen varerm har da lyst til å prøve å få det ferdig så fort som mulig nå.
Holder på å lage mission systemet nå, men tenker jeg skal redesigene papirene litt på det før jeg koder det.
Og det neste blir vel kamp systemet, hehe.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
BBQ Sim 1.0 - Battle for the Coal
Trenger såklart ett fighting system da
Vi kan diskutere grafikken og det greiene på skolen i morra DigiErr, så blir det nok bra skal du se.
-totto